Campionat de Botifarra de Sant Cugat

Missatges de campionats ja pasats.
puignero

Campionat de Botifarra de Sant Cugat

EntradaAutor: puignero » 14 juny 2004, 16:37

Bon dia a tothom, com cada any, i ja en van 5, el dissabte dia 26 de Juny es celebra a Sant Cugat el tradicional campionat de botifarra.
Començarà puntualment a les 8 del vespre al parc de la Pollancreda, on es fan les Barraques de Sant Cugat.

El preu és de 5 euros per parella i inclou trofeus per als 3 primers classificats i un record per a tothom.

Es jugarà segons el sistema suis.

Per a més informació podeu trucar al 620732572 o enviar un correu a puignero@msn.com

El campionat està caracteritzat pel bon rollo entre les parelles i pel bon ambient.

Visitant

Re: Campionat de Botifarra de Sant Cugat

EntradaAutor: Visitant » 19 juny 2004, 17:34

putxi ha escrit:Bon dia a tothom, com cada any, i ja en van 5, el dissabte dia 26 de Juny es celebra a Sant Cugat el tradicional campionat de botifarra.
Començarà puntualment a les 8 del vespre al parc de la Pollancreda, on es fan les Barraques de Sant Cugat.

El preu és de 5 euros per parella i inclou trofeus per als 3 primers classificats i un record per a tothom.

Es jugarà segons el sistema suis.

Per a més informació podeu trucar al 620732572 o enviar un correu a puignero@msn.com. Visitar sino www.jerc.net

El campionat està caracteritzat pel bon nivell de les parelles i pel bon ambient.

putxi
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 16 oct. 2002, 18:19

Normes del Campionat de Botifarra de Sant Cugat

EntradaAutor: putxi » 20 juny 2004, 12:49

NORMES DEL CAMPIONAT DE BOTIFARRA DE SANT CUGAT

1. En la primera jugada de la partida, cantarà trumfo el jugador que tingui el 5 d’espases.
2. Remenarà les cartes el de la dreta i escapçarà el de l'esquerra del jugador que dóna. Abans d’escapçar, el jugador que ha de donar, té l’opció de donar a les cartes el seu “copet”, remenant-les una mica més, si ho creu convenient. Donarà el jugador que ha de cantar trumfo.
3. En cas de donar malament les cartes el responsable tornarà a donar, però en cas de reincidència passarà la mà al jugador de la seva dreta.
4. El company del que fa trumfos no pot mirar les cartes fins que aquest subhasta o bé el delega. Tan sols es podrà mirar l’última base de cada parella un cop plegades.
5. És obligatori utilitzar només els termes propis del joc, és a dir: el pal escollit, botifarra, delego, passo, contro, recontro i santvicenç.
6. No es podrà retirar cap carta jugada, llevat que sigui un renunci (burrada), en aquest cas, la parella infractora recollirà la carta, però se li restaran 10 punts. A la següent jugada, la parella infractora no podrà sortir del pal de la carta mal jugada.
7. En cas que la burrada es detecti quan ja s'han plegat una o més bases, la parella infractora perdrà la partida, apuntant-se tots els tantos (36).
8. És obligatori jugar fins a la darrera carta, sense anticipar-se mostrant el joc..
9. És obligatori tirar la carta més petita, del 2 al 8 si no és pot matar la carta del contrari. Ara bé, si ets el segon en tirar, pots carregar una figura pensant que la basa pot ser del company. Sempre que carreguis pensant en el company, has d'especificar que carregues. En cap cas, podràs tirar una figura que no sigui la més baixa quan la basa és del contrari i el teu company ja hagi tirat.
10. Si no tens cap carta del coll jugat i tampoc tens trumfos, o no superes el trumfo amb què ha matat el contrari, hauràs de tirar la carta més baixa del pal que et descartis.
11. Es pot contrar, recontrar, i sant vicenç, tant en trumfo com en botifarra, els punts valdran doncs x1, x2, x4 o x8.
12. Només serà admesa conversa durant el recompte dels tantos i entre el repartiment de cartes, però de cap manera es permetran gestos ni paraules amb cartes a la mà i jugada pendent.
13. Les partides es jugaran a 101 tantos o 6 mans (dats), allò que succeeixi primer. En el cas que les dues parelles arribin empatades a punts després d'haver jugat les 6 mans, es jugarà una mà més per tal d'establir la parella guanyadora d'aquella partida.
14. Les situacions no previstes amb aquestes normes seran resoltes d'acord amb les normes generals i del dictamen del jurat nomenat a l'efecte que podrà desqualificar, penalitzar o fer repetir la partida.
15. Si abans d'iniciar una partida les parelles es posen d'acord pel que fa a la penalització d'errors, poden fer-ho.
16. El torneig es disputarà per sistema suís a 4 rondes.
17. S’otorgaran premis als 3 primers classificats i es donarà un record a cada participant.
18. Durant el torneig hi haurà un piscolabis únicament per als jugadors concursants.

Visitant

Re: Normes del Campionat de Botifarra de Sant Cugat

EntradaAutor: Visitant » 21 juny 2004, 09:40

putxi ha escrit:10. Si no tens cap carta del coll jugat i tampoc tens trumfos, o no superes el trumfo amb què ha matat el contrari, hauràs de tirar la carta més baixa del pal que et descartis.


O sigui,
1) el meu company em dona un descart ... i no puc carregar!!!???
2) a l'esquerra surten d'un pal del que no en tinc, tampoc puc fallar ... i no puc carregar!!!???

Vinga home, ningú a tot Catalunya juga així.

putxi ha escrit:Sempre que carreguis pensant en el company, has d'especificar que carregues.

I si carrego però no en tinc més, PUC dir "carrego"?
M'explico: Si a sortida de Manilla poso el Rei i no dic res, pensaran (amb raó) que fallo, però si només tinc el Rei i dic "carrego" ... es pensaran que en tinc més i nyaca! els hi fallaré l'As.

O sigui, és obligatori dir "carrego" quan ets el segon i jugues figura tinguent cartes petites, això està clar, però es pot dir "carrego" encara que sigui la petita? Així sustituiim "enganyar" amb les cartes per "enganyar" amb les paraules 8) 8).

No m'extranya que els lliures opinin que estem bojos.

putxi
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 16 oct. 2002, 18:19

Aclariment del Campionat de Botifarra de Sant Cugat

EntradaAutor: putxi » 21 juny 2004, 10:05

Company,

La primera norma l'has entès malament. El que volia dir, és que quan la base és del contrari i tu falles aquell pal, i o bé no tens trumfos o bé no superes el seu trumfo, t'has de descartar de la més baixa del pal que juguis.
En el cas que siguis segon en tirar, l'altra opció que tens, és carregar una figura pensant que serà del company, però llavors has d'especificar dient "carrego".
Això es fa així perquè, si et pots descartar de la carta que vulguis, pots enganyar descartan-te d'una carta alta per intentar fer veure que ja no en tens més d'aquell pal.
( Hi ha gent que fins i tot, tenint només figures, no dóna la figura més baixa. Per exemple, tenint cavall i puta, si surten de rei, pots tirar el cavall, jugant a enganyar el contrari)

I pel que fa al segon comentari, és evident que no pots dir carrego si es tracta de la carta més petita que tens. Només pots dir carrego, si ets el segon en tirar i tens alguna figura, i altres cartes del pal que es juga.

Que és complicat això de la Botifarra!! Suposo que per això ens agrada tant...

PD: La Botifarra és com el sexe, si no tens un bon company, més val que tinguis una bona mà!

Dita Popular

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 21 juny 2004, 11:35

Puc fer una petita aportació metodològica? Ja sabeu què és la meva especialitat :D.
Jo diria que el que putxi vol dir (no el què diu, ho sento però l'Invitat té raó) és:

1. És obligatori servir del pal de sortida
2. És obligatori guanyar als contraris
3. Si amb la carta que es jugui no es guanya la basa:
    3.1 Si està guanyant el company: del pal que es jugui, la petita o carregar
    3.2 Si estan guanyant els contraris: del pal que es jugui, la petita. EXCEPCIÓ: el segon jugador de la basa, la petita o carregar. En el cas que s'opti per carregar SERVINT DEL PAL DE SORTIDA, caldrà notificar-ho verbalment amb la paraula "carrego".

Jo diria que anunciar el carrego només cal quan es serveix. Si no es serveix, tothom admet el carrego i per tant sembla una mica fora de lloc. O al menys no l'havia sentida mai jo aquesta opció.

Apa, tingueu manilles.

PS. Efectivament, estem bojos els obligats.


Torna a “Temes de campionats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 37 visitants

cron