SISTEMA DE JUEGO EN CAMPEONATOS

Missatges de campionats ja pasats.
Visitant

SISTEMA DE JUEGO EN CAMPEONATOS

EntradaAutor: Visitant » 13 set. 2004, 09:54

El día 11-09-04 se ha disputado en Vielha (Val d'Aran), el Campeonato de Botifarra de la Hesta Major. Es el noveno año que me encargo de la organización, y cada año he ido introduciendo nuevas formulas para que el Campeonato sea más justo (cosa difícil sino se utiliza el sistema de "cartas iguales"), que sea más ágil, y que mientras estas en competición siempre luches por algún premio importante.
Este año ha sido un exito la nueva formula, (y para que te lo diga los participantes!!), aunque siempre se le puede dar una vuelta de tuerca y hacerlo más completo, o limar algunos fallos de horario, ect..
Me gustaría comentar la jugada con personas que organizan campeonatos, por que en mi opinión un campeonato es lo máximo para un butifarrero. Aqui lo que hace falta es que se vuelva ha organizar el Campionat Nacional.
Saludos a todos y mis felicitaciones a los responsables de butinet.

Quiquet
Barretina
Barretina
Entrades: 165
Membre des de: 18 set. 2002, 15:55

EntradaAutor: Quiquet » 13 set. 2004, 13:11

Hola Invitat/ Invitado:
La meva opinió al voltant dels diferents sistemes de campionats es la següent:
En primer lloc i sobretot en el cas de Butinet hauríem de diferenciar el que es un Campionat del que es una trobada. En una trobada l’objectiu principal es el passar-ho be sense restriccions es faci o no Campionat, normalment es fan per que en un col•lectiu nombrós es la forma mes fàcil de que tothom pugui jugar. Un Campionat implica, aixó no vol dir que les trobades de Butinet no ho siguin, un xic mes de serietat; uns premis, uns reglaments, uns arbitres, etc. etc. Una trobada res de tot aixó.
De trobades n‘hi ha de tots colors, de les mes smuackissssssssssssss possibles a les mes serioses.
De campionats la meva opinió, i ho dic d’entrada, es que els millors son els de un dia sencer amb sistema suís i si a mes a mes hi ha esmorzar i dinar doncs millor. Això obliga a portar un ritme de 2/3 partides descans 2/3 partides descans etc. etc.
El Sistema suís es aquell en que els que han guanyat jugant amb els que guanyen i els que perden jugant amb els que perden. Això fa que sigui tan important no fer l’últim com fer el primer i per tan manté l’expectació fins el final. Al mateix temps fa que totes les parelles participants estiguin presents en el moment de l’entrega de premis lo que fa molt mes reeixit el triomf dels que guanyen. En una inscripció força normal, en nombre de participants, fa que totes les parelles participants juguin un mínim de sis/set rondes, que ja esta be per haver fet un desplaçament.
Amb quin format es jugui............., mira la meva experiència personal es que fer les rondes de 8 dats, 101 punts o 45’ , el que es doni primer es força adequada, entre el temps de partida mes el de sorteig i canvis de lloc cada ronda s’ha de comptabilitzar com 60’ per tan la durada del Campionat seria de 6/7 hores mes els temps de dinar/esmorzar posem 8/9 hores amb repartiments de premis.
Te de dir que a mi els Campionats basats en eliminatòries no m’agraden, si tens mala sort en la primera partida au cap casa i a mes a mes els que arribin a la final es trobaran fen la partida absolutament sols, ells i els organitzadors ningú mes.
En quant als dats pre-donats, tinc poca experiència, ho he fet dues vegades i apart de que els considero molt divertits e instructius, crec que tenen el gran inconvenient de que tots els que hi juguin han de tenir una mínima experiència d’aquest tipus de campionat i la veritat un nivell força similar o dit d’altre manera un mínims de coneixements del joc de nivell mitja alt, sinó et poden provocar grans diferencies de puntuació.

Quiquet
Barretina
Barretina
Entrades: 165
Membre des de: 18 set. 2002, 15:55

EntradaAutor: Quiquet » 13 set. 2004, 13:15

I per cert, maranya que es un.................
Campionat Nacional Oriental u Occidental, amb carrego o sense
Potser hauriem de fer un Campionat Internacional, els Orientals contra els Occidentals amb el sistema dels centrals o sigui ells de Manresa jejejejjejejejejejjejejejeje.
Marededeuuuu n'hi ha que no callen mai.
Pesat que ets QQ.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 13 set. 2004, 14:02

Bé invitat jo també estic d'accord amb el QQ ( i que no senti precedent ara mateix demano hora al Corbella a veure si me trastocat )si lo que importa es jugar lo millor es el sistema suis el qual et garantitza un minim de partides,

si lo que vols es la facilitar d'organitzar una serie de elimatories i s'acava el problema,

però si tens temps i ganes lo millor seria una lligueta això implica que es un campionat que s'ha de fer amb molt dies i no es pot jugar un sol dia

el campionat basat amb mans iguals, potser es el mes igualitari però segons els entesos comporta molta feina preparatoria

bé en quan a un campionat Orientals-Occidentals jo ja estic apunt pero vols dir que no seria millor fer una trobada oriental un altre occidental (amb les regles corresponents) i una central (ep que consti que la botifarra es juga mes llocs que catalunya, pero va t'acepto que sigui manresa el centre) on les regles siguint les del poble on es juga i ja està. per cert Qq a manresa s'acepta el carrego o està prohibit??

vinga a reveure
Psc

Quiquet
Barretina
Barretina
Entrades: 165
Membre des de: 18 set. 2002, 15:55

EntradaAutor: Quiquet » 13 set. 2004, 20:04

Depen del bar on estiguis Alp.
JAJAJAJAJAJAJ

Visitant

EntradaAutor: Visitant » 14 set. 2004, 16:02

Hola :
Gracias por vuestras respuestas, discrepo en lo del Campeonato con sistema suis, no he jugado nunca con ese sistema, pero creo que a mitad de Campeonato hay muchas parejas que ya no se juegan nada y para ellas el Campeonato se ha terminado. Algo parecido organizamos en Vielha en el año 2000, y si que el reparto de premios fué muy bonito con todas las parejas esperando el recuento de anotaciones, pero la verdad es que a media tarde muchas de ellas ya no tenían posibilidades.
Este año ha sido mejor, 3 campeonatos paralelos, con sus correspondientos premios y trofeos. No todos han jugado hasta el final, pero la media de partidas disputadas ha sido de 5 a 6 (primera partida a 12 manos, resto a 8, y la ruleta rusa a 5). Pero eso si, cada partida que se jugaba era con la posibilidad de pasar ronda y optar a los premios correspondientes. Al tener todo minuciosamente preparado solo ha hecho falta un primer y único sorteo, y las partidas se han sucedido de una forma muy ágil, practicamente sin esperas. Ha sido muy ameno.
Personalmente las partidas bonitas y de las que luego comentas las jugadas, son las que te juegas algo(llamese pasar ronda, llamese prestigio, ect.), en aquellas donde desprendes adrenalina por todos tus poros. Me encantan los campeonatos.
Me gustaría seguir comentando el sistema de campeonatos, pero para llegar lo más cerca a la perfección, y no quedarnos con lo que hay, por que es lo único que hay.

Desde Vielha, Salud i Manilles

Vicente

EntradaAutor: Vicente » 14 set. 2004, 23:41

Ei, anònim, bones

Al igual q no feia falta correr el Tour si no et dopaves quan tothom hi anava; son molts els campionats (de nivell) q no fa falta ni anar si no
fas trampes. Amb el q es molt mes bonic fer tres partides al bar, q d'amistoses res (q hem fet marxar al Nadal del bar....).

A lo q vinc, q tot i ser del pla estic molt per feina a Vielha, he vist gent jugar al Bar Ñaño a Vielha, i tambe a Salardú. Si hem dius on vas ja fariem un cafe, home, He jugat molts campionats i conec gent molt mes interesada q jo en aquest tema.

Un saludo,

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 15 set. 2004, 09:29

Ep vicente, amb tots els respectes jo discripo de tu quan dius:

son molts els campionats (de nivell) q no fa falta ni anar si no
fas trampes.
bé trampes les pots trobar al campionat o al bar de la cantonada, perquè les trampes les fan les persones no els campionats, deixar d'anar a campionats i quedar-se al bar la veritat et priva de coneixer molta gent que no en fa de trampes i que potser establir una amistat molt maca a la llarga.i si tens la sort/desgràcia de viure amb un poblet petit et passarà com a nosaltres que acabaràs jugant sempre amb la mateixa gent, i això et vicia el joc

vinga una abraçada

a reveure
psc

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 15 set. 2004, 09:29

Nasos el text s'habia doblat, ho sento
a reveure
psc

Quiquet
Barretina
Barretina
Entrades: 165
Membre des de: 18 set. 2002, 15:55

EntradaAutor: Quiquet » 17 set. 2004, 17:25

Estimat Invitat:
Caram registra el teu nick i donat d’alta en el foro així al menys sabrem qui ets.
Per a millorar la meva comprensió, dius que en el sistema de tres Campionats paral•lels vareu fer de 5 a 6 rondes, la pregunta immediata es: tots els jugadors?.
Les fèieu per eliminatòries, per lliga, etc. etc . Si era per eliminatòria, es obvi, si perds al carrer i per tan el viatget fins a Vielha molt agradable turísticament, però au cap al bar a buscar parella que vulgui jugar una micona mes amb tu.
Si era per lligueta, es cert que llavors perdent-ne una o potser dues pots assolir el primer lloc, però això també passa amb el sistema suís si en perds una, si en perds dues es gairebé segur que no pots guanyar.
En tan en quan al nombre de dats, 12/8/5?. Per cert que es la ruleta russa a 5???????.
Jo, si es pogués fer, les faria totes a 101, desprès les faria totes a 12 dats i sinó totes a 8 dats. Per a fer coincidir les necessitats de l’organització, en quant a que no s’acabi a les 12 del vespre continuo dient que el millor son 8 dats o 45’ o 101, però no deixa de ser un “mal” menor.
Si el que es tracta, es de descarregar “adrelanina”, per experiència personal et puc assegurar que en el sistema suís el repte de no ser l’últim es gairebé tan important com el de ser el primer.
La meva opinió es que si et converteixes en un “pseudo-professional” que vas a guanyar concursos, importa poc el sistema, si hi ha diners de premis, ho sento per ser dur, acabaràs fent trampes.
En canvi si la teva diversió es jugar, jugar amb gent diferent, de diferents pobles i cultures, els Campionats son uns excel•lents llocs per fer-ho. Però llavors sembla lògic que quantes mes partides puguis fer millor no?.
Un tema que no havia sortit mai, em sembla, fins ara, el dels premis en metàl•lic en un Campionat. La meva opinió, absolutament personal, MAI PREMIS EN METÀL•LIC. Per diferents raons:
1.- Prostitueixen la Butifarra
2.- Afavoreixen l’aparició de pseudo-profesionals.
3.- Afavoreixen les trampes. Compte, a la buti les trampes es quelcom de molt personal, hi ha gent que en fa per el cafè.

En canvi si que donaria un reconeixement públic als guanyadors, els seus corresponents trofeus i pernils clar i el màxim de premis per el màxim de gent.
En fi si tens interès per el sistema suís tan en @Carles com en @ Jordi et poden ajudar.

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 17 set. 2004, 18:44

No se si el sistema de jugar amb calers de premis provoca que la gent faci trampes,però jo personalment he vist fer trampes en campionats en que el premi era un pernil i un trofeig.

Jo crec que la gent que fa trampes ho fan igual tant si el premi es en efectiu com si es un pernil o si juguen al bar.

Suposo que el fet de que hi hagi calers en joc pot provocar que s´apuntin al campionat mes tramposos, però el que el premi sigui un pernil no et lliura de que sempre et puguis trobar alguna parella que fa trampes.

I en cuant al sistema de joc jo personalment prefereixo el sistema suiss , si pot ser sempre :P , ja que com be diu el QQ al menys jo cuant vaig a un campionat , cuantes mes partides pugui jugar millor i amb el suiss tinc garantit que les faré totes.

Hi ha moltisims campionats per sistema de eliminatories que no vaig per que penso, coi si m´eliminen a la primera hauré fet el desplaçament per jugar mitja hora, i clar me quedo a caseta.

I sempre es mes bonic el suiss per lo de la entrega de premis.En un de eliminatoris es tristisim, a la final nomes queden els que juguen i els de la organització.

Weno, res, organitzeu campionats, doneu premis i no feu trampesssssss :twisted:

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 18 set. 2004, 09:47

hola , molt bones a tothom

Trampes?? que enteneu per trampes

1.-fer renuncios

2.-marcarse les cartes amb senyals ganyotes o altres artilugis

en quan als renuncios jo entenc que es una part de la botifarra i ja despent dels altres jugadors si estan antents al joc i ho poden detectar o no

en quan a marcarse les cartes, les vegades que he anat algun campionat quasi-bé en totes podria dir que s'en fan , però com tot son molt dificils de poder demostrar, per tant com a la fi el darrer que s'enganya es el mateix que fa les trampes ja s'ho faran , perquè si has de fer això per guanyar un cafe un pernil o fins i tot 600 euros endevant així podràs dir que ets el millor

vinga a reveure

pt , no cal fer trampes per guanyar per guanyar a passerells como jo nomès heu de tenir bones cartes i tocarles minimament
psc

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 18 set. 2004, 12:01

Hola Alp. A vore, que entenc per fer trampes.

Renuncios: aixo no es fer trampes, aixo es cagarla :twisted: :twisted:

Marcarse les cartes: mira te posare un exemple.

En un campionat fa uns cuants dies, el meu home tava mirant la partida de la final (juasss ja tavem eliminats naltros), i estava darrera de un jugador.El jugador en qüestió , que era el que li tocava cantar, es mira les cartes, i aixeca una carta una mica mes que les altres al colocarles, i curiosament tenia una manilla.
Dons be a mi me sembla que aixó es fer trampes.

Clar que es dificilisim saber si algú es marca les cartes, pero es clarisim que aquest cas que et dic se les marcaven.

Apa, com diu el Deep, tingueu manilles i si en tens moltes ja poden anar fen trampes 8) 8) que segur que no te guanyaran.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 18 set. 2004, 12:48

Bé morfeo ara que ja ens entenem podem parlar de marcar-se les cartes (es a dir ser un trampós)

la mala sortd'aquestes actuaccions esque moltes vegades nomes es pot veure des de fora , perquè quan juguis moltels vegades estàs massa concentrat en el joc (no es el meu cas, però si de els bons jugadors) i no estàs pendent de les coses estranyes que passen en el teu voltant. I clar una vegades que detectes aquestes coses si el denuncies als jutges tampoc podran fer res perquè ells han de presenciar les actuaccions il.licites per poder actua i clar si els jugadors estan avisats deixaren de fer trampes, potser lo millor seria que ens els campionats hi haguessin jutges movils que anessin miran les partides i si detectessin alguna cosa rara poder actuar.

vinga a reveure, i no feu trampes homes/dones i si jugueu amb un parell de tramposos lo millor es tenir manilles i endevant

siau
psc

Visitant

EntradaAutor: Visitant » 19 set. 2004, 23:08

Hola :
Explicaré como fué el Campeonato de Vielha 2004.
Nº parejas : 34
Inicio Campeonato : 16:15 hrs.
Fin Campeonato : 21:00 hrs. aprox.
4 parejas jugaron un total de 3 partidas. (3 perdidas)
7 parejas jugaron un total de 4 partidas, (3 perdidas, 1 ganada)
7 parejas jugaron un total de 5 partidas, (3 perdidas, 2 ganadas)
Resto jugaron 6 o más partidas, incluso algunos jugaron 9 partidas.
Los ganadores jugaron 6 partidas (todas ganadas)
Los ganadores acabaron a las 20:15 hrs. En esos momentos aún quedaban jugando 5 mesas, que luchaban por otros peremios en los campeonatos paralelos, con lo cual jugaron la final con una gran expectación.
Por cierto somos pentacampeones como Brasil.
:lol:
Lo más importante, sin esperas. Unicamente se realizó un primer sorteo, resto seguimiento en un cuadrante.
Primera partida a 12 manos, resto de partidas a 8 manos y ya en la ruleta rusa a 5 manos.
Y ya tengo una idea para el año que viene, se llamará
BUTI VS PITON y se jugará a 3 manos. En fin, como mínimo se jugarán 4 partidas, algunas rapidas, pero con emoción hasta el final, un Campeonato ágil, con opciones de desarrollar tu juego, y con muchas posibilidades de obtener premio.
En cuanto al tema de las trampas, olvidaros, los tramposo no saben lo que se pierden, nunca sabrán lo que es ganar de verdad y nunca sentirán la satisfacción de ganar meritoriamente. Personalmente he perdido partidas y se que nos han hecho trampas, pero no me importa, no es mi guerra, a mi me gusta la Buti y descubrir nuevas jugadas. Aunque hay formulas para disminuir el indice de trampas (por cierto, cuando hablo de trampas me refiero el marcarse con gestos, o otras formulas el juego que se lleva).
A lo que se refiere a los premios en metalico, mi opinión es que debería celebrarse el Campeonato Nacional del Joc de la Botifarra, y los ganadores se tendráin que llevar un pastón.
Bueno es mi punto de vista, mi forma de ver la botifarra, algo más que un pasatiempo en según que ocasiones. Cuando juego en el bar me lo paso en grande, si juego con mi pareja de siempre, entonces es una gozada, es jugada imposible, una tras otra. El juego de la botifarra es muy bonito, y soy de los que creen que no todo esta inventado.

Hasta pronto.

Salud i Manilles.

TENGO UN PROBLEMA CON EL NOMBRE DE USUARIO, ESTOY REGISTRADO DESDE HACE MESES, PERO CUANDO TRAMITO EL MENSAJE APARECE EN LA PANTALLA "Ho sentim pero aquest nom d'usuari ja esta agafat", SI ALGUIEN ME PUEDE AYUDAR.

Mi nick es GRIJI.


Torna a “Temes de campionats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 32 visitants

cron