Orientals ?????

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 24 gen. 2003, 23:18

Diu Alp:

1.- es molt mes facil jugar a la manera occidental que a la oriental perque del mateix pal pots tirar la carta que vulguis, aixi a mes de jugar a la butifarra pots fer cinc coses mes
2.-tirar la carta mes baixa has d'estar mes concentrat perquè veure totes les cartes que surten i qui les tira,

Amb aquestes dos afirmacions, vec que no enteneu el que es la Occidental, ja que és totalment al contrari s'han de preveure moltes mes posibilitats, pel que imagino que cal estar mes concentrat. Imagina una partida que tinguis de sota cap a baix, pots a fer tota la ma sense pendre cap desició, simplement tirant la que toca........

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 25 gen. 2003, 01:17

Si penses que estar mes concentrat es imaginar-te el que pot tenir aquell que tira el que li dona la gana ,o si el company t'esta enganyant o no,o tirare la mes grosa per a verue si l'enganyo ( que diver que es aixo ) ,jo crec Mav que no cal concentrar-se amb aixo,ara si saps que t'estan tirant la mes petita ,si que val la pena concentrar-te per veure qui pot o no pot tenir les que queden ,cosa imposible de prebeure en la vostra fantàstica i divertida butifarra .
I jo ja ho dic ,el dia que jo mentalment al final de la partida quan a tots ens quedi 2 cartes amb dos dats pugui saber les que tenen els 4 jugadors sense haber de fer un esforç mental increible podre dir que he arribat el que jo volia de la buti i potser pasare al vostre joc,pero jo habre passat la fase que crec que te que pasar tot jugador .Vosaltres la primera mai la pasareu .
I aixo crec que es la gracia d'aquest joc,a part de jugar be ,poder controlar les cartes que hi han al tapet, cosa impossible amb la vostra manera de jugar,que podriem considerar com joc d'atzar.

De totes maneres si vosaltres trobeu algun jugador que jugant a la vostra manera sapiga 2 ultimes cartes que te cada jugador m'ho feu saber .Jo us en porto un quan vulgueu jugant com s'ha de jugar clar .

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 25 gen. 2003, 13:00

bones a tothom 6_euros company veig que tu tampoc entens com juguen els orientals, jo et fare una petita comparacio

si l'oca (com diu en carles ) es el joc dels orientals

el mentider es el joc dels occidentals

es a dir, per naltros es un joc d'estrategia jugar a la butifarra , en cada moments tens que intuir mes o menys quines cartes te cada persona , mentres en el joc occidental no intuies res, perque la gent tira la carta que li sobra, jo he vist jugant al butinet un senyor arrastrant de trunfo d'as el contrari carregar el rei i despres tenir el 6 i el 7 i això es jugar a la butifarra, ho sento nois jo prefereixo seguir amb el meu joc, pobre i petit del metode oriental , al menys en cada moment puc deduir les cartes que tenen la gent

apa arreveure
psc

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 25 gen. 2003, 13:32

La pregunta Alp es si aquest que t'ha llençat el rei al arrastre, primer el perdia igual al segon arrastre o si amb el 7 t'ha fallat per exemple una manilla del teu company, el qual hi confiava cegament en donar-te un descart. Si es així, un 10 al tio.

Segon, que el enganyar no es una rutina ni es un sistema aleatori; vaja que puc passar tota una partida tranquilament sense enganyar... al que deieu de donar un 8 a una sota teva, en el cas de tenir 7,6... aquells trossos de cartolina son la mateixa carta, pel que no regalem basses. Molt menys del que penseu.

A part, alex, i he jugat amb tu i se que series un gran jugador d'occidental, si que sabem a les 2 darreres mans les cartes de la gent.

Vamos, que no hi ha jugada mes cobard que sortint de manilla amb manilla as i jo donar-te el rei, vindre de dos per fer-me gastar un trunfo; el dubte es genial!!... Pensa que només Magic Johnson o Laudrup pasen a la història per donar una assistència mirant cap al costat contrari... o que només Kasparov hem guanyaria el 100% dels cops perque te un control absolut de totes les posibilitats que es donin; per aixo juga a escacs i no al guinyot.

Com a la vida i sobretot als negocis, l'important es maximitzar el benefici i aqui només juguem a intentar guanyar més punts... el fi per tant, dintre de la llei, justifica els mitjans.

A cuidar-se

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 26 gen. 2003, 01:37

Si tot el que dius Mav hem sembla perfecta i tens tota la rao ,si pots guanyar mes punts enganyant hem sembla correcta( tot i que s'hauria de veure ) ,pero crec que si ,enganyant pots fer mes punts ,potser si .Del que jo estic parlant es que a mi hem van ensenyar que si jo tiro el 10 i el de la dreta tira el 8 no n'hi pot quedar cap mes,i aixi hem van anar dient que poc a poc aniria aprenent a controlar les cartes que tenen els jugadors .
I es el que jo he intentat sempre,a part d'apendra la tecnica de les sortides ,anades ,de anar mirant el joc dels demes,poder intentar controlar les cartes.Es el que a mi m'han ensenyat ,i per aixo veig el vostre joc tant lluny de lo que es la buti trasparent ,que es el que a mi m'agrada.
I mes us dire ,jo per primera vegada vaig veure fer aquestes bestieses de tirar la que un vulgui ,pero per sort sempre hi han hagut almeny dos persones a la meva taula que jugaben oriental,no hem puc imaginar una taula jugant tots Occidental ,tothom pensant si tindra aquella o potser fallara l'altre i ningu sabent del cert el joc que te ni el propi company,ni si li queda una ferma o en pot tenir 2,en fi ,que ho trobo totalment ilògic.
I repeteixo i com molt be a dit l'Alp ,es impossible controlar les cartes.
I per cert ja m'ensenyaras aquest crak que teniu per aqui que controla tant be les cartes ,jo quan vulguis t'el presentare,pero teniu que arribar-vos a Palafrugell ,i veuras que es cert,i evidentment no soc jo ,que estic a anys lluny d'aquets personatge.

tRoBlaU
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 22 gen. 2003, 02:34

EntradaAutor: tRoBlaU » 26 gen. 2003, 12:14

Alex_g7:

Estic amb tú, algún dia hen em de trobar per le chat i fer una partideta.

I repeteixo, suposo que estarás amb mi Alex, només hi ha 2 formes o maneres de jugar a la butifarra, bé i malament.

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 26 gen. 2003, 14:27

Troblau........ja veig que mai voldras jugar amb mi, tot i que jo sé jugar oriental i occidental.
Com més coses saps.......millor.
De fet, mai t'he vist pel butinet, sol et veig als foros.

MAX
Contro
Contro
Entrades: 6
Membre des de: 30 gen. 2003, 17:44

EntradaAutor: MAX » 30 gen. 2003, 18:36

perdona 6_€ pero per jugar a la but occidental no necessites massa capacitat intelectual, ja que sempre tires la carta que vols, no neccesites ni passar quina es la petita,

jo soc oriental de naixement i prefereixo jugar be (es a dir estil oriental o la oca com digueu vatros) que jugar malament (es a dir estil occidental, o al remigio o al mentider), per tant hi ha dues maneres de jugar a la buti o be o malament

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 01 feb. 2003, 11:45

El que jo no entenc Max, és que amb la capacitat intel·lectual que teniu no esteu arreglant els problemes que hi ha pel mon i esteu passant la estona per aqui....anar tirant cartulines a un tapete.

T'equivoques en varies coses, el jugar malament o be, es pot fer amb els dos sistemes (i només cal treure el cap per bars o pel butinet) i després que dubto que coneguis realment el nostre sistema pel que puguis fer cap valoració; al contrari que nosaltres, que juguem i podem jugar tranquilament al vostre; i dic "tranquilament" amb tot el significat de la paraula.

A partir d'aqui, qualsevol discussió és una rucada; així us han ensenyat a jugar la gent gran i així jugareu, imagino que influits pel tancament geografic natural de Girona, eh, i contents de poder fer-ho. Això si, confio que algun dia puguis gaudir d'aquest joc que és la butifarra en la seva totalitat.

Atentament, 6_euros

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 02 feb. 2003, 09:28

6_euros primer de tot trobo perfecte que juguis al estil occidental pero noi que no sou els rei del univers,pero naltros tampoc (els orientals) nomes son dues maneres diferents de entendre la butifarra.
Perquè pensa que els orientals quan començant a jugar juguen al estil occidental tirant la primera carta que ens hi dona la gana sigui la petita o no, despres evolucionan i llavors començant a tirar la petita , els mes evolucinats ja no volen jugar amb els principiants perquè perdren control del joc (Jo per desgracia estic al primer nivell neofit total, per tant , puc jugar tant amb occidentals com amb orientals, perque nomès en dedico a tirar cartes.)
Per acavar aquesta polemica seria
vols jugar al poker ......................... estil occidental
Vols jugar al escacs....................... estil oriental

Nomès que en Carles em diferencies l'estil al nick es a dir en el moment de registrarte poses estil de joc, occidental oriental o mixte i que el nick et marques el tipus de joc que practiques, i clar un per els casos com el meu que es digues neòfits sense aclarir tipus de joc i ja està .

Amb això guanyariem que a mitja partida la gent marxes enfadada , sobre tot alguns orientals quan els occidentals no tireu la petita. i punto i si quan entres a la partida veus el tipus de joc i no t'interesa marxes i ja esta home.

Pero tot això amb armonia no cal enfadar-se ni falta a ningú


vinga una abraçada
psc
posdata: 6€ encara en deus la revantxa
siau

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 03 feb. 2003, 08:58

Hola 6_euros: I jo em pregunto... que és el tancament natural geografic de Girona???? Amb tots els respectes no som la Vall d'Aran que potser si té un cert tancament geografic. Ja sé que ho has dit de bon rollet i amb ironía (suposo...) pero has de saver que el gironins precisament per la nostra situació geografica (fronterers amb l'Estat francés) i amb un gran nombre de visitants d'arreu durant tot l'any més aviat tenim una mentalitat molt oberta. Estem molt acostumats a tractar i respectar a la gent de fora.... Això si. En la buti som gent ferma i tot i que respectem les diferents modalitats de joc sens dubta defensem la nostra que sentim com a propia.

all
Contro
Contro
Entrades: 20
Membre des de: 29 gen. 2003, 08:27

EntradaAutor: all » 23 feb. 2003, 21:37

avui diumenge 23 de febrer de 2.003 estic molt animat i mes despres de cinc cerveses per explicar
[/b]LA TEORIA DE L'EVOLUCIO DE LA BUTIFARRA
A la meva comarca els nens petits quan comencen a jugar a la butifarra juguen al estil occidental, es adir tiren qualsevol carta i sense importarlis res si es la petita o no , mes tard començant a apreciar el joc i veure que controlar les cartes es molt important llavors comencen per tirar la petita i a controlar totes les cartes , es a dir es converteixen amb orientals, per tant occidentals si no us estanqueu i evolucioneu , perque sembleu el eslabon perdido, a vore si feu el pas definitiu i apreneu a jugar a la butifarra de veritat i no es quedeu tancats amb la arcaica.
vinga molt gracies per lleigir les meves tonteries
all i ceba

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 24 feb. 2003, 20:39

Bones all !!! Per fí algú torna a escriure sobre l'orientalisme i l'occidentalisme.............que això estava més mort que Tutankhamon !!
Ja em penso que despres de beure't cinc cervesses.........pos no se......ajajajaj, però resulta que els nens petits de la teva comarca ni juguen a la botifarra occidental, ni a la oriental, ni al cinquet; juguen a això que tu has dit: "Tirar la que els dona la gana".
T'animo a provar de jugar una partida de botifarra occidental, que no es lo mateix que jugar tú amb tres occidentals, si no que el que vull dir és que tú mateix juguis al estil occidental (primer n'hauras d'aprendre, eh?, que vol dir això de tirar la que et doni la gana? pobre de tú si vas amb mi de parella i tires la que et doni la gana !!! )
Jo sempre he estat occidental, pero si vaig a una partida on tots son orientals, dons cap problema, jugo oriental i procuro guanyar.
A veure si t'animes !!!

PD. Se m'oblidava dir-te que hi ha bons jugadors orientals aqui al butinet que quan es posen a jugar occidental..........no hi ha qui els guanyi, eh? T'ho dic, més que res per si estas una mica inhibit. Venga.....fins una altra

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 26 feb. 2003, 02:06

Bones Masos. M'ha encantat la teva carta i la manera tan diplomatica com t'has expressat. Jo tot i ser oriental i convençut de que només hi ha un sistema de jugar bé a la buti (ja hi som!!!!) he aprés aqui al butinet que existíen altres formes de jugar i que ara respecto profundament. De totes maneres el jugar d'una o altre forma fa variar el joc totalment fins el punt que penso que es tracte de jocs diferents amb moltes coses en comú. He de dir-te que tot i que no ho he provat intentaré anar a el Rourell a la timba que sembla que s'ha montat per allà a veure com s'em dona la buti occidental. A veure si em convides a alguna partida que m'hauré d'entrenar una mica (amb lo dolent que soc no servirà de gaire res pero vaja). Vinga Masos un petó i fins ben aviat.

all
Contro
Contro
Entrades: 20
Membre des de: 29 gen. 2003, 08:27

EntradaAutor: all » 27 feb. 2003, 12:21

felicitats masos per fi he trobar una jugadora occidental diplomatica ,moltes gracies masos per defendre la butifarra occidental (que consti que per a mi aixo no es butifarra ni es res ) sense faltar als orientals (per a mi la unica butifarra existent) i per acavar dirtre que jugar a la butifarra a l'estil occidental no es pas tant dificil nomes que no es jugar a la butifarra sino es jugar a no se que, a una cosa diferent pero no a la butifarra original de la Garrotxa, per concluir si vols algun dia juguem a la butifarra occidental o la oriental (pero a la oriental de veritat la de tirar sempre la mes petita , sense carregar de cara la company ni res de tot això ,)
vinga siau
all


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 27 visitants

cron