VOLEM LA TEVA OPINIO XUTT I BASE

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
base
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 79
Membre des de: 28 set. 2005, 10:49

VOLEM LA TEVA OPINIO XUTT I BASE

EntradaAutor: base » 01 gen. 2007, 17:40

LA JUGADA ES AQUESTA... BASE DELEGA XUTT FA COPES SURT EL DE LA ESQUERRA DE XUTT DE CAVALL ESPASES NI XUTT NI EL COMPANY MATEN ,BASE AGAFA DE REY ESPASAS I ARRASTRA DE 8 , EL SEGUENT POSE SOTA,XUTT CAVALL, I EL ULTIM NO MATA, XUTT TE MANILLA REY DE TRIUNFOS PERO LI FALTE EL AS QUE NO SAP SI EL TE BASE O EL DE LA SEVA ESQUERRA, TINGUEN ENCONTE QUE XUTT NOMES TE DUES ESPASES I EL SEU COMPANY A ABARROTAT DE REY I QUE TE MANILLA DE COPAS, REY DE COPAS I ALGUNAS COPAS MES , QUINA ES LA JUGADA CORRECTA QUE TINDRIA QUE JUGAR XUTT?
VOLEM LA VOSTRA OPINIO AVERA QUI TE LA RAO GRACIES.

Geganter
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 31 des. 2005, 18:48

EntradaAutor: Geganter » 01 gen. 2007, 17:59

jo en aket cas , arrastro de manilla idespres copas

dervish
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 29 oct. 2005, 18:02

EntradaAutor: dervish » 01 gen. 2007, 18:46

No hi ha discussió possible: un bon jugador de botifarra, la qual cosa implica jugar pensant en el company, ha d'arrossegar sabent que el company s'ha empassat la manilla si té trumfos per fer-ho. Val més la manilla del company que qualsevol as.

emoo
Contro
Contro
Entrades: 3
Membre des de: 18 juny 2003, 10:32

sortida de as ho de rei

EntradaAutor: emoo » 01 gen. 2007, 18:49

jo crec que sortir de as no es correcte a més us diré només es surt de as jugant a la buti al butinet ,ya que jo no habia vist mai enlloc.
i unaltre cosa us diré si jo jugut em algú i em surt de as no l'hi mataré.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 01 gen. 2007, 21:44

la millor jugada serà aquella que al final et fagi guanyar mes punts,

apa a reveure
psc

ptda es tan facil analitzar les jugades a temps passat

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

EntradaAutor: CarlesG » 02 gen. 2007, 11:37

D'entrada está clar que MAI xutt podia passar la manilla de trumfo amb el rei, arriscant-se a perdre aquest si tenia l'as el jugador següent.

Qualsevol jugador normal posaria la manilla i tornaria de la copa més alta que tingués després del rei.

Per tant, la pregunta fa un plantejament erroni, perquè parteix d'una jugada clarament errònia.

A partir d'un error, ja només és possible enllaçar amb un altre error, i seguir la cadena.

Per tant, si bé quan el company passa una manilla és obligatori arrastrar fins al final, en aquest cas el que ha cantat arrisca innecessàriament el rei per haver-se passat la manilla. Però d'acord amb aquesta norma sagrada, jo seguiria arrastrant: manilla i després la petita de trumfo.

CarlesG

Monika
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 10 oct. 2004, 00:34

EntradaAutor: Monika » 03 gen. 2007, 00:46

Com diu en Carles, abarrotar manilla de trunfo ja es un error. De tota manera, ja k a en xutt li va la marxa i el risc, pot fer més punts anant a la espasa del company per k akest li aixequi el as de trunfo k li falta.
Pero tot aixó son flipades, no pots abarrotar la manilla de trunfo havent cantat trunfo i havent abarrotat el company la espasa
:wink:

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 05 gen. 2007, 22:51

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 ago. 2008, 01:17, en total s’ha editat 1 vegada.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 06 gen. 2007, 10:48

Bones,
Definir com a error passar (abarrotar) la manilla de trumfo a sortida del company és agosarat i precipitat.

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 06 gen. 2007, 15:59

fritz ha escrit:Bones,
Definir com a error passar (abarrotar) la manilla de trumfo a sortida del company és agosarat i precipitat.

Deixa't de xorrades :twisted: :twisted:. En aquest cas ... tú hauries agafat de manilla o, com Xutt, de Cavall?
Jo hauria agafat de Manilla i seguit arrastrant de 7 (si el tinc) o de Cavall si no tinc el 7.
Ja sé que la jugada correcta és:
* amb el 7, agafar de Manilla i 7
* sense el 7, agafar de Cavall (com Xutt).
Però ni tant sols en aquest cas (sense el 7) tinc clar que jo ho jugués correctament ... a vegades em salto les normes! :twisted: :twisted:

I, en qualsevol cas, la pregunta original no és aquesta sinò ... ja que ha sortit bé la jugada del Cavall de trumfo ... quina és la continuació correcta?
Jo arrastro de Manilla i segueixo de trumfo (el que em quedi sota el Rei).

(No sé perquè escric ... val la pena?)

:? :? :?

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 06 gen. 2007, 21:46

Gort ha escrit:la pregunta original no és aquesta sinò ... ja que ha sortit bé la jugada del Cavall de trumfo ... quina és la continuació correcta?



Si passes la manilla de trumfo amb la intenció de agafar l'as a l'esquerra en segon arrastre hauries de repetir espasa.

L'altre opció posible és que es faci amb la intenció de poguer fer tres pics en comptes de dos.

Gort ha escrit:(No sé perquè escric ... val la pena?)


No ho sé.

xutt
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 01 set. 2004, 10:50

EntradaAutor: xutt » 07 gen. 2007, 14:35

Doncs, opino d'aquesta jugada, no he demanat jo i no és una jugada és un conjunt de varies jugades, però que i farem.
D'en BASE, no cal parla'n, suposo que ja el conexeu més que jo, res més.
- Sap que dir: sol he vist una valoració mig profunda, la d'en FRITZ.
-I valorar una jugada sense valorar les 12 cartes, crerc que no és error, és nivell de cada jugador.
Perquè i que heu vist amb aquestes dotze cartes?
-Primer tinc 2 espases; A sortida de cavall dono el 7 vol di algo més al company; és igual perquè és lliure, val.
-Segon trunfos COPA: Manilla-Rei-Cavall-tres-dos, si primer mato manilla, segona és obligat a netejar sortin de cavall no? Si as és el de la dreta, també perdre cavall així potser va descartant al de l'esquerra; mira per on jugant sol per manilla espasa d'en BASE s'escapa as d'espasa i declara joc al basto i a l'or. Ui us estic complicant massa he que si? Doncs, dexem-ho.
-Sol per aclarament de la partida en qüestió hos diré: Després de 5 jugades "totes guanyades" ( No vaig aguantar més les inpertinencies d'en BASE i vaig plegar).

un saludo: xutt

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 07 gen. 2007, 17:01

xutt ha escrit:-Sol per aclarament de la partida en qüestió hos diré: Després de 5 jugades "totes guanyades" ( No vaig aguantar més les inpertinencies d'en BASE i vaig plegar).


... anava jo una mica perduda entre espasses i copes, però... això si q ho he entés...

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 07 gen. 2007, 17:02

xutt ha escrit:-Segon trunfos COPA: Manilla-Rei-Cavall-tres-dos



Doncs a mi digueu-me il.luminat peró amb aquests trumfos tampoc mataré de manilla. Si esquerra no mata deixaré passar i si com és el cas, esquerra mata també pasaré de cavall.


Crec que és molt important que quan es plantegin jugades als fòrums es doni la màxima informació posible.

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 07 gen. 2007, 17:26

Gort ha escrit:... la jugada correcta és:
* amb el 7, agafar de Manilla i 7
* sense el 7, agafar de Cavall (com Xutt).

Ja som tres fritz ... :twisted: :twisted:

El que ja no tinc tant clar és si m'arriscaré a tocar l'espasa ...

(Ja tinc ganes de jugar amb/contra el tal BASE ... :roll: :oops:, però clar crea partides que es diuen "mestres" i coses així on, per definició, no hi entro, solen estar plenes de mal educats!).

:wink:


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 36 visitants

cron