Ventdelplà

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.

Amb quines normes jugara?

Lliure
1
20%
Obligada
0
No hi ha cap vot
Obligada amb carrego (normes del poble)
2
40%
El guionista no sap ni de què parlem ... amb prou feines sap què és una Manilla!
2
40%
 
Vots totals: 5

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

Ventdelplà

EntradaAutor: Gort » 26 feb. 2007, 22:32

Si no ho sabíeu ja ho sabeu: al Tramuntana organitzen el I Campionat de Botifarra de Ventdelplà.

:twisted: :twisted: :twisted:

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 27 feb. 2007, 10:26

Bones,
Té collons, anava a obrir un post per parlar del campionat del Tramuntana i el robotillo-el ràpid- ja ho ha fet. Volia parlar de quan és d'important que la tv pública catalana parli del joc per excel.lència del seu pais i a més en una sèrie que veu tanta gent.

Contestant al post de'n Gort jo ho tinc clar. Obligat amb carrego amb normes del poble. Tractan-se d'un poble de ficció que voleu?

Jo dic que guanyen els amos del Tramuntana, que per aixó juguen a casa i podran carregar tantes figures com vulguin i mai mai serà renunci. A més, s'enfronten contra una parella que són sogre i gendre i ja se sap com van aquestes relacions.

Pel que m'han explicat s'hi juguen 400€, només desitjo que els més puristes no boicotegin el campionat.


Sinopsis: Malgrat els consells de les seves amigues, l'Ester no perd l'esperança de trobar el seu fill. Únicament el Rafa li ha donat suport des del principi. El que va passar amb la Mònica a l'hospital continua torturant el Rafa. El Martí s'assabenta de l'herència que li va deixar la seva mare. La final del campionat de botifarra està a punt de començar, però sembla que les parelles de joc no estan tan unides com al principi.

Ui quina emoció!!

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 27 feb. 2007, 10:46

Trailer del proper capítol ... el sogre -qui si no?- li proposa al Julià fer trampes ... el Julià al·lucina pepinillos ... si se n'entera la Mònica els pega!!!! :twisted: :twisted:

El Quim no pot anar a la final ... s'ha d'aplaçar? O guanyen sogre i veterinari per manca d'adversaris? ... Clar! com que no hi ha normes escrites cadascú interpreta el què vol.

Ais! kina musió :P :P :P

rimbombante
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 77
Membre des de: 28 oct. 2003, 18:44

EntradaAutor: rimbombante » 27 feb. 2007, 22:11

Bona nit a tothom!

Veig que us preneu amb bon humor el campionat de botifarra del Tramuntana a Ventdelplà. Jo ahir me'n vaig anar a dormir amb la mosca al nas. Indubtablement he votat en aquest post que el guionista no tenia ni la més remota idea del joc de la botifarra. Finalment hauré de donar la raó al Gort: estem davant d'un joc de segona practicat per un estol de tramposos!

Quina poca delicadesa i quina ignorància per part del guionista! Vaig anar a dormir indignat. Va rebaixar el pressumpte joc de cartes nacional de Catalunya a pura xerrameca de safareig. Mireu a quines conclusions he arribat després de veure el capítol:
1) A Ventdelplà només es juga a la botifarra per interès crematístic. És l'únic alicient que fa engrescar la gent a ressuscitar un joc que, des de la mort del Fèlix, s'ha deixat de practicar.
2) Parelles de tota la vida com el veterinari i l'advocat cedeixen a separar-se per tal d'aconseguir els 400 euros.
3) En tot el desenvolupament del joc només se sent un la botifarra és un joc de muts i la va inventar un no se què. Cap referència a la mecànica del joc. Hi seria sobrer sentir una petita conversa com podria ser la següent:

Fill del Ramiro: Quin resultat hi ha?
Ramiro: 81 - 95 en contra, nano, hem d'espavilar que aquests ens fotran!
Jugador 1: Delego.
Jugador 2: Oros.
Fill del Ramiro: Contro!
Jugador 1 Jugador 2: Bé ... Bé
Ramiro: Collons nano ...
(Es va desenvolupant la partida)
Jugador 1: Uf, deu per ells, encara aturem!
Fill del Rami: Mestre que és contrada, 101 de justos, boooooooooona!

Em sembla que en una seqüència insignificant de 30 segons s'ensenya a la gent profana en el joc una mica de la seva mecànica, el repartiment dels naips (de 4 en 4), la subhasta, el carteig i el recompte. Potser és poca cosa i potser interessi ben poca gent, però com a mínim dignifica una mica el joc enfront del garbuix d'interessos que sembla ser en intervenir-hi els diners.

Segurament sóc un romàntic o un carregat de manies, però tal i com he dit abans em fot haver de donar la raó al Gort! TV3 o els guionistes de Ventdelplà, que en general tracten de forma exquisida molts temes, potser haurien d'haver filat una mica més prim en el tractament del nostre joc. De ben segur jocs, esports i entreteniments d'origen anglosaxó són tractats amb molt més de tacte només pel fet de ser estrangers o més urbans que no pas un joc de pagesos (gràcies a Déu!) com és la botifarra.

Un ventdelplàadicte cabrejat!
rimbombante

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 28 feb. 2007, 21:11

Bones.

Podeu participar en el forum que TV3 t'he obert sobre la sèrie ventdelplà ...

http://forums.ccrtvi.com/viewforum.php?f=302

encara que primer us heu de registrar ...

Crec que els hi aportaríau unes quantes bones idees als guionistes

Salutacions,


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 74 visitants

cron