Proposta de normativa oriental oficial (o al menys oficiosa)

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Enric_Cp
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 63
Membre des de: 12 oct. 2002, 20:16

EntradaAutor: Enric_Cp » 26 feb. 2003, 12:38

Carles,
@#&%$!!!!:@# ... :D :D ... ja faig prou amb:

a) fer que els robots no perdin els xips
b) aguantar que en quarta posició donis la sota quan tens el dos i el tercer ha fallat (encara tinc malsons quan hi penso :twisted: :evil: )
c) intentar explicarte perquè no m'has de donar l'as quan surto de manilla (ara sí que la liem! :shock: )

... però he de reconèixer que jugues bé ... de tant en tant ... :D :D

occidental jo? abans em menjo DUES samarretes!

all, d'on ets? quin és aquest poble que em costarà una indigestió?

Tingueu manilles (o no!)
Enric_Cp l’ha editat per darrera vegada el dia: 26 feb. 2003, 12:45, en total s’ha editat 2 vegades.

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 26 feb. 2003, 12:40

Bones all. A veure si ens entenem... Quan servim del pal no hi ha discussió i entenc que al teu poble es doni la petita sempre pero.... de debó que quan no serveixes del pal també??? No dic que no pugui ser pero em costa de creure. Si a la teva esquerra et surten d'espasa per exemple i tu no en tens ni tampoc trumfos.... no pots carregar cap figura quan a lo millor tu saps positivament que el teu company fallarà? Això no pot ser mai de la vida un renunci doncs és una jugada totalment legal. Altre cosa es el que fem a Girona que si tenim el pal de la sortida pero aquella carta no és ferma podem carregar figura per provar de salvar-la si veiem que no ens la podrem fer de cap manera (exemple... surten de cavall a l'esquerra i en tenim dos de puta... llavors la podem carregar sense problemes).
Enric_cp jo no he promés res pero ja et donaré un cop de ma amb lo de la maniga... pero em sembla que no caldrà perque dubto que algu jugui com diu l'amic all (torn de replica per a tu all jeje).

Albert P

Voleu dir que calen tantes normes?

EntradaAutor: Albert P » 02 març 2003, 16:37

Jo crec que una part de la gràcia de la botifarra està en que hi hagi poques normes, si no, tot es torna massa previsible.

és una opinió.

:lol:

Salut.

iessso

normes de joc

EntradaAutor: iessso » 25 maig 2003, 00:39

He trobat un reglament de l' any 1958, en primer lloc cita que lel joc de la butifarra be de un joc del sur frances anomenat Manilla, tambe diu explicitament que s'ha de tirar una carta si no la pots matar, no diu en cap cas que has de tirar la petita, i la puntuació es a 100 tantos.[/i]

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 25 maig 2003, 20:01

Hola iessso !

Es curios aquest reglament.

Seria posible que m'en fesis arrivar una copia ? (escanejat per exemple).
Es per penjar-lo a la web, com a curiositat.

Adeu !

Visitant

Re: normes de joc

EntradaAutor: Visitant » 25 maig 2003, 20:48

iessso ha escrit:He trobat un reglament de l' any 1958, en primer lloc cita que lel joc de la butifarra be de un joc del sur frances anomenat Manilla, tambe diu explicitament que s'ha de tirar una carta si no la pots matar, no diu en cap cas que has de tirar la petita, i la puntuació es a 100 tantos.[/i]


ACLARIR: La manilla es jugaba temps enrredera i encara que sasembli amb la butifarra no es el mateig i crec que actualment la manilla ja no es juga a cap indret

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 26 maig 2003, 08:56

Bones iessso:
Veuras company... el fet de que algú hagi publicat un suposat "reglament" on s'especula sobre l'origen de la butifarra i on no es fa especial menció de que s'ha de fer quan no es mata la basa em recorda a un altre publicació que va trobar el nostre bon amic Carles on sembla ser que es jugava la buti sense manilles. Vull dir amb això que tothom és lliure de publicar el que vulgui pero això no voldrà dir mai de la vida que el que escrigui sigui cert o només fruit de la seva invenció. En primer lloc l'origen de la butifarra és absolutament indemostrable (tot i que la meva opinió és que va venir del Nord cap al Sud...). En segon lloc mai s'ha establert un reglament unificat amb la qual cosa tothom juga com li dona la gana parlant clar. El que si que et puc dir és que és a les comarques de Girona on hi ha un major nombre de jugadors i de llocs on és jugui i on també si fan els més grans campionats i allà quan juguem i no matem donem la petita... S'ha polemitzat ja massa sobre aquest tema i no vull posar més llenya al foc pero en resum et vull dir que no et creguis tot el que llegeixes perque de vegades la gent escriu coses que simplement ha sentit a dir.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 26 maig 2003, 11:25

Tranquil noi_bo ....... que el iessso no polemitza res, no com tu.

El iessso nomes anuncia que ha trovat un reglament del any 58, com a fet curios, i ens explica que hi diu.
En cap cas, polemitza en que el sistema de joc que hi ha es el millor.

A mes, si hi ha un reglament escrit, es que a algun campeonat es va jugar amb aquest reglament, per tant alguna credivilitat tindrà ........
I com a mínim, un primer simptoma que la botifarra occidental esta reglamentitzada, que els orientals no sabeu ni com jugeu.

I pel que fa a totes les altres coses que dius ......... lo de sempre, que els de girona us penseu que sou els unics, que hi farem.

PD: Que feu mes campeonats, no vol dir res, ja que a girona normalment els premis son economics, i el nivell de trampes superior.

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 26 maig 2003, 14:55

Bones Carles:
Mira per on aquesta vegada estic d'acord amb tu en algunes coses... pero no en tot clar. A veure comencem pel principi. Si que és cert que m'agrada polemitzar pero penso que això és bó perque anima a la gent a expressar les seves opinions. De tota manera no era aquest el cas doncs l'unic que jo volía dir és que perque un manual no clarifiqui si s'ha de donar o no la petita quan no es mata una determinada carta no vol dir que aquest manual senti "catedra". Simplement és una opinió tant bona com pugui ser la meva.
En segon lloc vull dir que efectivament els gironins estem convençuts del nostre sistema pero per una simple questió de lògica. Podría donar-te molts arguments que et farían veure els "defectes" de la butifarra occidental pero et posaré un simple exemple. Desde el moment en que a la meva esquerra em surtin de manilla i jo pugui "regalar" l'as encara que en tingui 4 més del pal.... en fi... crec que no cal cap més comentari. Ja sé que lo de fer els regalets és una cosa lliure i que si vols ja pots donar la petita com nosaltres pero personalment em sembla una total desvirtuació del joc (o com ja s'ha parlat moltissimes vegades és un altre joc). Això no vol dir que no ho respecti... Des que vaig començar a entrar al Butinet i vaig poder constatar que hi havíen altres variants del joc sempre he volgut defensar la meva manera de veure les coses pero sempre amb respecte. Si alguna vegada he fet alguna petita "conya" ha estat sempre en clau d'humor i de bon rollo. Per sobre de tot som catalans i penso que aquest és el nostre joc de taula "nacional". Per tant benvinguda sigui la buti encara que es jugui de manera "estranya".
Per acabar et dono la raó en lo de les trampes. Tristement és cert que al incentivar economicament els campionats es fomenta que la gent faci trampes pero d'aquest fet l'unica culpa la te el propi genere humà. Si hi han calés la gent potser fa més trampes pero jo t'asseguro que segur que algú les ha fet per guanyar un pernil si ho ha cregut convenient. Jo he anat a uns quants campionats i no n'he fet mai de trampes pero efectivament molta gent les fa i més quan hi ha calés pel mig. Em sembla lamentable i molt trist pero com ja he dit els humans som així (alguns vaja).
Em vull acomiadar felicitan-te per haver creat el Butinet i per les constants millores que hi vas introduint. Gracies de debó.

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 26 maig 2003, 21:44

Hola noi-bo...........sol dir-te que sempre estas a punt de polemitzar, cosa que està bé.........de vegades.
El Sr. iesso ha trobat un manual de l'any 58 i personalment m'encantaria veurel, no cal desautoritzal d'entrada sense ni tant sols haber.-lo vist.
Ja sabem que a Girona (segons tú) hi ha el més gran nombre de jugadors de butifarra (oriental o no se sap, pk cada zona té un sistema) i que es fan els millors campionats ( on ni tant sols pots jugarlo tot pk sempre es per eliminatories i amb premis econòmics).
Ara ja tens el sistema obligat i al menys jo ja no m'he de sentir dir mai alló de: "Així no es juga, això és un renunci".
Bueno, sol cal veure les estadístiques. Quantes partides es juguen lliures i quantes obligades?
Espero saber-ho ben aviat.

Quiquet
Barretina
Barretina
Entrades: 165
Membre des de: 18 set. 2002, 15:55

EntradaAutor: Quiquet » 26 maig 2003, 22:59

Dona, Masos, t'has pasat.................
A vore, estic absolutament d'acord amb tu, que a mi tb m'encantaria de veure el reglament aquest i qualsevol de mes antic si algú el trobes.
Però d'aqui a dir que es jugan mes lliures que obligades.....................
Tu saps que com acopdegarrotix soc un defensor del model occidental sobre l'oriental, aixó de Lliure i Obligada no m'acava de convencer.
Però la raó fonamental de que es juguin mes LLiures que obligades no es altra que el Jefe/Deu, occidental ell, va posar per defecte "Lliure". Fins i tot jo, VALGUEM DEU, la majoria de vegades les creo LLiures.
D'altra banda i sentint-ho molt si no arribem a un acord, segur que si, primer els oriental i despres amb els occidentals, per normalitzar aquest joc, comentari poc politic ho se, en el futur tindrem problemes.
Si algu en el seu moment no hagues normalitzar el catalá, avui probablement no ens entendriem amb la mateixa llengua.
No dic pas cap a on s'ha de normalitzar, si dic que s'ha de fer i si no ho fem, no sabrem a que juguem, malhauradament el temps em donará la raó.
Com exemple clar d'aquest tema el nord d'Italia hi havia tres ciutats, força properes entre elles, que parlaven el mateix dialecte, en el temps cadescuna va evolucionar de forma diferent i avui els tres dialectes tenen el nom de la Ciutat on es parla i entre ells no s'enten. Algú pot pensar que aixó es riquesa cultural, cert, pero jo penso que en el temps engreixaran els arxiu de llengues mortes.
Au tingueu manilles.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 27 maig 2003, 10:30

Ja m'ha tocat rebre, com sempre ;-)
Ara es culpa meva que es jugi mes Lliure ? :twisted: 8) :mrgreen:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Per fi he jugat amb un "Lliure"

EntradaAutor: DeepButi » 27 maig 2003, 10:57

Una cosa és dir que es pot tirar qualsevol carta i una altra que això es faci. En la majoria de partides amb jugadors de nivell, les vegades que algú no dóna la petita són francament escasses, al menys aquesta és la meva experiència .... o millor dit, "era" la meva experiència.
Fa poc he tingut l'oportunitat de jugar un llarg campionat al Centre Lleidatà ... amb jugadors suposadament "lliures". A la fase prèvia 7 partides a 201 punts (malgrat el què opini tRoBlAu hi ha llocs on no es juga a 101 :) ), a la semifinal 12 mans duplicades, a la final 12 mans duplicades més i per fi puc afirmar amb orgull "He jugat amb un Lliure".

En les 7 primeres partides i a la semifinal només una (sí, sí, UNA) jugada "lliure" i per cert de treure's el barret (un set en segona sobre un vuit ferm per fer-me creure que el quart en tindria de manera que vaig carregar ... i el quart no en tenia perquè el segon en portava un carretó).

Però a la final ... ah! noi, la final!!! Una orgía lliure.

El jugador (d'Os de Balaguer si no recordo malament) de la meva dreta es va fer un tip de regalar-nos figures (moltes s'haurien salvat, val a dir) per veure si "picavem". La veritat és que no vaig conseguir veure-li la gràcia ... però al menys ja puc morir-me (botifarrísticament) tranquil ... hi ha jugadors lliures de veritat.

Guardaré com a record inesborrable la botifarra directe (a la meva esquerra) on el 90% de les taules van fer capot ... i en canvi els nostres adversaris van fer la mínima puntuació (25) perquè a la meva sortida (genial, clar :twisted: ) de rei, el de la dreta va "carregar" un cavall ... per la manilla del meu company. Lliure fins a la mort.

Apa, tingueu manilles (i no les carregueu per enganyar, que no val la pena, no piquem).

PD. Ara ni tant sols puc posar missatges amb el meu nom que ja està "agafat" ... això dels foros em té màrtir :(

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 27 maig 2003, 11:06

Jo ho dic semper (i tal com diu el DeepButi): de jugadors Lliures que no saben jugar, n'hi han tants com obligats que no saben jugar.

Jo he vist obligats sortir sota manilla de 12 .... però com que soc bona persona, no generalitzo ;-)

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 maig 2003, 11:16

Si estavem a una final on de 88 parelles se n'havien classificat 16 després d'una llarga sel·lecció (lliga amb set partides + semifinal a mans duplicades) tampoc devia ser tant dolent, no?

Els Obligats que surten de rei sota manilla ja et garanteixo jo que en aquest campionat no haurien pas arribat a la final!

Però en el fons estic d'acord amb tú ... siguin Lliures o Obligats els mals jugadors són mal jugadors i segur que el percentatge és el mateix en les dues variants. Que la Mare de Deu de les manilles confongui als que dónen el set sense entendre quina diferència hi ha amb el vuit ... i que Santa Puta d'Oros beneeixi amb ple de fallos rodons als que no barroten a trumfo directe del company.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 40 visitants

cron