Tàctica d'altíssim nivell.

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

Tàctica d'altíssim nivell.

EntradaAutor: juando » 09 jul. 2007, 18:27

:roll:
La millor tàctica és quan el company, segons la carta que tu tires, sap el joc que tu tens i al pal que ha d'anar... tot el què no sigui això és un joc d'artifici. Si succeeix aquest aspecte-a joc igualat, és clar- sempre és guanya.
Per tant la botifarra obligada no porta enlloc i no permet els bons jugadors expressar les seves qualitats.
la discussió de sortir de semifallo, d'as o de manilla,...llavors perd tota la seva raó de discussió, naturalment cal saber com realitzar la tàctica, i veritablement us ben puc assegurar que és fàcil.
Espero poder-ne parlar de tot això, salutacions de Juando.

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

Re: Tàctica d'altíssim nivell.

EntradaAutor: Gort » 10 jul. 2007, 17:59

juando ha escrit:Per tant la botifarra obligada no porta enlloc i no permet els bons jugadors expressar les seves qualitats.

Ja fa temps que la majoria de jugadors sensats, obligats i lliures, hem aprés que les dues varietats ténen els seus punts forts i els seus punts febles.
Ja fa temps també que la gran majoria de jugadors sensats, obligats i lliures, no caiem a les provocacions :P :P.

Només esporàdicament algú encara mossega l'ham ... però cada vegada menys, la veritat :roll:.

Obligacions a part, estarem tots encantats que ens expliquis això tan simple que sembla que molts no som capaços de trobar malgrat anys i anys de pràctica!!! Ostres, que maco seria apendre'n algun dia :twisted: :twisted:

Apa, tingueu manilles.

juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

Re: Tàctica d'altíssim nivell.

EntradaAutor: juando » 10 jul. 2007, 19:00

Gort ha escrit:
juando ha escrit:Per tant la botifarra obligada no porta enlloc i no permet els bons jugadors expressar les seves qualitats.

Ja fa temps que la majoria de jugadors sensats, obligats i lliures, hem aprés que les dues varietats ténen els seus punts forts i els seus punts febles.
Ja fa temps també que la gran majoria de jugadors sensats, obligats i lliures, no caiem a les provocacions :P :P.

Només esporàdicament algú encara mossega l'ham ... però cada vegada menys, la veritat :roll:.

Obligacions a part, estarem tots encantats que ens expliquis això tan simple que sembla que molts no som capaços de trobar malgrat anys i anys de pràctica!!! Ostres, que maco seria apendre'n algun dia :twisted: :twisted:

Apa, tingueu manilles.



No es tracta de fer sopars de 1 euro ni d'inventar res, sinó de jugar en concordància amb el company i saben sempre a que juga l'altre. M'explico: si tu surts de manilla i el teu company et tira una carta d'un altre pal, poden passar diferents coses. 1ra. Que sigui un descart, llavors tu no pots saber a quin pal li interessa que vagis, ja que encara queden dos pals més. 2na Que sigui una senyal, i tu com ho saps que és una senyal? i això només és una petita part...
El que jo comento és que el meu company i jo sabem en tot moment a quin pal hem d'anar i quan ens descartem i el més important, en quin moment oportú o fem, això no és ni més ni menys que jugar de companys no de manera individual, com es fa moltes vegades.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 10 jul. 2007, 21:33

Bones,
Primer de tot benvingut als fòrums juando. Entenc que vols parlar de sistemes i sospito que com que els pobres pastors obligats no el podem utilitzar ens parlaràs del descart mixte. Endavant doncs, fes-ho i no vinguis amb mitges tintes. Almenys a mi m'interessa.

juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

Més de més

EntradaAutor: juando » 12 jul. 2007, 17:06

fritz ha escrit:Bones,
Primer de tot benvingut als fòrums juando. Entenc que vols parlar de sistemes i sospito que com que els pobres pastors obligats no el podem utilitzar ens parlaràs del descart mixte. Endavant doncs, fes-ho i no vinguis amb mitges tintes. Almenys a mi m'interessa.


Seguim doncs amb els descarts: Si el teu company tira cartes de la més gran a la més petita (això és un descart), si en canvi tira de la més petita a la més gran-en aquest ordre- no és un descart, és una senyal de que a aquell pal té bon joc. (això es realitza tant en triunfos com en buti).
Aquesta situació fa que un guii a l'altre company i sempre sàpigue a quin pal anar, mai ho farà a "boleo" i si l'encerto l'adivino.
També voldria recalcar que les senyals mai és fan en figures, ja que tirar una figura és càrrega o descart segons l'indicat abans. Podeu preguntar: i si només és tenen figures d'un pal bo? Llavors cap problema, si és vol senyalar: pimer la sota, després el cavall i així ... i si es vol senyalar, primer el cavall, després la sota i així...
Está demostrat que guiar al company eés millor que enganyar al contrari i una altra mostra és la següent: mai es mata de manilla si es té l'as, és a dir, primer es mata d'as així el compi sap que tens la manilla..després tu arrastraràs o no, es igual, però el teu company sabrà que si va a aquell pal tu manes. I si mato de manilla tenint l'as?, el company es impossible que sapigue que tens l'as, ho pot suposar però solament això, mai serà segur.
Bé gracies per deixar-me participar en aquest bonic fòrum, per als que fa temps que juguen encara més, jo també fa molts anys, he jugat inclúa a L?alguer, a França i a Milà i m'agrada estudiar sistemes i situacions i us ben asseguro que a joc igualat i en un company que sàpigue jugar així de 110 vegades es gaunyen 9 com a mínim, i penseu que no ho dic per arrogància ni res, està demostrat. Ara bé si no tens joc, o no saps contrar quan s'ha de fer o passar els triunfos... en fí, tot el que comporta el joc, mai guanyaràs, evidenment.

Un altre dia seguim gràcies, m'agradaria parlar de sortir al pal llarg, de quina carta, quina a de tirar el company i per que?... Salutacions

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 12 jul. 2007, 18:49

juando ha escrit:Seguim doncs amb els descarts: Si el teu company tira cartes de la més gran a la més petita (això és un descart), si en canvi tira de la més petita a la més gran-en aquest ordre- no és un descart, és una senyal de que a aquell pal té bon joc. (això es realitza tant en triunfos com en buti).


Una anada (descart) sempre és una senyal, ja sigui jugant lliure com obligat, tal i fot, sempre ha de voler dir una cosa, per tant, només cal establir quin és el mètode a seguir per comunicar-nos (sense fer trampes). Establir quin del sistemes és infal.lible seria el debat. Jo utilitzo el descart negatiu conegut també pel popular nom de "de lo que me voy no me vengas" o alguna cosa així. És el mètode que millor em funciona i la raó és que amb dues anades sabem el que tenim i en algunes ocasions amb una n'hi ha prou. Amb això vull dir que el teu mètode no em sembla pas millor que el meu. Necessites dues anades del mateix coll per dir el que tens d'aquell coll! Et demano disculpes si no he entès bé el que expliques peró tal com ho planteges ho veig així. En el descart negatiu amb una anada ja saps que no té el company, si li sumes el coll que no serveix ja son dos que saps, llavors el dubte només és entre dos colls i creu-me, la majoria de les vegades ni aixó perquè rares vegades hi ha dos descarts només amb un coll obert. I fer-ho en buti encara em semblaria pitjor.

juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

EntradaAutor: juando » 12 jul. 2007, 22:19

fritz ha escrit:
juando ha escrit:Seguim doncs amb els descarts: Si el teu company tira cartes de la més gran a la més petita (això és un descart), si en canvi tira de la més petita a la més gran-en aquest ordre- no és un descart, és una senyal de que a aquell pal té bon joc. (això es realitza tant en triunfos com en buti).


Una anada (descart) sempre és una senyal, ja sigui jugant lliure com obligat, tal i fot, sempre ha de voler dir una cosa, per tant, només cal establir quin és el mètode a seguir per comunicar-nos (sense fer trampes). Establir quin del sistemes és infal.lible seria el debat. Jo utilitzo el descart negatiu conegut també pel popular nom de "de lo que me voy no me vengas" o alguna cosa així. És el mètode que millor em funciona i la raó és que amb dues anades sabem el que tenim i en algunes ocasions amb una n'hi ha prou. Amb això vull dir que el teu mètode no em sembla pas millor que el meu. Necessites dues anades del mateix coll per dir el que tens d'aquell coll! Et demano disculpes si no he entès bé el que expliques peró tal com ho planteges ho veig així. En el descart negatiu amb una anada ja saps que no té el company, si li sumes el coll que no serveix ja son dos que saps, llavors el dubte només és entre dos colls i creu-me, la majoria de les vegades ni aixó perquè rares vegades hi ha dos descarts només amb un coll obert. I fer-ho en buti encara em semblaria pitjor.


Em dones la raó sense adonar-te', mira si fas el descart "negatiu" que tu dius, i el coll que no serveix, encara queden dos pals, a quin pal va el company?...l'encertarà o no, però realment és a cegues, mira-ho com vulguis. En canvi si segueixes la tendència que he explicat, de dalt a baix o de baix a dalt, sempre sap a que haurà d'anar, òbviament sempre no hi podrà anar, ja que de vegades aquell pal el falla, però això ja s'ho porta el joc.
Segona consideració: un descart mai és una senyal i menys la que dius que fas tu amb el descart "que mai ha d'anar", perquè continua sense saber quin pal portes.
Et diré una cosa que va passar aqui a butinet: jo jugo amb un company que li diuen rapitenco, un noi que ha començat fa poc a jugar a la buti, naturalment sabia les normes bàsiques però res de tàctiques, ara ja va aprenent,..un dia vam fer 5 partides per butinet i dos companys rivals ens demanaven sempre fer-ne una altra, no per què guanyessim sempre, sinó per veure si trobaven per què sempre sabiem a què haviem de sortir i el company tenia la carta precisa ( i això és més veritat que demà sortirà el sol), en vam guanyar 4 i una la vam perdre, pero aquesta la vam perdre per pallissa, no teniem res de res.
Resumin, la cosa esa, com es diria en castellà, funciona, creu-me, ah! i no l'he inventada jo, porta tants d'anys com tu i jo junts podem haber jugat a la buti, el que passa és que determinades persones o tenim més habilitat, o més memòria retentiva de les cartes. o ens surt millor, o simplement sort, que també podria ser.
I em despediré per avui no amb un lema molt emprat, teniu moltes manilles!, sinó en un altre que m'agrada més... "cada dia que estudio la buti veig que en se menys!!!!! jajajaja

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 13 jul. 2007, 09:47

Ostres, un debat seriós! Sembla mentida :twisted:. A veure si puc aportar algo.

Juando, fas trampes :P. M'explico, dius que el teu sistema és correcte perquè amb dos descarts senyales el què vols, i que el descart negatiu és incorrecte perquè amb un descart queda el dubte de dos pals!

Amb dos descarts, pràcticament qualsevol sistema -si en fas servir algún, és clar, permet senyalar el què t'interessa. Però dos descarts és un món! La gràcia està en senyalar amb un sol descart.

Analitzem una mica en serio el descart negatiu.

Cas 1. En un dat a trumfo tens un descart sobre un pal normal. Un de trumfo, un que no serveixes i un del descart ... són tres pals. Només en queda un i el company no té cap dubte.

Cas 2. En botifarra o a arrastre tens un descart. En aquest cas, efectivament queden dos pals. Però això pràcticament mai és cert perquè el descart només rarament es produeix a les primeres de canvi; quasi sempre s'han jugat algunes bases i els contraris han obert un dels dos pals que queden, per tant el company tampoc té dubtes: dels dos pals que queden, un és dels contraris i l'altre el què vol el company.
Cal apuntar aquí el descart de pal tocat. Amb això senyales, bé que controles els altres dos pals, bé que no en controles cap. El company sortirà del què més li convingui segons el seu joc i desseguida veurà:
a) Que "controles" aquell pal i sabrà que també controles l'altre.
b) Que no portes res d'aquell pal i sabrà que tampoc portes res de l'altre.
Tornant enrera, encara que et sembli el contrari, els casos de dubte són molt pocs. Qualsevol bon jugador que utilitzi el negatiu pot dir-t'ho!

Cas 3. El desgraciat. No pots marxar del pal que no vols (perquè no en tens per exemple). Això ja ho apuntes tú també en el teu sistema i caldria un post separat per parlar-ne. Recordo un exemple apoteòsic del mateix fritz em sembla :P.

Un segon element que fa que el sistema que tu apuntes no em sembli correcte. Molt simple, considero antinatural anar-se'n del què t'interessa. Especialment en botifarra o si podeu netejar de trumfos, descartar-se de dues cartes que poden acabar fent basa em sembla criminal. Un parell de bases adicionals poden significar la diferència entre uns pocs punts o un munt.

Obrint un altre debat, trobo molt curiós que parleu de descart quan justament la grandesa de la lliure (per si no ho saps, jo sóc obligat empedreït, però això no m'impedeix apreciar les virtuts de cada modalitat; en el meu cas és simplement perquè m'agrada més un sistema que l'altre, no pas perquè en consideri cap de millor) està no en els descarts sinò en la possibilitat de senyalar.
M'explico ... si servint d'un pal dones una carta i després en un descart dones una carta inferior d'aquest pal ... has senyalat (tal com tu indiques) un pal descendent, per tant un pal que no t'interessa.
Veus? Amb un sol descart.
I viceversa, si el descart és d'una carta superior del pal, és que t'interessa.

Segueixo sense veure clar que et desprenguis d'una carta del pal que t'interessa per senyalar-lo ... però coi, ja que jugueu lliure aprofiteu-ho! :roll: :roll:

I juando, t'asseguro que no ets l'únic que saps què vol el teu company. Si jo jugo amb qualsevol dels jugadors que coneixo et puc ben garantir que també ho sabrem!

Apa, benvingut al debat.

juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

Més de descarts.

EntradaAutor: juando » 13 jul. 2007, 18:06

Gort ha escrit:Ostres, un debat seriós! Sembla mentida :twisted:. A veure si puc aportar algo.

Juando, fas trampes :P. M'explico, dius que el teu sistema és correcte perquè amb dos descarts senyales el què vols, i que el descart negatiu és incorrecte perquè amb un descart queda el dubte de dos pals!

Amb dos descarts, pràcticament qualsevol sistema -si en fas servir algún, és clar, permet senyalar el què t'interessa. Però dos descarts és un món! La gràcia està en senyalar amb un sol descart.

Analitzem una mica en serio el descart negatiu.

Cas 1. En un dat a trumfo tens un descart sobre un pal normal. Un de trumfo, un que no serveixes i un del descart ... són tres pals. Només en queda un i el company no té cap dubte.

Cas 2. En botifarra o a arrastre tens un descart. En aquest cas, efectivament queden dos pals. Però això pràcticament mai és cert perquè el descart només rarament es produeix a les primeres de canvi; quasi sempre s'han jugat algunes bases i els contraris han obert un dels dos pals que queden, per tant el company tampoc té dubtes: dels dos pals que queden, un és dels contraris i l'altre el què vol el company.
Cal apuntar aquí el descart de pal tocat. Amb això senyales, bé que controles els altres dos pals, bé que no en controles cap. El company sortirà del què més li convingui segons el seu joc i desseguida veurà:
a) Que "controles" aquell pal i sabrà que també controles l'altre.
b) Que no portes res d'aquell pal i sabrà que tampoc portes res de l'altre.
Tornant enrera, encara que et sembli el contrari, els casos de dubte són molt pocs. Qualsevol bon jugador que utilitzi el negatiu pot dir-t'ho!

Cas 3. El desgraciat. No pots marxar del pal que no vols (perquè no en tens per exemple). Això ja ho apuntes tú també en el teu sistema i caldria un post separat per parlar-ne. Recordo un exemple apoteòsic del mateix fritz em sembla :P.

Un segon element que fa que el sistema que tu apuntes no em sembli correcte. Molt simple, considero antinatural anar-se'n del què t'interessa. Especialment en botifarra o si podeu netejar de trumfos, descartar-se de dues cartes que poden acabar fent basa em sembla criminal. Un parell de bases adicionals poden significar la diferència entre uns pocs punts o un munt.

Obrint un altre debat, trobo molt curiós que parleu de descart quan justament la grandesa de la lliure (per si no ho saps, jo sóc obligat empedreït, però això no m'impedeix apreciar les virtuts de cada modalitat; en el meu cas és simplement perquè m'agrada més un sistema que l'altre, no pas perquè en consideri cap de millor) està no en els descarts sinò en la possibilitat de senyalar.
M'explico ... si servint d'un pal dones una carta i després en un descart dones una carta inferior d'aquest pal ... has senyalat (tal com tu indiques) un pal descendent, per tant un pal que no t'interessa.
Veus? Amb un sol descart.
I viceversa, si el descart és d'una carta superior del pal, és que t'interessa.

Segueixo sense veure clar que et desprenguis d'una carta del pal que t'interessa per senyalar-lo ... però coi, ja que jugueu lliure aprofiteu-ho! :roll: :roll:

I juando, t'asseguro que no ets l'únic que saps què vol el teu company. Si jo jugo amb qualsevol dels jugadors que coneixo et puc ben garantir que també ho sabrem!

Apa, benvingut al debat.


A veure anem a pams: El meu company surt de manilla de triunfo, per exemple d'oros, i jo li tiro el tres de copa, i és la primera basada, encara queden 2 pals, no un, com dius tu, en canvi si lo li tiro el 3 de copa ell sap que jo tinc un pal bo a la copa, això de totes totes, i això si que no es pot rebatre.
Seguim amb el triunfo oros, ell surt de manilla d'oros i jo li la sota de copa, ell sap que a mi la copa no m'interessa i bé o faig un càrreg o un descart, como tu vulguis, encara que la nostra opció és, descart fent triunfos nosaltres i càrreg (no sempre) quan fan els triunfos els altres.
Més..Si ell surt de manilla d'oros i jo tiro el 3 de copa i a continuació ell tira l'as d'oros i jo el dos de copa, ell sap que jo no tinc res a la copa, és un descart, evidentment. (he posat aquests exemples pel tema de que queden 2 pals.)

Quan és buti si es senyala dius que es perd una basada, evidentment tens raó no cal ser savi per veure això, però, jejeje, sempre hi ha peros...com he manifestat si no fas la senyal i el company surt a un pal que a tu no et va bé ii el contrari t´é tot un pal bo i llarg, no només perd una basa sinó que les pots perdre totes i tu saps que això passa continuament, o no?

Més llenya al fog, jajajja, endavant amb la controvèrsia.

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 13 jul. 2007, 22:38

Bones, q tal? Primer de tot i ja que tu mateix li dius d'altissim nivell, doncs, fica-ho a les tàctiques de nivell avançat, home!

M'agradaria saber d'on ets; jo fa molt temps que juguo aquest descart "mixte", a part d'un sistema de cantar/fer butifarres "diferent", però aixó ja arribarà un altre dia. Cal dir que aquest sistema, mixte, ens ha donat grans resultats i jo que acostumo a jugar als dos, ja que jugues amb molta gent que no son les teves "parelles" per fer-ho, no hi ha ni punt de comparació. Perque a més s'ha de tenir nivell per a portar-lo a terme.


Fritz, si en cas de descart, tens bo als dos pals que resten o no tens res als dos pals que resten que marca el teu primer descart?

En canvi una carta "baixeta" o "mitjana" ja et pot ficar amb un únic descart en la "sospita" d'allò que pot portar el company. Nosaltres per exemple no ho marquem amb figures, tens moltissimes cartes per marcar-ho, del bo, del dolent.

Lo de matar d'as amb manilla, es un altre tema, que per altra part també informa al rival....

Ja anirem informant, però tampoc es bo que la gent el conegui molt, es part de la gràcia del mateix. Vas a un campionat marxes del 3 i 5 de copes, i clar el padrí que estar arrastrant, com un conillet a la copa; i lo pitjor és que encara et mirent com dient.... estos no saben on van! I no van tant equivocats.. :D

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 13 jul. 2007, 22:40

A per cert, no juguem igual a buti nostra que a buti del rival....

juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

Encara hi ha més coses...

EntradaAutor: juando » 14 jul. 2007, 12:53

6_euros ha escrit:Bones, q tal? Primer de tot i ja que tu mateix li dius d'altissim nivell, doncs, fica-ho a les tàctiques de nivell avançat, home!

M'agradaria saber d'on ets; jo fa molt temps que juguo aquest descart "mixte", a part d'un sistema de cantar/fer butifarres "diferent", però aixó ja arribarà un altre dia. Cal dir que aquest sistema, mixte, ens ha donat grans resultats i jo que acostumo a jugar als dos, ja que jugues amb molta gent que no son les teves "parelles" per fer-ho, no hi ha ni punt de comparació. Perque a més s'ha de tenir nivell per a portar-lo a terme.


Fritz, si en cas de descart, tens bo als dos pals que resten o no tens res als dos pals que resten que marca el teu primer descart?


Òbviament estic d'acord en tu 6_euros, però del tot?, no, jajajaj, afortunadament. En el tema de sortir d'as tenint la manilla, si que es dóna també informació al contrari, és clar, però l'mportant és que el meu company també la té i a més pot ajudar-me a salvar la manilla, sortint ell quan tingui basa, ja que si falla el jugador especialemnt el de la meva esquerra si ha fet triunfos, de moment no me la pren, i recordo que això és un joc de c0ompanys, mai individual.

Si llegeixes altres posts meus veurà que tampoc senyalem amb figures sinó en cartes falles i en ordre de més petita a més gran i ens descartem de la més gran a la més petita, les figures-generalment-sçon per càrrega odescart.
També és cert que juguem diferent si el que fa triunfos està a la dreta o cloure nostre, és a dir a l'esquerra i també que quan el contrari fa triunfos directes la nostra primera sortida és al pal llarg, ja que podem demostrar que així alguna basada pots fer si es produeixen arrastres com generalment passa en triunfos directes.

El joc que defensa Fritz és més, "jo em penso" que el company pot tenir això o allò, ja que és impossible que hi haven dos pals més pugui saber quin és el bo (pensa que jo vinc del joc de buti de taula no de butinet per ordinador i per tant molt més directe, en més pressió i no hi ha més remei que saber les cartes que surten dels 4 pals totes i cadascuna d'elles.) Bé ja seguirem, un plaer.
En canvi una carta "baixeta" o "mitjana" ja et pot ficar amb un únic descart en la "sospita" d'allò que pot portar el company. Nosaltres per exemple no ho marquem amb figures, tens moltissimes cartes per marcar-ho, del bo, del dolent.

Lo de matar d'as amb manilla, es un altre tema, que per altra part també informa al rival....

Ja anirem informant, però tampoc es bo que la gent el conegui molt, es part de la gràcia del mateix. Vas a un campionat marxes del 3 i 5 de copes, i clar el padrí que estar arrastrant, com un conillet a la copa; i lo pitjor és que encara et mirent com dient.... estos no saben on van! I no van tant equivocats.. :D

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 14 jul. 2007, 16:15

És difícil, de veritat que és molt difícil intervenir en un debat en el qual els altres es neguen a llegir el que un escriu ... les ganes de seguir intervenint es van diluint a mida que ets conscient que els altres no t'escolten i només estan interessats en escoltar-se a si mateixos :?.

Ho tornaré a provar.

juando ha escrit:A veure anem a pams: El meu company surt de manilla de triunfo, per exemple d'oros, i jo li tiro el tres de copa, i és la primera basada, encara queden 2 pals, no un, com dius tu, en canvi si lo li tiro el 3 de copa ell sap que jo tinc un pal bo a la copa, això de totes totes, i això si que no es pot rebatre.

Si el teu company surt arrastrant de manilla de trumfo, deu ser perquè primer ha aconseguit entrar, oi? Per entrar els contraris deuen haver sortit alguna vegada, dic jo! Perquè clar, si han fet trumfos els contraris la sortida a primera basa de manilla de trumfo jo és que ni la concebeixo!
Doncs tal com ja he explicat al primer post, si dels dos pals que queden els contraris han demostrat que els n'interessa un ... ja només en queda un altre.

Digueu-me que no us convenç, però si us plau no em digueu que "queden dos pals".

juando ha escrit:Més..Si ell surt de manilla d'oros i jo tiro el 3 de copa i a continuació ell tira l'as d'oros i jo el dos de copa, ell sap que jo no tinc res a la copa, és un descart, evidentment. (he posat aquests exemples pel tema de que queden 2 pals.)

Insisteixo: necessites dos descarts. Si a mi em surten de manilla d'oro i jo dóno una copa, el company ja sap que vull espasa o basto i com que els contraris han tocat un d'aquests dos pals, jo vull l'altre. Amb un descart, no me'n calen dos. I si resulta que els contrais havien tocat la copa ... lleguiu si us plau on parlo del descart de pal tocat, no tinc ganes de repetir-ho.
Quantes vegades teniu de veritat dos descarts? Coi, amb dos descarts jo senyalo el què vulgueu! Fins i tot el color dels calçotets.
No val posar exemples "si dono el dos" perquè no sempre es té el dos. Si dones diguem el cinc ... és alta o baixa? Necessites el segon descart.
Si us plau, compareu un descart en els dos sistemes o dos descarts en els dos sistemes, però comparar dos descarts vostres amb un descart negatiu no és equivalent.
Els que fem descart negatiu, si tenim la sort de tenir un segon descart, us garanteixo que ja ho sabem tot!

Bé, no sé si val la pena, de veritat i sense mal rollo.

Apa, tingueu manilles.

juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

uffffffff

EntradaAutor: juando » 14 jul. 2007, 16:59

Gort ha escrit:És difícil, de veritat que és molt difícil intervenir en un debat en el qual els altres es neguen a llegir el que un escriu ... les ganes de seguir intervenint es van diluint a mida que ets conscient que els altres no t'escolten i només estan interessats en escoltar-se a si mateixos :?.

Ho tornaré a provar.

juando ha escrit:A veure anem a pams: El meu company surt de manilla de triunfo, per exemple d'oros, i jo li tiro el tres de copa, i és la primera basada, encara queden 2 pals, no un, com dius tu, en canvi si lo li tiro el 3 de copa ell sap que jo tinc un pal bo a la copa, això de totes totes, i això si que no es pot rebatre.

Si el teu company surt arrastrant de manilla de trumfo, deu ser perquè primer ha aconseguit entrar, oi? Per entrar els contraris deuen haver sortit alguna vegada, dic jo! Perquè clar, si han fet trumfos els contraris la sortida a primera basa de manilla de trumfo jo és que ni la concebeixo!
Doncs tal com ja he explicat al primer post, si dels dos pals que queden els contraris han demostrat que els n'interessa un ... ja només en queda un altre.

Digueu-me que no us convenç, però si us plau no em digueu que "queden dos pals".

juando ha escrit:Més..Si ell surt de manilla d'oros i jo tiro el 3 de copa i a continuació ell tira l'as d'oros i jo el dos de copa, ell sap que jo no tinc res a la copa, és un descart, evidentment. (he posat aquests exemples pel tema de que queden 2 pals.)

Insisteixo: necessites dos descarts. Si a mi em surten de manilla d'oro i jo dóno una copa, el company ja sap que vull espasa o basto i com que els contraris han tocat un d'aquests dos pals, jo vull l'altre. Amb un descart, no me'n calen dos. I si resulta que els contrais havien tocat la copa ... lleguiu si us plau on parlo del descart de pal tocat, no tinc ganes de repetir-ho.
Quantes vegades teniu de veritat dos descarts? Coi, amb dos descarts jo senyalo el què vulgueu! Fins i tot el color dels calçotets.
No val posar exemples "si dono el dos" perquè no sempre es té el dos. Si dones diguem el cinc ... és alta o baixa? Necessites el segon descart.
Si us plau, compareu un descart en els dos sistemes o dos descarts en els dos sistemes, però comparar dos descarts vostres amb un descart negatiu no és equivalent.
Els que fem descart negatiu, si tenim la sort de tenir un segon descart, us garanteixo que ja ho sabem tot!

Bé, no sé si val la pena, de veritat i sense mal rollo.

Apa, tingueu manilles.


Et llegim i molt bé perquè observem que n'entens i molt, sinó no et fariem ni punyetero cas, ho has de tenir clar. A nés a més has de entendre que no volem la veritat absoluta, simplement perquè aquesta no existeix, i si no vols debatre perquè no t'interessa és un problema teu, no nostre, com tu veuràs nosaltres som tolerants només ens expliquem, simplemnt això.

I a més no parlem només per a tu, sinó per a tots aquells que els interesse conèixer coses que ells no empren, si a tu no et va bé, sentint-ho molt és un problema teu.

Seguim per al qui interessi.... el tema de les cartes baixes veig que no ha quedat clar, a veure, segurament deu ser que m'explico malament, "mea culpa", d'acord: Si jo surto de manilla d'espasa i el meu company em tira el 6 d'espasa, aquesta és una carta baixa o no, depenent de les cartes que hagin sortit i de les que tinc jo, si jo tincel 5 i el 4.. segurament o no en té més o només li queda el dos, però ja tinc molta informació per decidir.

La lliure expressió no depén si m'entenen o no!!!

juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

Re: uffffffff

EntradaAutor: juando » 14 jul. 2007, 17:05

juando ha escrit:
Gort ha escrit:És difícil, de veritat que és molt difícil intervenir en un debat en el qual els altres es neguen a llegir el que un escriu ... les ganes de seguir intervenint es van diluint a mida que ets conscient que els altres no t'escolten i només estan interessats en escoltar-se a si mateixos :?.

Ho tornaré a provar.

juando ha escrit:A veure anem a pams: El meu company surt de manilla de triunfo, per exemple d'oros, i jo li tiro el tres de copa, i és la primera basada, encara queden 2 pals, no un, com dius tu, en canvi si lo li tiro el 3 de copa ell sap que jo tinc un pal bo a la copa, això de totes totes, i això si que no es pot rebatre.

Si el teu company surt arrastrant de manilla de trumfo, deu ser perquè primer ha aconseguit entrar, oi? Per entrar els contraris deuen haver sortit alguna vegada, dic jo! Perquè clar, si han fet trumfos els contraris la sortida a primera basa de manilla de trumfo jo és que ni la concebeixo!
Doncs tal com ja he explicat al primer post, si dels dos pals que queden els contraris han demostrat que els n'interessa un ... ja només en queda un altre.

Digueu-me que no us convenç, però si us plau no em digueu que "queden dos pals".

juando ha escrit:Més..Si ell surt de manilla d'oros i jo tiro el 3 de copa i a continuació ell tira l'as d'oros i jo el dos de copa, ell sap que jo no tinc res a la copa, és un descart, evidentment. (he posat aquests exemples pel tema de que queden 2 pals.)

Insisteixo: necessites dos descarts. Si a mi em surten de manilla d'oro i jo dóno una copa, el company ja sap que vull espasa o basto i com que els contraris han tocat un d'aquests dos pals, jo vull l'altre. Amb un descart, no me'n calen dos. I si resulta que els contrais havien tocat la copa ... lleguiu si us plau on parlo del descart de pal tocat, no tinc ganes de repetir-ho.
Quantes vegades teniu de veritat dos descarts? Coi, amb dos descarts jo senyalo el què vulgueu! Fins i tot el color dels calçotets.
No val posar exemples "si dono el dos" perquè no sempre es té el dos. Si dones diguem el cinc ... és alta o baixa? Necessites el segon descart.
Si us plau, compareu un descart en els dos sistemes o dos descarts en els dos sistemes, però comparar dos descarts vostres amb un descart negatiu no és equivalent.
Els que fem descart negatiu, si tenim la sort de tenir un segon descart, us garanteixo que ja ho sabem tot!

Bé, no sé si val la pena, de veritat i sense mal rollo.

Apa, tingueu manilles.


Et llegim i molt bé perquè observem que n'entens i molt, sinó no et fariem ni punyetero cas, ho has de tenir clar. A nés a més has de entendre que no volem la veritat absoluta, simplement perquè aquesta no existeix, i si no vols debatre perquè no t'interessa és un problema teu, no nostre, com tu veuràs nosaltres som tolerants només ens expliquem, simplemnt això.

I a més no parlem només per a tu, sinó per a tots aquells que els interesse conèixer coses que ells no empren, si a tu no et va bé, sentint-ho molt és un problema teu.

Seguim per al qui interessi.... el tema de les cartes baixes veig que no ha quedat clar, a veure, segurament deu ser que m'explico malament, "mea culpa", d'acord: Si jo surto de manilla d'espasa i el meu company em tira el 6 d'espasa, aquesta és una carta baixa o no, depenent de les cartes que hagin sortit i de les que tinc jo, si jo tincel 5 i el 4.. segurament o no en té més o només li queda el dos, però ja tinc molta informació per decidir.

La lliure expressió no depén si m'entenen o no!!!



Més coses... vostè diu si el company em surt de manilla i jo dóno una carta d'un altre pal aquell no el vull i com el contrari ha sortit d'un altre només en queda un (has dit això no?), crec que si. Doncs bé, per què tu no pots voler el pal que ha sortit el contrari si tu el tens millor que ell, per exemple, ell s'obri pas a l'as d'espasa, el teu company mata de riei i tu abarrotes la manilla, tu tens més bon joc que el contrari a l'espasa, ell te l'as, però tu la manilla, per tant..... " a buen entendedor sobran las palabras"... continuen quedan dos pals.

De la manera que comentem nosaltres, no en queda ni un ni dos ni tres ni quatre, ni els calçotets del pare botero, sinó que un company dirigeix a l'altre cap al lloc on vol que vagi, i tot el demés són "pensaments" "acertijos", o si vols en el millor dels casos I ET DÓNO LA RAÓ, ÉS QUE O BÉ SOU UNS CRACS O HEU JUGAT SEMPRE JUNTS, peró només això.

I no t'enfadis, que la buti és un joc i l'opinió és lliure!!!!


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 43 visitants

cron