com jugarias tu'

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
base
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 79
Membre des de: 28 set. 2005, 10:49

com jugarias tu'

EntradaAutor: base » 17 jul. 2007, 21:50

faig buti directa el de la meba dereta surt de basto la meba companya no mata el seu posa la manilla i torne yo poso el as i la meba companya em carrega el as de copas la espasa la tinc yo per lo tant baig a oro i resulta que el tenen tot ells ...en el seu oro em deixo manilla de copas sola i la espasa ferma (normal) la meba companya diguen yo buti directa carrega el as d ecopas per logica la copa la tenan ells.. quina es la meba sorpresa que cuan entro em faig la espasa i la meba companya em carrega tota la copa rey cavall sota etc,, que algu me expliqui si es ven jugat fen buti directa el company i tinguen 7 copas de as rey etc... carregar el as a una carta ferma del company i diu que aixis em marque el pal jajajajja aquets son els experts que entran en partidas que possa experts i despres no volen que lis diguin res :-) gracies Merçes per ensenyarmi la nova butifarra del segle 22

baby
Barretina
Barretina
Entrades: 259
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:35

EntradaAutor: baby » 17 jul. 2007, 22:54

Pos si ella pensava q aixi et marcava el seu pal bó.... ho va fer amb tota la bona intenció.... Quan acabi la partida li expliques això dels experts i li expliques tb com es marca un pal pq n'aprengui (al teu gust)...T'has parat mai a pensar en ke vol dir la paraula tolerància?

(ai ai la q em caurà a sobre....)

Jo amb tota la copa menos la manilla i cantant tu buti directa crec q t'hagues carregat l'as de copes tb, i al segon descart donar-te el 12, pq veguis q ho tinc tot menos la manilla. Si no tinc cap possibilitat d'entrada, es la unica manera d'ensenyarte kin es el meu pal bó. Si cantes buti directa vol dir q al menys domines tres pals. Com cantes buti directa sol amb dos pals? (sol tens una entrada de manilla de copes i la resta la poden tenir ells tb) La copa la té la teva companya(cosa q tu no saps), i els oros els contraris!!!! No se eh? Jo no soc experta, pero crec q no cantaria mai buti directa manant sol en dos pals (o si). A més si tens la manilla sola de copes... no li pots tornar per molt q a la teva manilla et carregui la copa, i els altres si poden no la tocaran. Ells l'oro i prou. Tu cantes buti directa aixi q si ella no te entrada en cap altre pal ja fa prou bé (al meu entendre). De que et queixes, si tu per molt ke et marqui la copa no pots tornar-li? Si de cas ja la tocaran els altres i tant si et carrega l'as i el 12, com si no, encara domina amb el cavall i la sota... o no?

baby

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 18 jul. 2007, 09:45

Mai de la vida l'As de copa.

Descart mixte: copa petita :twisted: (grrrr ... i perdre una basa!!!! si entra serà un capot). Alternativa: oro/espasa alta i deixarà el company en el dubte, ja que no sap pas que porta tota l'espasa.
Descart negatiu: oro/espasa (ídem que en mixte "alta").
Que no puguis anar al seu pal no és motiu per descartar-se de l'As perquè això ella no ho sap.

Una altra cosa és el tema educació. Si volem que la gent n'aprengui simplement es pot fer el comentari, però amb bronques no coneixo ningú que estigui disposat a apendre!

Apa, tingueu manilles.

baby
Barretina
Barretina
Entrades: 259
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:35

EntradaAutor: baby » 18 jul. 2007, 14:19

Primer de tot no se ke faig aki a tactiques avançades.... Digueu-me agosarada....

A vere Gort, no defenso pas lo de l'as eh? (segur q m'equivoco) però encara no estic convençuda....

Es buti directa, per lo tant per molt q tingui tota la copa (menys la manilla) he d'anar al joc del meu company pq amb buti directa se suposa q es ell ki porta la batuta. Dono per fet q domina 3 pals (la copa la tinc jo, aixi q akest no el mana, com a molt te la manilla) aixi ke li dono la meva copa alta pq ell jugui les seves, li estic ensenyant el pal ke domino, pq continuo manant amb el cavall, la sota i la resta....

Tot el demes q passa ho sabem despres de jugar totes les cartes... Pero a priori, sense haber jugat cap carta la informacio q tinc es: el meu compi canta buti directa. Jo tinc tota la copa menos la manilla i cap possibilitat d'entrada. Ell domina 3 pals. Carrego copa alta, pq això sol ho fare si domino el pal no? Li estic donant informacio no? Pq jo sense la manilla de copes fora encara estic en perill. I si tinc la oportunitat d'entrar despres de sortir la manilla...domino = amb l'as q amb la sota. I si no entro, cantant buti directa es el meu company ki manara la resta de les mans , per lo tant o entrara a la copa i acabare jo la partida amb la resta de copes, o li anire carregant la meva copa restant a les seves bases.....

No se eh? Torno a repetir q es buti directa del company, si fós delegada la cosa cambiaria.....

juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

parlar d'una altra cosa

EntradaAutor: juando » 18 jul. 2007, 18:42

Gort si no vols que parli de la PESSETILLA podem parlar de l'art DARK aplicat a la butifarra, també en podem fer cinc cèntims, per què no?, la pessetilla és un joc antiquíssim i si bé Catalunya té moltíssims anys aquest joc és tan antic com el temps, i és individual perquè fa anys i panys tots els jocs ho eren, quasi cap es jugava en equip i menys en parelles, òbviament he investigat el tema i ha estat un joc de les nostres contrades, Catalunya no sempre comença al Pirineu, també de vegades comenca al riu Sénia, jejeje i per tant els jocs tradicionals. són tant RELIQUIES al Montsià com al Solsonès, per exemple...
Gràcies[/img]

base
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 79
Membre des de: 28 set. 2005, 10:49

x

EntradaAutor: base » 18 jul. 2007, 21:10

veig que sap lo mateis que ella i no parlis sense sapiguer perque li baig explicar be i asobre semba encarar, volguen tindre rao algo imposible en aquella jugada

base
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 79
Membre des de: 28 set. 2005, 10:49

per en gort

EntradaAutor: base » 18 jul. 2007, 21:12

o te explicas mol malament gort o no te has enterat de res de lo que has llegit quina d elas dues ,perque penso que esta bastan ven explicact. llastima que no es poden gravar las partidas.

baby
Barretina
Barretina
Entrades: 259
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:35

EntradaAutor: baby » 18 jul. 2007, 21:20

ok base les meves disculpes per haver donat per fet el ke no era...

Per altra banda ja he dit ke no en sé i m'agrada aprendre... explikam pq no esta ben fet plis (suposo q el raonament no esta ben fet)... pq ni tu m'ho expliques... i al gort tampoc l'he entés.....
No mana en la copa tan si et carrega l'as com sino?

Es sol la informacio q et dona, q es erronia? Al carregar l'as vas a un altre pal i perds cartes amb punts? Es això? Si ho hagues fet corectament hagues millorat el resultat?




baby

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 19 jul. 2007, 00:32



..... Ahhhhh però eres TU, linda?

:roll:




baby
Barretina
Barretina
Entrades: 259
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:35

EntradaAutor: baby » 19 jul. 2007, 00:43

que no ves q no (mema!)? soc la veina del quart..... :twisted:

baby

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

Re: per en gort

EntradaAutor: Gort » 19 jul. 2007, 13:34

base ha escrit:o te explicas mol malament gort o no te has enterat de res de lo que has llegit quina d elas dues ,perque penso que esta bastan ven explicact. llastima que no es poden gravar las partidas.


No consegueixo veure què és el què no entens.

Dic:
a) Que mai de la vida s'ha de descartar d'As de copa. Juraria que això és el mateix que dius tú ... o sigui que no veig perquè no m'he enterat de res.
b) Que segons quin tipus de descart utilitzi (sí, hi ha diferents maneres de jugar encara que no t'ho creguis) s'hauria d'haver descartat bé de copa petita (si utilitza el descart mixte), bé d'oro o espasa (si utilitza descart negatiu o com a segona opció en mixte). Si no saps de què va el descart mixte pots buscar als fòrums.

El teu company no sap que tu portes l'espasa per tant entre els seus dos pals dolents (oro i espasa) no té manera de saber quin dels dos marcarte com a no desitjat segons què tingui a les altres 4 cartes (7 copes i 1 basto).

T'importaria explicar-me què és el què no he entés? Si pot ser educadament millor, perquè el tó del que et poso al començament ratlla el que jo considero la frontera.

baby,
jo no donaré mai l'As. Que porti el teu company la Manilla sola és mala sort. Si en porta dos fareu onze bases i fent ell Botifarra directe li has de suposar bon joc. Si li dones l'As de copa, ell mai tocarà la copa perquè només pot suposar una cosa: que tens l'As de copa molt mal defensat i jugues amb por. Tú a priori no saps si tindras un segon descart ... però és que si al segon li dones el Rei de copa el teu company ja alucinarà mandonguilles i pensarà que ets un jugador molt "poruc". No pots donar cartes fermes en buti del teu company.

Apa, tingueu manilles.

baby
Barretina
Barretina
Entrades: 259
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:35

EntradaAutor: baby » 19 jul. 2007, 17:39

D'acord... res d'invents...Ja em costa ja... Amb el ke m'agrada a mi la butifarra artistica, amb tirabuixò, filigrana i triple mortal!!!

Gràcies Gort!

baby
(i no era jo la compi d'en base eh? pero com diu ell, la seva compi en savia tant com jo... m'en torno a tàctiques de primer nivell.... jejejje)

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 19 jul. 2007, 22:04

Pobre de tu que marxis de tàctiques avançades, puc jurar que ho estàs molt, d'avançada.

Penso que és mal jugat carregar un as a botifarra del company en la primera anada, encara que es tingui sol serà mal jugat. Si en tens 7 encara més mal jugat, clar. La raó és molt senzilla, almenys practicant el descart negatiu: No es guarden cartes falses. Perquè serveix guardar una carta falsa de la qual no en farem base?


Base,
em podries explicar que haguéssis jugat (si la companya marxa d'un altre pal) i quin joc portaves? Penso que si vols establir debat de debó és important que detallis el màxim de joc que recordis que portava cadascú dels jugadors.

base
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 79
Membre des de: 28 set. 2005, 10:49

per en barretina que parla mol als chats i mai le he vist ju

EntradaAutor: base » 19 jul. 2007, 22:21

tinc tres copas de manilla sis per lo tant la petita i si tinc dos manilla i copa mes ok?

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

per un que està a punt de fer un post sense faltar.

EntradaAutor: fritz » 19 jul. 2007, 22:39

base en un altre post ha escrit:em sembla que marchar del teu pal bo sigui gran o petita es una cagada total perque perts bases del pal pero bueno cadascu que jugui com vulgui ,encuant a la manera d ejugar ,estavem jugant a marchar del pal que no vols etc....en cuant a si oro o espasa yo crec que oro perque nomes porte dos i espasa tres encara que cap del dos pals li fan basa, perque la espasa la tinc yo i el oro ells,tinguen enconte que te dos oros i tres espases yo marcharia d eoros pero bueno.. encuant a com jugare yo tinc tres copas d emanilla 6 ells han enseñat el basto la espasa la tinc yo i si marcha de oros esta clara la jugada no? copa petita amb tres ,amb dos manilla i copa mes.



Veus? tampoc costa tant. Per cert, jo en aquesta jugada penso igual que tu.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 48 visitants

cron