Un dat curiós.

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

Un dat curiós.

EntradaAutor: Gort » 22 jul. 2007, 17:20

Primera taula. Última ronda, qui guanyi la partida guanya el campionat. Últim dat.

Est-Oest guanyen de 31 punts. Nord fa Oros directes.

Oest surt de Manilla d'espasa.

Sud, el jugador a qui jo estava mirant, porta:
3 oros d'As, Sota, blanca.
7 copes de Manilla, As i cinc blanques.
fallo rodó a l'espasa.
2 bastos de Cavall, blanca.

Com ho jugueu? Després us explico com ho van jugar i què hauria fet jo :twisted:.

rimbombante
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 77
Membre des de: 28 oct. 2003, 18:44

EntradaAutor: rimbombante » 22 jul. 2007, 18:38

Salut Gort, salut a tothom!

Déu me'n guard d'opinar sobre qüestions tècniques! En principi, per a la meva pobra apreciació botifarrística, en aquest cas concret, sembla que hem de mirar de fer capot o que els rivals facin, com a molt, un reietó de res (4 punts), aconseguir, consegüentment, 32 punts més que els nostres rivals, i per tant guanyar la partida i el campionat. Ments més preclares que la meva ens explicaran mil i una manera de fer-ho que, de ben segur, seran prou debatudes i instructives.

Jo només us volia dir que si el rei dels jocs, els escacs, dedica una part substancial de la seva producció a la resolució de problemes adients a la seva pràctica, per què un joc també de deducció com la botifarra no ho pot fer? Si en la pràctica totalitat dels diaris existents es dedica un apartat a la secció de passatemps a la proposta i resolució de problemes escaquístics, per què des d'aquests fòrums no es fomenta la resolució de problemes de botifarra en la pràtica del joc? Tinguem present, més ben dit, estic segur que això atorgarà al nostre joc aspestes de seriositat que, de ben segur, l'enfortiran en allunyar-lo dels simples i capriciosos avatars de l'atzar.

Des d'aquestes línies encoratjo les ments més brillants d'aquesta santa casa a la proposta setmanal d'un PROBLEMA DE BOTIFARRA en la secció dels fòrums que més s'avingui al seu contingut.

Gràcies, Gort, per fer-nos partícips dia a dia del teu immens bagatge botifarrístic. No defalleixis!

Una abraçada a tothom!
josep (rimbombante)

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 22 jul. 2007, 21:08

Si perdent de 31 el company fa trumfos directes o és boig o es pensa que té cartes de capot, per tant, jo fallaré de blanca i arrastraré de sota, entenc que té la manilla, si torna a arrastrar entraré amb l'as de trumfo i em faré la copa. Dos problemes:
1- Trumfo: Com a mínim ho ha fet amb 6, més 3 meus són 9, la putada és que trobis un dels contraris amb directe al trumfo, llavors es pot donar el cas que no sàpigues amb seguretat que no tenen trumfo. En cas contrari, si serveixen els dos el primer pic, amb dos pics és segur que ja no en tenen.

2- La copa: Ídem, si esta repartida perfecte, en cas contrari, si en trobes tres en una ma, cagada pastoret.

Ara, si es dona el cas d'estar repartit és capot.

L'altre jugada a fer seria fallar de blanca i fer-se la manilla de copa, a veure com està posada, i després decidir què fer, arrastrar o repetir copa.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 22 jul. 2007, 21:31

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 ago. 2008, 01:26, en total s’ha editat 1 vegada.

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 22 jul. 2007, 23:15

Sud falla de petita.

S'encara la Manilla de copa i cauen Sota i dues blanques.

... seguirà :P

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 23 jul. 2007, 09:13

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 ago. 2008, 01:27, en total s’ha editat 1 vegada.

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 23 jul. 2007, 10:14

Sud continua d'As de copa ...

A primera vista em va semblar una animalada :evil:. És evident que Nord ja no té copes, només queden Cavall-Rei. Si els té els dos Est, Nord la deixarà passar (en el pitjor dels casos fins i tot carregarà) i Oest amb qualsevol bírria de trumfo fallarà set punts i la partida s'ha acabat.

Amb la distància però, resulta que això no té importància :P. M'explico. Per aconseguir els 32 punts que falten, és imprescindible que caigui la copa. Si no cau, tant li fa que fallin ara o que haguem arrastrat primer, encara que no puguin fallar faltarà el Rei i Sud amb una sola entrada (l'As de trumfo) mai podrà afermar-se la copa.

Per tant, resulta que aquesta jugada es pot considerar correcte.

És el dia de sort de Nord-Sud. Cauen Rei i Cavall de copes.

... tachan tachan ...

Sud ... repeteix copa!!!

Est falla de petita, Nord refalla de vuit ... i a mi se'm posen els pels de punta.
La Manilla de trumfo l'ha de portar Nord per definició, però si Oest porta Rei o Cavall fallarà i tocarà el basto. Si porten Manilla s'ha acabt la partida.
...
Oest no s'ho acaba de creure ... amb la Manilla de basto a la mà (sí, portava les dues, la d'espasa i la de basto) ... només té el 7 d'oro i no pot refallar!!!!

Nord arrastra de Manilla, repeteix per l'As de Sud, aquest desfila quatre copes i a Nord li sobren descarts (As de basto, Rei de basto, As d'espasa ferm i trumfos).

Capot i campionat (bé no va ser així però permeteu-me la llicència literària).
__________________________

En la meva opinió surt bé de casualitat. La tercera copa de Sud és un suicidi. :roll:

Tal com diu fritz, amb 6 trumfos mínims a Nord i tres a la mà, cal fer dos arrastres amb grans garanties de destrumfar i desfilarem 5 copes.
Nota: amb 6+3 trumfos, la possibilitat de 2-1 és del 75%, per tant només un 25% dels casos els trobarem 3-0. Amb 7+3, 100% segur que destrumfem.

_______________________________________

Oest té mala sort, si s'encara la Manilla de basto i no la d'espasa aturen sense problemes
Curiosament, si Nord delega,passarà exactament el mateix (però molt més fàcil): a sortida de Manilla d'espasa, arrastres, oros i capot. A sortida de Manilla de basto aturen.

Confio que us hagi agradat :wink:.

Apa, tingueu manilles.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 23 jul. 2007, 11:38

Bé Gort, la sort també juga, senzillament sort. En el meu entendre sud juga malament quan repeteix tercera copa.

Voldria fer un parell de consideracions:

-És discutible que nord tingui joc per fer trumfo directe

-Oest tampoc està prou atent al joc. Ara em direu que a cartes vistes que puta que ets peró a trumfos directes, guanyant de 31 i siguent la ultima ma s'ha de fer la manilla del pal més curt que tingui, no? És manilla de basto i partida.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 23 jul. 2007, 14:31

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 ago. 2008, 01:27, en total s’ha editat 1 vegada.

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 23 jul. 2007, 15:17

Coincideixo plenament.

Nord no pot fer directes amb sis oros de Manilla-Rei-Cavall, As-rei de basto, As d'espasa i semi de copa.
Amb això té un joc brutal per acompanyar al company faci el què faci, una buti delegada justeta o pal, però directes de 31? Crec que no.

La tercera copa de Sud surt bé de miracle. Cal sortir de Sota d'oros.

Respecte a la sortida d'Oest, no sé si portava 5 espases i 4 bastos o al revés ... jo també sortiré de Manilla de pal curt. Potser portava Manilla-Rei d'espasa 8) 8) .... jejejeje .... però això ho deixo per un altre post el dia que tingui temps.

Apa, tingueu manilles.

SAMA
Contro
Contro
Entrades: 11
Membre des de: 06 març 2003, 17:08

EntradaAutor: SAMA » 25 jul. 2007, 11:42

Hola Gort i demés companys,

Amb molta cura he estat llegint les diferents opinions sobre la manera de jugar l'últim dat, que comportava el guanyar el campionat o per l'Est/Oest o bé pel Nord/Sud (que en aquell moment anaven perdent de 31 punts).

Ara, he estat analitzant totes les possibilitats expressades per tots vosaltres i entenc i comparteixo totalment les vostres raons, del fer triunfo i/o la manera de jugar el darrer dat d'acord amb les cartes que ens van tocar en repartir-les.

Evidentment, en aquell moment tant el Nord com el Sud, estaven enfrascats en treure endevant la partida, podia ser que aquest fet els portés a no procedir com calía i a no tindre la suficient fredor (per part del Nord i Sud) amb com podien portar a bon terme la partida, vull deixar palés que aixó no és escusa del haver jugat malament, desastrosament malament per part del Sud al jugar la..... "TERCERA COPA" aquesta jugada va ser un suicidi com tu molt bé dius Gort, i estic complematent d'acord, com també comparteixo altres variants possibles del curs d'aquest darrer dat, després és un altra cosa, el Nord i el Sud van tindre la sort dels Campions i no van s'apiguer aprofitar-la.

És molt curiós i és d'agraïr com analitzant les jugades, tal com en el joc dels escacs és fa, porteu també amb molt d'encert en el cas del joc de la botifarra a un millor enteniment, i que amb molt bon criteri col·laboreu enriquint d'aquesta manera els coneixements botifarrers per a tothom.

Moltes gràcies

Salut i manilles per a tothom!!

sama

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 25 jul. 2007, 19:15

Hola: Efectivament jo en el càs de nort, faré botifarra o delegarè perque si el company no té un joc espatarrant per fer trunfos.... la farà ell la buti donat el marcador i ser l'últim dat. Pero una vegada fet tal com en Deep explica, jo fallaré de blanca, arrastraré d'as... i si tothom en done, tornaré de sota de trunfo... com el company em donarà bo, em faré totes les copes.... i capot de una manera mol més fàcil i menys perillosa, no????

qué n'opineu Deep, Abril, Fritz, Sama... etc...????

salut i manilles

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 26 jul. 2007, 10:42

plana,
tens tota la raó del món. Fer-ho així funciona sempre, fins i tot amb 3 trumfos en un sol contrari!!! Només si Nord hagues fet amb 6 i no portes ni Rei ni Cavall sortiria malament, però això no tindria lògica.

Ja hem dit que ningú pot portar 3 copes o no hi ha res a fer, per tant el falló rodó de Nord a copes de manera que no ens pogués tornar el pal, tampoc ha de considerar-se.

Per tant, sí, la manera "científica" :P és arrastrar d'entrada amb l'As, seguir de Sota i cobrim tots els casos.

Vinga, qui s'anima a posar un altre cas ...

wop
Contro
Contro
Entrades: 22
Membre des de: 08 gen. 2004, 16:56

EntradaAutor: wop » 26 jul. 2007, 20:02

Es evident que no es pot fer trunfo recte.Dit aixo, encara veig unaltra probabilitat. Partin del suposit que el company fa trunfo poden fer-ho.amb la meva ma especulare 6 trunfos de nou a la seva un fallo rodo o dos semis(gairabe segur q un de nou).Llavors pq no manilla de copa i copa per sota, que falli si el trunfo esta ben repartit totes nostres.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 26 jul. 2007, 21:00

Holes wop. Es evident que les cartes estan posades per fer capot, pero de la manera que tú dius, amb 7 copes es fàcil que algú falli... i si son els contraris?.... Tenint as i sota de trunfos, es mes llógic arrastrar i ferse la copa fins que el company es vegi obligat a fallar... i tot a casa, no?

salut...


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 52 visitants

cron