És útil servir enganyant?

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Visitant

És útil servir enganyant?

EntradaAutor: Visitant » 18 set. 2002, 22:30

De vegades,per ex. quan un surt de 9,el seu company llença el 8
tenint per ex. també la sota i el 6.
També es dona el cas de que un surt per ex. de 9,i el que va següent llença el 8 tenint per ex. també la sota i el 6.

En ambdós casos un pensaria que aquell company o contrincant
no en pot tenir mes del pal en questió,i que pertant falla.

Creieu que el fet de servir "enganyant" és una táctica positiva?

Pep

EntradaAutor: Pep » 18 set. 2002, 22:34

una correcció al missatge a dalt escrit:

Quan un surt de 9 i el de la dreta llença el 8,queda clar que el
que si pot pensar es que encara pot tenir 1,12,11,i sota, m'he
equivocat al explicar-ho.

Però en qualsevol cas he vist gent que "enganya" tant de cara
al company com al contrari.

Tornem al que deiem: Creieu que és positiu?

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 18 set. 2002, 22:36

Jo crec que el company mai t'ha d'enganyar...........pero el rival si.
Tu estas sortint d'un pal llarg (primer manilla, despres as) i el rival, t'enganya pk aixi........pot ser que no hi tornis. La tàctica consisteix en fer que canviis el pal, agafar la mà i provar de aconsseguir descarts per evitar que et facis l'as del teu pal llarg.

Quiquet
Barretina
Barretina
Entrades: 165
Membre des de: 18 set. 2002, 15:55

EntradaAutor: Quiquet » 19 set. 2002, 00:35

:o Per a mi aquest es un tema que no hauria de ser polemic, per que si ho es, podriem decidir tb que fos l'as la carta mes gran o que no fos obligat seguir el pal.
Em sembla que es crear un altre joc diferent amb un altre nom si voleu. La diferencia entre "la manille" francesa i la Butifarra nomes es quelcom de subtil com la forma de barrejar.
No tirar la mes petita introdueix a la Butifarra un canvi masa important.
Es força sencill, a la Butifarra es tira la mes petita i si voleu fer ho d'una altra manera, molt be, però llavors proposo que es digui per exemple: "salsitxa".
I llavors al menys sabrem a que juguem.

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

alex_g7

EntradaAutor: alex_g7 » 19 set. 2002, 09:06

Com diu el quiquet ,aqui no hi ha discusio possible.Aqui a Girona no es por enganyar mai ,ni al company ni al contrincant.I crec que la buti com moltes vegades he discutit ,prou dificil es jugar-la que a mes a mes estiguem enganyant.
Si surts de manilla i el companyt et dona el 8 es evident que no en te cap mes.
I si te 5 i 8 i tira el 8 mal jugat ,ja que si jo tinc el 12 sense pensar-mo el tirare de seguit a trunfu del contrari,i pot ser una base definitiva ,que quedi sense el pal ferm i hagin descarts per par del contrari.

Pepma
Recontro
Recontro
Entrades: 37
Membre des de: 18 set. 2002, 21:48

A Barcelona també.

EntradaAutor: Pepma » 19 set. 2002, 17:45

Doncs això, a barcelona o al menys a la comarca del Bages no
s'enganya mai ni al company ni al contrari, i em resulta extrany
trobar tanta gent al butinet que ho faci.

Sobretot ho veig fer molt de cara al contrari,però quan t'ho fa el colega ja és la *`stia.

iketxeba
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 20 set. 2002, 01:18

EntradaAutor: iketxeba » 20 set. 2002, 02:04

Per tocar una mica la moral faltava un occidental, així que jo crec que "enganyar" el contrari és positiu i és un element més motivador del joc, més estratègies, si voleu un joc més senzill ja està " la oca", i posats a prohibir coses es podria eliminar els descartes, així encara seria més simple!!!!!

Isidre
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 19 set. 2002, 11:20

EntradaAutor: Isidre » 20 set. 2002, 08:14

Pepma;
Sóc del Bages i encara no conec ningú que no enganyi, a excepció dels campionats que es fan per la comarca, ya que es obligat tirar la carta més petita a excepció de si la bassa es del teu company, crec que ha vegades es necesari enganyar, tant al company com als adversaris, estic d'acord amb iketxeba.

Visitant

EntradaAutor: Visitant » 20 set. 2002, 08:39

Doncs a mi em passa al revés Isidre, tothom amb qui jugo
sempre juga la mes petita.
Als campionats ja és norma.

Per cert, d'on ets?

(Viam si quan arribi del curro em passo pel bar i et posteixo
les dades del campionat de Solsona)

Isidre
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 19 set. 2002, 11:20

EntradaAutor: Isidre » 20 set. 2002, 09:18

Invitat;
Sóc de Sant Vicenç de Castellet, a 8 Km. de Manresa.
Perquè m'ho preguntes, també ets del Bages?

Quiquet
Barretina
Barretina
Entrades: 165
Membre des de: 18 set. 2002, 15:55

EntradaAutor: Quiquet » 20 set. 2002, 09:26

:twisted: Benvolgut Iketxeba, si vols un joc on enganyar sigui lo habitual, tb tens el poker o el mus o encara millor "el truc". L'unic que estaba dient es que tot joc que es juga amb contraris s'ha de regir per unes normes i aquestes les estableix l'us i les costums.
Tot pot evolucionar, tot pot millorar, no estic pas en contra de la evolució, però el joc de la butifarra es un joc d'estrategia, es un joc de domini i de retentiva. Introduir un canvi a la butifarra com es el no tirar la mes petita fa que el joc sigui diferent i per tant, poden ser molt divertit de jugar hi, sencillament no es "La butifarra" aixi de planer. I per cert l'oca es prou divertit de jugar hi. Pe´`o "ºLa salsitxa no gaire.

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 20 set. 2002, 12:04

iketxeba, veritat que quan fas un partit amistos de qualsebol sport agafes com a normativa lo establert amb les normes d'aquell sport.Doncs amb la buti es el mateix,ens els campionats has de tirar sempre la mes petita si no dones punts.I crec que ens hem de regir amb lo que marca el joc de la buti,que no s'acaba d'inventar fa 2 dies.Si tu la vols cambiar posali un altre nom,per exemple La buti enganyadora seria un bon mot,pero no li diguis Butifarra, alterant les normes que ja hi han imposades per aquest joc.
Totalment d'acord amb el Quiquet en aquest especta.
I el que vaig ,dir prou dificil es contar tots els pals i saber la ferma de cada pal,perque es vagi enganyant en aquest joc.Aixo que ho dies un supermant de la buti ,que ho porta tot controlat o trobaria logic.Pero nomes n'he conegut un aixi en el temps que porto jugant a la buti,i crec que no estaria d'acord amb lo exposat per tu.
Record a tothom .
alex_g7

iketxeba
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 20 set. 2002, 01:18

EntradaAutor: iketxeba » 20 set. 2002, 13:21

A veure , no s'ha de ser tan cap quadrat, les normes no me les invento jo, i com a mínim a la província de Tarragona es juga així, no he creat jo una nova modalitat.I als campionats es juga amb la normativa de la zona, o no heu vist el proper campionat de Monnars com es juga?????????
I en cap moment he dit que sigui millor com es juga a la banda occidental , ni que la nostra forma de jugar sigui una evolució, perquè no ho és pas, és una altra forma de jugar i prou, i no cal una Federació catalana que crei unes normes excloents, tots ens haurem d'emmotllar segons on es jugui el campionat.
Vagi bé

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 20 set. 2002, 15:53

Iketxeba..........sort que no estas sol. No sol es juga així a la provincia de Tarragona, també a la de Lleida i en algunes zones de Barcelona, o sigui que no som quatre.....
En quant a lo d'estrategia.......no se que voleu que us digui, si ja està predeterminat la carta que has de tirar, quina estrategia és aquesta? . Per mi, la buti es més enriquidora i més divertida quan es pot enganyar; hi ha més creativitat, més estrategia, més astúcia, en fi.............mes de tot.

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 20 set. 2002, 16:13

Tots esteu parlant de campionats de zona.Us enrecordeu del campionat de Catalunya que va fer la Sant Miquel.Quines normes hi habien.No crec que us les hagi refrescar la memoria.En fi crec que algu que no s'en debia ensortir amb la buti ben feta va inventar la manera d'enganyar als que en sabien mes.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 41 visitants

cron