pq als d lleida jugan difrens d tutom ?? no tiran l' patita

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
MANU 1945

pq als d lleida jugan difrens d tutom ?? no tiran l' patita

EntradaAutor: MANU 1945 » 05 gen. 2003, 18:04

:lol:? que algu ma espliqui per que alguns dals jugados no tiran l' patita cuan tu surts d 9 i ell te 6 y 12 , dons tira al 12 , per mi aixo no es axi , almenys a girona , i nofa pas dos dias que l' faix , igual es que san cambiat las reclas i no me antarat ok , si es axi pensu que jugare poc am l' gen que aya al xat , prinsipalmen als d lleida que son als que + u fan , una salutacio MANU ,,,, RIPOLL ( girona )

Jordi_de_la Nou Berguedà

resposta

EntradaAutor: Jordi_de_la Nou Berguedà » 05 gen. 2003, 21:31

Manolu: Al Berguedà i a molts llocs de Girona si que tirem el rei sobre del "TEU" nou, altra cosa és sobre del contrari, només ho fas si sap que el teu company falla.

Però ja veus hi ha tantes butifarres com pobles, això és una de les gràcies d'aquest joc.

MANU 1945

jordidlnou

EntradaAutor: MANU 1945 » 05 gen. 2003, 23:51

jordi o yo no me asplicat b o tu no + entes b , pro per mi no es com sa juga al' buti aixi , si jo surto am el 9 d lo que sigui y el que tinc a l' dreta tira el rei tingen un 6 , per mi i per molta gen que e fet l' buti es mal jugat , epppp que aquesta es l' meba opinio ( si ) da totas maneras gracias per contastar ya que sempra es bo sapiger las opinions dals dames val , una salutacio MANU desda RIPOLL
,,,,, girona ,,,,,

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 06 gen. 2003, 02:12

Hola Manu !

Doc resulta, que hi han dos modalitats (les mes importants) de jugar a la botifarra.
La botifarra occidental, que es juga a lleida i tarragona.
I la oriental, que es juga a Girona.
(a barcelona no saben que juguen).

La oriental, estas obligat a tirar la petita si guanya le contrari.
En canvi a al occidental no, quan no ptos matar, pots tirar la que vulgis del pal.

El ButiNET es va pensar per ser occidental, però si jugua de les dos formes ..... (el complicat es saber quina;-)

Adeu !

jordi_de_la_nou
Contro
Contro
Entrades: 20
Membre des de: 21 set. 2002, 21:59

Carles. ......

EntradaAutor: jordi_de_la_nou » 06 gen. 2003, 22:08

:P :P :P Gran déu de la Butifarra cibernàutica. (això de bon rotllo), perquè penso que has fet més tu per la cultura del pais que molts dels que estan al Dep. de Cultura.

Jo sóc de Barcelona província, o sigui no de Barcelona Kapital.

Per tant no m'agrada que seguint amb el tema Ori. Occ. diguis que els de Barcelona no saben al què juguen, et remeto a la meva opinió del fòrum sobre les zones amb influència àrab i la buti.

Al Berguedà, sí que sabem al què juguem, se'ns fa estranya la modalitat Occ., però per exemple a la Nou, quan hi ha gent de fora, hem fet partides i no ha passat rès, si que és cert que hem d'avisar com jugarem, perquè sinó, ja saps què passa, que és un desconcert. :wink:

jordi_de_la_nou
Contro
Contro
Entrades: 20
Membre des de: 21 set. 2002, 21:59

Re: jordidlnou

EntradaAutor: jordi_de_la_nou » 06 gen. 2003, 22:12

Si tens raó no t'havia entès, tu jugues com juguen a la Buti la meitat de la gent de catalunya ( Prov. de Girona, Prov de Barcelona), aproximadament, la resta fan el què els passa pels pebrots, que ben mirat no deixa de ser una forma de jugar.

El què està clar és que els que juguem de la varietat Oriental, no podrem entendre mai l'altra forma de jugar.

Malgrat això em remeto al uqe he comentat, són dues formes de jugar, i seria bo que el carles en fer la versió 1.08 ho tingués en compte des dels punt de vista que el que crea la partida decideixi en quina modalitat juga, i els altres decideixin si volen o no jugar-hi.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 40 visitants