¿de quina et descartas?

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

¿de quina et descartas?

EntradaAutor: txemapenta » 14 juny 2008, 20:40

Nord fa buti directa, el resultat es a favor de est-oest de molts tantos.
Potser una butifarra de marcador.
Oest surt decavall de espasa. Sud no mata.Est petita.Nord rei despasa.
Nord toca 5 de basto, est mata de 7 i aqui ve el problema:
Aquestas son les cartas que li quedan a sud:
4 ors de 9, rei, 8, 3 , una espasa petita i 6 copes de rei sota petites.
La pregunta es:
¿de quina et descartas?
:roll:

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 14 juny 2008, 21:32

Copa petita.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 15 juny 2008, 11:16

fritz ha escrit:Copa petita.

Ufff ...

Est-Oest quedaran a dins. De que sortiran?

Si et descartes d'espasa, tant a basto (raonable ... fa olor a sortida per sota, poses el que ha fet trunfo a dins i si no agafa Oest podrà fer-se un basto ferm) com a espasa (raonable exactament pel mateix motiu: poses el que ha fet botifarra a dins i si no agafa Oest es podrà fer el probable As que ha sortit a defensar), tindras un segon descart, aquest sí a copa petita.
Si surten a copa ... t'aclareixen un possible pal llarg.
Si surten a oro ... doncs venen a les teves i podràs encetar la copa.
No dones cap informació adicional a Est-Oest que són els primers en haver de jugar i no t'escurces el pal llarg d'entrada.

Deep discrepant (clar que amb lo malament que vaig jugar ahir, qualsevol li diu res al fritz! :roll:).

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 15 juny 2008, 19:54

Suposo que no ens mirem de la mateixa manera el tema de les anades. Jo només marco colls de Manilla o d'As. Mai de Rei, sobretot si és botifarra.

Si Sud marxa d'espasa (pal tocat) li estarà dient a Nord (sempre segons el meu parer) que té Manilla o As d'oro i a més que té Manilla o As de copa.

Si Sud marxa de copa li estarà dient a Nord (ídem amb allò del parer) que pot tenir Manilla o As d'oro, que no té ni Manilla ni As de copa i que hi ha la posibilitat de que no tingui res.


Deepbuti ha escrit:Est-Oest quedaran a dins. De que sortiran?


Del que vulguin, la prioritat és dir-li a Nord el que es té i el que no es té. A més, a Sud només li queda una espasa, no se l'ha de guardar?

La informació adicional la dones sigui quin sigui el descart, encara que sigui erroni, llavors els enganyes a tots.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 16 juny 2008, 13:11

fritz ha escrit:Jo només marco colls de Manilla o d'As. Mai de Rei, sobretot si és botifarra.

Sí, ja ... però coi un pal de sis de Rei és com per considerar-lo!

Ah ... per cert, jo si jugo contra tú igual em descarto ... d'oro :twisted: :roll:, potser tinc sort i el toqueu :P :P.

Deep, provocant
______________________
Qui em rescabalarà dels meus anys de desinformació i desmemòria?

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 16 juny 2008, 21:48

Deepbuti ha escrit:Sí, ja ... però coi un pal de sis de Rei és com per considerar-lo!


Ja entenc el que vols dir peró és un coll de sis sense el cavall. Si tens sis de les quaranta amb la sota encara podríem discutir-ho.

fritz, pastorant

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 16 juny 2008, 21:54

Va, que no sigui dit, m'has convençut ...

Bé, de fet qui m'ha convençut és ella :P.

I, per cert, txemapenta ... com va anar la cosa?

Deep - intrigat.

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 17 juny 2008, 21:07

Va anar MAL.
Jo era qui vaig fer la butifarra.Portava el seguent joc 3 espases de 9 rei,9 de copa solete, 5 bastos de 9 as i 3 ors de cavall.
A la primera em surten a la espasa, avarroto de rei.
2a jugada, surto per sota 9 as de basto el meu company no men dona i sen va de ors.entra est.
3a jugada, est creua la espasa jo 9 despasa.
4a jugada, jo 9 de copa de cara, i alli ja em cago perque el meu company em dona el rei.
5a jugada. jo 9 de basto, em dona la sota de copa
6a jugada, jo as de basto em dona rei de or.
7a jugada, jo oro del mitg, matan de sota i el meu company el 9.
Les demés totas sevas
Si a la 2a jugada el meu company , marxa, com diu fritz, de copa petita pasara lo seguent:
3a jugada, igual, est creu espasa jo 9 despasa.
4a jugada:jo tocare cavall de oro, oest as, company manilla de ors.
5a jugada:company sota de copa, est as de copa, jo 9 de copa
6a jugada:jo manilla de basto, el meu company ors
7a jugada:jo as de basto, el meu company ors
8a jugada:jo toqui copa, o ors
TOTAS NOSTRAS
Si, si, teniu rao.Estavan col.locadas, els asos podian estar al revés.
Pero estic d'acord amb el fritz, es senyalan els 9s i els asos, quan la butifarra la fa el company.........
I coincidint totalment amb ell, diré que hu admitiré si te el cavall pero son 6 de rei, sota............ :twisted: :twisted:

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 20 juny 2008, 17:57

Amb manilla, as, per sota?, bueno, no es descavellat. Hi ha moltes maneres de descartarse, i segons quines sensasions es tinguen jugues de una manera o d'un altra.
Jo m'hagues equivocat (primer descart "espasa", en cas del segon "oro"), pero jugant a lo tradicional es capot (primer descart "copa o espasa", en cas del segon "copa").
Com s'ha de jugar (sempre tradicional?), els bons jugadors sempre ho diuen..... sera veritat?.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

arriscarem o jugarem amb el fre de mà posat?

EntradaAutor: corpetit » 21 juny 2008, 17:38

Bóra-nàrda.

Descart de copa petita.
Principal motiu:
La botifarra l’ha cantat el company i directa, no està condicionat (en tot cas, no gaire), en conseqüència, encara que de vegades pugui costar, ens hem d’empassar l’orgull i li hem de cedir el protagonisme. És a dir, no hem d’oblidar que la botifarra és seva i que les millors cartes, el domini i la batuta de la partida l’ha de portar ell, almenys ho demana pel fet de cantar-la directe.
Amb això es vol dir que (posant-nos a la pell de Sud) el nostre principal objectiu és guiar a Nord, de la manera més clara possible, del que tenim i deixem de tindre. Si ell ha fet buti directe i nosaltres tenim 4 cartes de manilla i rei d’un coll, se suposa que ell, en principi, en dominarà 2 i n’aguantarà un altre i presumiblement no serà aquest millor coll nostre el que domini. Que també podria ser que en guardés 4 o 5 d’as, cavall i sota, però a priori, es fa una mica difícil, mirant les nostres cartes i tal i com ha anat la partida fins llavors.
No sé la vostra manera de jugar, però si utilitzeu el senyal negatiu, considero que la manera més clara, per a mi, de guiar-lo és entregant-li una copa. D’aquesta manera, el company entendria que, si anem forts d’algun coll, aquest hauria de ser necessàriament l’oro. Altra cosa seria si utilitzeu el senyal positiu quan s’ha cantat botifarra, la qual cosa, si bé que factible, no és gaire habitual. En aquest últim cas, sembla evident que s’hauria de donar el 3 d’oro.
Altres motius:
- Si nosaltres no podem superar un trist 7 de basto (no en tenim ni un), qui creiem que plegarà la pròxima sortida?
Sembla clar que plegarà Est, i aquest, en veure que nosaltres no hem superat un cavall d’espasa a la primera jugada de la partida i que Nord posa el rei, quina es penseu que serà la seva sortida?
A mi em sembla que tocarà l’espasa i, al fer-ho, quina carta donarem?
Un vull anar a parar? Doncs que si ens decidim per donar una espasa al primer descart que tenim, ara haurem de donar una copa per tal de no enredar al company. És a dir, tard o d’hora i mal ens pesi, pel joc que tenim, haurem de servir una carta de la nostra llarga, si no volem confondre encara més al company, i valdrà més que sigui d’hora (al primer descart) que no tard (al segon).
- La nostra llarga de copa, tot i que important, no és segura, ens manquen el cavall, l’as i la manilla. Pressuposem que alguna de les dues grosses la tindrà el company, però tot i així, algun contrari, especialment Oest, pot aturar-nos la llarga. Així doncs, si finalment Est no toca l’espasa i avançada la partida entrem a l’oro, amb quina carta donarem entrada al company, si ens en descartem a la segona jugada i no en tenim cap dels seus dos millors colls?
Amb això vull dir que aquesta espasa, per petita i insignificant que sigui, sempre ens pot servir per donar-li entrada si les coses pinten malament. Encara que amb el joc que té i que evidentment no sabem, és bastant difícil que pintin bastos.
- Si utilitzem el senyal indirecte, el que no podem fer és donar un oro. D’aquesta manera només farem que confondre al company ja que identificarà les copes com el nostre millor coll, i tot i que en tinguem una collada, hi tenim entrada de terceres.
Considero que en aquest cas, tot i la clara possibilitat de perdre una basa, convé senyalar clarament l’oro descartant-nos d’una copa, i ser nosaltres qui toquem la copa. No al revés, senyalar la copa i haver de tocar nosaltres l’oro, però vaja, tot són maneres de jugar.
Uff, m’estic allargant massa i potser no interessa a ningú, ho deixarem així...

Considero que el company no es va descartar de la millor manera possible però, si tenies una tercera espasa, com a màxim es podran fer l’as i dues bases més, i si aguantes la copa i domines el basto, tot i que et facin saltar la manilla d’espasa a la tercera jugada, resten 9 bases en joc. Així doncs, si anàveu tant per darrere en el marcador i necessitàveu arriscar, encara que el senyal del company no sigui prou bo. Per què no sortir de cavall d’oro de cara?, atenent al resultat tant desfavorable que teníeu, que tu dominaves un pal (basto), aturaves l’altre (manilla de copa) i d’espasa segurament ja n’havien sortit 8.
No dic, en cap cas que estigui mal jugat, només que, de vegades i per agafar una mica d’aire, hem d’obrir colls en què no hi tenim res i fer sortides del tot arriscades, si volem entrar en una partida de la qual en tenim (segons dius) un peu i mig fora. Diferent hagués estat si tinguessis la manilla de copes acompanyada amb una altra copa, ni que fos un 2. Llavors, pel senyal donat pel company només et quedaria l’opció de fer-te-la de cara, després les fermes de bastos i repetir la copa, esperant que el company es faci la seva possible llarga de copes ja que, tal i com ha jugat (servint un oro al primer descart) és l’únic que se li espera. Per les cartes que tens, tenies dues opcions: conservadora, que és la que vas emprendre, anar al segur i fer caixa amb el que tenim, per tal de no perdre el que tens; o arriscada, que seria aguantar tots els colls possibles fins que puguem i obrir el quart coll en discòrdia: l’oro. Encara que sortís tot al revés, vols dir que perdries manilla i as de basto i manilla de copa, tenint aquestes dues entrades i sense haver-se tocat cap copa?. Si estan de sort i engeguen les corresponents seguides d’ors (suposant que els tinguin els contraris) i espases, vols dir que perdries aquestes 3 cartes? És més, si es fan les seguides esmentades, vols dir que, en tindre la manilla de copa sola, no agafaries l’as o si més no algunes figures de copa? Encara que només et fessis aquestes 2 o tres cartes, juntament amb les que et carregui el company, hi teníeu molt a perdre, tal i com estava el marcador?, el resultat hagués estat molt diferent si els oros finalment fossin dels adversaris?
Sempre hi ha una tercera opció, aquesta és que sabent o pensant que l’as d’espasa és a la teva dreta, si tot i perdent de tants et fa mandra arriscar i obrir aquest coll en què no hi tens res, si vols una opció intermèdia, ni arriscada ni conservadora, t’has plantejat tocar l’espasa per tercer cop? Si ho fas, de ben segur que plegarà Oest i es veurà obligat a sortir de cara cap a tu, i l’estaràs esperant amb les manilles que et resten. Tens en contra que només tens una copa sola, i les cartes del company no et serviran per barrotar, però si tens por de fer-li mal al company i no vols arriscar amb els ors, aquesta “podria” ser una solució. Qui sap?, potser ells toquen l’oro i s’aclareix una mica la situació.
La meva pregunta és: vols dir que les condicions de partida i sobretot de marcador no prestaven a prendre riscs i a escollir l’opció més radical: cavall d’oro a terra? Si, al cap i a la fi, ens ha senyalat correctament i resulta que no hi té res, molt de mal tampoc li farem.

Salut.

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 21 juny 2008, 18:06

Ho planteges desde NORD, bon plantegament, si SUD a marxat de copa i EST que segur a entrar toqui el pal que toqui es semicapot ( a no ser que jugui copa), la jugada es cavall d'oro, no t'he una altra jugada.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 43 visitants

cron