Descart positiu o negatiu?

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Enric_Cp
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 63
Membre des de: 12 oct. 2002, 20:16

Descart positiu o negatiu?

EntradaAutor: Enric_Cp » 24 gen. 2003, 10:07

Una de les jugades més importants i a vegades difícil de la botifarra és el descart. És una oportunitat única per indicar coses al company ... però evidentment cal que el company sàpiga "llegir" el què li estem dient.

Cada partida és un cas únic i per descontat existeixen situacions especials, un descart que ens permet fer-nos un fallo en un altre pal quan queden molt punts i tenim trumfos, un descart que ens permet carregar asos perduts de pal barrotat, ... però més enllà d'aquestes situacions específiques el descart es fa servir moltes vegades per indicar quin pal volem que el company toqui.

Molts jugadors es descarten d'una carta del pal que volen i molts ens descartem del pal que no volem ... i no hi ha res més trist que marcar el pal que no vols, que el company t'el toqui i que a sobre a l'acabar la mà et recrimini "però no m'has dit que volies bastos?!!! vaja senyal!!" :( :( o viceversa, que al acabar et sentis dir "però no t'he demanat el basto??? perquè toques l'oro!!"

El descart positiu "vull aquest pal" té l'avantatge de ser inequívoc, però té l'inconvenient que t'escurces el teu pal bo i per tant perds hipotèticament una basa futura.

El descart negatiu "no vull aquest pal" té l'avantatge que conserves el màxim de bases, però té l'inconvenient que no és tant directe. Normalment el dubte es resol fàcilment: si d'un pal no en tenim, d'un segon no en volem i el tercer són trumfos ... només en queda un. Ara bé, si el descart el fem sobre trumfos o en botifarra ... queden dos possibles pals; la sortida dels contraris normalment permet el·liminar un dels dos però no sempre, les cartes que té el company i les ja jugades acostumen a resoldre el dubte però tampoc sempre.

Coneixo molts jugadors que fan "positiu" a trumfos i "negatiu" a botifarra per garantir que no s'escurcen del pal bó.

O sigui que ... el conflicte està servit :)
Enric_Cp l’ha editat per darrera vegada el dia: 24 gen. 2003, 11:25, en total s’ha editat 1 vegada.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 24 gen. 2003, 11:17

bon dia enric, bona pregunta aquesta jo faig servi la teoria dels avis del meu poble que diuen (com era en temps del cisquet encara està amb castellà) De lo que me voy no me vengas, es a dir sempre marxar del pal dolent, per indicar que d'aquell pal no cal que t'el toquin que no tens res, així del pal bo no perds cap baza ferma
apa arreveure
psc
alp2500 l’ha editat per darrera vegada el dia: 24 gen. 2003, 11:23, en total s’ha editat 1 vegada.

Enric_Cp
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 63
Membre des de: 12 oct. 2002, 20:16

EntradaAutor: Enric_Cp » 24 gen. 2003, 11:23

alp2500,
ja sé que les votacions són secretes :) ... però si jo he votat negatiu, tú també dius que fas servir negatiu i dels dos vots que hi ha un és positiu i l'altre negatiu ... vol dir que no has votat i algú altre ha votat positiu sense opinar ... o que no m'he explicat bé:

* positiu: del que me'n vaig és el meu pal

* negatiu: del què me'n vaig NO en vull

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 24 gen. 2003, 11:25

Pot passar dues coses enric, que encara no hagi votat, o que fagi com els capellans predicant sempre lo que no creuen , aqui tens el dubte, tu mateix

Enric_Cp
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 63
Membre des de: 12 oct. 2002, 20:16

EntradaAutor: Enric_Cp » 24 gen. 2003, 11:27

:D :D :D :D :D

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 24 gen. 2003, 11:28

gràcies enric, ara està una miqueta mes aclaridor
psc

Capi
Contro
Contro
Entrades: 2
Membre des de: 19 gen. 2003, 18:40

EntradaAutor: Capi » 24 gen. 2003, 11:57

Jo sóc de la opinió de marcar el ke tinc, peró té tantissims matissos ke fariem un llibre... si tinc un semi surto del semi, sempre i kuan no sigui un as (o un 11 per principis), si tinc dos pals de manilla suelta i un tercer pal sense res surto del pal sense res, etc... vist aixi no puc generalitzar, pero la veritat es ke juo esperant ke el company em torni el pal sempre, de manera ke: "Positiu"

records al gos i patades a la family

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 24 gen. 2003, 12:45

Jo sempre marxo del pal que no vull i així ho he votat Enric_cp. Evidentment sempre pot haver-hi una situació "especial" en que no sigui així pero per norma sempre del negatiu (el que no vull). Les raons ja estan dites.... si marxem del "positiu" podem perdre una possible carta ferma.

Enric_Cp
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 63
Membre des de: 12 oct. 2002, 20:16

EntradaAutor: Enric_Cp » 24 gen. 2003, 15:06

Capi,
estem parlant de "descarts", és a dir, quan no serveixes i no falles.
Tú parles de "sortides" i jo diria que gairebé tothom espera que el company li torni el pal (amb excepcions que ara no venen al cas), però aquest no és pas l'objecte d'aquesta enquesta :?

jordi_de_la_nou
Contro
Contro
Entrades: 20
Membre des de: 21 set. 2002, 21:59

A VEURE...

EntradaAutor: jordi_de_la_nou » 24 gen. 2003, 17:25

Si marxes del que no vols "tothom" sap que et pot tocar allò i que no guanyaràs.

I a més el teu company encara té dubtes li has marcat un que no vols, el trumfo no el tinc en compte, per tant pot tocar dos pals a veure si te l'endevina.

Per contra si et toca el pal que li has marcat, es possible que facis basa, i ara un cop fet això ja pots tocar un dels altres dos pals, que els que jugueu a desfer-vos del què no voleu ja haurieu tocat, però sense fer-vos la primera basa.

Cony que complicat.

Tot té matisos, però jo per norma marco el que vull i en la buti marxo del que no vull. Així ho fem la majoria dels del prepirineu barceloní ( Berguedà ), però també alguns veïns comarcals.

rufi
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 19 set. 2002, 12:17

EntradaAutor: rufi » 24 gen. 2003, 21:16

bnes companys, jo tb marxo del que no vull , ara em sembla ,per l´experencia q tinc del butinet que la majoria de gent ho fa al contrari
Salut

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 24 gen. 2003, 23:03

No juguessiu a Girona podrieu fer el descart "mixte" (que NO és el de positiu a trumfo i negatiu a buti); sino que es basa en pujar i baixar els pals, pero que te el pilar en el descart positiu -el qual dona molta mes informació-; però bueno, com diria "Cap": "que le explicas al rival, cuanto peor lo haga mejor".

Ahir estaba jugant el campionat del poble, i jugant contra una parella bastant fluixa, aixi a un descart del company el rival dona el 7 de bastos i jo tenint as, 8 i 2 a la seguent li vaig de dos i el tio mata de sota... m'havia enganyat* un tio que no sap ni jugar; amb el que vaig arribar a la conclusió de lo aborrit que ha de ser jugar oriental. Confio, però, que en uns anys a Girona es jugarà Occidental (us enrecordeu que al Basket van ficar la linea de 3 mes tard i altres normes; la gent evoluciona)

*conegut com el truc del borratxo del Follet Tortuga

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 24 gen. 2003, 23:25

Company 6_euros has tocat un tema delicat sobre el que ja s'ha aprofondit molt pero.... pensar que alguna vegada és jugarà occidental a Girona és de jutjat de guardia. Amb tots els respectes... com pots dir una bajanada com aquesta? Si vols esplaiar-te sobre el tema et recomano et passis per el foro sobre orientals??? on podras gaudir de moltes i divertides opinions . Bon rollet company pero hi ha coses que son sagrades....

tRoBlaU
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 22 gen. 2003, 02:34

EntradaAutor: tRoBlaU » 26 gen. 2003, 12:37

Occidental a Girona?

Com no sigui que els occidentals us quedeu sense feina (Déu no vulgui) i us tinguem d'inmigrants....

Pots estar segur que si a Girona es juga això de tirar la carta que et dona la gana, jo no jugo mes a la butifarra i m'apunto al remigio que també pots tirar la que vulguis.

Nois, la butifarra té unes normes com el fútbol que els únics que les poden interpretar diferent o tenen aquesta posibilitat son els arbitres, crec sincerament que els occidentals us penseu que sou com els arbitres i feu les vostres propies interpretacions de la botifarra.

A tot aquell que em volgui convencer que hi han variants per jugar a la botifarra, val mes que no ha faci, perque de veritat que no ho aconseguirá, crec moltisim en el que dic, i sé que ofendré a més d'un, pero ho sento i l'hi demano perdó.

I com sempre dic, només hi ha dos formes de jugar, bé o malament.

Apa salut i peles.

TROBLANC

EntradaAutor: TROBLANC » 26 gen. 2003, 16:34

Jo també sempre dic que a la botifarra nomes es pot jugar be o malament (igual això m'ho has sentit dir a mi també, tro)...ara be, crec sincerament que els que marxen del pal que volen que os vinguin son els que juguen malament. Y no hi ha res mes a discutir...Eren els vells d'abans que donaven senyal d'allò que tenien la manilla..això ja es història.
Al atac..joc ras i patacada al canto...


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 46 visitants

cron