5 d'un pal i semifallo

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Visitant

Re: 5 d'un pal i semifallo

EntradaAutor: Visitant » 22 oct. 2002, 11:55

Isidre ha escrit:en aquest cas, 5 d'un pal i semifallo, posarieu triunf directe? o la pasarieu al company?

esta clar que tenint un semifallo tens punts a favor per cantar d'empeu (directe), no crec que una mà amb 5 d1 pal i un semifallo li passes

tRoBlaU
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 22 gen. 2003, 02:34

EntradaAutor: tRoBlaU » 22 gen. 2003, 04:25

Jo amb 5 i semifallo sempre, sempre delego, a menys que el marcador sigui de 80 per munt nostre i de 50 per avall d'ells.
Si tinc 5 i semifallo de manilla, tant millor per delegar, si el company no te fa el semifallo tindrás trumfo i semifallo, si t'el fa, sempre tindrás la manilla.

Veig que hi ha gent que s'embolica amb poca roba, sobretot a l'hora de fer les botifarres, després pasa el que pasa, que hi han partides que duren 4 donats.



PD.- La botifarra no es juga per emocions fortes, si les vols, ves a fer puenting...a veure si s'et trenca la corda.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 23 gen. 2003, 10:30

el suposit es tenir cinc d'un pal un semifallo i els altres dos pals tenir cartes normals (perque si tinc dos manilles o manilla i as jo faig butifarra directe) el meu poble m'han ensenyat els avis que amb cinc directe nomès farás si tens fallo directe en semifallo a delegar sempre, i es una norma que en va prou be ( amb la meva limitada experiencia butifarraire) per tant la norma dels avis del meu poble es amb 6 i semifallo o amb 5 i fallo directe farem trunfos directes amb menys d'aixo delegar sempre,
apa siau
psc

Capi
Contro
Contro
Entrades: 2
Membre des de: 19 gen. 2003, 18:40

EntradaAutor: Capi » 24 gen. 2003, 12:47

algun cop m'han dit ke no confio en el company, ke jugo sol, etc. peró amb 5 i semi canto jo, salvo excepciones, ja ke sempre crc ke si delego el company em cantara el semi i a mes ell tindra 4 com a maxim, aixo obviament deixa 7 cartes a repartir entre els contraris , en el millor dels casos 4 i 3 ... mmmm, no se, divago massa, el resum era, canto amb 5 i semi per norma gral

Enric_Cp
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 63
Membre des de: 12 oct. 2002, 20:16

EntradaAutor: Enric_Cp » 24 gen. 2003, 15:24

Carleeeeeeees,
la meva contribució al tema és un document de quatre fulls (si t'ha semblat espessa l'explicació de la sortida de manilla, espera a veure aquesta :?) ... com ho faig per publicar-lo?

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 25 gen. 2003, 00:38

Troblau, no se pas quan deus fer trunfo directe? Pensa que amb els del teu company contes amb 7 o 8 de mitja; pel que en principi controles el trunfo... tot i que al arrastrar poc, imagino que no es tant important.


Penso que encara tinc "Tiempo de silencio" al prestatge.... al llit que es tard!!

tRoBlaU
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 22 gen. 2003, 02:34

EntradaAutor: tRoBlaU » 26 gen. 2003, 12:22

6_euros:

No puc arribar a entendre el vostre raonament:

Si fas directe amb 5 i semifallo i comptes amb el teu company tens 7 o 8 de mitja (o sigui dones per suposat que el teu compi en te 2 0 3 mínim)

Si delegues no controlareu els trumfos perque el teu company potser que només en tingui 4 ( però i si en te 6? o far butifarra?) perque clar si en te 5 i semifallo té el mateix que tu (llavors no entenc perque dieu que si ell en te 5 sempre t'enganxa el teu semifallo, aixó es mentida).

Hi ha les mateixes posibilitats si fas directe amb 5 i semifallo de tindren 7 o 8 entre tots dos que si delegues i ell fa amb 5 i semifallo.

Jo per fer trumfos directes, i creume... si que en faig (pero compte que si en faig quasi segur que en guanyem una pila), necesito 6 amb fallo o sense, 5 i fallo directe, o butifarra (dos manilles i dos asos miním).

PD.- Estic parlan sempre amb marcadors normals, equilibrats... perque si el marcador es abultat per ells, fins i tot delego amb sis sense semifallo o faig butifarra amb dos manilles i un As.

Enric_Cp
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 63
Membre des de: 12 oct. 2002, 20:16

EntradaAutor: Enric_Cp » 27 gen. 2003, 18:27

http://www.upcnet.es/~aav/5_i_semi.html

... i ja posats a fer, podeu donar una ullada a http://www.upcnet.es/~aav/botifarra.html tot i que fa temps que no s'actualitza. La pàgina d'estadístiques, pels que us agradin aquestes coses, és força interessant.

frodo2
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 11 abr. 2003, 11:45

EntradaAutor: frodo2 » 11 abr. 2003, 12:26

Jo amb 5-4-2-1 canto directe normalment i amb 5-3-3-1 ho delego.
En el primer cas podem estar dominant el trunfo, un semifallo, posibilitats de ferne un altre i un segon pal que segons com vagi seran les últimes bases de la ma

DiMuNiET

m'he colat

EntradaAutor: DiMuNiET » 25 jul. 2003, 12:30

S ha sentit dir k mai has de cantar directe sense cinc i semifallo: amb 6-2-2-2 guanyes mes si el company te semi (encara k sigui del teu pal llarg), ja k kasi tots els punts surten a les dos primeres bases. Amb 4-4-4 no es tenen suficients trunfus per destrunfar i fallar mes d una vegada (i si delegues el company et pot cantar un pal de cuatre).

Tenir semifallo serveix per menjarte l as, per lu k un semi d as no es pot considerar com semifallo xk ademes no pots guanyar res (amb sort i com a molt un rei) i els contraris se donaran compte del semi i l utilitzaran per destrunfarte.

En el cas de cinc i semi, un 20% delegaria amb cinc dulentes o semi de caball o rei (ja k es considera una situacio semblant a la d as) i un 20% cantaria amb el semi de as.

S ha de dir k hi ha gent k kantaria un pal curt si akest fos millor k el llarg, si algu ho fa, k m ho expliki, no hi estic d acord


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 31 visitants

cron