Com jugarieu?

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

Com jugarieu?

EntradaAutor: noi_bo » 04 abr. 2003, 17:19

Bones gent:
Vaig a plantejar un tema tàctic que crec pot ser interessant. Jo he fet butifarra i el meu company pot entrar. Aleshores surt de carta molt petita (posem-hi un 2, 3 o 4) i jo tinc la manilla, el rei i una altre carta més. Hem de suposar que ell ens està marcant l'as d'aquell pal. Com haurem de jugar per a lograr el major numero de bases? Jo crec que ho tinc clar pero m'agradaría que diguessiu la vostra a veure que en surt de tot això. Vinga animeu-vos a contestar i exposeu els vostres arguments.

dysy
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 19 gen. 2003, 16:28

EntradaAutor: dysy » 05 abr. 2003, 04:06

Si ho tens clar, digues, que faries tu??, i despres opinem, aixi tb veurem com tens de clares les coses no penses :wink:

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 05 abr. 2003, 12:10

Bones dysy:
Del que es tracta és de plantejar el problema company. Volía que la gent digues la seva... A part de que la resposta és una questió d'apreciació doncs hi haurà qui no estarà d'acord amb mi. No et preocupis que en el seu moment ja diré el que penso jo i així ho contrastarem amb el que opinin els altres pero el que no puc fer (i ho has d'entendre) és plantejar un problema i donar la solució. De tota manera t'agraeixo la teva intervenció en aquest forum i t'animo a que tu també diguis la teva.

all
Contro
Contro
Entrades: 20
Membre des de: 29 gen. 2003, 08:27

EntradaAutor: all » 05 abr. 2003, 14:26

mira noi_bo de entrada si jo faig butifarra i tinc la manilla amb rei i el meu company em surt de petita li foto una bronca que queda servit, aixo nomes d'entrada
desprès ja no jugo mes amb ell, per diferents motius
si la butifarra la tinc jo el que m'ha de fer es apretar pasl i no marcar manilla amb una petita quan no la te
vinga arreveure

dysy
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 19 gen. 2003, 16:28

EntradaAutor: dysy » 05 abr. 2003, 19:07

Ah!!, per lo tant es tracte d'un exàmen, i no pot dir la resposta??, vinga que ja som grandets, tu opina i sobre la teva opinió (encare que aquet problema que tu dius crec que es bastant clar i logic), a les hores es parla :P ( nosera que tu no saps que fer?). :wink:

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 06 abr. 2003, 13:07

Reholes a tots:
En primer lloc all et diré que és una cosa ben normal si el teu company ha fet butifarra que tu toquis el teu pal llarg d'as per baix (precisament per a ensenyar-li que tens l'as i que el teu pal és llarg). Això d'apretar-li els pals i trascollar està molt bé pero sempre que tu no tinguis res a marcar-li. Per si tu tens un as i 4 cartes més del pal i el teu company ha fet la buti hem de sortir sempre de la petita (repeteixo, la manera bona de demostrar que tenim l'as).
Ara tu dysy... perque ets tan impacient company? En fi et donaré la resposta a veure si al menys et decideixes a replicar amb una opinió diferent jeje. Si el company ens surt de petita i en tenim 3 del pal de manilla-rei i una altre SEMPRE agafarem de rei, tornarem de manilla i després sortirem de la petita (llavors és quan el company agafarà d'as). Si només tinguessim manilla-rei sense cap més llavors hem d'agafar de manilla i tornar de rei. Quan el nostre company ens surt de carta molt petita havent fet nosaltres la buti i tinguent la manilla no vol dir res més que té pal llarg d'as. No podem jugar-ho de cap més manera que com he plantejat, és a dir, agafar de rei, tornar de manilla i després la petita sino estarem enganyant al nostre company i a sobre farem menys bases.

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 23 maig 2003, 11:01

Bones senyor noi_bo .Aquesta jugada crec que te poca discusio ,pero dire el que penso i el que feria sempre de la vida,si en tens 3 de manilla 12, petita ,estas obligat agafar de manilla i tornar de 12 .Despres es questio d'ell si t'el deixa teu o t'agafa ,en cas que tingui l'as ,es clar .
El que no pots fer es agafar de manilla i anar de petita ja que quedaras tu a dins amb el 12 i li estruncaras el pal,perque es molt problable que no tingui mes entrades fent tu la buti .
Un altre barbaria que he vist fer per aqui ,es que agafen de 12 ,s'adalanten la manilla i tornen de petita ,mal jugat crec jo ,perque en teoria sortiras de pal llarg ,si l'as esta a la dreta teva s'el menjaran igualment si ,pero tambe hi ha la possibilitat que pugui tenir l'as sol ,ja que igualment el tens perdut agafes de manilla i torna de 12 ,Com a minim tindrà l'11 ,igualment si te l'as el de l'esquerra ,crec que sempre s'ha de jugar pel company i seria una putada tallar al pal del company perque es te por de anar de 12 ,per estalviar-se puntets en pots perdre molts mes .
Gracies .

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 23 maig 2003, 11:24

Hola,tinc que escriure aquest perque sorti l'altre ,jejeje

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 23 maig 2003, 11:26

Bones senyor noi_bo .Aquesta jugada crec que te poca discusio ,pero dire el que penso i el que feria sempre de la vida,si en tens 3 de manilla 12, petita ,estas obligat agafar de manilla i tornar de 12 .Despres es questio d'ell si t'el deixa teu o t'agafa ,en cas que tingui l'as ,es clar .
El que no pots fer es agafar de manilla i anar de petita ja que quedaras tu a dins amb el 12 i li estruncaras el pal,perque es molt problable que no tingui mes entrades fent tu la buti .
Un altre barbaria que he vist fer per aqui ,es que agafen de 12 ,s'adalanten la manilla i tornen de petita ,mal jugat crec jo ,perque en teoria sortiras de pal llarg ,si l'as esta a la dreta teva s'el menjaran igualment si ,pero tambe hi ha la possibilitat que pugui tenir l'as sol ,ja que igualment el tens perdut agafes de manilla i torna de 12 ,Com a minim tindrà l'11 ,igualment si te l'as el de l'esquerra ,crec que sempre s'ha de jugar pel company i seria una putada tallar al pal del company perque es te por de anar de 12 ,per estalviar-se puntets en pots perdre molts mes .
Gracies .

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 23 maig 2003, 15:10

Bones alex:
Crec que la teva resposta és molt encertada i sens dubte la "bona". De tota manera he de dir-te que la "barbarie" que tu dius (agafar de rei, tornar de manilla i després la petita) en segons quines circumstàncies pot ser una molt bona jugada. Si a la segona cauen el cavall i la sota i el teu company en té 6... llavors "bingo". Podras fer incomptables descarts jeje. Aprofito per dir-te que segons el meu modest criteri ets un dels millors jugadors del Butinet amb diferència company. Em fas venir sana enveja i tot jeje. Vinga una abraçada i ens veiem!.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 31 visitants

cron