Com marcar manilla amb botifarra

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 12 nov. 2003, 16:00

Hola lopetit: potser no has llegit desde el començament.......o potser no has entes lo que ho he posat. Avans que hi hagues les dos modalitats de buti (lliure i obligada) hi va haber molta polèmica sobre quí enganyava i qui ho feia bé. Jo soc occidental, i sempre he dit que totes dos maneres de jugar son acceptables encara que a mi personalment m'agrada més jugar la "lliure" i mai, mai enganyo al company.

Adéu

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 12 nov. 2003, 17:39

Masos,
no pretenc pas obrir una polèmica perquè ja he dit vàries vegades, del dret i del revés, que les dues variants són igualment respectables i interessants, per molt que a mi m'agradi més la obligada.

Però hi ha una cosa que m'intriga perquè ja l'he vist escrita vàries vegades
mai, mai enganyo al company

com es fa per "enganyar" (que quedi clar que no és un terme despectiu, simplement descriptiu) als contraris i no enganyar al company? Tal com jo ho veig, i m'agradaria que si no ho veieu així m'ho aclarissiu, quan es juga una carta, tothom fa (o pot fer) les mateixes deduccions.

Si pretenem que els contraris pensin que fallem (en l'exemple clàssic, donant el rei sobre la sortida de manilla), el company també ho pensarà ... no consegueixo imaginar -probablement per falta de pràctica en jugar lliure- cap situació en la que enganyem als contraris i no ho fem al company. Podrieu donar-me'n un exemple?

Apa, tingueu manilles.

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 12 nov. 2003, 17:46

La resposta és fàcil DeepButi ... aquesta situació es donaria si els contrincants no veuen com piquem l'ullet al company mentre tirem el rei sobre l'as. :-P

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 12 nov. 2003, 18:33

Hola estimat DeepButi ! (u)

Es ben sencilla la questió:
Quan fas una jugada lliure, i no tires la petita, enganues a 2 contraris, i a 1 company.

Com suposo que ja saps, 2 > 1, per tant enganyes a un numero mes gran de contraris, que de companys.

[Modo rollo on]
A més, s'ha de valorar el posible engany, per que hi ha cops que poc influeix el que peni el company de les cartes que tens, en canvi, enganyar al contrari, si que pot afectar mes.

Exemple, abans d'ahir jugava contra dos obligats (no dire el sou nom), i lanena arratrs d'as, i li tiro el 12 (tenint encara el 11). I esclar, es va creure que el tenia el seu company el 11, i va sortir de as d'un altre pal, que jo tenia semifallo, per tant li vaig fotre un as :-p
En aquest exemple, no influencia que el meu company estigui enganyat i pensi que no tinc mes triomf.
Ja que si no "enganyo" al contrari, aquest arrastra, i em fot el triomf que em queda, i el meu company hagues seguit pensant, aquest cop no enganyat, que no tenia triomf.
[Modo rollo off]

Per tant, no es tracta d'enganyar a UN copmany, sino a DOS contraris.

Adeu !

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 12 nov. 2003, 18:59

Això mateix.....i matizaria dient que si jugo lliure i a manilla de contrari tiro el rei......el meu company no hauria de tocar este pal; segons amb qui jugui........ja no ho faré. I no crec que estigui enganyant a ningú pk si tinc rei i un altre......estan els dos perduts i l'ordre dels factors no altera el producte.

PD (lo de l'ordre dels factors......està dedicat a tú, Deep :wink: )
Masos l’ha editat per darrera vegada el dia: 12 nov. 2003, 19:09, en total s’ha editat 1 vegada.

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 12 nov. 2003, 19:06

Bones DeepButi i Carles:
Totalment d'acord amb tots dos... A veure comencem pel DeepButi. El que dius és d'una lògica aplastant i senzillament irrefutable. No es pot enganyar als rivals sense enganyar el company... és obvi!.
Seguim per el Carles. El que dius tu també és ben cert pero no deixa de sorprendrem que diguis això tu que has defensat sempre el sistema occidental. Així reconeixes obertament que enganyes al dos rivals pero que també enganyes al company??? Ostres ostres... Llavors segons aquesta teoría... on està l'avantatge d'enganyar? Perque l'exemple que has posat és només un exemple particular pero, i si el que fas és embolicar al teu propi company?. Perque el que mai he acabat d'entendre del sistema occidental és precisament això... Si tots els que estem a la partida savem que estem jugant a enganyar... a qui enganyem???. La resposta és ben senzilla. Només a nosaltres mateixos.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 12 nov. 2003, 19:16

Hola Noi_bo !

Que previsibles sou els orientals, i quina poca imaginació (sempre tirant la petita).

A mida que nava escrivint el missatge, nava pensant la replica que ficaria algun oriental: "això vol dir que enganyes?". Inclús he pensat en ficar la contra-replica directament, però al final m'he contingut.

Noo_bo: occidental no vol dir que NO sapiguem jugar a la botifarra.
El 95% de les vegades tirem la petita. Simplement ens permetem la lliberatat el 5% de vegades restants d'enganyar als contraris, saben que NO enganyarem al company.

JO mai enganyo al company.

Exemples:
I a la meva esquerra surt de 9 i jo tinc el 12 i el 2.
Per tant, si tiro el 2, el meu company pensarà, "potser en te mes, potser falla".
Si tiro el 12, pensarà: "potser en te mes, potser falla".

NO L'ENGANYO .....pensarà el mateix en els dos casos.

Si arrastren els contraris, i al as del contrari tiro el 12, el meu company pensarà: NO en te mes.
I si tiro el 4, i despres em tornen a arrastrar i tiro el 12, el meu company pensarà: a matat de 12, o NO en te mes, o li queda un altre triomf (cosa que no es veritat).

En cap dels dos casos ..... l'enganyo.

Això si ..... els contraris van de cul !!!

Adeu !

PD: Que ningú ni cap obligat, es prengui aquest missatge com a res personal. Si, ja se que el tema està "gastat", jo m'ho prenc en to irònic, i una forma d'ejercitar les dots pel debat (que no sempre se'n te la ocasió).

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

enganyar

EntradaAutor: CarlesG » 12 nov. 2003, 19:33

Com que per prescripció mèdica no puc fer esforços, desisteixo d'entrar a sac en la polèmica lliure/obligat, perquè he arribat al convenciment que qui ha començat a jugar en un dels sistemes creurà fins a la mort que és el millor i punt.
Ara bé, em sorprenen alguns arguments defensant el sistema lliure.
Per exemple, això que no enganyes al company, però sí al contrari. Després d'estudiar molt el que diuen el @Carles i la Masos, al final ho he entès: és que el (seu) company és més intel·ligent que els contraris. Això és jugar amb avantatge, home! Els tontos que juguem obligat no entenem res, ens deixem enganyar i anem de cul. Mala sort.
I sobre la manca d'imaginació del sistema obligat. La buti no és un joc basat essencialment en la intuïció i l'atzar, sinó en la intel·ligència i unes regles científico-matemàtiques. Per tant, el sistema lliure (ben respectable) potencia els primers factors en detriment dels segons, pels que jo aposto, malgrat la meva indubtable manca de qualitats per aprofitar-los.
En fi, el dia del judici final seguirem discutint si va ser primer l'ou o la gallina, però no cal enfadar-se.

CarlesG

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 12 nov. 2003, 19:43

Estimat Carles-G, no crec que em pugues enfadar mai ni amb tú ni amb ningú per un tema com aquest i no et preocupis per la teva prescripció mèdica, ja he dit avans (feu el favor de llegir totes les paraules del text i no sol unes quantes) que segons amb qui jugués no ho faria; o sigui que entre que, com bé diu el Carles, ho solem fer un 5% dels cops jugant amb gent occidental i quan juguem amb oriental ho fem 0% .............dons ja veus !!! .

Quina gran polèmica !!!


PD.
Com deia un conegut president d'un conegut equip de futbol: "TEMA SANJAT"

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 12 nov. 2003, 19:50

jejejejje, vamo a vé .... jo, com en CarlesG, no vull entrar en la famosa polèmica lliure/obligat ... per mi, i com molt be apunta CarlesG, totes dues tenen el seu encant, i malgrat vaig aprendre obligat m'interessa aprendre qualsevol altra modalitat.

Des del meu punt de vista (ja em corregireu els que esteu acostumats a jugar a les dues modalitats amb comoditat), una requereix que facis anar més el coco o la memòria, la obligada, perquè està més restringida per les regles. Com més restringides són les regles, més fàcil és fer deduccions.

Però al seu torn també entenc que això dóna poc lloc a la picardia o a enganyar (company i/o contrincants), cosa que fa de la lliure molt atractiva.

En qualsevol cas ... jo quan he llegit el primer missatge d'en Carles .. he dit ... clar ... lògica aplastant. No és tant que no enganyem al company, sinó en l'avantatge de que enganyem a més contrincants que companys (enganyar-nos a nosaltres mateixos també pot passar a vegades ...).

Però ara després, dius que no enganyes mai al company però els contrincants van de cul.

Home, posa't d'acord amb tu mateix i després fes un resum ... que ara ja m'he perdut.

Jo entenc que tant pots enganyar al company com als contrincants (el grau d'engany en que cauen dependrà bàsicament de les cartes que tinguin i de lo que et coneguin jugant a la buti, no de si és company o contrincant).

Si els contrincants van de cul, serà perquè, com has dit a l'exemple, eren obligats i no estaven acostumats a jugar lliure.

En una partida entre una parella de lliures i una parella d'obligats (que malament sona això) els lliures podeu jugar a "enganyar" amb molta comoditat. Ara, si tots 4 tenen el mateix tipus de joc ... no crec que els contrincants vagin gaire més de cul que el company, el que passa que, com deies ... 2 mejor que 1, i aquí és on veig l'atractiu de la lliure.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 12 nov. 2003, 19:53

Curdills nois sou la repera, perquè sempre rebusquem les respostes fins arrivar a la lluita de sempre la dels occidentals-orientals (per cert jo soc oriental aferrim.pero tampoc en fa res jugar occidental encara que en fotin un cul com un tomaquet ) pero voleu dir que aquest tema no s'ha discutit prou per arrivar a la conclussió que no te solució, i que són dos maneres de entendre a la botifarra diferent i ja està, en el tema de marcar a la botifarra, es facilet a la fi si coneixes prou al teu company de partida segur que sap com li marcaràs les coses (amb les cartes s'enten) deixan a part aquest que fan servir ganyotes, ect per marcar cartes (que hi ha de tot a la vinya del senyor) , i si es una persona que no coneixes noi paciencia el proper dia que juguis amb ell ja sabràs com juga.
@carles un petit comentari a la teva frase
Que previsibles sou els orientals, i quina poca imaginació
si entens la botifarra com l'entenem els orientals l'imaginaciò te poca importancia, millor tenir intuició i memòria

vinga arreveure
psc (nomès son les meves inicials res a veure amb els sociates)

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 12 nov. 2003, 22:20

Weno, ara segur ja que avui es el meu dia d´escriure als foros, i que a mes algun ariental me matará, :lol:
El CarlesG diu:
perquè he arribat al convenciment que qui ha començat a jugar en un dels sistemes creurà fins a la mort que és el millor i punt.
Ais.
Vaig començar jugant oriental , pero oriental estricte, i mira per on me vaig començar a pensar la manera de jugar occidental i la trobo mes interesant.I ara tots els orientals me maten. :wink:
I lo de enganyar, jo no veig que s´enganyi al company si el company juga lliure tambe.De fet si jugo amb orientals mai faig cap jugada lliure per que llavors em jugant malament :? 8)
Es prou sencill: el meu company mai ha de jugar el pal dels contraris encara que es pensi que fallo, i de fet si tinc rei i petita i li dono el rei a la manilla del contrari li estic dient al company que no tinc cap mes o que com a molt tinc dues,mentre que si li dono la petita no li dic res de res.
Weno no me mateu eh? :P No hi ha mala intenció.

larvi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 103
Membre des de: 20 des. 2002, 02:38

EntradaAutor: larvi » 12 nov. 2003, 23:18

Mireu que os aprecio:

Pero amics butinaires, penseu per un moment
nu creieu que ja fa "PUDOR"?

Cada tema acava derivant amb la inocua , estupida, insulsa, pesadeta, i, infantil discusio de, si ORIENTAL, de si OCCIDENTAL, mireu;

Com mes formes de jugar, mes ric sera el nostre joc.

Que es oriental?

Millor que que?

Que es occidental?

Per sobre de que?


Es un joc, que no ho enteneu? una manera de passar una bona estona, a mes nosaltres tenim la sort de coneixer, a molts i molts bons amics de arreu, gracies al nostre joc, no veieu la alegria de trovarse amb un butinaire que fa dies no tenim el goig de parlari?
Pensseu en aquest moment si es lliure o obligat?
Si es de aqui o de alla?
Es clar que no...

No hi caben escales de valors, ni rankings, ni discriminacio per la forma de jugar.
Usem el nostre benvolgut joc per creixer com a persones, per aumentar les relacions, per ser mes humans, deixem de fer el crio colleres.

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 12 nov. 2003, 23:21

Hola morfeo guapa:
Voldría fer-te unes preguntetes a lo Perry Mason per comprovar on estaves a l'hora del delicte jejeje.
Pregunta 1: Quant fa que vares aprendre a jugar a la buti?
Pregunta 2: Creus que has jugat més partides al Butinet o a la "vida real"?
Pregunta 3: Penses que és més dificil jugar a la butifarra occidental o a la oriental i perqué?

Només és això morfeo i potser et preguntaras.... perqué em pregunta tot això el noi_bo? Doncs mira, perque resulta que a mi em varen ensenyar a jugar quan tenía 10 anys... En aquells temps, vaig començar a aprendre a "tirar les cartes" simplement. Després d'un llarg i lent aprenentage vaig passar a una segona fase que el Butinet mai et podrà oferir (al menys de moment): l'observació. Tardes i tardes mirant com jugaven els avis al bar, preguntant el perqué de cada jugada, de les anades, dels arrastres, del trumfos directes, de tot... Llavors, ja amb 16 anys vaig començar a jugar de debó... bé a aprendre a jugar perqué encara a día d'avui crec que estic en fase d'aprenentage.
Varen passar molt anys, i un bon día, vaig sentir a dir que a altres zones de Catalunya, tiraven la carta que els donava la gana, que tu sorties de manilla i podien posar el rei encara que en tinguessin més... Al principi, no donava credit a aquesta informació. Es impossible penssava... això no és buti ni és res. Surt de tota lògica. No pensava així perqué a mi m'haguessin ensenyat d'una manera determinada sino perque veia que aquesta manera de jugar era completament il.lògica ja que llavors era innecesari comptar, memoritzar, calcular etc... Jugant d'aquella manera només es podía passar l'estoneta.... no podía ser seriós!
Vet aqui que passen molts més anys i un bon día descubreixo el Butinet, un joc on poder jugar online pero.... oh! paradoxes de la vida! Qui havía creat aquest joc desconeixía la verdadera essència de la butifarra i com ell n'hi havíen molts més! Com era possible que un joc tan maco hagués evolucionat (o degenerat?) en alló?. Ostres el pitjor és que ara ja no hi havía una butifarra... n'hi havíen dos perqué els que jugaven d'aquella estranya manera afirmaven que eren ells qui ho feien bé!.
En fi estimada morfeo, la vida és dura i son molts els desenganys i els entrebancs que hi trobem... que hi farem! Pero els que savem positivament com es juga a la butifarra no ens cansarem de dir que de buti només n'hi ha una.... la de debó! Ni oriental ni occidental, ni lliure ni obligada, simplement BUTIFARRA!!!.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 12 nov. 2003, 23:32

Hola noi_bo !

Ara estic una mica espés per llegir tanta lletra ..... però he llegit un paragref interesant:
Vet aqui que passen molts més anys i un bon día descubreixo el Butinet, un joc on poder jugar online pero.... oh! paradoxes de la vida! Qui havía creat aquest joc desconeixía la verdadera essència de la butifarra i com ell n'hi havíen molts més!


Mentida, quan vaig crear el ButinET, coneixia les dos formes de jugar que hi havien, la lliure i la obligada.
Tot i jo jugar a la lliure, gràcies a la meva gran humanitat (em tindran que fer sant un dia d'aquets), la meva idea original era implementar els dos sistemes: lliure i obligat. Però per falta de temps no vaig poder.
Així que vaig implementar el lliure, ja que amb aquest, es pot jugar amb les dos variants !!!!

Com era possible que un joc tan maco hagués evolucionat (o degenerat?) en alló?


Cony ...... si es tant degenerat, per que hi jugues ???? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Per acabar, nomes recordo, que els que creieu que la Botifarra es unica (i obligada/oriental) sou vosaltres, els orientals !!!

En canvi el lliures, mes oberts de mires, acceptem les 6 o 7 modalitats de botifarra que hi han, la lliure, i les 5 o 6 variants de obligada.
I mira si us acceptem ... que a mes a mes un lliure us fa posible que jugueu via internet !!!

Adeu !

PD: L'aigua del sopar em sembla que m'ha pujat la cap ......


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 47 visitants

cron