Com marcar manilla amb botifarra

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Met de Ribes

Com marcar manilla amb botifarra

EntradaAutor: Met de Ribes » 20 oct. 2003, 16:23

Bé desprès de jugar una quantes partides tinc un dubte, com es que no es fa servir la jugada de sortir de petita per marcar manilla quan es botifarra, això ho veig molt a la gent de lleida i tarragona que surten de petita tu poses l'as confiadament i se't queda una cara de tonto al veure que el jugador de la teva dreta treu la manilla, nomes voldria saber a quines zones es fa servir aquesta jugada i a quines zones no, per aixi demanar a cada jugador d'on ets i esperar una respota amb les cartes saben d'on es

molt agrait per les contestacions

fins la propera

jaume

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 20 oct. 2003, 20:17

Hola company:
Jo crec que la única manera de marcar una manilla en butifarra és sortir de petita, siguis de Lleida, de Tarragona o d'on tu vulguis. En la butifarra gairabé tot està inventat (tot i que he arribat a veure coses tan surrealistes com sortir de rei de sota manilla!). Una altre cosa és que el que surt et vulgui enganyar sortint de carta baixa (pq no te res a marcar) i provi a veure si tu poses l'as i el seu company té la manilla. Jo no ho veig gaire lògic pero també m'hi he trobat i de vegades surt bé i tot. Pero vaja, al menys a Girona, on no enganyem al company, sempre sortim de petita per marcar la manilla.

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

EntradaAutor: CarlesG » 20 oct. 2003, 20:26

Aqui, com en tot, hi juga la compenetració amb el company. La butifarra és un joc de parella, per tant aquesta jugada s'hauria de tenir "pactada" amb el company. Ara, és clar, així com la política fa tenir estranys companys de llit, al butinet pots jugar amb un desconegut i cagar-la estrepitosament.

El que està clar és que si tens la manilla mal acompanyada, només tens dues opcions: o no tocar el pal i a veure venir (és el que aconsellaria si tens una sortida millor), o sortir de petita, mai sortir de cara per deixar ferms als contraris.

Apa, bona nit, manilles i cartes fermes.

CarlesG

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 20 oct. 2003, 21:22

Com sempre els de Tarragona i els de Lleida no juguen a la buti.....juguen a enganyar al company.
Bé, no sé quina expressió es pot fer servir en català (demano ajuda als filòlegs) però la més adient que se m'acut és en castellà i és diu "Corramos un tupido velo".
Jo, que em defineixo com a zona Tarragona, a buti dels rivals, si no tinc res i si conec al meu company (això és molt important com bé ha dit CarlesG) dons procuro sortir del meu pal llarg encara que el meu pal llarg siguin 4 de rei i és clar que sortiré de petita a veure si aixeco alguna cosa, estic de sort i el meu company té la manilla. El cas més dolent que es pot donar es que el meu company tingui l'as i li prenguin amb lo que ens queda el consol de tenir el rei i dues cartes mes d'aquell pal.
Si a aquesta jugada s'en diu enganyar al company, dons, si, enganyo al company.
De totes formes, Met, no deixes gaire clar si la buti la feu valtros o si la fan els rivals; Jo et puc dir que si la buti la faig jo i no tinc ni manilla ni as d'un pal....dons no hi sortiré pas.
Crec que ho hauries d'aclarir.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 21 oct. 2003, 11:53

bones a tothom , un petit encís
en noi bo diu : al menys a Girona, on no enganyem al company, sempre sortim de petita per marcar la manilla.
be noi bo aquesta es una jugada que fan servir els avis del meu poble, però no vols dir que sigui una jugada que diu clarament quin joc tens, perque estàs diguen a la taula que tens la manilla de lo que sigui, això sempre dependra de qui fagi la botifarra si la fan els contraris potser si que estaria bé per si el teu company te l'as i podem guanyar algunes bases, si la fan els altres millor apretar altres pals i aquest ja t'hi vindran

la masos diu
Com sempre els de Tarragona i els de Lleida no juguen a la buti.....juguen a enganyar al company

aquest cop masos jo veig que la pregunta no va per atacar als que juguen la botifarra occidental sino una manera de tenir clara com es marquen les cartes depenen la zona que ets, ostres tampoc t'has d'enfandar tant dona , jo creec que mentres tinguis manilles que les marquin com vulguin si les tens tu no les tenen els rivals


Mireu nosaltres marquen les manilles sortin de petita , pero potser a altres llocs no es fa així , per això d'aqui a dir que els que surten de petita sense tenir manilla juguen a enganyar hi ha una diferencia abismal, penseu que cada partida es un mon i es juga diferent depenent de les cartes de que disposes en cada moment

apa arreveure

psc

borry
Contro
Contro
Entrades: 9
Membre des de: 07 oct. 2002, 18:22

Com jugar quand ès 'buti'

EntradaAutor: borry » 21 oct. 2003, 12:59

Pensava que aquest tema ja estava sobradament debatut, però vull donar la meva opinió:

No s’ha d’oblidar mai que la ‘botifarra’ es un joc de companys (la majoria dels que s’apunten ho ignoren), per això la informació es bàsica i en aquest tema, a mi hem van ensenyar que quand és ‘buti’ si surts de una carta petita (del 2 al 6) estàs demanant al company que posi la més alta ( :roll: rumieu-ho).

Evidentment sempre s’ha de sortir del pal llarg i si és per sota o de cara, depèn, si en tens més de 5 o manilla/as, jo no surto mai per sota.

Repeteixo la norma bàsica: ES UN JOC DE PARELLES, si et coneixes i jugant legal, normalment no hi ha cap problema. Però si sovint jugues amb ‘desconeguts’ - tot que hi ha dues maneres de jugar (be i malament) – et pots trobar jugadors que jugant be, juguen diferent que tu mateix. :wink: Respetem-ho.

Sort i èxit

met de Ribes

EntradaAutor: met de Ribes » 22 oct. 2003, 15:51

be massos per a nosaltres no es important qui fa la botifarra, tant si la fem nosaltres o la fan ells, l'informació de la manilla la donem sempre igual

Jaume

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 22 oct. 2003, 20:31

Dons és ben diferent Met el fet de que "la facin" o "la fessim" pk lo més probable si la fan es que tú no tinguis gaire cosa i si tens algo, suposem per exemple un pal llarg de manilla, si marques aquest pal necessites tenir una altra entrada per poderlo marcar tal com Deu mana, o sigui sortin per baix, i que després puguis entrar-hi amb la segona entrada. Si és així, cap problema, pero en el suposit de que no sigui així dons es probable que et fotin tot el que tens.

met de Ribes

EntradaAutor: met de Ribes » 23 oct. 2003, 13:06

hola de nou masos, seguiexo opinan que es indiferent qui fagi trunfos, tu marques el pal on tens la manilla res mes, si no tens cap mes entrada i el teu company si ell sa mirarà de tornar-te el pal que li has marcat, si te el l'as el possarà a la primera anada i et tornarà apretant (si pot) perquè et fagis la manilla i de pas sortint les cartes mes altes,sinò es el cas que hi farem tindràs que esperar que t'hi tornin els contraris, posant unes espelmes a la verge del desemparats

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 23 oct. 2003, 15:25

La veritat és que em teniu una mica desconcertat. I no per la jugada en sí -ja ho ha dit tothom, la botifarra és un joc de parella i per tant és determinant que el company sàpiga quan la fas i quan no- sinò per l'argumentació que hi ha al darrera.
a mi em van ensenyar que quan és ‘buti’ si surts d'una carta petita (del 2 al 6) estàs demanant al company que posi la més alta

I quan no és buti, no? I si surts d 'una carta mitjana (7 a 10) tampoc?
Jo discrepo (insisteixo, no de la jugada sinò de l'argumentació).
Tant si és buti com si no i surti del què surti, jo espero que el company apreti la jugada al màxim i viceversa, si sóc el tercer en jugar, apretaré la jugada sempre.
Agafem un cas simple: El company surt de 10. No ho apretareu???? Si a l'esquerra maten ja no hi ha res a dir, estem obligats a superar, però i si no maten què? Si el company surt de 10 és segur que NO té l'11 (amb 10-11 es surt d'11, confio que tothom ho vegi així). El de l'esquerra no mata per tant ... l'11 el té el de la dreta. Si no apretem de rei, barrotarà i acabarem perdent el rei i l'as del company, per tant cal sacrificar el rei per salvarli l'as. I si el què tenim és l'as ... doncs ... si no apretem perderem igual aquest as i l'hipotètic rei del company.
El 10 és el cas extrem, però l'argumentació serveix per totes les sortides.
En definitiva, en la meva opinió, la sortida del company s'apreta sempre com a mínim fins a 11 o equivalent (vull dir, si tenim 11-10, podem apretar de 10 perquè són equivalents, o si tenim l'11, no cal apretar el 10 òbviament).
Només podria marcar alguna diferència quan tenim 11-1. En aquest cas normalment apretem d'11 i en sortida "petita" de buti és més lògic apretar de 1 perquè efectivament pot ser una sortida que senyali la manilla, però repeteixo que el què em sorprén és l'argumentació aquesta de "s'apreta si és sortida petita en buti" ... quan la realitat és que "a la sortida del company, la més alta i tornar-hi".

Tingueu manilles

jiji
Botifarra
Botifarra
Entrades: 100
Membre des de: 18 set. 2002, 23:48

EntradaAutor: jiji » 24 oct. 2003, 04:00

:roll: :roll: :roll: :roll: mmm.... la veritat?? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: ....mmmm..... jo ho markaria...mmmm... ai ara nu se... potser?? nono ... o si?? jasta!!! pikant l'ullet kuan et surt el pal!!! sempre funciona!! :wink: jejejeje

Una ButiAbraçada!

jiji / montse

PD: que dolent!!!!!!! marededeu!!!!!!! que doleeeeeeeeeeeeent!!!!!!! :oops: :oops: :oops: deu ser l'hora que és!!! :twisted: :twisted: :twisted: jejejeje

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 30 oct. 2003, 11:31

No sé si és l'hora, la veritat.

Per mi que vols arribar a butifarra i no saps com fer-t'ho ... no com d'altres ... que escribim coses interessants i plenes de contingut ...

:-P

Per cert ... m'oblidava de respondre al tema ... jejejeje .... suposo que parleu de tenir la manilla penjadeta, sense gaire companyia. Si tinc 9 i 1 sortiria de nou i tocaria un altre pal (depenent de lo que han tirat els altres).

Si no tinc l'as ... i la buti l'han cantat els altres ... surto de petita del meu pal llarg (sigui el de la manilla o no) i deixo que el que ha cantat buti em vingui.

Si l'ha cantat el meu company, primer sortiré apretant d'altres pals i després (si tinc oportunitat d'entrar per un altre costat) li sortiré de petita del pal que tinc manilla.

Si l'he cantat jo, primer em sortiré a defensar els asos penjats que tingui i després marcaré manilles.

Apasiau ... :-P

Maverick
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 19 set. 2002, 14:27

EntradaAutor: Maverick » 30 oct. 2003, 14:31

Fent negatiu o mixte?

Hi ha un problema important, i es que si el de la dreta te tres d'as, se't veu d'una hora lluny i no el llençara pas; i et fotra el pal enlaire. Amb el que segurament es important sortir d'una carta, no tant baixa, per deixar-hi el dubte o pq es vegui obligat a llençar-lo. Sobre el tema del company, no es pas tant important, ja que ho veurà ràpidament segons sigui el primer, segon... pal que toques o si es fals i segons la butifarra sigui "moderna" (terme ja debatut als foros, pero es lo que hi ha.... a veure si portarem la contra als padrins; que no tenen fulles d'excel ni estadistiques com altra gent* pero que els tenen pelats de jugar) i que aporta una major informació d'allò que te el teu company, sabent el que tu portes a la ma.....Lamà, gran porter!.

Torno cap al bar....


* no s'ho agafi ningu malament en particular, sino que es general

larvi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 103
Membre des de: 20 des. 2002, 02:38

EntradaAutor: larvi » 31 oct. 2003, 11:24

jujojujoujoujoujuojuo

Ostres, companys butinaires, aqui, si em sento superior, perdoneume, pero tinc ventatge, sobre tots vosaltres, tinc la sol.lucio, al problema de com marcar les meves manilles, sense cap dubte, ni errada, i a mes, sense donar pistes, ni informacio;

NO TINC MANILLES MAI

joujoujuojjojuojou

Aixi, problema "finito"

P.D. si mai jugueu amb mi, i en tinc una, :? es una anecdota, nu en feu cas :oops: .......joujoujoujo

:roll: anims i xerinolaaaaaaa :P

lopetit

ai, masos, masos

EntradaAutor: lopetit » 12 nov. 2003, 11:13

Bona tarda, companya

Ho sento però t'he de respondre per alusions, doncs referent a la tev airmació de que " a Lleida i a Tarragona es juga a enganyar al company" nohi estic gens d'acord, i això que jo soc de Lleida.

T'argumentaré el que dic. Jo sempre que jugo a la butifarra, sigui el trunfo que sigu, mai jugo a enganyar al company, ans a l'invers, el company ha de saber el joc que tinc amb dues cartes que tiri. Una altra cosa es que no tingui joc i llavors jugui a enganyar al rival, però per poc que haigui jugat amb el meu company ell ho nota de seguida. Es una matizació, lógicament molt personal, sobre l'afirmació teva de que juguema enganyar al copany, jo diria que no, que juguem a marcar al company el nostre joc excepte quan no tens joc, i llavors jugues a enganyar al rival per vore si el teu company s'en pot beneficiar.

Rferent al tema de la pregunta, es dificil precissar sense saber qui ha fet la butifarra, doncs canvia molt el joc, si l'ha feta el teu company, si l'has feta tu , el de la teva dreta o el de la teva esquerra, doncs el joc canvia molt depen de qui ha sigut

Sort i un petonàs, Masos
Lopetit


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 48 visitants

cron