Algún astrònom aficionat o professional per aquí?

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Algún astrònom aficionat o professional per aquí?

EntradaAutor: DeepButi » 06 nov. 2003, 11:49

Els diaris d'abans d'ahir anunciaven un eclipsi total de lluna.

Jo sempre havia cregut, en la meva (inconmensurable) ignorància, que els eclipsis de lluna eren deguts a la interposició de la Terra entre Sol i Lluna, la qual cosa significa que l'angle Terra-Lluna-Sol és pràcticament zero i, per tant, que això només pot donar-se en Lluna plena (o pràcticament plena).

Però la lluna d'ahir a la matinada no era, ni de bon troç, plena (encara no ho és ni avui de fet).

Per més voltes què hi dono no consegueixo entendre que amb un angle T-L-S important pugui haver-hi un eclipsi total.

Evidentment, podria ser un eclipsi provocat per la interposició de Mercuri o de Venus ... però juraria que cap dels dos astres provoca un eclipsi total (o també m'equivoco?), són massa petits i em sembla massa casualitat que es produeixi tant a prop d'una Lluna plena ... però mans més rares s'han vist a la buti!.

Algú pot aclarir-m'ho?

Apa, no sigueu llunàtics.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 06 nov. 2003, 13:38

Deep, a veure si t'informes mes....

L'ecplipse, serà de la nit del 8 al 9 de novembre, o sigui, amb lluna plena.

Mes informació a:
http://serviastro.am.ub.es/eclipsi2003/info_cat.html

Adeu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 06 nov. 2003, 13:41

Ufff!, m'acabes de treure un pes de sobre. Jo tenia raó i els brètols del diari van pifiar el dia. Fieu-vos dels periodistes!

rous
Botifarra
Botifarra
Entrades: 124
Membre des de: 16 set. 2002, 23:43

EntradaAutor: rous » 07 nov. 2003, 00:43

jejejej, i ja que surt aquet tema, algú va tindre la sort de veure la tarde del divendres dia 31 d'octubre, els efectes al cel de la tempesta solar?, la gent que estaba amb mi i jo vem quedar maravillats!!!!! i va ser una passada!!!! al principi vem creure que estavem al.lucinant pero per sort a la nit en la televisió vem aclarir el que vem veure, ja que no teniem ni idea de que anaba el assumpte, ( un respandor blanc en mitg del cel gris i al cap d'una estona el cel es va tornar turquesa completament, per la banda de tarragona, un blau intens i va cambiar a un verd botella per una banda i l'altre entre roses i blancs!!! expectacular va ser poc!!!!) per cert vem fer un munt de fotos a veure si surten i podem aixi tindre un record d'aquet maravellos i espectacular fet que es va produir, nomès va durar uns 2 minuts aproximadament pero quins 2 minuts la mare..... seràn inolvidables :))), un petonarro per tots,

rous

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 07 nov. 2003, 13:36

rous ha escrit:un respandor blanc en mitg del cel gris i al cap d'una estona el cel es va tornar turquesa completament, per la banda de tarragona, un blau intens i va cambiar a un verd botella per una banda i l'altre entre roses i blancs!!!


Ostres ... jo no vull posar en dubte res, però ... vols dir que abans no havieu fumat algo? O potser algú hi va posar espècies al pastís que vau menjar de postres o al rostit ...

rous
Botifarra
Botifarra
Entrades: 124
Membre des de: 16 set. 2002, 23:43

EntradaAutor: rous » 09 nov. 2003, 04:07

Jajjajaja pos no, res de res!!!, ara que per afegir a la tempesta solar que van dir que va ser aquet dia, et dire que tb ens van informar d'una aurora boreal si visitas la web de la NASA trobaras tota l'informació del que va passar alla!!!. muakkkkkkssssssss!, misteri resolt!!!!, pero queda en la memoria visual les imatges espectaculars que vem veure i ademès una vegada revelades les fotografies que vem fer, ens quede les imatges per continuar mirant i refrescant la memòria !!!! per cert aquesta nit sembla que es el eclipse solar total !!! bueno ja ha passat pq ere entre les 00'00 am i les 02'00 am quan se podia apreciar ll`sstima que aqui estigues ploven i ens ho hem perdut!!! Requetemuak@@@@@@@@@@@s a tothom!!!

rous


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 69 visitants