Millorar els robots

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

Millorar els robots

EntradaAutor: Masos » 06 nov. 2003, 22:44

Hola !! Primer que res (i per lo que ve despres) la meva més sincera felicitació pel creador dels robots. Estic molt contenta de poder jugar quan en tinc ganes amb tres humanoides que no parlen gaire, tiren depressa i no abandonen les partides.

Pero.......pregunto........es podrien millorar una mica més?

a) de vegades no arrastren quan saben que a mi em convé.
b) de vegades arrastren fins al final i no tenen carta ferma.
c) quan empasso la manilla per veure si pillo l'as del de la meva esquerra, sembla que no s'en doni ni conte el meu company, no m'hi torna !! :cry:
d) quan tenen dos d'un pal i un es l'as, surten de la petita o posen la petita si hi surt algú altre.
e) esta ja sé que és difícil Enric, però..........pk no posen l'as a la meva manilla? i pk surten de manilla sense tenir as ni rei?

De vegades.........EM FAN UNA RABIA !!!!!! que els mataria !! i no diuen res els paios...... :evil: :evil: :evil: .

Bé, ja sé que demano molt però de la primera versió a la segona hi ha una diferència abismal !!! A veure quan hi ha una tercera versió !!!

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 07 nov. 2003, 09:46

Masos,
senta't que serà llarg (i si ho dic jo que ja de normal no sóc breu ...).

Gràcies pels compliments :P :P i a veure si puc contestar-ho tot.

Primer una miqueta d'història. Els robots inicials del ButiNET que va fer en Carles eren només per tenir alguna cosa, però jugaven qualsevol carta aleatoriament (tal com sona). Els DeepButis són l'evolució d'un programa que vaig fer al 1995 i que quan va sortir el ButiNET vaig oferir a en Carles que integressim, en el què va ser l'inici d'una llarga col·laboració que ha permès millorar-los molt. Si llegueixes el DeepButiLlegueixme.txt que us vaig enviar amb la darrera versió oficial (la 3.1.5) pots veure una petita llista de coses que he anat millorant.

es podrien millorar una mica més?

una mica? ... Es poden millorar moltissim :? i tinc plé d'idees al calaix, em falta temps per portarles a la pràctica.

a) de vegades no arrastren quan saben que a mi em convé.
b) de vegades arrastren fins al final i no tenen carta ferma.

En general són hiper-arrastradors, però és cert que arrastren no en funció de tenir cartes fermes sinò per deixar als altres sense trumfo mantenint la possibilitat de fallar ells mateixos. No hi ha un criteri clar, però ho apunto per revisar-ho.

c) quan empasso la manilla per veure si pillo l'as del de la meva esquerra, sembla que no s'en doni ni conte el meu company, no m'hi torna !!

Sí que se n'adona (o hauria de fer-ho). Quan sap que el company té una carta ferma ho analitza i proba de tocar el pal ... però això es combina amb moltes altres coses i potser no és tant òptim com hauria de ser-ho. Revisable també.

d) quan tenen dos d'un pal i un es l'as, surten de la petita o posen la petita si hi surt algú altre.

Totalment cert ... mmm ... no sabria què dir-te ... però segurament tens raó.

e) esta ja sé que és difícil Enric, però..........pk no posen l'as a la meva manilla? i pk surten de manilla sense tenir as ni rei?

Uffff!!!! clàsica. Podriem obrir un debat de milions de línies, a veure si puc resumir-ho. Els robots (i jo!) juguen amb el següent criteri:
* Amb Manilla-Rei MAI es surt de Manilla perquè significa regalar una posició inmillorable.
* Per tant, si el company surt de Manilla ... NO té el rei ... i si no el té ... quin sentit té donar l'As?
* Simètricament, es poden permetre el luxe (quan no saben què millor fer) de sortir de Manilla sense el Rei amb la seguretat que el company NO els donarà l'As. :arrow: :arrow: Si a la sortida de Manilla el company dona l'As, és SEGUR que té el Rei o falla i per tant es torna el pal inmediatament.
* Si la sortida de Manilla és per un pal llarg amb por al semifallo, donar l'As significa regalar un descart als contraris (recordem que el Rei NO el té el què surt). Quan val un descart? ... Doncs guardem l'As per eventualment "sacrificarlo" i evitar aquest descart.
Evidentment tota aquesta argumentació només funciona amb una parella que jugui igual, que estigui absolutament segur que el company NO té el Rei si surt de Manilla i que NO donarà l'As si en surto jo.
Per tant, quan jugueu amb un robot de parella ... NO sortiu de Manilla amb Manilla-Rei i NO doneu l'As si us surt de Manilla, o assumiu que jugueu diferent i foteu-li un escàndol (total, pel cas què us farà :D ).
No pretenc que hi estigueu d'acord, simplement explico perquè juguen així. Els robots que jo faci NO donaran l'As (a no ser que també tinguin el Rei, clar!) a una sortida de Manilla, és marca de la casa.
Hi ha una excepció (que no està contemplada, algún dia quan tingui temps ...) ... però no us l'explicaré pas :twisted: :twisted:.

f) amb As i Rei ... això ja està arreglat, a la propera versió sortiran d'As :).

Repeteixo, gràcies pels comentaris, són sempre benvinguts.

Apa, tingueu manilles.

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 07 nov. 2003, 15:49

Hola Deep: primer que res gràcies per contestarme tant ràpid (veig que t'interessa el tema tant com a mi).
Pel que fa a l'últim apartat, ja he especificat que era una mica difícil, et comprenc i ja se que si surten de manilla no he de tirar l'as a no ser que jo tingui el rei o un pal molt llarg (ho he escrit sol per emprenyarte :wink: ) i pel que fa als demés.........pues molt bé, no? espero que tinguis temps (pk ganes ja veig que en tens) i aviat estigui millorat.
Gràcies......de veritat !!!


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 129 visitants

cron