Algún pastisser per aquí?

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Algún pastisser per aquí?

EntradaAutor: DeepButi » 06 març 2004, 14:18

Quan jo n'era petitet (agggg! fa massa anys :?), la padrina portava als fillols el palmó i a les filloles la palma, que, una vegada beneïdes es penjaven al balcó per foragitar els mals esperits (una mica pagà, això, oi?).

A palmes i palmons s'els penjava un rosari de confits de sucre de colors -rosa, blanc- ...

I ara la pregunta: algú sap com es deien aquests -d'altra banda introbables- confits?

El nom que jo recordo és incorrecte perquè no apareix a cap diccionari ni enciclopèdia ...

Apa, tingueu manilles

rous
Botifarra
Botifarra
Entrades: 124
Membre des de: 16 set. 2002, 23:43

EntradaAutor: rous » 07 març 2004, 22:44

Hola DeepButi, jo sempre que els veia hem dedicaba a menjarmels :P . pero tb indagare, per saver com es diu :roll: , un petonet :wink:

Visitant

el nom era......

EntradaAutor: Visitant » 17 març 2004, 12:36

hola deep ¡¡
si que tenim un pastisser per aqui es en tortell, i li vaig preguntar, però com ell es molt jove no ho sabia, i li va preguntar a la seva avia.
el nom es força fácil... es deien :rosaris.
gracies tortell.
content deep ??
un petonet.

moira

lanena
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 88
Membre des de: 18 set. 2002, 00:07

EntradaAutor: lanena » 29 març 2004, 12:01

Bones Deep i companyia.
A casa nostra en deiem garlandes, però molt em temo que es un terme massa genèric, que inclou tant els dolços que tu dius, com les galetes que també s'hi penjaven.
Sap greu desconèixer si les gormanderies tenien un nom concret.
Un petonàs.
Anna.

(Ja veig que no us atraparé mai i que sempre tindré la butifarreta buida)

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 29 març 2004, 12:24

Diuen que els rams i palmons que portava la gent, quan Jesús va entrar a Jerusalem, van florir amb una gran varietat de fruites. És per això que, antigament, la gent hi penjava pomes, taronges o peres naturals. Més endavant es van substituir per fruites ensucrades i actualment la gent hi penja dolços i llaminadures.

FIRES DE PALMES I RAMS
En aquestes fires s'hi poden trobar palmes, palmons, llorer i tot tipus d'ornamentació, des dels típics rosaris de sucre fins a cintes de colors, per a la celebració del Diumenge de Rams

guarnits amb cintes i diverses figures de sucre i pasta, emmotllades pels confiters, figurant el sol, la lluna, el gall i altres figures de la Passió i rosaris de sucre. El costumista mossèn Griera comenta que a Duesaigües es feien figures casolanes que es penjaven als rams i palmes i que rebien el nom de "sí senyor"


Apa, padrines, afanyeu-vos que encara hi sou a temps, els vostres fillols i filloles agraïran un "rosari de sucre" ... tot i que la majoria no saben ni tant sols què vol dir la paraula rosari :roll:


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 61 visitants

cron