No matar de manilla

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

No matar de manilla

EntradaAutor: CiutatDeSal » 10 maig 2004, 19:05

A veure si m'explico.

M'he trobat varies vegades ja amb gent que no mata de manilla si li arrastra el company.

Pose'm pel cas que el meu company canta delegat amb manilla, rei i dues o tres més ... a la primera basa entro jo.

El primer que faig és sortir de la puta de trumfo. El de la meva dreta no mata i el meu company enlloc de posar-hi la manilla se la fa amb una de més petita (per exemple el rei).

Si jo tinc l'as cap problema, però si l'as el te el darrer a jugar, es farà as, rei i puta.

Com que ja ho he vist més d'una vegada m'ha entrat curiositat per saber els motius i la lògica que segueixen aquestes persones.

Jo no ho acabo de trobar gaire correcte, però potser hi ha algun aspecte que no veig.

Hi ha algú que em pugui dir el perquè d'aquesta jugada?

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

matar de manilla

EntradaAutor: CarlesG » 11 maig 2004, 09:19

Amic Ciutat, la jugada tal com l'expliques tu no té cap sentit ni lògica, i no crec haver-la vist mai.

Ara bé, he sentit dir a teòrics de la butifarra (cosa que jo no sóc, com ja saps) que si el company surt de petita, el de la meva esquerra MATA i jo puc passar SENSE PERDRE FIGURA, he de passar la manilla.

Aquesta jugada té un cert sentit: si l'as el té el meu company, en principi no passa res; si el té el de la meva esquerra, puc agafar-lo a la següent arrastrada, i si el té el de la meva dreta, tampoc passa res (llevat que el tingui sol, cosa que a vegades pot passar).

Però he de confessar-te una cosa: malgrat que no estic gaire convençut de la jugada (bé, cada dia estic menys convençut de res), el dia del Campionat cuca-morfeístic de La Garriga la vaig fer i això em VA FER PREDRE la partida i, potser (qui sap!) el Campionat. Si hagués matat de manilla i hagués tornat a arrastrar, haguéssim guanyat la partida (i un pernil?). El meu company no em va assassinar allà mateix i encara em dirigeix la paraula, la qual cosa és un gran consol.

No vull trepitjar l'autoritzada opinió del DeepButi, a qui vaig demanar immediatament la seva intervenció perqué em defensés davant l'eventual ira del meu company, però crec recordar que em va dir que... depèn! Qiue amb el joc que tenia, no ho havia de fer, però en una altre cas, no hagués estat malament.

Per tant, conclusió defitiniva: tal com l'expliques tu, jugada nefasta; tal com l'explico jo, jugada admissible... però depèn del joc.

En fi, tot depèn... com a la cançó.

(Lamento no ser més dogmàtic, però "doctores (DeepButis) tiene la Iglesia").

Una abraçada

P.D. Qualsevol dia d'aquest el DeepButi em demandarà per al·lusions. Perdona'm!

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 11 maig 2004, 10:09

Si, la distribució de les cartes que he fet ha sigut inventada completament.

La meva pregunta anava més enfocada al que tú ja has respost. Vull dir el fet d'empassar-me la manilla quan he cantat jo i em surt el company arrastrant. I volia saber quan això és correcte o acceptable i quan no.

Merci per la resposta.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 11 maig 2004, 15:24

CiutatDeSal,
A veure, la jugada de no matar de manilla a sortida del company no té perquè ser dolenta, peró tot depen del que el company arrastri i sobretot dels que tú tinguis, no hi ha cap donat igual i és per això que aquest joc és tant i tant bó.
Com diu molt bé en CarlesG, la jugada que tú expliques dificilment té explicació. Ara bé, un exemple, he fet trunfus delegats amb quatre de manilla cavall, tu entres i arrastres de 5, si a la meva esquerra no mata, pots estar segur que jo no posaré la manilla, i no t'emprenyis eh!deixaré passar tranquilament...i ja veurem que passa...Independentment de que puguis tenir l'as, que arrastran de cinc el pots tenir, en aquest cas, i segons com jo entenc la butifarra, només pots tenir el 2 el 3 el 4 i l'1, si a la meva esquerra no mata i em dona el 3 sobre el teu 5, això ja m'explica moltes coses, no? com diu un amic meu, si pots ser amo no siguis mosso.
El que trobo molt important d'aquesta jugada és, i molt, si a la meva esquerra mata o no, per mi canvia molt...
Esperem la resposta del mestre deep, a veure que opina...


fins ara!

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 12 maig 2004, 21:15

La resposta del "mestre Deep" és: aneu a fer punyetes! :)

I respecte al què ens ocupa ... personalment, m'agrada molt poc barrotar (o passar com diu en fritz que diuen a Girona ... tot i que jo sóc del Ripollès, allà barrotem) la sortida del company. Bàsicament perquè encara que no perdi punts, perdo l'oportunitat d'arrastrar una segona vegada. Però certament, si a la basa no hi ha res de res ... i si no en tinc gaires ... doncs pot ser que m'ho pensi. Total l'As tampòc l'atraparé pas si és a Est (el de la nostra dreta) en aquestes situacions i així potser evito que carregui Oest (el de la nostra esquerra) al segon arrastre. Però deixar el company patint amb l'ai al cor ... no m'agrada, no.

Ara bé, barrotar de Rei al company .... osti nanos! això és d'assassinat. De 8 o Sota màxim.

Si Oest ha matat o no ... doncs què voleu que us digui. Si ha matat deixem Est amb la convicció que la Manilla la té Oest ... i això és prou bó. Clar que també ho pensa Nord (el nostre company) ....

O sigui que ... jo què sé!!!!

Apa, tingueu manilles i així podreu dubtar si barrotar, passar ... o no.

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

Deep

EntradaAutor: CarlesG » 13 maig 2004, 07:59

Gràcies, Deep, per engegar-me tan amablement a fer punyetes! Es tot un honor! (si m'ignoressis, em deprimiria).

La teva resposta, és la que esperava. (De fet, ja la vas anticipar "in person" a La Garriga -gràcies novament morfeo, cuca i cònjues- amb motiu d'una desafortunada jugada que vaig protagonitzar).

Però m'alegra comprovar que en una cosa et supero: en tacanyeria! Tu dius:

"De 8 o Sota màxim."

Doncs jo ni la sota sacrificaria en aquesta jugada!

Clar que, com en l'acudit del savi, n'hi ha que encara em superen a mi i que amb cavall-sota encara surten de sota.

Vinga, una abraçada

P.D. Per cert, en aquest foro hi trobo a faltar una pàgina d'"advertències legals". Entre d'altres hauria d'incloure la següent:

"Res del que s'escrigui en aquest foro podrà ser utilitzat contra el seu autor en una partida".

Vinga, jiji, anima't i escriu-la.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 13 maig 2004, 09:54

CarlesG,
això de posar-hi la Sota és el què jo n'anomeno "doble engany" ... si la jugada del company s'ha d'apretar, si hem fet trumfos i si no apreto ni fins a Sota, a Est-Oest els pujarà la mosca al nas ... "osti, aquest brètol ho deixa passar sense apretar gens??? i em consta que no la toca del tot malament??? ui ui ui que em volen aixecar la camisa!!! deu estar barrotant al company; saps què? no em guardaré el Cavall per mangarlos l'As perquè en realitat m'estant posant un parany".

Per evitar aquest pensament subtil, dissimulem una miqueta i apretem sense passarnos 8) .

Cola com explicació? :D

Apa, tingueu manilles

Visitant

EntradaAutor: Visitant » 13 maig 2004, 12:12

anem a veure, barrotar no te pq ser dolent. Ara be hem de ser conscients de per q ho fem:1-quans trunfos tenim naltres 2-quans te o no te el nostre conpany, o be quans i quins no te. Amb 5 trunfos gairabe q no barrotarem la manilla al arrastro del company . Exepcionalment o farem si tenim altres manilles per entrar i arrastrar de nou. Si nomes tenim 4 trunfos sera unaltre guerra,començem a plantejar q no te el company,es evident no te as i petita, per tan o te un nomes ,el q tira,o be te un minim de 4 trunfos i poques entrades, (nomes pot tornar a entrar amb el trunfo) en funcio llavors del meu joc plantejare si es convenient barrotar o no.

Visitant

EntradaAutor: Visitant » 13 maig 2004, 13:01

Anonymous ha escrit:anem a veure, barrotar no te pq ser dolent. Ara be hem de ser conscients de per q ho fem:1-quans trunfos tenim naltres 2-quans te o no te el nostre conpany, o be quans i quins no te. Amb 5 trunfos gairabe q no barrotarem la manilla al arrastro del company . Exepcionalment o farem si tenim altres manilles per entrar i arrastrar de nou. Si nomes tenim 4 trunfos sera unaltre guerra,començem a plantejar q no te el company,es evident no te as i petita, per tan o te un nomes ,el q tira,o be te un minim de 4 trunfos i poques entrades, (nomes pot tornar a entrar amb el trunfo) en funcio llavors del meu joc plantejare si es convenient barrotar o no.

Visitant

EntradaAutor: Visitant » 13 maig 2004, 13:03

l'invitat=wop. per cert en aquet cas concret barrotar= pasar per sota la carta del company,mai posari rei o sota.
assies

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 15 maig 2004, 15:04

Be la solucio que jo veig a la pregunta dependrà sempre del resultat, es a dir , si barrotes a la sortida i el darrer jugador no mata no passa res pero pensa que si barrotes i el darrer jugador te l'as sol quina putada, per tant nomes podrem dir a posteriori si ha estat correcte o no la barrotada.

Jo nomès et puc dir lo que jo faig , es a dir a sortida del meu company arrastran sempre tiro la manilla i li torno apretan lo mes alt posible

Vinga que en definitiva la botifarra es com el futbol tothom veu les coses diferents

arreveure
psc

wop1

EntradaAutor: wop1 » 16 maig 2004, 18:03

Otia Alp un cop li has vist el cul llavors es mes facil dir si es mascle o famella.
jejeej. sort i manilles
wop.

jiji
Botifarra
Botifarra
Entrades: 100
Membre des de: 18 set. 2002, 23:48

EntradaAutor: jiji » 17 maig 2004, 02:35

Hola a tothom!!!

Numés era per dir: "oido cossssiiiiiiiiina!!!" al CarlesG... per al·lusions, un dia d'akests crearem el iurisforo i espero les teves col·laboracions amb ansia!!! jejeje :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Per ara...que cada frare aguanti la seva espelma com diuen alguns!! jejeje :roll: :roll: :roll: :roll:

Una abraçada i proposta recollida!! :wink: :wink: :wink:


jiji / montse

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 17 maig 2004, 11:45

:lol: :lol: :lol: :lol:
Molt bona frase wop. Deep, a veure si algun robot la apunta aquesta...
Alp, jo estic amb en wop, a veure, penso que hauriem de diferenciar una bona jugada d' una jugada "ensopegada", vull dir que si trobes l'as sol a la teva dreta i el fa és una putada si tu vols, pero no crec que sigui una mala jugada en absolut, simplement ho ensopegues malament.


Salut per tohom

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 18 maig 2004, 16:07

En wop diu:
Otia Alp un cop li has vist el cul llavors es mes facil dir si es mascle o famella.

mira company amb això tens tota la rao, pero nasos jo ja tinc els punts al sac, saps que vull dir , en partides igualades quatre punts son claus, dons en aquest cas si no barrotes la manilla ja els tens. Clar que es molt fàcil dir a Cartes Vistes quina seria la millor jugada però vols dir que no es lo que fan tots els pispes ("mirons") que tens al voltant de la taula quan jugeus i que saben de tot,

frits quan tu dius
Alp, jo estic amb en wop, a veure, penso que hauriem de diferenciar una bona jugada d' una jugada "ensopegada"
jugada ensopegada o no però val quatre punts llavors no sabria que dirte quina es la millor jugada

en definitiva i despres de tant rotllo, nomès dir-vos que jo creec que lo millor és que tireu de inspiració divina, i que la sort us acompanyi

arreveure
psc


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 100 visitants

cron