UNA CURIOSITAT

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
sangdelprim
Contro
Contro
Entrades: 26
Membre des de: 19 set. 2002, 00:30

una curiositat

EntradaAutor: sangdelprim » 08 jul. 2005, 00:33

jo particularment sempre surto de as tenin el rei....crec q de aquesta manera li donc el meu compi "informació" de q tinc el rei amb TOTE seguritat, i, per tant, quan pugui, pot vindrem de pessa (si la te....sota o caball) q podem fernos bassa.....i penso....q evidenment, es recupere el punt perdut.
de l'altre manera (és la mebe modesta opinió) si surto de rei el meu compi sempre li quede el dubte de si tinc as o no....i per tant no sabrá si te q vindrem de pessa (si la te).... es a dir q és fassil q perdi un o dos tantos més.
vui deixar una cose clara....i es q jo abans sortia de rei.....pero un dia parlan de aquesta jugada....dons la veritat amb van convença....i fins el dia de avui aixi o fai.
bones partides.
sangdelrpim

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 08 jul. 2005, 09:23

be fet i fomut ja hem tornat a desviar el tema envers de parlar de rei i cavall hem acabat parlant de as i rei,

la meva "meditada" opinió ,és :
1.-en cas de cavall mes rei, jo sortiria sempre de cavall, l'estalvi es l'estalivi i hi ha 66 % de possibilitats que la manilla la tinguin els contraris i un 33 % que la tingui el meu company

2.-en el Cas de rei i As, la meva mania es sortir d'as de cara nomès en el cas de que el tingui sol , si em trobo amb as i rei sortiré sempre de rei, es clar que soc un estalviador de cuidado pero el punt es el punt i el percentatge es igual que en el cas primer

vinga gent a reveure
psc

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 08 jul. 2005, 17:35

Bones a tots,
Jo no parlo de que sortiras si tens cavall rei, parlo de que mataràs a sortida del contrari si ets segon jugador i només tens cavall rei. Repeteixo: és una tonteria matar de rei.
En quan a la sortida de rei o d'as...en fí...

Siau a tohom.

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 08 jul. 2005, 18:40

A vore.Quina sortida del contrari es aquesta, la primera o la que fa 4?.Si es la primera sortida mata del que vulguis, pq si el contrari te as i el seu company manilla els perdras tots dos casi segur.I si el contrari te as (si es primera sortida es força probable) i la manilla la te el teu company, t´els faras tots dos casi segur.Si es la sortida que fa 4 llavors no es tant probable que el que surti tingui el as o sigui que pots matar de cavall si te fa ilu.O sigui resumin, mata del que te faci mes ilu apa :twisted:

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 08 jul. 2005, 19:29

I encara més:
Ha sortit la manilla? i l'as? què són trumfos? qui ha fet trumfos? quans en queden? com està el marcador? s'ha contrat? recontrat? santvicentat?

Va va, anem a fer-ne una que encara pendrem mal.

GikaJavi
Contro
Contro
Entrades: 3
Membre des de: 17 des. 2004, 13:38

EntradaAutor: GikaJavi » 11 jul. 2005, 03:17

Hola a tots

Tinc que disculpar-me sobre la jugada de les quaranta, la qual no vaig analitzar prou bé. Així doncs el Fritz té raó, el millor és superar primer amb el cavall. L'error que vaig cometre va ser pensar que el company no abarrotaria mai en la jugada. Si pensem que pot abarrotar tenint el 9, llavors no hi ha volta de fulla, és preferible superar de cavall. I la majoria de vegades li interessarà abarrotar, oi?.

Una altra cosa és la jugada de as i rei ... un dia que tingui més temps intentaré que la discutim entre tots i tractaré de persuadir-vos que el més convenient és jugar l'as.

A reveure

lli
Contro
Contro
Entrades: 17
Membre des de: 10 feb. 2004, 17:06

Les quaranta

EntradaAutor: lli » 11 jul. 2005, 11:17

Amic fritz,
perquè serà que no coincidim mai?

Deixant a part sortides per sota Manilla, jo veig 6 distribucions possibles:

1. Nord: Manilla i As
2. Nord Manilla, Est As
3. Nord Manilla, Oest As
4. Nord As, Est Manilla
5. Est: Manilla i As
6. Est Manilla, Oest As

En els tres primers casos, cal posar el Rei.
En els tres últims cal posar el Cavall.

Si algú s'atreveix a posar probabilitats a cada cas es pot fer una anàlisi més fina, però així d'entrada jo diria:

- els dos casos més probables (i equiprobables entre sí) són el 3 i el 6 ... o sigui un de Cavall i un de Rei
- la resta de casos em semblen així a priori també equiprobables.

En definitiva: igualtat absoluta ... tant li fa una cosa com l'altre ... jugueu el què us sembli en funció d'altres criteris (contrat, delegat, intuició ...), però no cal donar-hi voltes.

Fem-la ja d'una vegada.

wop
Contro
Contro
Entrades: 22
Membre des de: 08 gen. 2004, 16:56

EntradaAutor: wop » 11 jul. 2005, 12:24

Fritz,no veig clara la teva explicacio, et dire mes jo crec q has de jugar de rei,ja q si mates de cavall la sortida(entenem com a sortida la primera
carta q es juga) estas donan una informacio innecesaria als contraris i es q a una de les mans dels q han fet trunfos tb disposen del rei, per tan el q te l'as o te molt magre per ferlo.Tingues present q despres de barrotar
s'arratrara, imaginat q els q han fet trunfos tenen, 9 i as, faran tres arrastres mes la base de barrotada de cavall,i depen de on sigui el tercer trunfo ferm no podran tornar a jugar sobre la sortida pq saben positivament q si tornen a barrotar tenen gairabe segur, no faran l'as
s'haurien fet 5 bases i encara disposarien de la manilla,esgarrifat si a mes a mes tenen unaltre pal lligat,crec dons q el risc de matar de cavall
es masa alt, ja q fas evident una informacio al contrari i el q t'interesa es q el contrari tingui sempre el benefici del dubte,per poderne treure tu un
benefici mes gran. Tot aixo sempre i quant el q surti tingui l'as i el compi
la manilla, q es el cas q ens porta a fernos ballar la barretina.


Salut i manilles.

lli
Contro
Contro
Entrades: 17
Membre des de: 10 feb. 2004, 17:06

Re: Les quaranta

EntradaAutor: lli » 12 jul. 2005, 11:09

lli ha escrit:1. Nord: Manilla i As
2. Nord Manilla, Est As
3. Nord Manilla, Oest As
4. Nord As, Est Manilla
5. Est: Manilla i As
6. Est Manilla, Oest As

En els casos 1 i 3 matar de cavall dona una informació adicional: que Est no té el Rei.
En el cas 2 la informació no és exacte, ja que Est, amb Rei i As podria jugar al despiste.

Aquesta informació val un puntet i per tant tindria raó en fritz? Ves a saber! :lol: :lol:.

En aquest cas, la informació la donem a tothom, company i contraris, però si torna a tocar el pal Est (o nosaltres mateixos), la informació no li serveix de res a Nord, i si ho fa Oest tampoc perquè posarem el Rei segur ... o sigui que sembla una informació irrellevant pel nostre equip. Oest aprofita millor la informació perquè o bé sap que és molt perillós pel seu As o bé intenta aprofitar un hipotètic semi de Est on Rei i Manilla estarien compromesos. Semblaria doncs que no hi ha motius per donar aquesta informació i que el Rei segueix sent la jugada correcte en els casos 1, 2 i 3.

Em mantinc per tant en què, en situació normal, és indiferent Cavall o Rei. Decidirem segons Est/Nord hagin contrat/fet botifarra ... o segons l'epacta (edat de la lluna el primer dia de l'any).

Tinc calor.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

no m'extranya, en fa molta

EntradaAutor: fritz » 13 jul. 2005, 00:53

Bones estimat lli,
No és pas veritat que no coincidim mai, també tinc calor...

En els tres primers casos, cal posar el Rei. Si t'entenc bé, dius que és millor matar de rei, o més ben dit, és mal jugat matar de cavall perquè si nord es beu les manilles i sud es fuma els asos... :mrgreen:

L'esperit és un altre, al meu entendre, en realitat és el que deia al principi, és una curiositat i prou, si els contraris ténen as manilla o perdem tot igualment. Si el meu company té la manilla, o bé quedo ferm amb el rei o bé el meu company pot afluixar el coll al igual que si mato de rei. Si est té la manilla, si el meu company té l'as faig el rei ( en contes del cavall). Si el meu company té as manilla, li és indiferent afluixar o matar segons qui tingui el rei o el cavall, les bases bones seran les mateixes. Per tant penso que la qüestió és la següent: cal regalar un punt? Si només hem de fer una base d'aquell coll que sigui millor d'un punt més i no d'un punt menys, i si a més a més dominem el coll que surten els contraris, pos nosé, quin disgust no? per ells vull dir.

No et pensis, aquestes hores de la matinada comença a refrescar.


Wop,
no sé si t'entès bé, dius que si mato de cavall els contraris ja saben que tenim el rei? si, és cert, al igual que nosaltres, la diferència rau en què ells poden suposar o intuir qui de nosaltres el té, nosaltres no, ja ho sabem. Coi, una cosa, a veure, és que algú amb tres de les quaranta no mateu de cavall a primera sortida del contrari? Osti, no fotem, estic segur que la majoria de nosaltres matem de cavall, també els hi estem dient que tenim el rei, no?

Ja per últim i per acavar, penseu quin desastre seria fer la mateixa jugada amb sota rei i amb dos no matar de rei. A cap persona mínimament assenyada se li passaria pel cap matar de sota, o sí?

Osti quines collonades!

lli
Contro
Contro
Entrades: 17
Membre des de: 10 feb. 2004, 17:06

EntradaAutor: lli » 13 jul. 2005, 12:13

Amic fritz,
he de reconèixer que no he entés res de res de la teva explicació.

A veure si ho puc explicar més clar:

1. Nord: Manilla i As Cal posar el Rei. Previsiblement farem les dues bases però per si acàs hi ha semifallo, millor el salvem a la primera. Si el company barrota, també millor tenir ja salvat el punt.
2. Nord Manilla, Est As Cal posar el Rei. A la primera basa ja salvem el punt i la segona ens queda ferma en qualsevol cas.
3. Nord Manilla, Oest As Cal posar el Rei. Si el company barrota, ja tenim un punt salvat; si el company no barrota, la segona basa previsiblement la perdrem.

4. Nord As, Est Manilla Cal posar el Cavall. La primera basa la perdrem i la segona potser la guanyarem.
5. Est: Manilla i As Cal posar el Cavall. Previsiblement perdrem les dues bases, però potser salvem el Rei abans que es facin la segona o potser el company pugui fallarla.
6. Est Manilla, Oest As Cal posar el Cavall. Exactament pel mateix motiu que a 5.

Dels dos casos més probables, n'hi ha un de cada.
Dels quatre casos restants, n'hi ha dos de cada.

Per tant, desde l'òptica de salvar un punt, és indiferent jugar Cavall o Rei, hi ha les mateixes possibilitats fent una cosa que l'altre.

Posar el Cavall dona informació de que Est no té el Rei en alguns casos. Tal com he explicat a l'altre post, aquesta informació només beneficia Oest i per tant no hi ha motius per fer-ho en els casos 1, 2 i 3.

Total: és indiferent.

Vull una cervesa.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 13 jul. 2005, 22:03

Bones lli,
SI HEM DE FER NOMÉS UNA BASE DEL COLL MILLOR UN PUNT MÉS QUE UN PUNT MENYS. En els casos que tu exposes on dius que és millor matar de rei ja pressoposes el que pot passar en tercera jugada, d'acord, no està malament, en el cas del semifallo tens raó peró en la majoria de les jugades restants és indiferent, farem dues bases (mínim) d'aquell coll, exactament igual si matem de rei com de cavall, per tant, no val la pena matar sempre de cavall per si de cas només fem una base ( que sera d'as rei i no d'as cavall) ?
Ho sento, no estic d'acord en la teva afirmació en les tres primeres jugades on dius que "cal matar de rei". Jo posaria si de cas, és "indiferent" si mates de rei o de cavall, el resultat serà el mateix. Exceptuant la sortida de semi, peró clar, aixó són figues d'un altre paner, en tot cas estaràs d'acord que és una jugada extranya i poc freqüent entre bons jugadors. Allà on tú dius " punt salvat" jo en diria "punt arriscat i salvat". A priori quan es juga una carta ningú sap quines cartes té el company ni tampoc la dels contraris, per tant jo entenc que si matem de rei "arrisquem un punt".
Podem estar d'acord o no, peró jo em miro la botifarra d'aquesta manera, digue'm "raro" si vols.

Que siguin dues, i ben fresques! I el primer que salvi, arrisqui, o sacrifiqui un miserable puntet paga!

lli
Contro
Contro
Entrades: 17
Membre des de: 10 feb. 2004, 17:06

EntradaAutor: lli » 14 jul. 2005, 18:14

fritz,
no he parlat en cap cas de la tercera basa com dius que faig. Només considero la segona. I no parlo només de semifallo, no hi ha cap garantia que les dues bases del pal es facin seguides i per tant poden haver-hi descarts que permetin fallar la segona basa.

A veure si t'entenc ... intento posar les teves argumentacions en el meu esquema.

1. Nord: Manilla i As Indiferent. Previsiblement farem les dues bases, no cal considerar que ens fallin la segona basa.
2. Nord Manilla, Est As Indiferent. Igual que 1.
3. Nord Manilla, Oest As Indiferent. El company barrotarà, previsiblement farem les dues bases, no cal considerar ni que ens fallin la segona basa ni que el company posi la Manilla a la primera.

Els "no cal considerar" a mi em sembla que deixen moltes coses fora ... però vaja.

Ara, però, apliquem el mateix criteri als altres casos. No val aplicar criteris diferents segons et convingui.

4. Nord As, Est Manilla Cal posar el Cavall. Estem d'acord.
5. Est: Manilla i As Indiferent. Previsiblement perdrem les dues bases, no cal considerar que puguem fallar la segona.
6. Est Manilla, Oest As Indiferent. Igual que 5.

Total, només cal posar el Cavall en un cas, els altres són indiferents. Com que són indiferents ... dedueixes que jugar el Rei a la primera és arriscar un punt. Aquesta deducció va contra totes les lleis de la lògica. I per arribar aquí, ademés, cal "no considerar" ple de situacions.

No em convenç. M'agrada més el meu anàlisi.

I, per últim: quin interés té aquest cas? Quantes vegades es dona que surtin a l'esquerra per primera vegada d'un pal i només poguem matar amb Cavall i Rei? Estem discutint màxim un punt molt de tant en tant i sense cap repercusió en el joc ... ufff! quines ganes de discutir.

Plego. Tu juga el cavall perquè creus que és el millor. Jo el jugaré perquè crec que la meitat de les vegades és bó i l'altre meitat dolent ... i per tant jugant-lo sempre l'endevinaré la meitat de les vegades ... igual que tú :P :P :P :P

Avui em toca un Martini.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 14 jul. 2005, 20:06

Bones,
Caaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap interes, enserio, només era una curiositat.
No esperava menys de tu, vull dir que tenia claríssim que el teu analisi t'agradaria més que el meu, només faltaria. Jo hi posaré el cavall sempre, si volen el rei que se'l treballin.
Només per curiositat, si no vols no contestis, amb tres de les quaranta que fas? i perquè?

Osti, martini? va a ser que no! que em torra molt, posa´m un cardhu millor.

lli
Contro
Contro
Entrades: 17
Membre des de: 10 feb. 2004, 17:06

EntradaAutor: lli » 15 jul. 2005, 09:39

fritz ha escrit:... amb tres de les quaranta que fas? i perquè? ...

El Cavall.

Perquè sí.

I què?

Un Jack Daniels sec.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 33 visitants

cron