Ajudes al ButiNET

Qualsevol suggeriment que tinguessiu sobre ButiNET.
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Ajudes al ButiNET

EntradaAutor: Carles » 31 març 2009, 22:12

Desprès de la polèmica al fil dels renuncis, s'ha obert el debat un altre cop de si es necessari canviar i limitar les ajudes al ButiNET o no per impedir els renuncis.

Obro el fil per que digueu la vostra, la meva opinió la ficaré en uns dies :-p

Adéu !

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 31 març 2009, 22:23

A mi particularment m'agrada l'ajuda mitja q informa si fas click malament ja q moltes vegades si ets al telef o et parla algú és fàcil fer-ho.

En quan a impedir els renuncis... doncs com la vida mateixa. L'ajuda mitja ja t'informa així q ho deixaria com esta i... a fixar-se en les jugades.


marcaramelo
Recontro
Recontro
Entrades: 40
Membre des de: 16 gen. 2003, 20:01

EntradaAutor: marcaramelo » 31 març 2009, 22:38

A mi ja m'agrada com està. Sóc de la opinió que ha de ser lo més semblant a la realitat.

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 31 març 2009, 23:08

Carles unes preguntes per aclarir un dubte que tinc:

aquet debat que has obert es vinculant?

si es aixi, quin % es te de mostrar favorable a fer canvis?

mes que res ho dic, ja que jo, fa un temps, vaig fer una proposta que vaig posar a votació, seguin el teu consell, on va donar un resultat favorable de prop del 70%.
tinc que especificar que sols varen votar 23 butinaires, i que degut a la que crec que va ser una baixa participació, ja vaig desestimar.

Pel que fa al debat en si, la meva opinio es la següent:
Si es vol ser el maxim de fidel al joc real, evidentment el programa te de permetre poder fer "faltes", amb la seva corresponent sanció.
No obstant aixo, com que crec que en el joc real, el renunci esta tipificat perque com ja he dit en un altre post, habitualment no tenim cap comisari derrera que ens vigili les errades, pero aqui tenim l'eina per tal de que no pasi, proposo el següent:
Que el programa deixi fer el renunci, ja que aixo obliga a estar encara mes pendent de les cartes de l'altre parella, amb el que teoricament millorarem el nostre nivell, i sobretot quan juguem en real, no siguem tan pardillos.
Que un cop acabada la partida, si abans no se ha denunciat, automaticament el programa enseny el renunci.
Amb aquesta proposta, crec que tots ens podrem sentir satisfets.
Be, tots tots igual no .....

1717

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 31 març 2009, 23:10

Jo trobo que ja està bé.En una taula es poden fer renuncis i ens tenim de acostumar a saber les cartes que s'han jugat.Si el butinet impedeix els renuncis es pot perdre el costum de contar les cartes i de saber com s'han jugat.

Cacharpes
Recontro
Recontro
Entrades: 41
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:58

EntradaAutor: Cacharpes » 01 abr. 2009, 00:48

Jo crec que no cal canviar res.
Qui vulgui ser trampós...(uixx!!!.... volia dir ''bromista'') que ho sigui, els demes em d'estar atents (amb uns mes que d'altres).

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 01 abr. 2009, 00:54

1717 ha escrit:aquet debat que has obert es vinculant?


No es vinculant, ni que no vol dir que no es tingui en compte.

Adéu !

PD: Ni que el resultat es aclaparador a no canviar res.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 01 abr. 2009, 01:06

Jo trauria l'ajuda nul.la i la possibilitat de poder fer renuncis.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 01 abr. 2009, 01:12

1. Eliminar l'ajuda nul·la
2. Deixar tal com està l'ajuda mitja
3. Eliminar l'efecte de sombrejat de les cartes legals a l'ajuda màxima.

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 01 abr. 2009, 09:30

Deixar tal com estan les ajudes nul•la i mitja
Eliminar l’efecte ombrejat de les cartes no legals en l’ajuda màxima

Incorporar una nova opció de configuració per la que el Creador de la partida decideixi si en la partida es permeten renuncis o no.
Si no ho permet, el sistema farà que tots juguin com si tinguessin ajuda màxima (es a dir, els hi canviarà, per aquella partida, el tipus d’ajuda a màxima).
El nom de la partida podria passar a ser ButiSRxxx.

Crear les partides automàtiques al General, sempre, sense renuncis.
Crear les partides de Campionat, sempre, sense renuncis.

BET
Barretina
Barretina
Entrades: 515
Membre des de: 13 gen. 2003, 21:38

EntradaAutor: BET » 01 abr. 2009, 09:48

JO vull la “ meva” ajuda mitja, vull saber quan jugo que ho estic fent com si fos a una taula de joc en viu,malgrat això em suposi estar mes “ alerta “ amb els contrincants, però penso que es lo maco que te.

Això que diu en Josep del boto per poder triar jugar amb els renuncis o no, no ho veig del tot clar, en aquet cas posarem mes l” ull en el boto que no pas a les cartes si juguéssim com fins ara.

Com heu dit mes amunt, això es un simulador de taula de joc, e aquí la gracia, s’ha d’estar amb els cinc sentits per jugar a la buti, si no ja sabem el risc.

La peach ja ho diu, amb la ajuda mitja t’indica perfectament l’error
( falta ) que estàs cometen.

Estic fent campanya!

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 01 abr. 2009, 11:24

- El renunci està permès.
- El renunci està penalitzat amb la totalitat de punts en joc.
- El renunci a Butinet ha de ser intencionat (tothom que participi en un campionat ho ha de fer amb ajuda mitja).
- El renunci ha de ser fàcilment denunciable, en forma i temps.
- Tots els usuaris han de tenir accès a la informació de com denunciar un renunci.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 01 abr. 2009, 11:28

Pos eso... la meva opinió crec que es prou coneguda: Ja que Internet o permet,..... suprimim totes les ajudes i que el sistema no permeti fer jugades il-legals.

L'altre seria que el sistema avises (com ara amb l'ajuda mitja).. i si li dius que si, que s'apliqui automàticament la sanció. El que es injust, des-de el meu punt de vista, es que la jugada depengui de "l'habilitat" que un tingui a fer anar l'ordinador per fer una jugada il.legal, aviam si "cola".

Estic d'acord amb qui diu que prou feina tenim a contar trunfos, intentar seguir el ritme del ButiNET, etc.... per a mes vigilar contínuament si te la "fan" o no....... que molts ja tenim una edat!!!. Com diu en rimbo, a mi em podeu fer els renuncis que vulgueu, no miro mai!!!! (serà per la pres-unció d'innocència?).

Estic d'acord en que es te intentar que tot sigui com a les partides presencials... pèro "el entorno" que deia "el flaco", es un altre.

Si tots estem d'acord en que el renunci no es desitjable... suprimim-lo...... o regulem-lo, per veneficiar la gran majoria.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

RENUNCIS

EntradaAutor: corpetit » 02 abr. 2009, 00:13

Bona nit,

Sembla ser que els caps del Butinet han optat per permetre el “renúncio” (no que en vulguin fer ni que se'n facin, en cap cas es diu això), així com també permetre la seva denúncia i corresponent sanció. Han optat per poder sancionar aquest “renúncio”, voluntari o no, amb la totalitat dels punts en joc. Doncs no hi podem fer més, ens hem de conformar, és la seva elecció i és una bona elecció pequè la sabem d'antuvi i s'aplica a tothom per igual.

Ara, que ningú ens digui que el “renúncio” es manté per preservar la semblança amb la vida real. Que si aquest existeix al bar, també ha de perviure per internet. De veritat pensem que el fet de jugar en línia preserva totalment (i pretén fer-ho), el joc real?

A mi em sembla que, vulguem o no, tot i ser el mateix joc, no el podem tractar exactament igual. Vulguem, o no, poc o molt, ja l’hem canviat i hem acceptat aquests canvis plenament. Hi ha moltes coses que disten absolutament de la realitat i, si volem mantenir i respectar el renuci, perquè no ho fem amb la resta:

1.- A la vida real, es compten els tantos, i tots som fal·libles, ens podem equivocar perfectament, i l’equivocació pot valdre una partida. És més, hi ha parelles que s’equivoquen expressament al seu favor. ¿Per què no comptem els punts nosaltres? ¿Per què no els apuntem nosaltres? Doncs perquè és més còmode i més ràpid, però s’allunya de la realitat. Aquest és un canvi realitzat i acceptat per tothom. Si no comptem els tantos, també perdrem l’hàbit de fer-ho i ens pot perjudicar o llastrar en les partides presencials.

2.- A la vida real, no podem tindre contínuament l’última basa feta per una parella sempre oberta, durant tota la partida. Aquí, ara sí que podem, si volem que s’assembli tant a la realitat, perquè ho permetem?

3.- El Butinet, quan ens fem l’última basa d’una mà i abans de recollir basa, ja ens diu la puntuació que hem fet en aquella mà i ja ens suma el resultat final de la partida. Per què? Això, a la vida real és impossible si tu no t’has comptat prèviament els tantos fets. Es fa per poder denunciar el renunci però, on s’és vist que, en el joc real primer es comptin els punts i després (depenent del resultat) es pugui denunciar el renunci. Mai de la vida, primer es denunciarà el renunci i si, aquest no tira endavant, llavors es comptaran els punts fets per cada parella.

4.- A la vida real, hi ha jugadors que, depenent del marcador, remenen molt o poc les cartes. Potser són manies, però aquí és indiferent, no intervenim en res. Fet o circumstància diferent de la realitat i acceptada per tothom.

5.- A la vida real repartim les cartes i ens podem equivocar en fer-ho. Aquest fet, en determinats llocs és sancionat, aquí és impossible, la màquina no s’equivoca mai. Circumstància acceptada per tothom perquè es considera una millora.

6.- La forma de subhastar al butinet és totalment diferent a la realitat. Fins i tot, contravé la majoria de reglaments. Al Butinet, no cal dir que l’ordre d’intervenció és indiferent, mentre que a la realitat s’han de seguir unes prioritats que aquí es passen totalment per alt. Suposadament es fa per guanyar temps i agilitat, s’infringeix la norma però és acceptat per tothom.

I molts altres exemples. Igual que aquí tenim les eines per comptar els punts, per remenar, repartir i col·locar les cartes automàticament etc, també tenim les eines per evitar els indesitjats “renúncios”. Eines que no es tenen a la vida real, i aquestes eines són infal·libles, totalment objectives i, a sobre, podem saber que aquest renunci ha estat amb mala baba, dolós, malintencionat, amb premeditació, cosa que, a la vida real, no ho podem saber del cert.

La pregunta és: ¿així com ara, ja s’estan utilitzant aquestes eines per millorar (per mi encertadament) el joc i el bon desenvolupament de les partides, en realitat volem anar una mica més enllà i utilitzar aquestes mateixes eines (que ja he comentat que són infal·libles i implacables) per tal d’eliminar els renuncis? O per segons què, volem ser més papistes que el Papa i seguir estrictament la tradició i per segons què, tant ens fa? ¿Per què unes coses sí, i altres no?

¿No ens donem compte que, tot i ser el mateix joc, poc o molt, ja l’estem canviant, ja l’hem canviat? I jo crec que, a millor.

Cada contrada, cada poble posa les seves normes, nosaltres, a les nostres normes, volem "consentir i permetre" (en el sentit que es pot fer, no que estigui protegit, ni molt menys) el renunci, tot i ser sancionat? Faríem cap mal o més mal a la botifarra, pel simple fet de no permetre el renunci a la nostra comunitat?

Només cal preguntar-ho als butinaires, a mi, personalment, aquí, al butinet, no m’agrada haver de fer de policia tenint els mitjans per poder-ho evitar, tot i que, a la vida real, com tantes altres coses d’aquest joc també les he d’acceptar per ser d’impossible solució. Aquí que sí que podem, en realitat volem?

Massa llarg, Adéu.
corpetit l’ha editat per darrera vegada el dia: 02 abr. 2009, 02:28, en total s’ha editat 2 vegades.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

Re: RENUNCIS

EntradaAutor: Angeles » 02 abr. 2009, 00:48

corpetit ha escrit: Aquí que sí que podem, en realitat volem?

Jo ja havia dit la meva, però permeteu-me un petit aclariment:
Angeles ha escrit:Jo trauria l'ajuda nul.la i la possibilitat de poder fer renuncis

El programa t'avisa que has fet un renunci amb l'ajuda mitja. Per tant l'atenció que has de tenir en el joc tampoc és com en la vida reial perquè en cas que t'equivoquis t'avisa per tant et permet jugar més relaxada.

Un cop el programa t'avisa que la carta que vols tirar no és correcta tens unes opcions:

1.- NO tires la carta. Uf quin espant, quasi m'equivoco! Sort que he retirat a temps!!!

2.- SI tires la carta i Ostres!! No ho volies fer i dius: Ho sento nois, he clikat malament ho sento. T'agafa calor, et disculpes mil vegades. Et dius mil vegades que torpe ets ..... Els contraris tenen dret a decidir que fer. Si et perdonen et sents malament, si et denuncien també. O no?

3.- Tires la carta igualment sabent que en realitat estàs fent un renunci i aquí pot passar:

3.1.- Que jo com a contrari m'adoni i em pregunti. Estaré confosa?, mira que l'altre té ajuda. I si li dic i es molesta perquè no l'ha fet?. Ostres jo diria que ha fet renuncio i dius així suavet: T'ha sortit l'avís que no podies tirar una carta? I si diu, No, jo contesto: Doncs perdona, estaré confosa. Per tant et quedes amb el dubte pero No denuncies.
Si et diu que SI, que l'ha fet que fas? Denuncies? No denuncies? No em vull trobar amb aquesta situació. Per a mi és violentíssima.

3.2.- Que no t'adonis. Has jugat confiada, no t'has adonat i apa. Damunt es poden riure de tu. Tampoc em resulta agradable.

Perquè he de passar per això?. Doncs que avisi que fas renunci, en això complertament d'acord. Però si dius que SI, que vols tirar la carta que et surti un avís que digui:
Pillin, pillin !!! No, No tramposillo. No facis pilleries. Això no es pot fer!!!!!!

I apa, a jugar a gust i relaxats. Això és un moment d'oci. Disfrutem-lo!!!!


Torna a “Modificacions, Suggeriments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 12 visitants

cron