Sobre la lentitud a les partides (de campionat)

Qualsevol suggeriment que tinguessiu sobre ButiNET.
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Sobre la lentitud a les partides (de campionat)

EntradaAutor: Carles » 02 feb. 2011, 23:19

Hola !

Fa dies que em corre pel cap el tema .... i no tinc clar si s'ha de fer algo o no. A veure que en penseu.

El tema és ...... s'ha de fer alguna cosa amb els que per problemes de connexió i/o que son principiants i/o van amb un ordenador antic i/o son lents .... i per tant fan anar lenta la partida?? (i tot el campionat).

Està clar, que semrpe es pot seguir fent com ara: al que no pot acabar els 12 dats se'l dona la partida per perduda. Però els contraris han tingut que aguantar tota la partida anant lents.
Però a la mateixa vegada, no es quelcom agradable tenir que donar una partida per perduda/guanyada per aquests motius.


Doncs això ..... cal fer-hi res?

Algunes possibles solucions son:
- Comprovar el ping de les connexions, i si superen cert valor no deixar apuntar al campionat.
- Guardar el temps mig que triga cada jugador a jugar un dat, i si supera cert temps, no deixar-lo apuntar.

Adéu !

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 03 feb. 2011, 10:08

I una tercera, que ja la vens fent fins ara. Encara que no es publica...........

Controlar el temps emprat per parella:
Si es supera el temps límit, ( 15'/20') s'acaba el dat i es dona com a perdedor aquell que ha consumit mes temps.

Això es tant fàcil com posar el rellotge, en Campionat, a la taula de joc visible evidentment per els 4 jugadors, quan el servidor detecta que un jugador juga una carta para el seu temps i engega el temps dels altres.
Al esgotar-se el temps total prefixat per la ronda, s'avisa en vermell, s'acaba el dat i es dona guanyador a qui n'ha utilitzat menys.
Amb quin resultat?. Per a mi, si el que a utilitzat menys temps anava al darrera en el marcador, amb un punt més que el seus rivals. Si anava al davant amb el resultat que hi havia.

Tots acceptem, al entrar, que les partides es poden fer en el temps fixat per els organitzadors. Si es vol córrer més que es posi menys temps per a fer la ronda........

Les raons per anar lent, apart de les tècniques on tothom té la connexió que vol i pot pagar, poden ser voluntariès, es a dir a uns usuaris els i pot agradar anar més lents per que s'ho pensen millor, a d'altres ens agrada jugar ràpids, però es una qüestió de gustos, l'important realment es la decisió dels organitzadors al fixar el temps per ronda i dels participants d'adaptar-se a les regles conegudes.
Oi que ho fem quant un Campionat es fixa a 8 o 12 rondes per què no ho podem fer si un Campionat es fixa a deu o 12 minuts?.

wakey
Recontro
Recontro
Entrades: 33
Membre des de: 28 abr. 2005, 12:29

EntradaAutor: wakey » 03 feb. 2011, 11:09

Carles estik totalment d'acord,pk ja mes d'un jugador ke relantilitza les partides i a causa d'ell fa anar malament tot el campionat

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

Re: Sobre la lentitud a les partides (de campionat)

EntradaAutor: Angeles » 03 feb. 2011, 17:03

Carles ha escrit:Algunes possibles solucions son:
- Comprovar el ping de les connexions, i si superen cert valor no deixar apuntar al campionat.
- Guardar el temps mig que triga cada jugador a jugar un dat, i si supera cert temps, no deixar-lo apuntar.


Crec que aquestes dues solucions són massa dràstiques. Sap greu negar a algú el dret a fer un campionat siguin els motius que siguin.

Estic d'acord amb el que diu QQ. Que cada un gestioni el seu temps com vulgui. Crec que els contraris no els hi sabrà tan greu una partida lenta (tot i que una partida lenta a mi se'm fa interminable) si un cop acabat el temps de la parella es dóna la partida per perduda.

El 51 a 0 també el trobo exagerat. La proposta que diu QQ m'agrada, si els qui finalitzen el seu temps estaven perdent, doncs perden, si estaven guanyant, doncs els altres un punt per sobre dels perdedors. Ho trobo just.

Així tothom content i no t'hauràs de sentir coses rares quan neguis l'accés a algú al campionat. Prou pena tenen de tenir males connexions o de ser grans o de ser lent o el que sigui. Participar als campionats és un dret que tenen tots els jugadors amb quota. La resta, si ens toca una partida lenta, ens aguantem, mala sort i a esperar la següent ronda. De fet és només 20 minuts i sempre tenim la llista negra per partides normals :wink:

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

Re: Sobre la lentitud a les partides (de campionat)

EntradaAutor: droig » 03 feb. 2011, 18:07

Tens raó que tothom amb quota té dret a jugar.

Tot i així hem de posar un límit perquè sinó l'efecte és en cadena (afecta a tots els participants, els que juguen i els que esperen).

Primer establir un límit de temps viable: 20 minuts em sembla molt. no estic parlant d'acabar per punts o per dats una partida, sinó de valorar la probabilitat de satisfacció dels que juguen i els que esperen en funció del temps. Segons l'aproximació que jo en faria (basada en Gauss) en les gràfiques que va enviar el Carles la majoria acaben:
12-16 dats = 60 - 90% respectivament.
17-21 minuts = 49 - 88% respectivament (basat en 12 dats per acabar)
en ambdós casos no són de campionat...
Per establir la "satisfacció" s'hauria de veure de manera consensuada on tothom troba un punt en comú.
En el meu cas trobo que 12 dats està bé però 20 minuts és massa. Llavors retallaria el temps...es va provar amb 8 dats i 12 minuts, però semblava coitus interruptus per culpa dels dats. Es podria provar doncs a 12 dats i 15 minuts (és 1,15 minuts per dat). És poc en alguns dats suposo però amb la mitjana crec que es prou viable. Pensant sempre que s'acaben partides abans...
Això si, els que tarden molt més de 1,15 minuts no acabaran ni 12 ni 8, etc, si són molt lents no hi ha res a fer.
Estadístiques de jugadors amb molt temps per partida, per dat, o resposta al servidor (fent ping com diu el Carles) poden donar-nos informació sobre qui pot causar la lentitud però no se'ls pot deixar sense jugar. Per tant, diguem de la manera més educada possible que aquests no podran "acabar" més de 15 - 20 minuts per partida (espero que no els importi).

Aquest comentari no està fet amb malicia, s'ha de tenir comprensió amb els jugadors que són (la gran majoria) més ràpids...

"El Servidor de Butinet ha comprovat que tens una connexió lenta (que hi ha algú amb connexió lenta). Podria ser que no poguessis acabar la partida en X minuts".

És un tema de difícil solució. Jo no tinc problema a jugar 12, 16, etc, només tinc problemes per esperar massa...

droig

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 03 feb. 2011, 18:43

La solució més fàcil: retallar el temps per ronda a 15' per 12 dats.

Fixeu-vos que si feu el test de velocitat ADSL a la vostre pròpia connexió dependrà del dia la tindreu més bona o mes dolenta. No podeu segmentar el Butinet per bones o males connexions, em sembla inacceptable, clar que es una opinió..........

D'altre banda si la majoria som ràpids, acabarem els 12 dats i tots i guanyarem. Si hi ha algú lent en perdrà més que no pas guanyarà, però serà la seva decisió i ningú l'haurà fet fora.

També es cert que amb el rellotge s'eviten les especulacions que alguns feien d'anar més lents anant al davant..............o inclús anant al darrera, que de tot hi ha a la vinya del Senyor
:D

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 03 feb. 2011, 18:51

Em sembla raonable posar rellotge ... però els 20m em semblen també perfectament raonables.

Tant us molesta esperar uns minuts entre partida i partida? Jo prenc un té o vaig al lavabo o dic quatre parides al xat. I normalment sóc dels que acaben ràpid de manera que gairebé sempre m'espero. Però ho considero part del campionat, no tot és tirar carta-tirar carta-tirar carta ... Als presencials ens esperem moltíssim més i bé que ho aprofitem. Només viviu per tirar una carta? :P I l'aspecte social de l'asssumpte? (dec ser rarillo).

O sigui: rellotge sí. Quant més automàtic i objectiu millor, així s'eviten discusions. La proposta de puntuació també em sembla bé.

Però no els feu més ràpids que ja estan bé.

Deep

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 04 feb. 2011, 09:16

Jo, com també sóc rareta i tampoc m'importa esperar, prefereixo 20 minuts per acabar els 12 dats. És menys estresant i penso més respectuós per la gent /connexions més lentes. Tampoc cal en temps lúdic anar amb angoixa. D'acord amb rellotge. D'acord amb puntuació descrita abans per QQ. Mentres espero xarraré amb DeepButi :wink:

batet
Barretina
Barretina
Entrades: 184
Membre des de: 14 set. 2003, 21:53

EntradaAutor: batet » 05 feb. 2011, 01:11

el 99% no es la conexio dolenta, es estar al msn,mirar la tv, descarregar pelicules, xerra al xat................

L a millor solucio temps per parella!

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 05 feb. 2011, 14:25

Jo, 20' 12 dats, rellotge i parlar amb qui sigui a les esperes o anar a buscar la copeta, o anar a fer el riuet............

YruNe
Botifarra
Botifarra
Entrades: 102
Membre des de: 11 set. 2003, 01:57

EntradaAutor: YruNe » 05 feb. 2011, 17:58

No crec que la gent estigui pel msn mentres juga un campionat! Que puntualment pots parla o fer alguna altre cosa potser si perque totes tenim vida fora el butinet i puntualment un dia tenim alguna cosa a fer o dir mentres estem jugant però realment es tan greu l'espera? No fa tan jugavem i tan sols i havia un o dos persones lentes, si es que hi eren, i no causava gaire problema.
Potser jo també sóc rara perquè no em suposava cap problema esperar a la gent.

batet
Barretina
Barretina
Entrades: 184
Membre des de: 14 set. 2003, 21:53

EntradaAutor: batet » 05 feb. 2011, 19:06

No es ser rara, pero si estas jugant i fas altres coses (no es el teu cas) es un despreci o mala educacio amb els jugadors que hi ha a la partida.

malik
Contro
Contro
Entrades: 27
Membre des de: 11 oct. 2002, 16:52

EntradaAutor: malik » 10 feb. 2011, 22:01

ayer me cabree de verdad.... cosa rara en mi. Estamos en un campeonato de buti, no en unas carreras de formula1, si solo kereis jugadores rapidos y con buena conexion alla vosotros, cada dia sereis menos en los campes, ayer deje jugar a una amiga mia por mi y se olvido las gafas, iva algo lenta si, y escualo tiene mala conexion, pero la decision de Carles me paracio de lo mas nazi e injusta.
De veras k cada dia me aburre mas esto con tanta profesionalidad, en fin.... lo dicho.... alla cada uno, pero yo preferia la vuena voluntad de todos y el esperar a los k caen k bastante cabreo tienen por eso... somos muchos amigos y aunke no es agradable esperar es lo menos k podemos hacer por los colegas.
Esto esta empezando a estresarme y a aburrirme entre rankins y campis acelerados donde carles segun su criterio,(osea segun le sale de ahi) da a unos u a otros la victoria

maitechula
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 95
Membre des de: 14 maig 2004, 19:12

Re: Sobre la lentitud a les partides (de campionat)

EntradaAutor: maitechula » 11 feb. 2011, 19:30

Carles ha escrit:Està clar, que semrpe es pot seguir fent com ara: al que no pot acabar els 12 dats se'l dona la partida per perduda. Però els contraris han tingut que aguantar tota la partida anant lents.



Malik l'enfado que tu agafes no crec que sigui per motiu de nazisme sinó més aviat de normativa, ( http://www.butinet.cat/index.php?pagina=campionats_online_normes si les repasses, veuràs que diu:
Temps
El temps de joc de cada ronda S'ha de repartir equitativament entre els 4 jugadors de la partida.
En cas que un jugador o parella consumeixi considerablement mes temps que Els altres jugadors o parella, ha següents per Caiguda, per problemes AMB la Connexió, lentitud o Qualsevol Altre incidència, l'organitzador podrà decidir donar per perduda (0 a 51) a la parella que ha gasta't mes temps del normal
Com veus això no és ni d'ahir ni d'abans d'ahir i que al apuntar-nos a un campionat l'acceptem

A mi se'm fa molt pesat jugar una partida lenta, em desconcentra, crec que és "suportable" fent una partida normal ja que al acabar surtu i llestos, però en un campionat si he de aguantar cinc DATS lents per a mi és comparable a si en un campionat en viu un s'aixeca a mitja mà un dels jugadors contraris i es va a parlar pel mòbil i si després els organitzadors et paren la partida quan quedaven encara mans per fer, i vas perdent i consideres que podies haver remuntat, NO et queixarás? YO SI :twisted:

Jo també estic d'acord en que es fiqui un rellotge visible i amb la forma de la penalització de la puntuació

BET
Barretina
Barretina
Entrades: 515
Membre des de: 13 gen. 2003, 21:38

EntradaAutor: BET » 11 feb. 2011, 19:42

Malik que és això de nazis? que nazis ni que vuit quarts, si per cada un que es deixa les ulleres, no té la lleteta al costat o es deixa el peluqin haurien d'esperar i esperar, ara per ara encara farien el 1r campionat, va dona que t'has passat, ala tomate una tila mujer!!

Ahhh i si en Carles fa segons el seu criteri?? si passessis més per aquí veurías que no és així de cap manera!! .Això va per uns quants més.


Torna a “Modificacions, Suggeriments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

cron