Així defensen el català les "nostres" empreses ...

Punt de trobada, de reflexió, de converses, etc, sense que tinguin res a veure amb la Botifarra.
Chiara
Recontro
Recontro
Entrades: 36
Membre des de: 15 set. 2008, 13:28

Re: ORTOGRAFIA.

EntradaAutor: Chiara » 14 jul. 2009, 18:44

Hola corpetit:

sempre he pensat que actituds com la teva només fan que entorpir la normalitat en l'ús d'una llengua. I quan parlo de normalitat em refereixo a l'ús lliure d'aquesta llengua que fluctua i evoluciona ( i que, evidentment no és cap gramàtica, ni cap norma establerta per acadèmics).
Quan una persona com peach que l'escriu i la parla sense tenir-ne cap necessitat, i que s'ha esforçat a escriure-la amb una correccció que ja voldrien molts catalans analfabets ( que no muts), acaba per canviar-se al castellà davant d'escrits tan missioners i pesats com el teu, és hora de començar a mirar-se la biga que es duu a l'ull i deixar la palla de la veïna per a millor ocasió.

Chi... ARA

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

ORTOGRAFIA.

EntradaAutor: corpetit » 14 jul. 2009, 19:20

Bona tarda,

Chiara, en aquest cas, em sembla que no has entès res del que he escrit. Et faré un resum del que jo he dit, a partir d’aquí torna a inventar, opinar o treu-ne les conclusions que vulguis, és lliure i gratuït:

1.- L’important és el que es vol dir, no el mitjà que emprem per a comunicar-nos.

2.- El que algú faci faltes, per a mi, no té cap mena d’importància (futilitat).

3.- No podem demanar que els altres facin el que nosaltres no fem: escriure a la perfecció. Tothom fa el que pot.

4.- Si algú fa el que pot, no li podem demanar més (aportació d’en manel).

5.- No sabem de les condicions particulars d’una determinada persona. Així doncs, no podem ni sabem què podem exigir-li.

6.- El fet d’intentar no cometre faltes ortogràfiques és una elecció personal, no una obligació.

7.- Penso que és millor escriure en català i fer força faltes (no passa res), al fet de deixar d’escriure’l. Segur que la pròxima vegada ho farem millor. Ara, tampoc podem obligar a ningú a fer-ho.

8.- Penso que l’ortografia s’ha de cuidar però que no hem de ser tan radicals, que de faltes en fem tots.

Conclusió: qui estigui lliure de pecat ortogràfic (La Caixa inclosa), que tiri la primera pedra.

Adéu.

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 14 jul. 2009, 20:08

jo quan sumo sé q 3+3 són 6 i si per pagar 6 dono 10 vull q em tornin 4 i no 3, i q em diguin... l'important és q paguis i q jo et torni no? q més dona quant et torni...!

I si els haig de tornar jo estic segura q ningú em diria... va, noia, torna'm el q vulguis, total si no més són números.





Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 15 jul. 2009, 00:12

manel ha escrit:comentari a escriure be....qui fa el que pot no esta obligat a mes....i la educacio esta en la tolerancia



Quan els meus fills davant d'unes notes "ajustadetes" em diuen que fan el que poden, jo a vegades no estic del tot segura. Penso, generalment, que no s'han esforçat gaire.

I sobre la llengua catalana penso el mateix. Soc molt respectuosa amb la manera que cada un té d'expressar-se i és ben cert que per a mi és més important el contingut de l'escrit que no la seva correcció ortogràfica. Però ... de veritat penseu que estem fent un esforç per a millorar la nostra escriptura? Jo no ho crec. Penso que ho podríem fer molt millor.

I el que si m'agradaria és a que dintre del respecte per tothom, la gent s’esforcés una mica més a escriure el millor possible, a passar correctors abans d'editar un post, a repassar dues vegades l'escrit i coses semblants.

Si hi ha faltes ortogràfiques, no passa absolutament res.

Però si no hi són, millor que millor.

Per la nostra llengua val la pena l'esforç.

manel
Recontro
Recontro
Entrades: 44
Membre des de: 19 set. 2002, 12:27

EntradaAutor: manel » 16 jul. 2009, 17:09

coi angeles....et dire que ja tinc una edad( o no entran las cosas con a la edad de els teus fills )...amb digare dir burru e ignorant...pero insistire qui fa el que pot no esta obligat a mes............aprendi mas en la calle que en la escuela

manel
Recontro
Recontro
Entrades: 44
Membre des de: 19 set. 2002, 12:27

EntradaAutor: manel » 16 jul. 2009, 17:13

primer aclarare que estic una mica de mala llet ....i ara el qie volia dir.QUIN MANIA TINC ELS ENTERADILLOS QUE ES CREUS QUE HO SABEN TOT

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 16 jul. 2009, 19:00

Estimat Manel,

Espero que la mala llet no et duri encara del campionat de Castellà amb 2 partides guanyades (regal inclòs) a 4 perdudes :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Jo amb tot el carinyo, que saps que et tinc, et diré que és mala cosa contestar amb mala llet.

Manel ha escrit:i ara el qie volia dir.QUIN MANIA TINC ELS ENTERADILLOS QUE ES CREUS QUE HO SABEN TOT


No home, no. T'ho mires malament. Segur que és perquè estàs de mal humor.

Quin dia fem junts un predonats?

manel
Recontro
Recontro
Entrades: 44
Membre des de: 19 set. 2002, 12:27

EntradaAutor: manel » 16 jul. 2009, 19:20

no hi ha mala llet en las mevas paraulas, sembla mentira que amb (conozcas)...pero no creiu que parlar de la cultura i la incultura de la gent amb aquesta llibertad no es massa correcta?..pregunto.I sis plau mireu be la frase que he post...aprendi mas en la calle que en la escuela..per que vec que no la enteneu.el parentesis es que no sabia posar-ho be

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 16 jul. 2009, 20:44

manel ha escrit:...pero no creiu que parlar de la cultura i la incultura de la gent amb aquesta llibertad no es massa correcta?..

No entenc de debò.
On veus, en tot l'escrit del post, que s’ha parlat de la cultura e incultura de la gent de manera poc respectuosa? Jo penso que no ha estat així.
Clar que la vida ensenya Manel .. i molt. No opino que sigui més savi qui millor escrigui o millor s’expressi, ni molt menys. Això no té res a veure.
L’únic que uns comentem és que amb un petit esforç sempre es podria millorar l’ortografia catalana.
Que no es vol fer? Doncs tampoc passa res. Que la gent escrigui com pugui i tothom feliços.
Que es vol millorar? Doncs perfecte. Sempre està bé saber coses noves. Tenim molts cursos senzills per Internet que permetrien de mica en mica anar millorant sense sortir de casa.
I lo de la mala llet ho havies dit tu abans ... :wink: i les majúscules són crits :wink: una mica enfadat sí semblaves.

Aprofito per preguntar: Algú em pot passar alguna web d’exercicis de nivell C que estigui be?. Mira per on penso que aprofitaré les vacances per repassar una mica.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 16 jul. 2009, 22:26


Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 16 jul. 2009, 23:50

Gràcies DeepButi,

Trobo a faltar en aquest el poder fer els exercicis en la pròpia pantalla dintre del programa.

Potser més que un curs el que necessitaria són exercicis i correcció automàtica posats a demanar :roll: . Tens alguna cosa semblant?

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 17 jul. 2009, 00:58

la meva filla em diu que aquesa està força be: http://www.ub.es/slc/ffll/apren/vincle1.htm

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 17 jul. 2009, 12:18

També pots provar aquí.

Encara que ho digui, no cal ser estudiant ni res semblant. Dona't d'alta i pots fer ple d'exercicis. No podràs, lògicament, fer exàmens ni demanar segons quin material, però tens feina de sobres.

Només al 'test de nivell' inicial ja he suat tinta ... insisteix en enviar-me al nivell elemental :P :P :P ... i em temo que deu tenir raó :oops:. Per passar la primera pàgina he hagut de fer-la tres vegades i mirar apunts!

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 17 jul. 2009, 13:08

M'agraden els reptes difícils :lol:

Gràcies Plana. Gràcies DeepButi.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 23 jul. 2009, 13:57

Resposta de la Caixa

Benvolgut Sr. alfons jorro valdés,
NIF/CIF: *****672M

Contestem el seu correu electrònic en el qual fa referència a la
disponibilitat lingüística en català del nostre servei de transferències.

En primer lloc, li demanem disculpes pel retard en la nostra resposta. Per
problemes tècnics aliens al nostre servei, no ha estat possible posar-nos en
contacte amb vostè amb anterioritat.

En relació amb la situació que exposa, li fem saber que la utilització de
determinats caràcters com "o ", provoca incidències tècniques a l'aplicació
de traspassos i transferències. Per exemple, no queda registrat la part del
text escrit a partir de qualsevulla d'aquests caràcters. Afecta als camps de
text com el concepte, concepte addicional, remitent, beneficiari, domicili,
població, etc.

A més, aquest mateix text es perd a la consulta de la transferència, una
vegada realitzada i, òbviament, a l'alta per còpia.

Per aquest motiu, s'ha decidit no permetre que el client introdueixi aquests
caràcters, com s'aplica actualment a la resta d'operatives de Línia Oberta.

Lamentem les molèsties que aquest fet hagi pogut ocasionar-li, a la vegada
que restem a la seva disposició per qualsevol consulta que desitgi fer-nos
arribar.

Ens plau que hagi contactat amb nosaltres i l'indiquem que si desitja més
informació relacionada amb aquesta qüestió pot utilitzar el número de
referència a dalt indicat.

Servei d'Atenció al Client per Internet
www.lacaixa.es



-----Original Message-----
Sent: 07/09/2009 14:17:20
Subject: Sin Descripcion

Text: Perquè no puc fer transferències utilitzant els noms legals dels
pobles en català quan hi ha una "cometa simple" (ex. L'Hospitalet de
Llobregat) ni tampoc utilitzar adreces legals en català (ex. Carrer de
l'hort) ?

No creieu que una entitat tan catalana com la nostra, tindria de resoldre el
problema?

atentament
alfons


........ Es el que hi ha!!! aisenyor...


Torna a “Varietats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants