EMPATS

Per parlar i debatre sobre els campionats online.

Sou favorables als empats en els Campionats

L’enquesta ha acabat el 10 des. 2008, 12:33

Si, donant 0.5 punts a cada parella
18
47%
Si, donant 0.5 partida guanyada 0,5 partida perduda
1
3%
No, buscant una manera de desfer-los
15
39%
No soc partidari de fer Dats limitats (8/12) sempre fins a 101
4
11%
 
Vots totals: 38

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 11 nov. 2008, 14:01

Dos parelles a darrera ronda a campionat de 5 rondes amb 3 punts, si empaten, han perdut els dos.......

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 11 nov. 2008, 14:02

6_euros ha escrit:Dos parelles a darrera ronda a campionat de 5 rondes amb 3 punts, si empaten, han perdut els dos.......


i? (em repeteixo)

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 11 nov. 2008, 15:06

QjQ ha escrit:Deepbuti diu:
Jocs Olímpics hivern Salt Lake City 2002.

Patinatge artístic per parelles: Dues medalles d'or: equip rus (Elena Berezhnaya y Anton Sikharulidze) i equip canadenc (Jamie Salé y David Pelletier).


I A SOTA POSAVA EL SEGÜENT COMENTARI:
Esto se originó porque se descubrió un fraude con un juez que había sido sobornado y había dado calificaciones inferiores a los canadienses. Cuando esto se descubrió, se decidió colocar a ambos equipos en primer lugar

TRAMPOSILLOOOOOOOOOOOOOOOOO, QUE TOTS EN SABEM D'ANAR A BUSCAR A INTERNETTTTTTTTTTTTTTTT. :twisted:

Aquesta no t'agrada? Cap problema, n'hi ha més ...

José Luis Lozano.
Campeonatos Mundiales.
1 Medalla de Oro (Puntaje Individual, compartida con Tom Peterson)

Simona Amânar; (Constanţa, Rumanía; 7 de octubre de 1979), gimnasta rumana, ganadora de siete medallas olímpicas y campeona individual de gimnasia artística en los Juegos Olímpicos de Sydney 2000.
En 1995 comenzó a destacar a nivel individual, ganando la medalla de oro en salto (compartida con la ucraniana Lilia Podkopayeva) en los mundiales de Sabae, Japón.

35 del Abierto de Holanda de taekwondo
Las preseas de bronce fueron compartidas por la local Deborah Louz y la alemana Sara Jahn.

Aquesta és francament curiosa ... :P
Suecia: La primera medalla olímpica de oro la ganaron August Nilsson, Karl Gustaf Staaf y Gustaf Söderström junto con tres daneses en jalado de cuerda, el 15 de julio de 1900, en París.
Hi ha hagut esports olímpics ben sorprenents!!

N'hi ha més ... :wink:

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 11 nov. 2008, 16:13

Coi

Que l'empat no es va produïr per les normes de competició sino per una actuació fraudulenta dels arbitres. Oi que no es el cas aqui........?

En el cas de la natació afegeixo.........aprofitant l'avinentessa que jo no veig pas una competició per parella, com es la Botifarra. Potser si trobes alguna prova de relleus dos a dos potser...............

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 11 nov. 2008, 16:17

i el jalado de cuerda a tres no t'agrada?

Ai senyor! :wink:

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 11 nov. 2008, 16:27

No m'agrada no
Considero que es currada
Però es que Suecia i Dinamarca competien junts
Els equips eren de sis participants

http://es.wikipedia.org/wiki/Cuerda_en_los_Juegos_Olímpicos_de_París_1900

NO ES UN EMPAT!!!!!!!!!!!!
JUASSSSSSSSS

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 11 nov. 2008, 16:30

No acavaba d'entendre com es podia empatar tibant una cordaaaaaaaaaa

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 11 nov. 2008, 17:52

jajajajaja .... genial!!!! Jo m'els imaginava tots de cul a terra cansats després de molta estona estirant sense poder guanyar!!!

lo dicho: jajajajaj

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EMPATS

EntradaAutor: corpetit » 12 nov. 2008, 16:03

Hola, Bóra-narda.

Particularment, no és que em tregui el son però tampoc m’agraden massa els empats (i ves per on, en aquests moments l’enquesta va empatada) perquè considero que castiguen amb excés a ambdues parelles; especialment en campionats curts.

QjQ, entenc que una manera de desfer-los tant pot ser a priori com a posteriori?
Tampoc m’agrada haver de fer desempats amb més dats (m’estalvio les raons per abreujar). Penso que tenim moltes maneres per tal d’evitar-ho, sempre i quan es sàpiguen d’antuvi. És a dir, si sabem que les normes d’aquell torneig en concret diuen que l’empat es solucionarà d’una determinada manera, doncs ho acceptarem en cas que es produeixi, i punt, ens agradi o no. El problema penso que es podria trobar si no hi hagués res ni manera que indiqués com es desfarà l’empat, o bé no fos del tot clar.

Ja s’han apuntat més d’un cop i es fan servir en diversos campionats, solucions com:
- afavorir a qui ha guanyat més dats.
- Punts reals de partida.
- Donar més valor als punts guanyats a domicili o a l’inrevés.
- O tan simples com la carta més alta, entre d’altres.

Hi ha indrets on, en cas d’empat, es dóna mig tanto a qui guanya l’últim dat. Algú dirà que a qui li toqui cantar últim tindrà avantatge. Bé, és possible, també tindrà un petit avantatge l’altra parella perquè haurà estat la primera en cantar, fet que haurà pogut suposar que iniciïn la partida amb avantatge en el marcador i que sigui el motiu pel qual van al davant. També es podria donar que en el penúltim dat empatats a punts, l’últim també l’empatessin: doncs que es tiri enrere en els dats fins a desfer les taules; molt difícil serà que empatin tots els dats i acabin la partida a 0 punts.
I si no s’està d’acord, doncs que sigui al revés: qui arribi al penúltim dat al davant, que tingui mig tanto d’avantatge en cas d’empat.
Com sempre, hi ha gustos per a tot i per a tothom, i també, com sempre, només cal posar-ho en clar per tal d’intentar eliminar qualsevol llacuna que pugui sorgir.

Adéu butinaires.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 12 nov. 2008, 18:01

Carambes que jo només demanava si estabeu d'acord o no amb els empats, el com resoldrels ja en parlarem després :-).

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EntradaAutor: corpetit » 12 nov. 2008, 20:49

Bóra-narda,

Disculpa per allargar-me més del compte, intentaré ser més breu.

Sou favorables als empats als campionats?
    - En campionats curts com els que es fan al butinet: NO.
    - En campionats “relativament” llargs: SÍ, encara que prefereixo partides a 101.
Buscaries una manera de desfer-los?
    - Determinada a priori i sense realitzar nous dats: .
    - Havent de jugar-se més dats: NO.

Adéu.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 13 nov. 2008, 00:55

Perfecteeeeeeeee, plas plas
:-)

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 13 nov. 2008, 10:41

Com que de moment anem guanyant a l’enquesta......................encara que em sembla que la democràcia no serà gens útil en el meu cas, avançarem amb idees per resoldre els empats.

Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, ahir vaig empatar Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr............................

A veure que us semblaria el següent:

Suposant 12 dats:
Si arribem al final empatats es miraria el resultat acumulat a 8 dats, si continues el empat es miraria a 4 dats i si continues, que ja son c....ons, es miraria qui ha guanyat mes nombre de dats del total de 12 dats fets; si continua l’empat el resultat del primer dat, si continua, el del segon i així fins que es resolgués. A la parella que es declares guanyadora se li donaria 0,5 punts addicionals als fets que es detraurien del declarat perdedor.

A 8 dats seria exactament el mateix mirant primer el resultat a 4 dats i desprès ja directament el nombre de dats guanyats i si no es possible desfer-lo el resultat del primer dat i següents.

A mi em sembla prou fàcil, tant per els Campionats a Butinet com per els presencials i eliminaríem la DESGRACIA de que es doni un empat.

Segur que n’hi ha més i mes bons de mètodes, però seria bo proposar-ne un, per que s'inclogui en els respectius reglaments si no ens diran lo clàssic:

JA ESTA BE AIXI NO CAL TOCAR-HO!!!!!

Per aprofitar l’espai i per que tingueu una idea mes clara del efecte dels empats, si ahir a nosaltres ens haguessin adjudicat la victorià no hauríem variat gaire a la classificació del 21 al 18 però a la parella rival nostre, l’altre que va empatar, que per diferencia de punts amb nosaltres va quedar el 20 hagués fet el 13.

Per cert.................... i ho acabo de veure ara mateix...... a la llista dels TRENTA primers per nombre total de partides jugades, diguem entre 12 i 15 participacions, DEU han empatat una partida aixó no seria el 0.53% de les partides sino el 33% dels usuaris uiuiuiuiuiuiuiuiuiuiui

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 17 nov. 2008, 13:23

Ampliem el tema dels empats, per a no parlar només dels empats dins de les partides pasem a parlar del empat en nombre de rondes guanyades.

Degut al sistema emprat en els Campionats de Butinet, els múltiples empats a nombre de rondes guanyades son quelcom habitual.

Actualment es considera el diferencial de punts a favor i en contra com l'únic element per desfer-los.

Regirant per internet i coneixent que els principals valedors d’aquests mètodes son jugadors d’escacs, he trobat el mètode Sonneborn-Berger
http://www.fenamac.org.mx/postnuke/html ... me=Printer

La seva filosofia es tenir en compte els resultats dels contraris, no com a diferencia amb els propis sinó per si mateixos.

I jo vaig i em pregunto, per que no?................. si, soc maranya ja ho se..............................

Les avantatges, al meu entendre, que suposaria aquest manera de desfer empats serien:
1.- No hauríem de posar el límit de 121 punts, recordo no juguen els punts que jo faig sinó els que fan els rivals
2.- Restaria importància als punts diguem-ne “regalats” per els contraris en un contro o Sant Vicenç desesperat al últim dat, així com castigaria un recontro perdedor.
3.-El factor de diferencia entre punts a favor i en contra es continuaria considerant però restaria a segon termini, per a desfer aquells empats que restessin desprès de comparar els punts dels rivals.
4.- Augmentaria el nivell de precisió per a desfer-los, tenint en compte dos factors en vers d’un.

Pos au, agrairia evitar respostes del tipus, “COI........ SI JA FUNCIONA EL ACTUAL PER QUE CANVIAR-LO................”

Mes endavant em posaré amb el sistema suís per si mateix i el determinisme que implica la segmentació entre guanyadors i perdedors en cada ronda, ..........per a fer boca.........imagineu que succeiria si en un campionat amb 48 parelles en vers de que desprès de la primera ronda els 24 guanyadors s’enfrontessin entre ells, com ho farien, també els 24 perdedors. Ho fessin els 24 guanyadors amb els 24 perdedors.

En el primer cas sens dubte donaria 12 jugadors amb 2 victòries, 24 jugadors amb 1 i 12 amb cap, por “güevos”............. En el segon, podria pasar que hi haguessin 48 jugadors amb 1 després de dues rondes, evidentment si tots els que havien perdut la primera guanyen la segona, ............. es una hipòtesis home.......... Ara la pregunta es: seria bo o dolent que això pases ?............. jo encara ho estic pensant.............................. Però en fi, ja ho desenvoluparé amb un altre post.

Només recalcar que primer es tenir un bon métode de desempats i després el sistema que utilitzem per sortejar les rondes pot esser molt mes obert que el actual.


Torna a “Campionats Online”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 46 visitants