Sobre el Rànquing- Caigudes/desconnexions/abandons

Per parlar i debatre sobre el rànquing.
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Sobre el Rànquing- Caigudes/desconnexions/abandons

EntradaAutor: Carles » 04 gen. 2010, 17:19

Hola !

Doncs obro aquest fil per explicar com funciona ara mateix el tema de les caigudes/desconnexions/abandons (a partir d'ara: caigudes) en les partides de rànquing, i parlar de com millorar-ho (si cal). Ja que sou varis els que m'ho heu preguntat per privat.


Primer de tot, dir que ja m'agradaria a mi no tindre que penalitzar a la persona que cau. Però s'ha de fer, ja que sinó els 2 o 3 espavilats de sempre intentarien "manipular" el seu ELO.


Ara explico com funciona ACTUALMENT el tema d'una caiguda en un cas IDEAL.
1) El jugador A te un problema amb la connexió.
2) Els altres 3 jugadors, observen que el jugador A no tira quan li toca.
3) Passa el temps.
4) El jugador A s'adona que te problemes amb la connexió, es desconnecta i es torna a connectar al ButiNET.
5) El servidor veu que es connecta el jugador A.
5.1) El servidor fa fora del ButiNET al jugador A caigut.
5.2) El servidor deixa entrar al jugador A.
5.3) El servidor convida a la partida on estava jugant el jugador A.
6) El jugador A, manualment, ha d'apretar al convit i entrar a la partida.
7) La partida segueix en el mateix punt que estava, sense cap penalització pel jugador A.

Nota punt 5: en aquest cas, es quan al xat la sortida i entrada d'un jugador instantaniament. Exemple:
[16:25:12] --- 16:25 L'usuari Carles ha abandonat el Xat.
[16:25:12] +++ 16:25 L'usuari Carles ha entrat al Xat.


Ara analitzem alguns casos no ideals.
*1* El jugador A que està caigut es desconnecta del servidor (timeout NO configurable) abans de que es torni a connectar -> qualsevol dels altre jugadors de la partida poden sortir -> es penalitza al jugador A (el primer que surt de la partida).

*2* El jugador A que està caigut no torna al ButiNET abans de 2 minuts -> qualsevol dels altre jugadors de la partida pot fer fora de la partida al jugador A, i aleshores surten de la partida -> es penalitza al jugador A (el primer que surt de la partida).

*3* El jugador A que està caigut torna a entrar al ButiNET, però quan rep el convit, no l'accepta o triga una estona a entrar -> al entrar al ButiNET ha fet fora al seu "altre ego" caigut, i per tant l'ha fet fora de la partida -> qualsevol dels altre jugadors de la partida poden sortir -> es penalitza al jugador A (el primer que surt de la partida).

Casos especials:
*4* El servidor es PENJA (error de programa): totes les partides es perden. Ningú es penalitza.

*5* Cas rebuscat, però que per desgràcia ja ha succeït: el servidor es DESCONNECTA (això va passar el dia 1 gener).
Aquest cas és una loteria: tots els jugadors es desconnecten a la vegada, i el servidor no es dona compte fins que les connexions de cada un dels jugadors fa "timeout" o tornen a entrar al ButiNET un cop recuperada la connexió del servidor.
Si tornen a entrar els 4 jugadors, la partida pot seguir amb normalitat.
Si un dels 4 jugadors no torna: el que hagi fet el timeout primer (aleatòriament), se li contarà la partida per caiguda i serà penalitzat.

En aquest cas, abans de fer cap altre partida, s'ha d'avisar al administrador (o sigui, a mi) i es treu la penalització.

*5.1* Cal tindre en compte que:
- La penalització es efectiva quan l'últim jugador surt de la partida.
- Per tant, si tornes a entrar al ButiNET i encara està la partida creada el servidor te convida, però no entres al convit i crees una altre partida de rànquing, pot ser que jugis i mes tard et penalitzi quan surti el últim jugador de la partida anterior.

-----------------------------------------

Mentre escrivia, se m'han ocorregut algunes solucions:
- Que tothom sigui LEGAL, esperi un temps prudencial (estigui guanyant o perdent) quan algun jugador cau. Em sembla que es utòpica oi ?
- Poder crear partides per rànquing sense penalització. Quan jugues amb gent de "confiança" que pugis seleccionar una casella, i que en cas que algú caigui, no serà penalitzat ...... però després no us queixeu si us abandonen quan aneu guanyant 90 a 0 i feu botifarra :-)
- Que quan un cau, els altres TRES jugadors després d'esperar un temps prudencial, pugin decidir si la partida s'anul·la (no es penalitza) al jugador caigut (una mena de final consensuat).


Weno ..... com podeu veure, el tema es complex. Per ara ho deixo així :-)

Adéu !
Carles l’ha editat per darrera vegada el dia: 07 gen. 2010, 18:15, en total s’ha editat 1 vegada.

Trileru
Contro
Contro
Entrades: 10
Membre des de: 18 set. 2002, 20:14

Sobre el Rànquing- Caigudes/desconnexions/abandons

EntradaAutor: Trileru » 06 gen. 2010, 18:34

La qüestió que a mi em preocupa és, i crec que no està contemplada en el post inicial del Carles, que si la gent fos tota legal no hi hauria problema, però, i parlo per experiència pròpia, i per la de companys que també m'ho han exolicat:

Jugues una partida, amb gent que no és de la teva "confiança" habitual, (partida creada pública), i per desgràcia, s'et penja el butinet, i quan tornes a entrar, resulta que ja no hi ha algú més de la partida, perque ha resolt, sortir i posar-se en unaltre partida, reventant d'aquesta manera la teva partida, i per descomptat al no poder continuar penalitzant al que ha caigut primer. És just?, quan a més a més un participant de la partida, ha demanat que ningú marxi fins que torni el caigut. Crec que s'hauria de treballar més aquest tema per no perjudicar en cas de caiguda involuntària.

Possible solució (no se la dificultat que comporta):
Si el caigut entra de nou en la partida, però no es pot continuar per que falta algú més que no ha tingut la "paciencia/educació/informació", per esperar-se, que es pugui consensuar la sortida de la partida, amb la gent que quedi dins, tant si son dos com tres els que queden a dins.

Espero haver-me explica`t bé

Salutacions a tots BON ANY i MANILLES!!!

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 06 gen. 2010, 19:22

Equivaldria a la opció 2.

M'agrada la teva opció. La tindré en compte :-)

Adéu !

lindopulgoso
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 12 nov. 2007, 23:29

EntradaAutor: lindopulgoso » 06 gen. 2010, 19:48

Jugador A cau.... aviso al noble contrari que s'esperi que tornarà deseguida. Si guanyen els contraris, s'esperen... si perden, surten per cames. El pobre jugador A torna als 30'' i es troba nomès el seu company (jo) i una penalització, a part de la partida perduda. Crec que en aquests casos tindrien de penalitzar els jugadors que abandonen la partida a propósit, no?. Si es donen 2' minuts per tornar, tindrien de ser vinculants pels 4 jugadors.... fora lo just!

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 08 gen. 2010, 20:10

Com a jugador implicat en frequents caigudes ( telefonica de #.´`+.¬...)

Si un jugador cau i en menys del temps estipulat ( 2 minuts ara) torna a entrar al butinet i intenta entrar a la partida ( el server s'hauria s'asegurar de convidar-lo i de mantenirla oberta els x minuts encara que no hi quedes ningu) NO SE LI POT DESCONTAR ELO ell ha tornat i tot i la caiguda no es responsable de que la resta ja no hi sigui.
Al meu ententre tothom ha d'esperar dins els x minuts de rigor i nomes despres de passats s'aplicaran les mesures oportunes als rankings en funcio de quins jugadors quedin dins la partida.

Si cau el server automaticament hauria de donar per no jugades les partides en curs i per tant sense cap repercussio en l'Elo de ningu i a poder ser que fos un proces automatic i no manualment demanant al admin que ho arreglin.

en un altre tema ja vaig desglossar com crec que hauria d'afectar als elos segons ki kedes a la partida passats x minuts , pero en tot cas si caic i al tornar perke algu a marxat em conta abandonada a mi a part de que es injust no diguem siusplau que tenim 2 minuts per tornar perque es mentida o s'arregla el proces o diem que tenim fins que marxi algu altre per tornar.

electra
Botifarra
Botifarra
Entrades: 105
Membre des de: 16 gen. 2006, 21:26

CAIGUDES

EntradaAutor: electra » 10 gen. 2010, 01:36

El que hem trobo és que hi ha molt espabiladillo-a que quan nem guanyant i algú cau foten el camp rapidament.
La majoria de la gent no respecta els 2 minuts , automàticament marxen i per lo tant automàticament ja no existeix la partida. En la última em vas dir que ho comuniqués i no continués jugant fins que ho arreglesis , doncs bé , avui abans de les 17 de la tarda m'he trobat amb dos espabiladets més. Ho he comunicat , gairebé és la 1:40 am i no m'has dit ni muuuuuuuuuuu.
És incoherent perdre una bajanada de punts si caus i no em diguis que si tinc nivell ja arribaré als 1700 que no em preocupi pels punts (quan a mi ni fu ni fa), doncs segurament ja estaría aprop sinó portés 10 caigudes.
Mentres esperava la teva resposta, com no podia jugar amb el meu nic, he jugat amb el nic del meu gordito i com ja et vaig avançar , la gent no volia jugar amb mi de parella perquè està sota els 1400 i no és per dolent , ja ho ha demostrat varies vegades al campionats de predonats.
Parles de 2 o 3 espavilats i ens hem de fotre tots. Quan apareguin els espavilats que es comuniqui en aquest foro. A partir d'ara jo ho comunicaré , tan si vols fer quelcom com si no.

Arevoir.

Electra.
electra l’ha editat per darrera vegada el dia: 10 gen. 2010, 11:56, en total s’ha editat 1 vegada.

electra
Botifarra
Botifarra
Entrades: 105
Membre des de: 16 gen. 2006, 21:26

EntradaAutor: electra » 10 gen. 2010, 01:53

Si ens ha d caure la "perpetua" quan caiem el programa s'ha de modificar. Quan caus a "yahoo" i tornes , automàticament retornes a la partida, encara que l'hagin privatitzat per a que no entri ningú més.
Sinó retornes als contraris sels hi sumen els punts , et conta com abandonada i perds els punts que jugant-la haguesis perdut.
No sé , creec que és molt més lògic que el Elo dels trons.

Electra.

electra
Botifarra
Botifarra
Entrades: 105
Membre des de: 16 gen. 2006, 21:26

EntradaAutor: electra » 10 gen. 2010, 12:03

Són les 12:00 del migdia i encara estàs mutis Carles. No et comprometis a algo que no pots cumplir. Els experiments, com deia el meu pare, es fan amb gaseosa.

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 10 gen. 2010, 13:31

Realment no crec que la solucio al problema sigui un admin revisant a ma les caigudes.

No se si s'hagues inventat una cosa que contes els temps , en l'antiguetat es veu que hi havia unes ampolles plenes de sorra i kuan havia caigut tota sabien ke havia passat , no se per exemple dos minuts, llavors si el gladiador no era al circ sel castigava pero si havia tornat ell no perdia pas la vida, independentment que l'altre haguera o no marxat.

Us imagineu que ara tinguesam tambe un sistema en que l'ordinador contes si han o no passat els dos minuts seria fantastic , em sembla que ho demanara a la meva carta als reis mags ( o potser no em caldra esperar un any? ) qui sap

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 10 gen. 2010, 14:07

Bon dia Electra, Jordi, i ranquineros en general !!

A veure anem a pams.
- Els experiments, s'han fet a "casa i amb gasosa", però és impossible provar i simular TOTES les possibilitats. Per tant, fins que no es prova en real amb 500 uruaris (alguns dels quals cauen molt i altres son uns listillos) no es pot saber com funcionarà ni tots els problemes que ens trobarem.

- El sistema s'ha de millorar. De fet, ja s'hi està treballant. El problema, es que una solució mes bona que l'actual no es gens fàcil de fer.

- Com pots suposar, no estic disponible 24 hores al dia (ni que casi).
El que si que em comprometo, es estar-hi quan el servidor es pengi per solucionar possibles anomalies per culpa del servidor. No em puc comprometre a estar per totes les penjades de tots els usuaris, per que hi ha usuaris que se'n van a dormir a les 3-4 de la matinada. I alguns que a les 8 ja estan jugant.

- Quan el sistema s'hagi millorat, es seguiran trien punts a la persona que caigui/abandoni. Això es part important del sistema ELO, ja que si no fos així, t'asseguro que no acabaries moltes partides quan anessis guanyant.

- I quan el sistema s'hagi millorat, algun cop quan caiguis, trigaràs mes de 2 minuts, i aquell dia perdràs els punts. Per tant, apart de solucionar el sistema, s'han de solucionar les caigudes. No es normal caure tant, i apart del rànquing, es estesant tant per tu com pels altres jugadors.

- Els sistema actual és el que és. I tu saps si caus o no. Ara és decisió teva si segueixes jugant o no partides de rànquingi el risc que corres.


El que es espectacular, es el numero de partides de rànquing no acabades (que algú cau/abandona).
Estem parlant, que en els pocs dies que porta el rànquing actiu, s'han jugat i ACABAT 4755 partides de rànquing.
I NO s'han acabat: 551.
Estem parlant de mes del 10% de partides NO acabades.


Ara analitzem el problema i algunes solucions. Juguen el jugador A i B contra el jugador C i D.
- Problema1: un jugador cau.
- Solució: que els altres jugadors l'hagin d'esperar mínim 2 minuts.

- Problema2: el jugador A cau, abans de que passin 2 minuts el jugador B cau. El jugador A torna. El jugador B no torna quan passen dos minuts. - A quí es penalitza si es penalitza a algú ?
* Si no es penalitza a ningú, quan una parella vagi perdent, caurà el jugadir A, aleshores sortirà el B, i tornarà el A.
* El resultat serà que la parella A-B hauran pogut sortir de la partida sense perdre ni rebre cap penalització. I la parella C-D no podran acabat la partida.

- Problema3: el jugador A cau, abans de que passin 2 minuts el jugador C cau. El jugador A torna. El jugador C no torna quan passen dos minuts. - A quí es penalitza si es penalitza a algú ?
* Si no es penalitza a ningú, si al parelal C-D va perdent, aprofitaran que cau el jugadir A per sortir.
* El resultat serà que la parella C-D hauran pogut sortir de la partida sense perdre ni rebre cap penalització. I la parella A-B no podran acabat la partida.

- Problema4: el jugador A va perdent .... i decideix caure. Abans de que passin 2 minuts el jugador A torna a entrar.
* Si no es penalitza a ningú, el jugador A pot anar repetint aquest procés, fins que algun dels contraris es cansa d'esperar. El jugador A ha aconseguit abandonar i no perdre una partida sense cap penalització.


Això son varis exemples de tot el que s'ha de controlar per que el sistema funcioni millor. Així que mentre s'estudien totes les possibilitats i es programa, demano una mica de paciència.

I repeteixo, les penalitzacions no son en cap cas per plaer sadomasoquista meu, es fa pel bé del sistema.

Adéu i paciència !

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 10 gen. 2010, 16:36

Poder la millor solució es suprimir el rànking... i seguir amb les estadístiques que te niam... i tenim. Aquí teniu 5 motius:

1.- El rànking propicia encara més que els listillos de torn se les "pesquin" totes per mirar de aconseguir la màxima puntuació, sense que els importi la manera.... i aquí a internet (com estem comprovant) les "maneres" son infinites.

2.- Es més difícil jugar partides sense rànking, dons a segons quines hores, dividim les possibilitats per dos.

3.- El nivell de educació de les partides amb rànking es inferior a les partides "normals"

4.- Si el teu ELO no agrada al creador de la partida (per superior o inferior) no te cap reparo en kikejarte sense cap mirament.

5.- Varies vegades m'han fet fora, únicament pel motiu de tenir "ajuda màxima"

Definitivament el meu vot es per suprimir el rànking :oops:

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 10 gen. 2010, 17:20

plana ha escrit:1.- El rànking propicia encara més que els listillos de torn se les "pesquin" totes per mirar de aconseguir la màxima puntuació, sense que els importi la manera.... i aquí a internet (com estem comprovant) les "maneres" son infinites.:


No es valid.
He estat estudiant les partides jugades de certs listillos i se les pescaven (abans del ELO) de mil maneres només per pujar les seves estadistiques (no publiques) de partides guanyades.

Imaginat si es fessin públiques aquestes estadistiques !

La gracia de l'ELO, es que es pot detectar i penalitzar a aquests listillos amb facilitat.

plana ha escrit:2.- Es més difícil jugar partides sense rànking, dons a segons quines hores, dividim les possibilitats per dos.

2.- Es més difícil jugar partides sense rànking, dons a segons quines hores, dividim les possibilitats per dos.

3.- El nivell de educació de les partides amb rànking es inferior a les partides "normals"

4.- Si el teu ELO no agrada al creador de la partida (per superior o inferior) no te cap reparo en kikejarte sense cap mirament.

5.- Varies vegades m'han fet fora, únicament pel motiu de tenir "ajuda màxima"

Definitivament el meu vot es per suprimir el rànking


Però per altre banda, es multipliquem les opcions per 2 :-)
Molts jugadors jugen mes que abans, i el numero de partides ha augmentat amb mes de 300 al dia de mitja. Per tant, mes possibilitats :-)
Abans d'elo estàvem a unes 1000 partides/dia. Ara estem a 1300 partides/dia.

Però ELO si o ELO no .... es un altre tema ja discutit. Així com molts usuaris no el volen (poden seguir jugant sense elo), molts el volen.

Adéu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 10 gen. 2010, 21:51

En un altre ordre de coses, he vist partides a 51 de rànking.

Puntuen igual? La meitat? :P

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 10 gen. 2010, 22:22

Puntuen igual, però per sort son una minoria:
51 -> 221
101 -> 5363
151 -> 0

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 11 gen. 2010, 13:20

Anda! Q los "listillos" no eran els convidats?...


PS: El fred em fa ser irònica (més)


:P


Torna a “Rànquing”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

cron