DECABUTI ( ES POT FER UN DECATLÓ DE LA BOTIFARRA? )

Per parlar i debatre sobre el rànquing.
QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

DECABUTI ( ES POT FER UN DECATLÓ DE LA BOTIFARRA? )

EntradaAutor: QjQ » 08 feb. 2010, 11:20

En un altre post veí es va comparar la Botifarra amb el Decatló i això hem va donar l'idea de fer la fulla de càlcul que us adjunto.

Primer de tot dir-vos que està feta amb les dades publiques i podria contenir errors, per tant deman-ho excuses per qualsevol error que pugui contenir.

Que he fet:
He agafat les tres estadístiques de les tres formes de competir que tenim a Butinet: ELO, Pre-donats i Campionats.
Dels tres he agafat les dades significatives.
ELO: Index d'elo i partides fetes
PRE-DONATS: RLOG, R i Dats fets
CAMPIONATS: % De Victories i partides fetes.

He creat una fulla amb tots els usuaris que tenen ELO, per tant ho sento per la resta, jo mateix, PER QUE NO HI SORTIU. :), no es en absolut intencionat, però alguna tenia que agafar com a referencia.

Utilitzant una funció del Excel que es "BUSCARV" he buscat tots els nicks a les diferents estadístiques i he posat els resultats en una sola fila.

Us els deixo com una llista de fets, per que en pugueu treure les vostres propies opinions, o si mes no, en gaudiu de la simple curiositat de les dades.


http://minorisa.es/etb/DECABUTI3.htm

Si voleu poder manipular-lo o ordenar-lo de diferents maneres i teniu l'excel 97/2003 aqui teniu el fitxer excel directe:

http://minorisa.es/etb/DECABUTI4.xls

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 09 feb. 2010, 11:03

Donem-hi alguna volta mes.

Que quedi clar d'antuvi, que sota la meva opinió el millor jugador de botifarra es aquell que diuen els rivals que ho es.

Per a mi un bon jugador de botifarra, en un sentit global, no es només aquell que guanya més partides u obté mes punts. Si no el que a més de guanyar o fa amb respecte al rival, acceptant la trivialitat del joc i l'influencia de la sort. Però això no es pot mesurar, es quelcom subjectiu a cadascú dels jugadors. Per tant us proposo una manera nova utilitzant tots els recursos de Butinet de definir una classificació dels "millors" jugadors. Diguem-ne potser dels mes complerts.

He emprat, sota els criteris, equivocats o no, d'establir les classificacions dels diferents Campionats. L'ordre dels jugadors en cadascun d'ells.

Recordeu.
L'ordre del Elo es d'ELO major a menor
L'ordre dels Campionats es en funció del sumatori dels punts atorgats a cada Campionat
L'ordre dels predonats es en funció del Rlog de major a menor.

He agafat només amb aquells usuaris que tenen punts en TOTES i cadascuna de les competicions, sense posar mínims de participació, tot i que penso que s'hauria de fer. Però en tot cas si te interès ja ho farem amb el software de Butinet. No es pas sostenible fer-ho amb Excel :)

He sumat el lloc que ocupen a cada classificació, per tant el que suma menys punts es el que esta millor en TOTS els rànquings.

Vol dir quelcom aquesta classificació?. Son realment els millors? Els hi donarem un pernil?............
No, no i ..............evidentment que no.

Només te una avantatge, Deixant que el millor de cada sistema ja surt a la seva classificació (ELO, Predonats i Campionats ). Mancava, potser dir quin es el jugador mes complert.

Us ho deixo per que li doneu voltes. Es obvi que cada classificació prioritza determinats conceptes i farà mes o menys contents a uns i els altres en funció del lloc que ocupem en cadascuna.
Però, sota la meva modesta opinió, si alguna s'hauria de dur a la portada seria quelcom similar a aquesta.

( Per cert, com que jo no faig partides de rànquing, no hi surto :) )

Les columnes colorajades de vermell (SCR) son les classificacions en cada tipus de competició a 8/02/2010. tingueu en compte que no s'actualitzen ni ho faran. Es una simple proba d'estil.

http://minorisa.es/etb/millors.htm

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 09 feb. 2010, 11:28

Perquè no surt en Gort? :wink:

Editat: Em sembla que quedaria en 14ª posició :P :P ... tinguent en compte que en 24h ha perdut 70 punts d'ELO (una ratxa de 20 perdudes per 5 guanyades!!!!!) ... ara resultarà que és prou bo. :P :P :P

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 09 feb. 2010, 11:58

Arreglat

Error en la fórmula, no tenia fixada la matriu com a constant :P. Veus com tu tenies que mirar :D

De totes formes ni pot haver-hi més, no es ciéntific, es un pur exercici d'estil :)

Les meves excuses al Gort

A mi em surt que es el 25, "Salvo error u omisión"
Pensa que per a fer-ho estic emprant el Office 2010 versió beta ( Així el probo )
:D
QjQ l’ha editat per darrera vegada el dia: 09 feb. 2010, 12:47, en total s’ha editat 1 vegada.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 09 feb. 2010, 12:29

Mínim 101 partides per ELO.
Mínim 21 campionats predonats.
Mínim 21 campionats predonats.

(filtrable abans de fer el copiar, porta la mateixa feina que tots)

I fins i tot podria estar-hi d'acord :P :roll:

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 09 feb. 2010, 12:52

Jo en els predonats posaria 600 dats
En els Campionats posaria 10 campionats, per alló de 10x5rondesx12 dats= 600 dats
i Rànquing posaria 50 partides, aprox 12 dats per partida = 600 dats

Hem sembla més realista.
Ja tu posare quant tingui un foradet :)

Ja he tingut el foradet, aqui el tens:

http://minorisa.es/etb/millors2.htm
QjQ l’ha editat per darrera vegada el dia: 09 feb. 2010, 13:24, en total s’ha editat 3 vegades.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 09 feb. 2010, 12:54

[12:44:38] <Servidor> S'han desactivat temporalment les partides de rànquing a 51 punts ja que se n'estava abusant.
[12:44:39] <Servidor> Si vols fer una partida de rànquing l'has de fer a 101 o 151 punts.


I jo em pregunto: Com es pot abusar d'una partida de rànking a 51 punts :?: ... viam si m'estaré perdent alguna bacanal romana :!:


Coi de pais... quina mania de prohibir, es pot fumar a les partides de campionat :?:

aisenyor :!: :!:

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 09 feb. 2010, 13:23

Plana, semblava normal que tothom jugues amb les mateixes condicions ja que competien per el mateix ELO.

Per tant hem sembla correcta que no s'activin les partides a 51 per el ELO. Hem queda com a dubte el per que de les de 151.

Pobres d'ells que prohibissin fumar a les partides de Campionat virtual

:D

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 09 feb. 2010, 14:01

[12:44:38] <Servidor> S'han desactivat temporalment les partides de rànquing a 51 punts ja que se n'estava abusant.


Si hi ha una funció accessible als usuaris, ningú en pot "abusar". Això és "culpabilitzar" als usuaris quan només fan que utilitzar el què és al seu abast.

En tot cas serà "S'han desactivat ... perquè ens havíem equivocat i hem vist que falsejen l'ELO." o " ... ens ho hem repensat." o qualsevol cosa similar.

Però donar la culpa als usuaris per utilitzar el què s'els dona ... em sembla totalment desencertat.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 09 feb. 2010, 14:26

http://ec.grec.net/lexicx.jsp?GECART=0000922

abusar
conjugació


[1450; de abús]

v intr 1 Usar malament, usar amb excés. Abusar del poder.

2 Aprofitar-se amb excés d'alguna cosa. Abusar de l'amistat d'algú.

3 Violar. Abusar d'una dona.


Ningú està cuplabilitzant a ningú, simplement s'estaven fent servir amb excés.

Adéu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 09 feb. 2010, 14:53

Utilitzo un programa que té una funció que quan l'actives avisa explícitament "aquesta funció està pensada exclusivament per resoldre la situació tal. L'ús per altres situacions no és permesa i el seu abús pot portar a donar de baixa l'usuari i, a llarg termini, la desaparició de la funció amb el perjudici pertinent per tots els usuaris."

D'aquesta funció efectivament se'n pot abusar.

Però de fer partides de ranking a 51 quan el programa ho permet sense cap limitació ni avís -ans al contrari, tú mateix has dit que no hi havia problema- no se'n pot abusar.

I sí, dir que se'n està abusant és culpabilitzar als "abusons". Em sembla una excusa clarament mal justificada.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 09 feb. 2010, 14:55

Pos vale.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 09 feb. 2010, 20:14

QjQ ha escrit:Jo en els predonats posaria 600 dats
En els Campionats posaria 10 campionats, per alló de 10x5rondesx12 dats= 600 dats
i Rànquing posaria 50 partides, aprox 12 dats per partida = 600 dats


50 partides d'ELO em semblen molt poques, diria que no s'ha estabilitzat gens encara.

Aquest podria ser un altre post ... em dona la sensació que l'ELO no s'estabilitza gaire, que les "dents de serra" són encara molt grans fins i tot per gent que n'ha jugat moltes. Potser es donen massa punts per partida?
És només apreciació personal.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 09 feb. 2010, 21:01

Pensa que parlem de tres sistemes amb les seves peculiaritats.
Cadascun dels sistemes de classificació es podria discutir, però el que et proposo es de mínims.
També es cert que el ELO evoluciona molt mes ràpid, petits canvis et poden fer variar grans distancies a la classificació.
Tb es cert que per a tenir 10 Campionats un usuari que si posi tardara un mínim d'un mes.
Ja que son tres tipus de Campionat, quant mes aviat i apareixi el major nombre d'usuaris millor.
Molt experimental tot i massa interes no desperta no
:)

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 09 feb. 2010, 21:10

De fet posant per exemple en Gort

Amb 20 derrotes i cinc victories perdre només 70 punts es a dir aprox. 4,5 punts per partida de les 15 de saldo resultant hem sembla poc.
Imagina que les haguessis perdut amb usuaris d'ELO baix...............

Segurament esta sobrevalorat el ELO alt o infravalorat el ELO baix.

Experimentalment mirant el ELO d'alguns usuaris i considerant les meves impressions subjetives del saber-ne no es correspon.


Torna a “Rànquing”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

cron