Campionats de Botifarra amb sistema suïs "obert" ?

Informació sobre Campionats de Botifarra.
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Campionats de Botifarra amb sistema suïs "obert" ?

EntradaAutor: Carles » 06 maig 2011, 11:28

Hola Butineterus !

L'altre dia estava pensant sobre el sistema suïs, i se'm va ocorrer que es podrien fer campionats suis però de forma que estiguin oberts (pels campionats presencials, però també es podria aplicar als campionats online). La idea és la següent.

Es fa un campionat de botifarra de tot un dia: mati + tarda. Però sempre hi ha algú que diu que pel matí no pot, o que no pot arribar tant aviat, o que arriba tard.

Imaginem que es fan 3 partides al matí, i 4 a la tarda (total de 7). Et pots apuntar al campionat tant al matí com a la tarda.

Quan t'apuntes al campionat, entres amb 0-0-0 (victòries, empats-derrotes), i se't emparellarà amb els que tenen els mateixos punts que tu (0).

Al final del dia, per entrar a la classificació has d'haver jugat com a mínim 4 partides. I de totes les que has jugat, conten les 4 millors (punts favor - punts en contra).

D'aquesta manera, tots tenen opció de participar, i tots tenen opció de guanyar. Evidentment, el que ha fet 7 partides, te mes "opcions" ja que si en fa 1 o 2 de dolentes no passa res.

Està clar, que les normes han de quedar molt clares abans de començar, per evitar comentaris del estil: "jo tinc 7-0 i m'ha guanyat un que te 4-0".

----------------------

Weno, que en penseu ..... pot ser interessant d'aplicar a campionats presencials ??

Adéu :-p

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 06 maig 2011, 21:30

Hola,
Penso la idea pot ser molt interessant.
És un campi a mida dels jugadors: els qui mai es cansen de jugar a la boti poden fer 7 partidetes i quedar satisfets, els qui es cansen ràpid de tanta partida poden agafar-se a l'opció mínima de 4 o decidir fer més en funció del resultat i de la diferència de punts de les partides jugades. Per tant és adaptable a cada parella i als seus gustos.
Aquí el qui més perd és l'organitzador, ja que té doble sessió i més feinada, però la idea m'agrada molt.
El que no tinc clar són els aparellaments. S'ha d'avisar si es juga la ronda abans del sorteig imagino, no?.
Sistema per a fer presencial o també serviria per on lines?

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 06 maig 2011, 23:17

Imagino que aquest es un sistema que sols serviria pels jugadors que sols poden jugar per la tarda. No crec que sigui vàlid jugar només al matí, i plegar sense jugar totes les partides. El sistema que dius es vàlid per incorporar-se després de començat..... mai per abandonar-lo, quedaria adulterat.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 06 maig 2011, 23:52

Angeles ha escrit:Hola,
Penso la idea pot ser molt interessant.
És un campi a mida dels jugadors: els qui mai es cansen de jugar a la boti poden fer 7 partidetes i quedar satisfets, els qui es cansen ràpid de tanta partida poden agafar-se a l'opció mínima de 4 o decidir fer més en funció del resultat i de la diferència de punts de les partides jugades. Per tant és adaptable a cada parella i als seus gustos.


Exacte. I a mes dels gustus, a disponibilitats.

Angeles ha escrit:Aquí el qui més perd és l'organitzador, ja que té doble sessió i més feinada, però la idea m'agrada molt.
El que no tinc clar són els aparellaments. S'ha d'avisar si es juga la ronda abans del sorteig imagino, no?.


Com diu el plana, no es tracta de triar aquesta ronda jugo, aquesta no .... sinó el fet de poder-se inscriure en dos tandes

Angeles ha escrit:Sistema per a fer presencial o també serviria per on lines?


En principi pels presencial, però s'ha de veure com s'adapta o com es permet als online.

plana ha escrit:Imagino que aquest es un sistema que sols serviria pels jugadors que sols poden jugar per la tarda. No crec que sigui vàlid jugar només al matí, i plegar sense jugar totes les partides. El sistema que dius es vàlid per incorporar-se després de començat..... mai per abandonar-lo, quedaria adulterat.


Això ja son "normes" a definir en cada campionat.

Com tu dius, jo faria que les 4 últimes rondes s'haguessin de fer obligatòriament.

Adéu !

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 10 maig 2011, 11:19

Un sistema que permetés flexibilitzar les rondes a jugar em sembla correcte ara be al meu entendre hi ha 3 temes en un, com es puntua, quines rondes es juguen i com s’emparella totes van relacionades però en tot cas anem per parts

1) No tinc gens clar el tema de puntuar les 4 millors , jo crec que caldria que puntuessin totes , lògicament qui no les jugui totes es mes difícil que quedi ben classificat però entenc que el model es per facilitar el poder jugar no el poder guanyar, un sistema amb descarts de resultats canviaria l'esperit dels campionats es jugaria molt mes agressiu i deixaria de ser de suma zero ( el que jo guanyo el meu rival ho perd). Per una altra banda 7 rondes puntuar-ne 4 col•lapsaria la gent amb 4 de fet la meitat dels participants quedarien "empatats" al primer lloc i passarien a tenir , al meu entendre un pes excessiu els punts fins al límit de que algunes partides acabarien abans d’hora ( abans d’acabar la partida a una de les parelles o a totes dues ja no els importaria el resultat donat que ja no formarien part de les seves millors 4)

2) Amb base a el sistema de puntuació proposat , la veritat crec que el sistema es tant vàlid per a nomes jugar les primeres o les darreres ( de fet no vec perquè no es pot fer un disseny a la carta on tothom digui quines juga i quines no ) i a priori al meu entendre es indiferent definir-ho a abans de començar com de forma sobrevinguda ( perquè un ha de marxar o perquè esta fart de perdre ), altra cosa es que això farà mes complexa la part informàtica i alentirà els sortejos per tenir que posar i treure a qui correspongui en cada cas.

3) Com es sorteja va relacionat amb com es puntua , amb el sistema de puntuar com ara que totes puntuen jo emparellaria com fins ara segons partides guanyades tot i que si el nombre de participants ho permet ( i el sistema informàtic també ) miraria d’emparellar no sols els que porten les mateixes guanyades sinó també les mateixes jugades, ara be si el sistema de puntuació es el de 4 millors ja no ho tinc clar, crec que es important que el sistema emparelli a gent que te interessos el mes similars possibles per tal d'evitar greuges comparatius.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 18 maig 2011, 18:11

Hola !

Jordi, comento la primera part només, ja que les altres dues depenen d'aquesta.

Jordi ha escrit:1) No tinc gens clar el tema de puntuar les 4 millors , jo crec que caldria que puntuessin totes , lògicament qui no les jugui totes es mes difícil que quedi ben classificat però entenc que el model es per facilitar el poder jugar no el poder guanyar, un sistema amb descarts de resultats canviaria l'esperit dels campionats es jugaria molt mes agressiu i deixaria de ser de suma zero ( el que jo guanyo el meu rival ho perd). Per una altra banda 7 rondes puntuar-ne 4 col•lapsaria la gent amb 4 de fet la meitat dels participants quedarien "empatats" al primer lloc i passarien a tenir , al meu entendre un pes excessiu els punts fins al límit de que algunes partides acabarien abans d’hora ( abans d’acabar la partida a una de les parelles o a totes dues ja no els importaria el resultat donat que ja no formarien part de les seves millors 4)


A veure, la idea de fer-ho així (com jo proposo) és per animar a la gent que vingui a la tarda si no pot vindre al dematí.

Per tant, tal com tu dius, els que fan només 4 partides, poques (per no dir nules) opcions de quedar ben classificar tindran.
Us apuntaríeu a un campionat ja començat que saps que difícilment tens opcions de quedar ben classificat?

Pensant mentre escric .... l'única forma que ho veig, es si hi ha "prou poca gent" (per exemple un 32 parelles) com per que el que només juguen a la tarda pugin pujar prou.

Adéu!

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 19 maig 2011, 10:28

Carles ha escrit:A veure, la idea de fer-ho així (com jo proposo) és per animar a la gent que vingui a la tarda si no pot vindre al dematí.

Per tant, tal com tu dius, els que fan només 4 partides, poques (per no dir nules) opcions de quedar ben classificar tindran.
Us apuntaríeu a un campionat ja començat que saps que difícilment tens opcions de quedar ben classificat?

Pensant mentre escric .... l'única forma que ho veig, es si hi ha "prou poca gent" (per exemple un 32 parelles) com per que el que només juguen a la tarda pugin pujar prou.


Poder un altre sistema que tal vegada fora mes just, seria fer dos campionats en un: Un a 4 rondes abans de dinar (pels que tenen tot el dia o només el matí lliure).... i un altre a 4 rondes per la tarda per els que tenen el matí ocupat.

D'aquesta manera, encara tindria mes al·licient per les parelles que han tingut mala sort al matí.... o poder (si es vol) fer canvi (o intercanvi) de parelles pel campionat de la tarda.

Aquest sistema no es faria tant pesat, sobretot per les parelles amb mala sort, dons per la tarda tornarien a tenir totes les oportunitats de guanyar.

La pega (si son moltes parelles a la tarda) es que podria haver molts empats i tindria molta importància el "punt-average".

Tampoc es tan mala idea!!!.... oi?


Torna a “Campionats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 58 visitants

cron