Esta ben jugat?

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
Candido
Contro
Contro
Entrades: 7
Membre des de: 15 feb. 2008, 20:26

Esta ben jugat?

EntradaAutor: Candido » 04 oct. 2009, 19:37

Es una partida de bar de casal.
Soc S y faig trunfos pasats a copes, contra O, no recontrem, tinc:
9,12,8,5,2 copes, 9,10,6 de espasa, 4 de basto, 12,5,4 de oro:
Sur O de manilla de basto y recull la bassa en blanc, sense tantus,
Juga O oro y posu el 12, E hace de 9
Surt E de as de oro y la fa
Surt E de oro y falla N.
Sur N de 2 de espasa, O el tres de espasa, poso el 6 y mata E de 11.
Sur E de espasa, N el 12, O el as y mato de manilla,
Surto de 10 de espasa y falla E de as de copa y arrastra de 7

LA JUGADA ES LA PRIMERA DE LA ESPASA, Segons O (que per el as) esta mal jugat per que habia de posar la manilla a la surtida del meu company, yo dic que no pq els han contrat y aunque fallin la espsa tinc una espsa per no perdre la manilla y prefereixo que surti E per veure la jugada com ve, en aquet moment N fallaba el oro y yo el basto.

Que penseu?

Gracies

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 05 oct. 2009, 12:19

Per pensar que no quedi:

1.- Penso que la contrada per part d'oest és molt justa.
2.- Penso que Est juga malament anant de tercera d'oro en lloc d'obrir pal cara al seu company que contra
3.- Penso si oest no té una espasa major que el tres per a defensar-se l'as.
4.- Penso que Oest ha de tenir sempre as d'espasa per tant, segons la meva opinió, sud juga bé passant-se la manillla tot i sortida del company.

De totes maneres tot plegat un joc estrany.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 05 oct. 2009, 12:47

D'acord amb Angeles. Diria que no hi ha ni una sola carta que quadri amb la meva manera de jugar ...

Oest porta com a molt:
Oros: 3/4 màxim de Cavall
Copes: 4 màxim de Cavall
Espasa: As-3
Basto: Manilla-As i potser una més

Amb això contrar no té ni cap ni peus.

Si s'encara la Manilla de basto, no veig cap lògica a no seguir d'As ... clar que potser tampoc el portava!!!

Oest ha d'obrir pals, tornar d'oro no té cap lògica (al menys el tercer segur que no).

Nord no arrastra quan és just davant del que ha contrat. Per mi incomprensible.

Est torna l'espasa quan li han demanat el basto d'entrada ... segueix sent incomprensible.

I Est acaba arrastrant.

No, no entenc res.

En aquest context passar-se la Manilla d'espasa és un tema menor. Si surt bé et diran que ets un geni i si surt malament (podria ser el semi de Nord!) et diran de tot.

8) :?

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 05 oct. 2009, 13:33

L'única llógica per contrar amb aquestes cartes es que sigui molt a la desesperada, ... i si es així, no cal buscar cap llógica, dons com a dat a la desesperada.... tot si val :!: :!:

estigueu bons :P

Candido
Contro
Contro
Entrades: 7
Membre des de: 15 feb. 2008, 20:26

EntradaAutor: Candido » 05 oct. 2009, 21:40

plana ha escrit:L'única llógica per contrar amb aquestes cartes es que sigui molt a la desesperada, ... i si es així, no cal buscar cap llógica, dons com a dat a la desesperada.... tot si val :!: :!:

estigueu bons :P


Contra per que Est li demostra bones cartes, rumian, alla es fa.

Evidentment esta mal contrat, el fet es que es va empreñar dient que estaba mal jugat o be le habia vist les cartes.
Yo no hi perdo res abarrotant la espasa, es mes prefereixu que surtin els y veure per on venen.
Oest te el 12 de basto, el meu company el as.

La reflexio em porta al seguen : ¿en cinquena jugada se ha de jugar igual que en primeres jugades?

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

PREGUNTES.

EntradaAutor: corpetit » 06 oct. 2009, 23:06

Bona nit,

En primer lloc, manquen moltes dades necessàries per determinar si, segons la manera de jugar de cadascú, està ben o mal jugat.

Amb les dades que tenim i pel que dius, encara que no ho pugui dir, segons la meva manera de jugar i d'entendre la botifarra, penso que està mal jugat per tothom. Només cal que analitzis tu mateix jugada per jugada i suposo que te’n donaràs compte. Jo no ho faré perquè es faria molt llarg i tampoc crec que li interessi a ningú.

Només comentaré el que preguntes. Pel que fa a la teva primera pregunta: si calia barrotar al teu company la sortida a l’espasa, te la respons tu mateix. Si dius que al bar del casal on jugues es juga així, fent retencions o silencis a l’hora de subhastar, llavors és obvi que sí que està mal jugat el fet d’empassar-se la manilla a sortida del teu company. Això és així perquè tu i tothom sabeu que les bones cartes les porta Est, no Oest, per tant, quin sentit té empassar-se la manilla? I, a sobre, si la sortida de Nord és de 2 o de 3, ja que se n’hi esperen poques d’aquest pal. Sabeu que les bones cartes les portarà Est i que Oest acompanyarà amb alguna cosa i, segons comentes, Oest ja ha tret una manilla. Que tothom sap que, en condicions normals, una manilla no és suficient per a contrar, però sí tenint en compte la manera de jugar que teniu vosaltres i la retenció produïda pel seu company Est, que és qui realment contra o vol contrar.

Tot sigui dit, de passada, que aquesta manera de jugar la trobo poc ètica i antireglamentària en altres llocs, si no és, és clar, que igual que en aquest casal, tothom l’accepti de bon grat. He vist molts jugadors utilitzant aquesta “tècnica” i no cal dir que fa molt mal, és demolidora ja que, a banda de donar una informació de manera il·legal o no permesa, si no la coneixes, sempre esperes el bon joc en un costat que no és, i això, a part de desconcertant, et fa jugar de diferent manera, malament atenent a les condicions d’aquella partida. Tot i coneixent-la, els que la practiquen sempre juguen sobre segur a l’hora de subhastar i clar, això els fa guanyar molts punts més que, jugant de manera convencional, no farien. Per això ja vaig comentar que, en els campionats en línia, seria convenient limitar aquest temps a l’hora de cantar, que fos sempre el mateix (per exemple: 3 segons o els que es vulguin). Al butinet, no és aplicable als contros com a la vida real, però sí a l’hora de cantar trumfo. Això és així perquè hi ha jugadors que ho passen al cap de mitja hora i després et canta botifarra l’altre i resulta que no porta quasi res. Tu la jugues pensant que les cartes de condició són en un costat i resulta que les treu l’altre. Imagineu-vos la destrossa. I no es tracta de botifarra moderna perquè per a practicar-la no cal rumiar aquesta mitja hora. Bé, això és un altre tema. El tema del silenci en la subhasta i en el joc, està tractat amb molta més cura i rigor en algun llibre que parla de la botifarra.

A la segona pregunta que planteges: en cinquena jugada es pot, o no, jugar igual que en primera, dependrà de la partida i del desenvolupament de la mateixa. De vegades sí, d’altres no.

Així mateix, també penso que el teu company Nord no ha jugat, segons la meva manera d’enfocar una partida de botifarra, com hauria o voldria que ho fes, tenint en compte que guarda el rei d’espasa. Bé, això sí que ho comentaré més endavant.

Adéu.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 07 oct. 2009, 13:07

Candido ha escrit: ¿en cinquena jugada se ha de jugar igual que en primeres jugades?


A la cinquena jugada tens més informació de com està el joc que no pas a la primera i això et pot fer jugar de manera més "meditada".

Depent del que et marca el company, depent del que ha sortit i qui ho ha tirat, depent dels arrastres, depent de certes coses jugaràs d'una manera o d'una altra.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

NORD.

EntradaAutor: corpetit » 07 oct. 2009, 22:52

Bona nit,

En aquesta mateixa jugada, penso que també juga malament el teu company Nord. I juga malament pel següent:

- Si surt de 2, en principi és perquè no n’hauria de tindre cap més i llavors, la teva barrotada seria també del tot dolenta.
Això és així perquè si en té l’as i el 2 sols, és molt temerari sortir de 2, sabent que les cartes bones estan a cul de mà.
Si en té d’altres, ni que sigui un 3, o sigui, que porti 2, 3 i as, per a mi, estaria mal jugat ja que hauria de sortir de 3, no de 2.

- Si realment surt de 3, llavors, bàsicament i aparentment, podria ser per tres motius:
    1.- Podria fallar (sortida de semifallo).
    2.- Podria sortir a defensar-se l’as, tenint el ja comentat as, 3 i 2.
    3.- Sabent que és Est qui porta el joc, no voldria aixecar el galliner i fer-te perdre una carta important a tu. Però això és un plantejament erroni ja que, per molt poc que vulgui aixecar, dependrà sempre d’Oest, de la carta que posi Oest.

Tingui el que tingui el teu company Nord, mai no li faré el rei d’espasa. Com pot sortir amb aquesta alegria de 2 o de 3 tenint el rei d’espasa i, a sobre, sabent que el seu company està al davant de qui, en teoria i segons la manera de jugar d’allí, té les millors cartes (és a dir, Est)? Jugant així, el normal és que, si la manilla la portés finalment Est, as i rei acabessin barrotats.

No cal dir que Nord, si vol sortir a l’espasa, segons la meva manera de jugar, ho ha de fer de rei. És sabut que sortint de rei només en pot treure coses positives:
    - Aixecar el possible as d’Oest.
    - Salvar el possible as del seu company Sud.
    - Fer entrar a qui, segons la manera de jugar local, ha de tenir les millors cartes (Est), i que aquest hagi de tornar a sortir de cara cap a Sud (trumfador).


Possiblement Nord no vulgui arrastrar perquè espera que els trumfos els porti Est, tenint en compte la manera de contrar de l’esmentat lloc. Com que ho sap, prefereix tocar l’espasa de baix per tal que entri Est. Si ho aconsegueix, la pilota la tindrà aquest i, tard o d’hora, haurà de tocar el trumfo. Però sembla obvi que Est farà el que realment ha fet, tornar a tocar l’espasa, per tal de no tornar a tocar l’oro i donar un possible descart al trumfador i per tal de no iniciar l’arrastrada de cara al que ha trumfat. I això és el que ha passat, Est torna a l’espasa pensant que la manilla la porta el seu company Oest i es troba amb la desagradable sorpresa que la tenia Sud.

O sigui, Nord, segons l’esmentada retenció en la subhasta, sap que el contrador real n’és Est i no Oest, i per això no pot arrastrar de cara cap a ell perquè sempre afavorirà a Est i perjudicarà al seu company Sud.

Així doncs, Nord no pot arrastrar i falla l’oro, llavors, ha de sortir, quasi obligadament (encara hauria de tindre basto) a l’espasa però... ho ha de fer necessàriament de 2 o de 3? No! Penso que ho ha de fer de rei de tota la vida, es jugui amb silencis o sense.

Au, ja us he fotut el rotllo, Adéu.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

Re: NORD.

EntradaAutor: Angeles » 08 oct. 2009, 00:24

A veure una cosa.

S'està analitzant una manera de jugar tenint en compta que qui ha contrat és Oest, independentment si en el poble el trigar a passar trumfo significa bon joc, cosa que si és així mai jugaria jo perquè qualsevol senyal indicant cartes el trobo trampa sigui quin sigui.

Per tant, si jo soc Nord i Oest contra, el que no faré mai és sortir de rei. Petita del pal que tingui més llarg i que faci el que vulgui. Diferent si el que contra fos Est.

Però analitzar les jugades tenim en compta qui contra i qui marca (creien que aquest portarà més bon joc que no pas el primer) ja em sembla parlar per parlar.

Així que deixo el tema.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

RUMIANT.

EntradaAutor: corpetit » 08 oct. 2009, 01:20

Bona nit,

Angeles, això és el que ha dit en Candido, que és qui ha penjat aquest bloc. A sobre, ho ha puntualitzat després, per tal que nosaltres entenguéssim el possible desenvolupament de la partida. Ep, jo també puc estar equivocat i haver interpretat malament les seves paraules que, en concret, diuen el següent:

"Contra per que Est li demostra bones cartes, rumian, alla es fa".

A casa meva, aquesta manera de jugar, és trampa però en aquell bar de casal del que parla en Candido, si ho fa tothom, vulguem, o no, deixa de ser trampa perquè, ens agradi o no, tothom ho utilitza. Per tant, tothom té les mateixes possibilitats de posar-ho en pràctica. Altra cosa és si ho desitja, o no.

Malauradament, he vist utilitzar aquest sistema en molts altres llocs. Llocs on no es permet però que, utilitzat diguem-ne amb “subtilesa”, és implacable, molt difícil de descobrir i, per tant, de perseguir. I, en aquests casos sí que és trampa però, mal ens pesi, no hi podem fer res.

Angeles, pel que ha dit en Candido, si realment es juga així allà on diu que es feia aquesta partida, no veus que Oest contra, no pel seu joc, sinó pel del seu company? No veus que, qui realment contra és Est?
Oest contra (pronuncia el mot “contro”), no per les seves cartes, sinó per les del seu company. Per tant i en conclusió, si els altres ho saben (per la paradeta que ha fet Est), tohom fa les bones cartes a Est i, encara que (de paraula) contri Oest, aquest és un testaferro, qui realment té la intenció de contrar i contra és Est però en boca d’Oest. D’aquí que t’ho has de mirar al revés i d’aquí la dificultat de lluitar contra una parella que utilitza aquest “sistema” de subhastar si desconeixes que l’està fent servir. Per a mi i al meu poble, totalment il·legal, al dels altres, ells sabran.

Adéu.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 08 oct. 2009, 09:14

Nomès una petita observació: Es pot analitzar la correcció o no d'una manera de jugar, partint de la base que el que trunfa fa trampes, el que del.lega fa trampes i tot es irregular :oops: :oops: :oops: :?: :?: :?:

aisenyor....

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 08 oct. 2009, 12:04

Probem-ho de molt bon rotllo.

Jo, de fet no massa, però a vegades penso, no sé si 1 segon o 5, no tinc un relotge cerebral que m'ho digui. Hi ha dats en els que tens un joc dubtòs, et toca fer i no saps si delegar o fer directe, només un segon de mes o de menys que tardis, un company avesat amb tu podrà aproximar-se força a les raons d’haver-li delegat. I en funció de les seves cartes prendre riscos.

Es fer trampes?

Home, es cert que tot té una mesura, una cosa es un segon o dos de mes i l’altre son deu, una cosa es fer-ho al inici, on es legitim dubtar, i l’altre es al abarrotar una manilla.

No som màquines, encara que fins i tot els robots comencen a pensar i a tardar en tirar :-).

L’honradesa no es quelcom que es pugui mesurar en temps, o com deia:

“En una palabra: para parecer un hombre honrado, lo que hace falta es serlo”

(Nicolas Boileau)

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 08 oct. 2009, 12:12

Però una cosa es dubtar, i l'altre es tindre un acord amb el company que si trigues 5 segons o mes en delegar es que tens bo.

Hi ha molts llocs en que els usuaris triguen a tirar (inconscientment): us heu fixat que quan algú te fallo directe i te falla el teu 9 ..... sempre triga una mica mes del normal a tirar ??

Adéu !

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 08 oct. 2009, 13:23

Hola Corpetit,

El que volia dir és que trobo un sin sentit penjar a Normes del joc i tàctiques de primer nivell unes preguntes sobre les tècniques d'un joc basades amb picaresques locals. De fet ni hagués contestat al post d'haver-ho sabut. No trobo interessant discutir jugades basades en aquestes circumstàncies especials.

Si el comentari (amb la primera informació rebuda) va ser opinar que trobàvem el contre fluix i el curs de la partida estranya i la resposta va ser: "Contra per que Est li demostra bones cartes, rumian, alla es fa". doncs per mi, tema de discussió acabat.

Candido
Contro
Contro
Entrades: 7
Membre des de: 15 feb. 2008, 20:26

EntradaAutor: Candido » 10 oct. 2009, 15:44

Angeles ha escrit:Hola Corpetit,

El que volia dir és que trobo un sin sentit penjar a Normes del joc i tàctiques de primer nivell unes preguntes sobre les tècniques d'un joc basades amb picaresques locals. De fet ni hagués contestat al post d'haver-ho sabut. No trobo interessant discutir jugades basades en aquestes circumstàncies especials.

Si el comentari (amb la primera informació rebuda) va ser opinar que trobàvem el contre fluix i el curs de la partida estranya i la resposta va ser: "Contra per que Est li demostra bones cartes, rumian, alla es fa". doncs per mi, tema de discussió acabat.


Angeles repecto el que dius, pero no l?acepto. Cuan una norma es admesa per totom, es legal.
La meva cuestio es que O. es va emprenyar y va dir que estava MAL JUGAT o que li habia vist les cartes.

Per lo que he llegit ni be, ni malament sino tot el contrari. es a dir, la meva conclusion es que O. no te rao al emprenyarse y dir que esta mal jugat.

Estic de acord amb tots que es una trampa sigui dit de pas.


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 45 visitants

cron