pitjor que sortir de primera al semi

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

pitjor que sortir de primera al semi

EntradaAutor: txemapenta » 25 març 2012, 21:16

Hu sabia, hu sabia.Est Oros trunfo directe. Sud surt de cavall de basto, oest rei, jo(nord) blanca, est mata de manilla de basto. Est arrastra, sud 9 de trunfo. Sud esta pillat, li queda el as de basto sense la sota, o sigui est te semi de nou i si llensa el as ,posiblement, quedara el descart de sota . A espasa porta la manilla i 2 o 3 mes, no recordo...i semi a la copa.Hu sabia....semi a la copa la enganxen ells (em foten el as) i amb els descarts li foten 9 d'espasa a ell i as i rei a mi. Sud se la ha de jugar de as de basto, confian que la sota estigui a nord, (rollo valent) o 9 d'espasa i espasa (rollo cagat) mai, mai, mai el semi de segona........I arrivem a "la moraleja " del tema un i la seva parella, si potser, han de tenir clar a que juguen, si es juga a pal llarg, es continua jugan a pal llarg, si es juga valent es continua jugant valent, i si es juga cagat es juga cagat. pero tots dos a l'hora.Lo que no es pot fer es comensar de pal llarg i segons com anar de curt després. Si acceptem que el semifallo a la primera surt malament un 70 % de les vegades, el pal llarg a la primera i el semi a la segona surt encara, i mira que es dificil, pitjor encara. Palabrita de niño jesus. :evil:

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 26 març 2012, 15:25

Uf Txema que díficil ho fas.

O per tu l'est està a la teva esquerra, o jugueu en sentit horari o jo estic més espesa del costum, però sigui com sigui, si tu ho dius segur que tens raó perquè entre altres coses ets el REI DE LA BOTIFARRA.

Però generalemtn sempre surt millor sortida de pal llarg que de semi. Però a la buti ja se saps: sempre .... depend, depend.....

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 26 març 2012, 17:05

Hu sabia, hu sabia.Est Oros trunfo directe. Nord surt de cavall de basto, oest rei, jo(sud) blanca, est mata de manilla de basto. Est arrastra, nord 9 de trunfo. Nord esta pillat, li queda el as de basto sense la sota, o sigui est te semi de nou i si llensa el as ,posiblement, quedara el descart de sota . A espasa porta la manilla i 2 o 3 mes, no recordo...i semi a la copa.Hu sabia....semi a la copa la enganxen ells (em foten el as) i amb els descarts li foten 9 d'espasa a ell i as i rei a mi. Nord se la ha de jugar de as de basto, confian que la sota estigui a sud, (rollo valent) o 9 d'espasa i espasa (rollo cagat) mai, mai, mai el semi de segona........I arrivem a "la moraleja " del tema un i la seva parella, si potser, han de tenir clar a que juguen, si es juga a pal llarg, es continua jugan a pal llarg, si es juga valent es continua jugant valent, i si es juga cagat es juga cagat. pero tots dos a l'hora.Lo que no es pot fer es comensar de pal llarg i segons com anar de curt després. Si acceptem que el semifallo a la primera surt malament un 70 % de les vegades, el pal llarg a la primera i el semi a la segona surt encara, i mira que es dificil, pitjor encara. Palabrita de niño jesus.

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 26 març 2012, 17:10

el espés era jo angeles, la adrenalina al perdre la partida em va fer anar a tota pastilla i confonia sud amb nord............. potser hu he explicat malament pero a lo que vaig es a dir que si comensas de pal llarg, la segona continuis o de pal llarg o en el seu defecte de segon pal llarg, no ara pal llarg ara semifallo..........paro perque me altera el tema. Sento massa aquet joc i aquestes jugades podrán més amb la meva salut que qualsevol mesura que prengui el govern............

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 26 març 2012, 18:59

Ara si t'entenc.

A cartes vistes cert que si sacrifica as basto i que entri est os anirà millor, o potser igual si arrastren i el company senyala copa. Arrastraran, copa i .... serà el mateix.

Sortir manilla espasa amb 2 o 3 petites sap com a greu, és, com bé dius tu de caganer.

Però tenir el mateix criteri sempre és a vegades complicat. A vegades et veus forçat a fer una jugada que no la fas quasi bé mai, però la disposició de les cartes a vegades és qui mana.

Un petonàs i a veure si aviat ens veiem pel Espiral.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 31 març 2012, 08:47

Tan de bo fos com tu dius txemapenta. Tan de bo cada vegada que algú surt de carta sola perdés fins els calçotets... Però la botifarra és un joc en el que la sort (p.e. el com estan col.locades les cartes) és molt influient. De la mateixa manera que el company surt de carta sola i et fa caure l'as, també hagués pogut passar que portessis manilla i fessis caure tota la copa (rotllo possibilista). I per què no somniar? qui sap si amb un trumfo major teu pot arribar a carregar l'as de basto (rotllo optimista). El que mai mai mai faria és sortir d'un pal de carta major que sé que fallen i a on no em quedo major del pal, és a dir, mai sortiria d'as de basto sense tenir la sota.


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

cron