11 1 0 0

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

11 1 0 0

EntradaAutor: Carles » 21 març 2015, 14:17

L'altre dia en un campionat (tot dinant) estàvem parlant de les distribucions "poc probables".

I vaig veure que s'havia repartit una sola vegada 11 1 0 0 !!
I ens vam ficar a debatre de com s'hauria jugat, si havia de fer triomf o no, si hauria cantat buti :roll: etc.

Així que he buscat (i trobat) la partida. El destí va fer que el 11 1 0 0 li toques a un robot! Per tant no podem saber la cara de sorpresa del jugador, el robot no crec que s'immutés molt :-p
I a més a més, li va tocar cantar directe! Evidentment va cantar el 11 (oros).

La mà en si, apart de la curiositat, no te massa "joc". Però si la voleu veure, la podeu veure aquí:
http://www.butinet.cat/ape/manual.php?id=2

Apunt estadístic:
S'han repartit un total de 26,863,121 dats, el que fa un total de 107,452,484 mans diferents!
Estadísticament tocarien haurien d'haver sortit 2,6 11 1 0 0, i només en portem un :-)

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: 11 1 0 0

EntradaAutor: corpetit » 27 març 2015, 14:51

Hola,

Sí, és un 2,65% però li ha tocat cantar. Això només passarà una de cada 4 vegades. Va tenir molta sort.

Només un sol cop em vaig veure 12 cartes d'un pal. Eren bastos. I com és natural, no em tocava cantar a mi. Era el joc de la manilla barrotada. Joc en què no es remenen les cartes, només s'escapcen, i vénen acoblades. Ni tan sols em tocava sortir a mi. Vaig demanar de sortir al·legant que veurien una cosa excepcional. Tampoc em van deixar perquè es jugava a pela el tanto i segurament hi hauria hagut crits i soroll.
No cal dir que hagués sortit de manilla. Haurien saltat espurnes.

A la buti vaig veure com un senyor tenia 12 cartes d'un pal. Precisament també eren bastos. Li tocava cantar al seu company i curiosament va dir que havia donat malament i es va repetir la donada. El que tenia 12 bastos es queixava que tenien la partida guanyada perquè el seu company li podia haver passat el joc. Els que estàvem allí li vam recordar que aquest fet era impossible perquè, com és natural, el seu company tenia un fallo directe. I tal com era el seu company, amb un fallo directe cantaria fins i tot amb un quatrer.

Ja és difícil treure aquestes combinacions, però que et toqui cantar a sobre, no ho he vist mai.

El que sí que he viscut en les meves carns és fer buti directa amb 2 manilles i as i rei de l'altre pal, i el que ha de sortir encarar-se del meu pal dèbil amb 9 cartes fermes. Eren copes. El meu as i rei eren d'espasa i la manilla la tenia l'altre contrari. Au, juga-ho!


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 35 visitants