Bones,
el debat és prou interessant, però ens perdrem...
En portbouenc en aquest tema comentava que quan la sortida no era prou clara, ell (tal i com deia el seu avi) recomanava la sortida de pal llarg.
D'altra banda desaconsella la sortida de semifallo. Crec que pozi i més rotundament batet també ho desaconselleu.
Així doncs, estarieu més o menys d'acord que no sempre s'ha de sortir de semifallo. Almenys per sistema.
Jo tampoc crec que sigui recomanble sortir de semifallo a no ser que existeixi una bona raó per fer-ho. He vist molta gent que ho fa i crec que no s'ho pensa gens. Ho sigui que ho fan perquè creuen que és el millor.
Alguns exemples en triomf:
- Quan no tenim cap sortida millor, sabem que té la manilla segur el company i ens tornarà a la següent per poder fallar.
- Quan contra el company (molt probable que tingui la manilla) i no tenim cap sortida millor. Podent tornar-li a obrir pal. A més el triomf que tenim és més interessant per fallar que per fer bases (2 o 3 cartes de figures o blanques).
- El semifallo és d'as, no tenim cap sortida millor i no perjudiquem el nostre propi triomf (no en tenim gaire).
- El semifallo és de figura i no tenim cap sortida millor. Aquí els altres pals haurien de ser realment dolents perquè encara que fossin 4 o 5 cartes haurien de ser les més petites (jo si tinc 4 de 8, sortiré de 8 abans que de semifallo). A més no ens perjudiquem el nostre triomf.
- Els altres pals no es poden tocar perquè serien jugades dolentes.
En altres casos: no sabem que tingui la manilla o és poc probable, tenim un triomf o en tenim molt (4 o més), recomanaria obrir un altre pal.
Sortirà malament si no té la manilla com també si per haver de fallar un pal que segur que podríem fallar igualment, no podem fer-nos ferms altres pals i ens podran destriomfar.
A més hem de tenir en compte que aquella base la farà igualment si després treu la manilla (i no barrota), nosaltres tindrem el triomf per si fa falta fallar més endavant i encara menys probable però possible, podríem quedar en fallo directe amb un descart.
Per mi sortides millors són les que permeten entrar igualment per obrir pal quan contra el company, em defensen un as quan no sé si pot tenir manilles, o em perjudicarien el triomf. Prioritats.
Estaria bé que algú que cregui en aquesta sortida, ens expliqués per què creu que és bona.
Sortir de semifallo perquè si estem de sort aprofitarem el triomf, no té sentit, ja que exposem tot un pal. Un pal que potser fallarem igualment sense sortir-ne.
Igualment estaria bé comentar quan és bona o no, si creieu que hi ha més opcions?
Salut,
droig