aixo es fer trampa?

Formes de jugar a la Botifarra per jugadors experts. (Botifarra moderna Vs Botifarra antiga, sortida d'11, sortida de semfallo)
txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

aixo es fer trampa?

EntradaAutor: txemapenta » 03 des. 2011, 18:57

partida en directe, no butinet.
Dos jugadors acorden , avans de comensar a jugar, que quan un dels dos pregunti al acabar un dat (o sigui quan es pot xarrar) com va el resultat, al dat seguent es canvia el tipo de descart, de positiu a negatiu.
Aixi, aconsegueixen fer "la picha un lio" als dos contraris (realment grans jugadors).
No quebranta cap norma, segons el meu punt de vista.
pero ¿ES LEGAL?

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 04 des. 2011, 00:10

Crec que sí, seria legal.

El que no és legal seria dir o fer senyals per marcar triomfs, pals bons, etc. A més, aquests fossin durant el dat...i no una cosa pactada d'abans.

Una vegada em deien uns que canviaven un estil de joc...posem pel cas que un dat juguen tradicional i l'altre juguen moderna.

Destrempa bastant...nosaltres com que no savíem com anava ens vam queixar (ens va semblar que no era normal aquella manera de jugar), perquè a vegades feien triomfs, contrades o botifarres estranyes... i a vegades jugaven com nosaltres.

No ho vam aclarir...però amb el temps penso que no havíem d'haver-nos enfadat, creure el que ens explicaven i pensar que no eren pas trampes perquè allò estava pactat abans i no cada vegada que veien les cartes.

salut,
droig

pozi
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 06 oct. 2004, 00:42

EntradaAutor: pozi » 12 des. 2011, 20:17

Jo no crec que sigui trampa. Que jo sàpiga no s'ha de per què dir en cap moment si es dóna senya o es marxa del que no es vol, ni si es juga de forma tradicional o moderna. No deixen ser suposicions que un fa quan veu jugar al rival però, evidentment, el rival té tot el dret de canviar les seves estratègies sense fer-nos-ho saber.

No ho havia sentit mai, però em sembla interessant. Això sí cal està molt concentrat i practicar molt amb tots els possibles sistemes. A mi em costaria donar senyal, segurament m'obidaria de fer-ho i acbaria essent caòtic.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 29 juny 2012, 17:13

la legalitat i la integritat no van juntes moltes vegades, la veritat que no hi ha cap norma que digui que això no es pugui fer, però bé jo us explicaré una experiencia meva de tot plegat, anavem a jugar a Alt Camp ( la Selva) i per el viatge que era llarg varem estar parlant amb el meu company i varen acordar que si els contraris feien botifarra sortir de carta falça , dons be darrera partida i et trobes en el meu cas amb vuit cartes de un pal ells fan botifarra i a mi només en mancava la manilla d'aquell pal, dons be jo sortu apretant el meu company mata de manilla i clar no m'hi torna, varem perdre la partida , veieu que a vegades no cal fer coses rares si haguessis jugat normalment haguessin guanyat, questions de gustos es clar.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 29 juny 2012, 19:48

Ostres ... has ressucitat! :P :P

Això et passa per no seguir les teves pròpies normes. Si en botifarra heu quedat que surts de pal fals, has de sortir de pal fals, en tinguis 8 o 10! :twisted: :twisted:

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

Re: aixo es fer trampa?

EntradaAutor: Angeles » 26 jul. 2012, 12:49

txemapenta ha escrit:partida en directe, no butinet.
Dos jugadors acorden , avans de comensar a jugar, que quan un dels dos pregunti al acabar un dat (o sigui quan es pot xarrar) com va el resultat, al dat seguent es canvia el tipo de descart, de positiu a negatiu.
Aixi, aconsegueixen fer "la picha un lio" als dos contraris (realment grans jugadors).
No quebranta cap norma, segons el meu punt de vista.
pero ¿ES LEGAL?


No crec que sigui trampa ni molt menys. "rebuscat" una mica, però coneixent a Txemapenta res estrany :lol:

(serà per això que m'agrada tant jugar amb tu i tant poc jugar contra tu?) :wink:

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 26 jul. 2012, 14:15

Per mi si que es trampa ..... tot el que sigui donar-se informació extra DURANT la partida, ni que sigui entre mans, és trampa!


Torna a “Tàctiques avançades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

cron