La moderna: sistema o filosofia?

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
tRoBlaU
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 22 gen. 2003, 02:34

EntradaAutor: tRoBlaU » 22 gen. 2003, 04:46

Si el meu company em fa directe amb 4 trumfos cambio de company o em foto un tiro. Ni amb 4x4x4x0 está justificat cantar directe.

El que vulgui inventar coses a la butifarra es que te molt per apendre, a la butifarra com al fútbol ja está tot inventat i per sort no sempre guanya el que es mes bó o un sistema infalible, sino el que te la sort del seu cantó (llegiu mes bones cartes o fer un gol).

Si sempre guanyesin els que mes saben, quina gracia hi hauria?...


PD.- Si algú vol inventar quelcom, si us plau dediqueu el temps a fer un invent per guanyar calers sense treballar. Segurament sereu molt mes ben vistos que no pas per inventar un nou sistema de joc de la butifarra. Amb aixó ho dic tot. :-)

rene_descartes
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 16 des. 2002, 09:37

Modena/ antiga

EntradaAutor: rene_descartes » 22 gen. 2003, 21:19

jo crec que la buti es la buti... s`ha de apendre desde el pricipi a tirar cartes... cantar pal... i despres.. ja podrem començar a aprofondir em coneixements del joc mes profunds. La polémica del sistema de la buti moderna enfront a la buti antiga, per mi no es mes que un fals debat entre un sistema... La buti antiga.. i un recurs que en determinats moments de la partida es pot esgrimir a l`hora de cantar amb dolent o amb cuatre triunfos per evitar un contre que donada la situació de la puntuació podría fer mes mal que be. El company ha de saber que aixo es aixi i per aquest motiu s necesita molt de rodatge amb la parella. No crec que la moderna sigui un veritable sistema... que algu m`expliqui altres variants apart de cantar de dolent... es nomès un recurs fet servir per els grans jugadors en determinats moments, i per els jugadorets en moltes mes ocasions
Jordi ha escrit:Un jugador principiant de butifarra canta directe o delega en funcio basicament del atzar, en quan en sap una mica mes algu li explica ke cal ( 5 i semifallo, o be 5 i directe o 6 i semifallo, o be alguna altra distribuccio ) per cantar directe,al cap de un cert temps d'apendre es pensa ke aixo unicament es aixi per poder tenir bons triunfos per fallar o no kedarse sense, nomes al cap de força temps trobes ke a mes tambe es important no sols per tenir tu suficients triunfos sino tambe es bo ke el company sapigui ke tens per tal de poder jugar sabent que tens un minim de 5 o 6 triunfos ( segons sistemes) quan li costa al principiant de veure ke cantar o delegar no es tan sols decidir kines cartes serveixen per fallar sino ke tambe informa al company de kin tipus de joc tenim ( s'hi arriba en dies , setmanes , mesos , anys, cal potser tota un vida ....) Ke algu valori un sistema sols en funcio dels triunfos ke te ki canta i no de la informacio ke dona es viure en la foscor , obriu els ulls treievos la vena dels ulls o l'arbre no us deixa veure el bosc

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 23 gen. 2003, 10:40

hola bon dia,
`jo crec que esteu fent un debat d'una cosa que nomès afecta a la parella del jugador, es a dir si tu jugues amb una persona que fa trunfo amb dolent i delega amb bo i tu ho saps ja està es questió de saber com juga cada persona. llavors pots triar jugar amb ell o no , lo que el contraris pensin es problemes d'ell, es a dir si vas directe amb 4 i els contricants no contren amb bo, tu dons mala sort. Jo entenc que a part del problema (occidental-oriental= tot lo demès es secundari) jugant al sistema de delegar amb bo o fe directe amb dolent si la teva parella no ho sap et deixarà , dons ja ho sabrás per la propera vegada i ja está
modern o antinc mes ven dit delegar amb bo o fer amb dolent o no es igual a la fi es butifarra per les dues bandes
apa siau
psc

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 05 abr. 2008, 19:40

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 26 ago. 2008, 22:18, en total s’ha editat 2 vegades.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 13 abr. 2008, 17:10

...


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 38 visitants