Proposta de normativa oriental oficial (o al menys oficiosa)

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 27 maig 2003, 19:45

Deep i Carles.........m'hi afegeixo totalment !!!
Per cert, Deep, això que dius de 12 mans duplicades........que vol dir? que tothom jugava amb les mateixes cartes, o que?

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Mans duplicades

EntradaAutor: DeepButi » 28 maig 2003, 09:42

Masos,
efectivament, lo de "mans duplicades" és un sistema de joc que s'utilitza a vegades en campionats on es juguen les mateixes cartes a totes les taules. El què es puntúa després no és qui ha guanyat o perdut sinò que es comparen els resultats de les diferents parelles i es puntúa proporcionalment. Per exemple, si amb les cartes X tothom perd, però uns perden de 10 i uns altres de 6 ... els que "només" perden de 6 ho han fet millor i reben més punts.
Per tant, l'importnat no és guanyar o perdre sinò fer-ho millor que els altres.
Amb aquest sistema es minimitza l'efecte atzar, tot i que per descomptat segueix pesant una miqueta.
És un sistema utilitzat de sempre en campionats de bridge, molt rodat i, jo crec, en general força just.

Si algú està interessat en detalla més tècnics podem obrir un foro específic i ho explico en detall.

Tingueu manilles

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 28 maig 2003, 14:57

Bones Deepbuti:
Jo mateix hi estaría interessat a coneixer aquest sistema potser per a organitzar un campionat i tot en el futur... De tota manera tot i que és un molt bon sistema (probablement el millor) penso que també depen del nivell de les parelles. A veure, m'explico. Encara que donguis les mateixes cartes a totes les taules, si la parella contra la que ens enfrontem son molt "dolents" llavors ens regalaran uns quants punts per lògica. Per tant tu pots jugar perfecte i jo fer més punts que tu per el baix nivell dels meus rivals. En resum estem en l'etern dilema de la dificultat de classificar els jugadors segons el seu nivell perque es faci de la manera que sigui mai pot resultar del tot just (potser millor així en el fons).
Una cosa més Deepbuti.... deu haver-hi una feinada impressionant preparant les baralles no?


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 47 visitants

cron