AMB TRES DE REY

Formes de jugar a la Botifarra per jugadors experts. (Botifarra moderna Vs Botifarra antiga, sortida d'11, sortida de semfallo)
plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 08 feb. 2010, 22:57

Si el company (N) surt de sota i jo no tinc ni cavall ni rei, no posarè mai l'as!!!!.... I si a sortit de carta sola? (com acostuma fer en QQ)... si E. vol abarrotar, allà ell... pro jo no regalo l'as, si de càs que m'el prengui. També pot entrar O, sortir de 8... em cau l'as i el company es fot as i manilla amb un trunfet :idea: :idea: :idea:

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 09 feb. 2010, 09:44

Eieieieieieieieiei

Que sortida de carta sola es sortida de Can Titola

Jo només surto de carta sola, quant tinc un sol trumfet i espero il·lús de mi amb gran il·lusió que el company pugui matar i la torni.

Evidentment aquesta jugada la faig "rarament" i quan estic força desesperat amb el mal joc que tinc i segurament amb el company :P.

Fer-la implica que si no mata el company, l'enemic arrastra i et quedes en calçotets amb els dos pals, el del semi i evidentment el de trumfo.

Plana, plana, t'arrisaréééééééééé

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 09 feb. 2010, 09:50

Nosaltres juguem seguint estrictament un mètode. En les mateixes situacions fem sempre el mateix. Això és el què ens permet -si en sapiguessim prou :? - saber què té i que no té el company en funció del què fa i del què no fa.
No invento ni penso coses rares, entre altres motius perquè cada vegada que les penso, la cago :evil:.
Hi ha qui juga amb intuició, amb potsers, amb i si ... nosaltres juguem amb un mètode.

El nostre mètode diu que no es surt de semifallo (al meu poble en diuen jugador de carta sola, jugador de can titola).
El nostre mètode diu que el tercer jugador no pot permetre que el quart mati de Cavall.

Si sabent això la meva companya surt de Sota sola, deu tenir els seus motius. Pot passar que els vegi en el desenvolupament del dat o que no els vegi, i si no els veig pot passar que els hi pregunti i m'els digui.
El que segur que no passarà és que ella em pregunti perquè hi he posat l'As. Li he posat perquè el nostre mètode diu que el quart jugador no pot matar de Cavall i això és exactament el què he fet: impedir-li.

______________

Si ho entenc bé:
* Hi posareu el Rei (10 pels contraris) per protegir l'As (5 per vosaltres, potser 7)
* No hi posareu l'As (11 pels contraris) per protegir el Rei (4 per vosaltres, potser 6)

És a dir, per 1 punt de diferència regalareu el Cavall i deixareu en greu perill Rei i As. La racaneria pot sortir molt cara.

Apa, tingueu Manilles.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 09 feb. 2010, 09:54

QjQ ha escrit:...
Jo només surto de carta sola, quant tinc un sol trumfet i espero il·lús de mi amb gran il·lusió que el company pugui matar i la torni.
...

Jo això ho trobo al·lucinant :twisted:. Puc arribar a sortir de carta sola ... quan tinc forces trumfos (un mínim de 4). Però fer-ho amb un sol trumfet és com estar davant del precipici i fer un pas al front.

:roll: :roll:

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 09 feb. 2010, 12:31

Viam QQ i deep: Vosaltres acostumeu jugar sempre amb la mateixa parella (cosa que em sembla perfecte) pro jo, per posar el meu cas, només als campionats de suïs he jugat amb 55 companys diferents.

Ja se que "reglament" (maldita paraula) només hi ha un... pro quant jugues amb tantes persones diferents, (i com "cada maestrillo tiene su librillo"), em don el dret de ser més "anàrquic" en la manera de jugar.

Per altra banda, jugar sempre igual.... em sembla poc "emocionant", oi lanena :?:. Surt poques vegades... pro quant surt, es l'ostia :!:

La veritat, crec que el que fa gran aquest joc, es que les mateixes cartes es puguin jugar de mil diferents maneres. :arrow:

Hi ha tant poques ocasions a la vida quotidiana que et permetin ser anàrquic :oops: :shock: :roll: :shock:

lagonegro
Contro
Contro
Entrades: 2
Membre des de: 06 feb. 2010, 17:31

LAGONEGRO

EntradaAutor: lagonegro » 09 feb. 2010, 14:31

I PREGUNTO EL COMPANY COM SAP QUI TE EL AS? HA DE REGALAR EL REY A CEGUES .....EXPLICAM AIXO QUE NO ENTENC PERQUE SE A DE REGALAR UN REY QUE POT FERI BASE I AGUANTAR ANADAS?

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 09 feb. 2010, 14:58

lagonegro,
no sé exactament a qui estàs contestant/preguntant ni a quina situació exactament et refereixes. Culpa nostre que hem fet derivar el teu post cap una altra banda, clar :?.

Jo crec que ho has explicat clarament al començament: amb tres (o més) de Rei, de la segona per poder aguantar basa. Estic d'acord amb tú.

plana,
que juguis amb 55 persones diferents no és motiu per jugar "malament" 8) amb cap d'elles.
Jo entenc que cal adaptar-se al company ... si surt de Rei o d'As amb As-Rei, si dona o no l'As (això és fàcil: només els robots i jo no el donem), etc ... però d'aquí a "fer qualsevol cosa" hi ha un pas ... llarg. No?

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 09 feb. 2010, 15:27

DeepButi ha escrit:. plana, que juguis amb 55 persones diferents no és motiu per jugar "malament" amb cap d'elles.


Jugar "malament"??.... Qui te el "peu de rei" per mesurar que està ben jugat???.

Si cada vegada tothom tingues tres de cada i tothom tingues una manilla, un as, un rei,etcetc... es podria fer un manual del bon jugador i poder seria infal·lible a la llarga (pro molt aborrit, el normal seria 36-36) i només es podrien guanyar tantos si el contrari jugues malament.

El que intento dir es que en un joc on l'atzar es tant important, es presta fer jugades "genials"... i que de tant en tant surtin be.

Saps que passa?.. es que jo de petit ja era "antisistema", el que no vol dir que no el conegui. Moltes de les jugades "pseudogenials" no les faria mai amb segons quin company :lol: (o en segons quins contraris :oops: ). Axó es el que volia dir al parlar de 55 companys diferents......

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 09 feb. 2010, 15:38

Eh! Que t'has deixat el 8) que hi ha darrera del "malament" que ademés és entre cometes home!

Ja m'agradaria a mi no jugar "malament" :P :P

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 09 feb. 2010, 15:57

Deepie
Una mica manipulador tu :)
Copies la línia on dic que ho faig
I no copies on dic que ho faig rarament i els motius per els que no s'hauria de fer.

De totes formes, i ja es estrany, que puc estar d'acord amb en plana quan parla del punt d'intuïció.

D'altra banda sortir de semi quan tens 4 trumfos dels rivals, et pot passar gairebé el mateix si el teu company no mata i te la torna.

En resum:
"jugador de carta sola jugador de Can Titola".

I tornem a la sortida amb tres de 12..................

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 09 feb. 2010, 16:05

Sobre la sortida de tres de 12.
Lamento semblar segons qui, però encara que sigui definint que no hem fet trumfo nosaltres i que el company no ha contrat. Sense saber mes de la resta de cartes, si son bones si son dolentes, si tinc pals llargs si no els tinc, etc etc.

Així d'entrada no seria la meva primera selecció de sortida, segur que en tinc d'altres i a mesura de veure els descarts dels rivals del pal que marca el company, decidiria si defenso el 12 amb la segona o surto directament de 12.

Aquesta jugada no te una definició tant precisa al meu entendre com la d'as/12 o la sortida per sota del pal llarg en botifarra. O la no sortida de semi :D

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 09 feb. 2010, 16:28

QjQ ha escrit:"jugador de carta sola jugador de Can Titola".


Pensa que cada vegada que surtis de sola t'ho recordaré

...en botifarra dels contraris, tampoc es bo sortir de sola :shock: :shock: :?: :?:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 09 feb. 2010, 20:37

plana ha escrit:...en botifarra dels contraris, tampoc es bo sortir de sola :shock: :shock: :?: :?:

Si el contrari sóc jo, sí plana.

D'un avi del poble: ¿al contrario que le cuentas? Cuanto peor juegue, mejor (sí, era castellà, passa res?).

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

"la tercera, la major"

EntradaAutor: corpetit » 12 feb. 2010, 16:00

Bona tarda,

“La tercera, la major”, “a la tercera, la major”...

És cert que la frase pot estar mal formulada, o que pot portar a equívocs, però tal i com ha explicat molt bé en DeepButi, ens hem de quedar amb el seu concepte o sentit. El o els que inventaren la frase sembla evident que tenien o tenen força coneixement d’aquest joc i donen per sobreentès que no serà necessari posar la major si no cal, si el fet de fer-ho és inútil, fútil. Simplement, crec que ho varen fer per abreujar, per simplificar, encara que, de vegades i fora de context, pugui semblar mancat de sentit.

Pel que fa a la frase: “el tercer jugador no pot permetre que el quart mati de cavall”, entenc que no és del tot correcte. Sí que moltes vegades hi trobarem un cavall implicat en la jugada, però no sempre. Ens pot passar amb altres cartes com la sota, el 8...

Per exemple:
- Si Sud té rei, 8 i 2 de copa i em surt de la del mig (el 8 ); Est no supera; jo, Nord, si tinc cavall i as, hauré de posar el cavall.
Motiu: per tal que Oest no pugui barrotar amb la sota.

- Si Sud té rei, 7 i 2 de copa i em surt de la del mig (7); Est no supera; jo, Nord, si tinc sota, cavall i as, hauré de posar la sota.
Motiu: per tal que Oest no pugui barrotar amb el 8.

En aquestes situacions també podem observar la importància d’haver de sortir quasi sempre de la correlativa major, però bé, això ja és un altre tema.

És a dir, el tercer en tirar no pot permetre que el quart barroti. Fins on li sigui possible, el tercer en tirar haurà de procurar que el quart (cul de mà) no barroti al company (el que surt). El tercer en tirar haurà de procurar desactivar la barrotada del quart. Algunes vegades no podrà però, almenys, ho ha d’intentar, ha de procurar que això succeeixi el mínim de cops possible.

Encara que això li pugui suposar perdre una carta important, ho haurà de fer perquè, en casos com aquest, es deu al seu company i haurà de jugar per i per a la parella (i, indirectament, per tant, també pels seus propis interessos). En casos com aquests i posant-nos a la pell de Nord (tercer en tirar), ens haurem de sacrificar pel company, tot i que, de vegades, sembli incongruent fer-ho, defensant o intentant defensar una suposada carta d’inferior rang a la que sacrifiquem. Però, en aquestes situacions, no hi haurà marxa enrere puix que Sud ja haurà efectuat la sortida i el nostre objectiu serà modificat (com tantes i tantes vegades) del que en un bon principi teníem (fer-nos o salvar aquella determinada carta), passant a ser el de tractar d’evitar un mal major.

El motiu de posar la “major” o la que faria la funció de “major” és per evitar la barrotada. De vegades, la barrotada d’ambdós (Nord i Sud), i evitar així el possible perill de pèrdua d’ambdues peces o, simplement per evitar que els contraris es puguin fer més bases i, en conseqüència, més punts.

Només cal veure la discrepància existent sobre únicament aquest sol punt “la tercera, la major” dels exposats.

- Si sabem que el company no segueix aquesta norma, millor sortir sempre de rei.

- Si sabem que el company la segueix al peu de la lletra, podrem sortir de la del mig.

- Si no sabem com juga el company, potser millor sortir de rei. Per tal de curar-nos en salut i evitar raons.

Llevat de determinades excepcions (com sempre vaja), jo, particularment, acostumo a seguir el sentit d’aquesta norma, encara que hi hagi de posar l’as.

Lluís Canal, El petit gran joc de la botifarra, Gaüses, Llibres del segle, 1997, pàgina 70, ens comenta el següent:

“Entre altres normes, el bridge en té una que diu: la segona, la menor; la tercera, la major. Aquesta regla t’aconsella donar la carta més petita, si ets el segon a servir, i, en canvi, la major del pal en joc, si n’ets el tercer. No és possible seguir el primer consell, perquè en la botifarra has de matar sempre, però és molt aconsellable i sol donar bons resultats seguir el segon consell en el joc de la botifarra.”

Adéu.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 12 feb. 2010, 19:14

Qui no sigui capaç d'entendre que

El tercer jugador no pot deixar que el quart mati de Cavall

s'ha de llegir com

El tercer jugador no pot deixar que el quart mati de Cavall o inferior

encara menys podrà entendre totes les connotacions, conceptes, excepcions i sobreentesos de

La tercera la major.

Frase que, com molt bé senyales no és de la botifarra sinó copiada del bridge, on les cartes no ténen valor de punts i per tant no hi ha res a sobreentendre: el tercer sempre posa la major.

Pels que vulguin utilitzar frases errònies, n'hi ha una altra, també copiada del bridge (i també equivocada) que diu que en botifarra es surt de "quarta de pal llarg".

Apa, tingueu seny.


Torna a “Tàctiques avançades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 38 visitants

cron