És útil servir enganyant?

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 23 set. 2002, 15:39

Aqui ara ja es comencen a comentar les jugades que es probable no enganyar al company.Alguna cosa hem aconseguit Quiquet,almeny s'han adonat que enganyar al contrari ,sempre es enganyar al company .Aixo ho haurien de tenir molt clar els enganyadors.Que es un joc de dos no individual .

Pepma
Recontro
Recontro
Entrades: 37
Membre des de: 18 set. 2002, 21:48

EntradaAutor: Pepma » 23 set. 2002, 22:11

El que veig es que s'esta creant una mica de mal rollo i tot
amb aquesta història.

Jo pensava que era una "tàctica" o"tipus de jugada" poc frequent
i sobretot en gent que no en sabia gaire, però veig que per la diversitat que hi ha de les dues bandes, això de servir lliure
es tracta de tot un estil.

Proposo que voteu l'enquesta del carles que es refereix a actualitzar el butinet fent que aquest permeti definir quin
tipus de partida s'ha de jugar, la enquesta esta a suggeriments.

I perdoneu per lo de "enganyar", potser ho hauría d'haver enfocat
diferent.(servir lliure, potser)
Ja veureu, a mi quan en butifarra algun cop he sortit de rei tenint
as i sota , el colega ja em diu que l'estic enganyant!!(i te raó...)

Proposo que tanqueu aquest tema,i que voteu a l'enquesta
del carles, perque me'n sento responsable i tot ja.

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 24 set. 2002, 10:05

Pepma ,es que si fas buti tu sempre has de sortir d'as,si el fa el teu company sortiras de 10 ,si la buti la fan els altres sortiras de 12 .Aixo no esganyar a ningu.Crec jo vaja ......
Amb lo que respecta al tema de l'enquesta no es mala ideia,pero el que aqui estem tretant necessita una explicació,del perquè s'enganya.i perque es diu que nomes s'enganya al contrincant pero al company mai,cosa que encara no entenc com es pot enganyar a un i als altres si.Aquest es el tema.Si diem Si o No,no hi han explicacions posibles,i tot quedara penjat a l'aire.

Chester
Contro
Contro
Entrades: 7
Membre des de: 19 set. 2002, 15:01

sense resposta

EntradaAutor: Chester » 24 set. 2002, 10:59

Espero impacient que algu me expliqui un altre joc de consevol part del mon on el company t'enganyi.
Y quina explicacio raonable tindria per tornar a jugar l'enganyat.
(No val dir "matrimoni")

Pepma
Recontro
Recontro
Entrades: 37
Membre des de: 18 set. 2002, 21:48

EntradaAutor: Pepma » 24 set. 2002, 14:24

Ja ho se Alex, em referia a que cuan començava a jugar a aquest
joc, la paraula enganyar podia tenir varis significats, y que
a criteri meu el tema de servir lliure n'és un.

Per mi,enganyar al contrari implica enganyar al company, o si mes no al dubte i el mal de cap encara es mes fotut.

jiji
Botifarra
Botifarra
Entrades: 100
Membre des de: 18 set. 2002, 23:48

EntradaAutor: jiji » 03 oct. 2002, 04:37

He arribat tard a la discusió.. però segons la meva opinió, que hi ha vàries maneres de jugar a la Butifarra és evident però no només "enganyant" (si m'ho permeten els occidentals) o "tirant sempre la mes petita" (que ja és gros que seguir les normes o jugar a la Butifarra simplement se li hagi de dir un nom tant llarg eh??), també podem diferenciar entre els que juguen bé i els que juguen malament, els que tarden a tirar perque fan altres coses i els concentrats, els que acaben la partida i els que se'n van al cap de quatre mans...i si estem jugant per divertir-nos o es tracta d'un campionat
Això a part, la qüestió es sempre la mateixa! si estem parlant de partides privades entre 4 persones que juguen igual (o que no en saben o que no conten) no hi haurà mai problema! ara bé si ens barregem orientals i occidentals... HO SENTU! però s'haurà d'arribar a un acord! es jugui com es jugui el que NO POT SER es que te trobis a mitja partida amb que uns fan servir uns criteris i tu n'estàs fent servir uns altres i sobretot si jugues de manera oriental.

Lo bo del Butinet és que precisament pel fet de reunir tanta gent diferent de tot arreu s'ha fet evident questa divergència a l'hora de interpretar les normes de la Butifarra fet que ens portarà a fer-nos posar d'acord (almenys quan es tracti de campionats) i, repeteixo això és bo! També diré que és cert que mentre estem jugant aquí al Butinet no hi ha res a exigir.
Ara bé!! m'agradaria que els fervents defensors de la occidental reflexionessin una cosa: tenint en compte que en els campionats generals i la majoria de campionats locals de Catalunya es fa servir la interpretació aquí denominada oriental, tenint en compte això, els orientals jugant "a la nostra manera" seguim sense perturbar ni alterar ni molestar el transcurs i desenvolupament del joc dels occidentals perquè no els estem "transgredint" cap norma de interpretació del reglament a l'hora de tirar sempre la més petita en canvi a la inversa SI que transgredeixen les normes tal i com les hem entès i ens les han ensenyat a nosaltres equivocant la nostra forma de jugar i els agradi o no sentir-ho d'això se'n diu ENGANYAR!

jiji/montse

Visitant

EntradaAutor: Visitant » 03 oct. 2002, 14:46

Es cert, potser sabent qui ve d'orient i qui d'occident no seria
tan agradable pels d'occident.

Es una injustícia ara mateix.

Potser si no hi haguéssin orientals a qui enganyar, llavors el joc occidental si que semblaria l'oca.

Si mai es permeten espectadors en les partides com demanen
alguns segur que m'hi apunto una estona cada nit, a veure
una partida occidental i a descollonar-me de riure...

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 03 oct. 2002, 20:56

jiji...........perdona però jo he anat a varios campionats i depen de la zona on es facin es permet servir lliure.......o no.
La butifarra està viva i això és el que interessa, com la llengua. O em direu que natros, els del sud i els de Lleida parlem malament i vatros, els de Girona i Barcelona parleu bé?
Un petó, i penseu que "tot es correcte", ningú té l'exclusiva de la butifarra...........o sigui que com diuen els castellanufos "Alla donde fueres haz lo que vieres".

jiji
Botifarra
Botifarra
Entrades: 100
Membre des de: 18 set. 2002, 23:48

EntradaAutor: jiji » 03 oct. 2002, 22:00

Masos korasson!!! jeje tot i que sok butifarrera fins a la mèdula nu me comparis un joc amb la nostra estimada llèngua!!!

Pel què fa a la resta, aclarar que no era tant el dir que els occidentals interpreten "a la seva" el reglament (per no dir que hi ha equivocats tot i que sí equívocs) com fer-vos veure que una manera de fer i l'altra es diferencien, entre altres coses, en que una (la oriental) amb la seva actuació no molesta a l'altra (la occidental) en canvi a la inversa si! és a dir, si jo te tiro sempre "religiosament" la més baixa no estic incomplint cap norma teva en canvi si tu me tires la que vols si que n'estàs incomplint una de meva... així doncs, si estem en un campionat mirem-nos com la organització en qüestió ha interpretat el manual (a falta d'un tribunal constitucional butifarreru :Þ jeje) i si estem en partida particular sondegem als nostres companys.

Però... pensant pensant... em pregunto :idea: : de que serviria als occidentals fer aquesta "pirula" si els contraris no juguessin a l'estil oriental?? donat que si tots juguen a enganyar... aki no ens fiem ni dels contraris ni del company i posats a dir ni de Déu! i si no em tiren la més baixa no em faran pas disuadir de seguir amb el pal en qüestió perque aniré a "provar sort" sempre encara que això pugui sonar poc professional.

montse/jiji
jiji l’ha editat per darrera vegada el dia: 03 oct. 2002, 22:32, en total s’ha editat 1 vegada.

Visitant

EntradaAutor: Visitant » 03 oct. 2002, 22:08

Si, ve a semblar-se al blackjack montse.

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 03 oct. 2002, 23:23

jiji:

a) en tots els campionats hi ha un reglament........l'únic que has de fer es seguirlo.
b) el fet de servir lliure..........no vol dir enganyar ni fer pirules ni res de res...........es pura estrategia.
c)No se pk esteu empenyats en que el vostre sistema es l'únic, l'inimitable, l'incomparable, l'inigualable...........en fi.......el millor.

En fi..........m'agrada més fer estrategia que matemàtica pura i dura, i segueixo dient que hi ha dos sistemes que estan vius...........no són ni millors ni pitjor........´són diferents i punt.

Quiquet
Barretina
Barretina
Entrades: 165
Membre des de: 18 set. 2002, 15:55

EntradaAutor: Quiquet » 04 oct. 2002, 00:33

Masos el nostre sistema es:el vostre sistema es l'únic, l'inimitable, l'incomparable, l'inigualable...........en fi.......el millor

el vostre pot ser tot lo modern que vulgueu i el podeu fer a tants campionats com us doni la ......................... vostre santissima voluntat.

Però sempre sera salsitxa

no será Butifarra

:evil:

Quiquet
Barretina
Barretina
Entrades: 165
Membre des de: 18 set. 2002, 15:55

EntradaAutor: Quiquet » 04 oct. 2002, 00:36

Però en fi si voleu deixem la polemica
Entre lo dels dos colors, insisteixo amb el rosa, i una mica de mal rotllo.
Potser que parem
Ho deixem amb lo de servir lliure
Que cadescun faci en els Campionats el sistema que vulgui
Però com no entreneu al nostre tindrem els renuncios a punt per a quant vingueyu als nostres Campionats
jejejejej

va vinga
:D
que ningu s'enfadi

Hilbert
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 18 set. 2002, 23:57

una pizca de emoción extra...

EntradaAutor: Hilbert » 04 oct. 2002, 01:28

:roll: Decidme egoista,pero yo disfruto muxo más no teniendo q tirar la más baja,y todo esto se aclararía si antes de empezar la partida se aclarara la forma de jugar,pero como seres humanos q somos nos gusta la polémica,discutir es un arte,aún teniendo tan fácil solución como sería una pregunta y 3 respuestas antes de empezar.
Tb creo q ciertos elementos altamente irascibles q pululan por la butinet tendrian q optar más por el diálogo cuando uno de nosotros jugara de esta forma antes q ponerse a pegar gritos indiscriminadamente,para todos ellos: "darle una pizca de humor a la vida,no os arrepentireis".Lo digo pq si a mi se me dice de buenas maneras no me importa jugar tirando la más baja,pero creo sinceramente q pierde ese toque de emoción y riesgo extra.Yo solo hago un llamamiento a aquellos q no hayan probado lo de no tener q tirar la mas bajan q lo prueben,q no se limiten a criticar una forma de jugar sin antes haberla practicado pq desde mi punto de vista,jugadas q podrían resultar mecánicas y automáticas se convierten en dudosas y arriesgadas...(no es como hacer puenting...pero q se le puede pedir a un juego de mesa!!)
HILBERT.

jiji
Botifarra
Botifarra
Entrades: 100
Membre des de: 18 set. 2002, 23:48

EntradaAutor: jiji » 04 oct. 2002, 03:49

mmm... "como dijo Jack el Destripador... vamos por partes!" :Þ

Masos:

a) en tots els campionats hi ha un reglament........l'únic que has de fer es seguirlo. -----> evidentment jo i la gran majoria ja ho fem, només deia que majoritàriament i sobretot a nivell de Campionats Internacionals de Butifarra es fa servir la interpretació oriental. Jo m'adapto fins i tot a una pedra! :D

b) el fet de servir lliure..........no vol dir enganyar ni fer pirules ni res de res...........es pura estrategia. ---->No és estratègia es tracta més aviat de interpretació d'una norma, fet que no el fa erroni per si sol, és clar! només que el resultat SI que esdevé un engany!

c)No se pk esteu empenyats en que el vostre sistema es l'únic, l'inimitable, l'incomparable, l'inigualable...........en fi.......el millor---> no no no estem dient que sigui res fora de serie com ja he dit és qüestió de interpretació, el que jo deia es que éssent les dos formes de jugar interpretacions de la mateixa norma i pertant en un principi vàlides una (ara ja parlo clar) puteja als altres mentre l'atra no, perque éssent sincers poca gent comença la partida (el gatito si és cert) dient: eps! que jo no tiro sempre la més baixa! sinó que quan et trobes a mitja partida i els dius però si abans has tirat la carta X com si no en tinguessis més llavors es quan se t'enuncia (amb bones o males maneres) ei ei que jo jugo aixi i punto!

Una abraçada Masos maka! :D

Hilbert:

(no te llamaré egoista jeje) pero es que me lo has dejado bien... cuando dices: "aún teniendo tan fácil solución como sería una pregunta y 3 respuestas antes de empezar." ----> lo veis??? lo veis???? solo 3 respuestas!!!!!!uno ya se calla su forma de jugar!grgrggr nos quieren engañar!!!!! jajajajja :roll: Lo siento gatiiiiito es broma!!! un besitu en los bigotes!! mmmmuà! Por lo demás, si con los que juegas no nos importa que practiques puenting con nosotros, estoy deacuerdo contigo :wink:

jiji/montse


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 40 visitants

cron