Anades (descarts) dels contraris

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

Anades (descarts) dels contraris

EntradaAutor: fritz » 16 set. 2010, 17:11

Oest fa botifarra directe. Sud té una collada de cinc de Rei i Nord té Manilla, As i una altra, Sud surt de la segona en valor i Nord mata de Manilla, Est i Oest serveixen coll. Nord juga l'As del mateix coll, Est serveix i Oest té una anada.

-És ben jugat que Nord repeteixi coll o és preferible que trascolli?

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 16 set. 2010, 19:17

O sigui ... si repeteix pal ...

Oest tindrà 4 descarts
Nord 2
Est 2

Tothom té temps més que suficient, en qualsevol sistema de descart (negatiu, positiu, mixte o aleatori :wink:) per donar tota la informació.

:?: :?:

Renunciar a dos descarts (Nord) és durillo.
Però donar-ne quatre a qui ha fet Botifarra directe i dos a la mà pobre, també.

Suposar que Nord té una segona Manilla (ja ha tret una Manilla i un As) és molt suposar. Però donat que la pregunta és "què ha de fer Nord?", hauriem de saber què té!
Si la té ... sense dubtar-ho, tornar el pal.
Si té un As ben defensat ... defensar-lo i "controlem" dos pals, no deixem que es donin informació i quan (si) entrem amb l'As bingo! tornar el pal inicial.
Si té un As mal defensat ... tornar el pal (per poder-lo carregar).
Si no té res ... tornar el pal per carregar figures.

O algo així. :wink:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 16 set. 2010, 19:22

DeepButi ha escrit:...

Suposar que Nord té una segona Manilla (ja ha tret una Manilla i un As) és molt suposar. Però donat que la pregunta és "què ha de fer Nord?", hauriem de saber què té!
Si la té ... sense dubtar-ho, tornar el pal.
...

Doncs ... potser és mala idea perquè si li marquem el pal a Sud deixem el camp lliure una vegada feta la Manilla ... potser millor que entri Oest i veure'l a venir ... :!: :?:
No tornar-lo?

Ai senyor!

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 17 set. 2010, 12:18

No sé si serà la millor jugada però jo el que faria seria el següent:

Si soc nord i no tinc cap més entrada tornaria al pal i carregaria a les bases del company les possibles figures que tinc. Possiblement amb aquesta jugada si el company té un as el perdrà degut a les anades d'oest però almenys farem les possibles figures meves que estarien perdudes.

Si tinc altra entrada trascollaria.

És més o menys l'opinió de DeepButi amb el qual estic d'acord.

Kalimi5t
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 05 maig 2008, 23:15

EntradaAutor: Kalimi5t » 11 set. 2011, 21:55

DeepButi ha escrit:O sigui ... si repeteix pal ...
Suposar que Nord té una segona Manilla (ja ha tret una Manilla i un As) és molt suposar. Però donat que la pregunta és "què ha de fer Nord?", hauriem de saber què té!
Si la té ... sense dubtar-ho, tornar el pal.
Si té un As ben defensat ... defensar-lo i "controlem" dos pals, no deixem que es donin informació i quan (si) entrem amb l'As bingo! tornar el pal inicial.
Si té un As mal defensat ... tornar el pal (per poder-lo carregar).
Si no té res ... tornar el pal per carregar figures.
O algo així. :wink:


A mi em sembla una manera molt respectable de jugar-ho. Resumint... Si Nord té un as ben defensat, l'ha de defensar i no tornar el pal... I resar perquè si entra Oest, Sud no s'hagi de descartar del pal! En els altres casos, tornem el pal.

Però també penso que potser (amb la informació que tenim) hauriem de tornar el pal de totes totes. M'explico:
Al no tornar el pal (no sabem amb quina ma ha cantat buti Oest, però l'ha cantada amb un semi-fallo, de la resta deu anar força bé!) potser ja ni tornem a entrar... Jo crec que potser tornaría el pal en tots els casos i salvar el que podem: Si ja fem un pal sencer + les basses + descartar l'as i els punts que el defensen.... Haurem salvat els mobles!

DeepButi ha escrit:Doncs ... potser és mala idea perquè si li marquem el pal a Sud deixem el camp lliure una vegada feta la Manilla ... potser millor que entri Oest i veure'l a venir ...
No tornar-lo?


Doncs com he comentat abans... Potser el "veure'l a venir" vol dir que ja ni tornem a entrar... Amb la informació que tenim (perdoneu si repeteixo, però Oest a fet buti amb un semi-fallo i cap punt del pal... si no està apretat pel marcador, de la resta deu anar més que bé!) jo tornaria el pal i salvaria els maxims punts possibles. I crec que l'equip que ha fet butifarra no faria gaires punts...

La meva humil opinió... Espero no ofendre a ningú. I evidentment si algú crec que estic equivocat agrairé la seva opinió.

Kalimi5t
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 05 maig 2008, 23:15

EntradaAutor: Kalimi5t » 13 set. 2011, 01:58

Ja he comentat que en el cas actual jo sempre tornaria el pal i crec que és la opció encertada (i potser n'hi ha varies). Tot i així he pensat en una exepció. M'explico:

En el remot cas de que tinguéssim una manilla (cosa que crec poc probable pel que vaig comentar: Oest canta buti amb un semi-fallo i res del pal), em sembla que coincidim en que hauriem de marcar el pal (ja sigui pel mètode positiu o negatiu, segons com juga la parella) perquè un cop acabés el company féssim també els punts de la manilla...

Però.... al Butinet Online... Molts cops no sabem com juga el company, ell no sap si marquem algun pal i pot ser que no vingui a la nostra manilla... Si entra Oest jo tindria por de que s'ho fes tot, ja ha tingut 4 descarts i ves a saber si el seu company encara n'hi pot donar algún més segons vagi el joc... Al Butinet Online potser (i evidentment no és la millor manera de jugar la ma amb el company de sempre) em faria la manilla de cara i després tornaria el pal...

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

Anades (descarts) dels contraris

EntradaAutor: droig » 04 oct. 2011, 18:39

Bones a tots,

Jo també volia donar la meva opinió al respecte.

Primer repeteixo els 4 casos per Nord:

i - una segona manilla
ii - un as ben defensat (molt possiblement fa caure la manilla)
iii - un as mal defensat
iv - menys que un as en els altres pals

i) com diu DeepButi seria suficient per marcar pal de la nostra

manilla si en tenia 5, però no ho sabem!? podria tenir-ne tres només. A més, no tenim la informació de si la segona en valor de Sud es superada per Est.

Suposant que no supera Est i sabent que per les cartes que dóna aquest, Sud en té 5, canvia substancialment...

Ara doncs suposem que tenim una segona manilla. Com diu Kalimi5t (entre d'altres) és poc probable, però pot passar i s'ha de tenir en compte.

Aquí caldrà veure com és aquest pal de manilla o un tercer pal (menys probable encara) que també interessi. Per tant, surten tres opcions aquí:

1 - Fer la ferma que ens quedi del pal de sortida del company (segons haurem matat d'as o manilla) i tornar al company.
2 - Fer la ferma i canviar de pal.
3 - Canviar de pal sense fer la ferma.

No comento quan, depenent del segon pal de manilla o un tercer pal, faria una o altra opció per la dificultat.

Per tant, aquesta opció no és clara almenys per mi.

ii) D'acord amb tothom crec.

Obrir el propi pal. Normalment fent la ferma perquè si entra el company continui i tenint-ne una, que si no n'he de marxar, servirà per anar-hi també (si l'enunciat m'ho deixa triar).

iii) D'acord amb tothom crec.

As poc defensat no és suficient si es veu que l'altre té collada llarga. Sí podria ser-ho depenent dels altres pals.

En tot cas, fer la ferma del pal del company i tornar-hi si no tenim possibilitats de fer l'as o de fer base (amb reis o cavalls) als altres pals.

i) Encara més d'acord. Sense res s'ha de tornar el pal del company.

Aquesta jugada depèn del joc de Nord. Per tant si l'enunciat no ho diu és molt complicat decidir-ho tant genèricament.

droig
:-)


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 33 visitants