L'autobús de les 22:15

Per parlar i debatre sobre els campionats online.
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

L'autobús de les 22:15

EntradaAutor: corpetit » 11 juny 2014, 00:16

Assumpte: l'autobús de les 22:15

Bones,

Miro l'enunciat de la pàgina web del butinet i diu que tots els campionats començaran a les 22:15, sense concretar ni especificar més, no posa els segons. Al meu entendre, en no concretar més, cap campionat hauria de començar abans de les 22:16:00 perquè al segon 59, continuem estant dintre del minut 15. I si es vol ser el paradigma de la puntualitat i filar encara més prim, doncs que es posi que començaran a les 22:15:00.

Doncs bé, últimament portem uns quants campionats que, al meu entendre, comencen abans d'hora:
http://www.butinet.cat/index.php?pagina ... ats&id=643
http://www.butinet.cat/index.php?pagina ... ats&id=641
En aquests no hi ha dubtes d'interpretació:
http://www.butinet.cat/index.php?pagina ... ats&id=636
http://www.butinet.cat/index.php?pagina ... ine&id=840
És com si anéssim a agafar l'autobús de les 22:15, arribéssim abans d'hora, ni que fos un segon, i aquest ja hagués marxat, i a sobre, que no en passés cap més fins al cap de dos dies.

Jo no sé a què ve aquesta puntualitat desmesurada. Quan la majoria de gent juga per plaer, es vol alliçonar a algú? Si hi ha contesta, de ben segur que es dirà que no es vol esperar més del compte i que quan es té un nombre parell de participants, el campionat comença. Però això no em serveix perquè, si es comença al minut 14, perquè no es pot començar al minut 8 si també estem amb nombre de participants parells? I si anem tirant enrere, on arribarem?
Algú pot pensar que no vindrà de dos minuts, que no n'hi ha per tant, però també hi ha alguna persona que va escopetejada i ha de sopar de pressa i corrents per tal d'arribar a l'hora. Només falta que es comenci abans.
Penso que s'ha de respectar el rellotge però en cap cas es pot començar abans d'hora. Penso que si som senars, s'ha d'esperar el temps que calgui, i més en uns predonats que tenen una durada de poc més d'una hora. Si convé, ja que els robots no estan permesos, es poden agafar jugadors del general, però en cap cas començar abans. Vaja, de poder fer, es pot fer tot, però la veritat, no m'estranya que cada cop hi hagi menys participació en aquests campionats. Arreveure.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 11 juny 2014, 23:11

Mai he començat un campionat abans de les 22:15:00.

I si son passades les 22:15 i hi ha persones que volen jugar (i que m'ho han fet saber), solc donar uns minuts de cortesia per que és puguin apuntar (malgrat les queixes dels puntuals).

Sobre l'hora que surt a la web:
- Es l'hora en que comença el campionat segons el servidor (o sigui, l'hora del servidor).
- L'hora del servidor és independent de l'hora del xat: al xat veiem l'hora que tenim al nostre ordenador!).
- Jo faig servir com a referència l'hora de l'ordenador al que estic quan faig el campionat (ordinador fix, o portàtil, o mòbil o .....).
- Tant el servidor (l'actual) com el meu PC tenen l'hora sincronitzada per NTP. Però no sempre puc fer el campionat des del meu PC.

Malgrat tot, algun cop, potser jo veig que son les 22:15 passades (torno a repetir segons l'hora de l'ordenador on estic), però al servidor no es encara l'hora. En aquests casos, no ha estat fet en mala fe.


I ara m'has fet picar la curiositat:
Des del 2012 (inclòs) hem jugat 335 campionats suis i 235 predonats.
* Dels campionats perdonats:
Només ha passat dos cops, els campionats: 593 i 636.
2013-11-19 22:14:42
2014-05-15 22:14:16


* Dels campionats suis:
Només ha passat res cops, els campionats: 709, 816, 840
2013-04-24 22:14:53
2014-02-23 22:14:38
2014-05-02 22:14:30

En resum, 5 cops en més de 500 campionats.


Bona nit :-)

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EntradaAutor: corpetit » 12 juny 2014, 04:25

Bones,

En primer lloc, en cap cas he vist mala fe per part teva Carles, això que et quedi clar. És més, jo pensava que el programa, automàticament començava el campionat quan sobre les 22:15, hi havia un nombre parell de parelles apuntades.

El problema que dius de la diferència horària, penso que és fàcil de solucionar: o bé sincronitzes els rellotges dels teus dispositius amb el servidor, abans de començar el campionat (mig minut de feina); o bé fas servir sempre l'hora del servidor. Així sempre quedaria enregistrada la mateixa hora: la del servidor.

Dit això, jo em queixava de què, no es pot voler ser tan puntual quan:

Tu mateix saps i dius que hi pot haver aquesta asincronia horària entre els teus dispositius i el servidor (a banda dels de cadascú).

Molts dies, quan no s'és nombre parell, es comença diversos minuts tard i no passa res. És a dir, si sempre es comencés a l'hora en punt exacta, doncs ningú podria dir res, però tots sabem que això no passarà sempre.

Tu mateix comentes que allargues la inscripció si algú t'ho demana, pels motius que siguin.

No cal dir que també poden haver-hi problemes tècnics en el mateix servidor o programa.

I a tall d'anècdota, existeix el tema interpretatiu. La mateixa pàgina web no especifica els segons, de manera que penso que hauria de transcórrer tot el minut. Mirant-ho a gran escala, és com si un equip, posem el Barça mateix, pagués 100 milions pel kun i l'anés a inscriure l'últim dia a la lliga BBVA, posem el 31 d'agost, i no el deixessin inscriure a les 10 del matí perquè ja haurien passat 10 hores. No vegis quin sidral es muntaria, je, je. Jo entenc que si no s'especifica més, hi ha marge fins les 23:59:59 del dia 31, englobaria tot el dia, igual que aquí seria o hauria de ser fins les 22:15:59, englobant tot el minut.

El que vull dir amb tot això és que no es pot pretendre ser més papista que el Papa pel que fa a la puntualitat i començar a l'hora exacta (o fins i tot un 1% de cops, abans de temps) quan, el mateix sistema, regulació i programa fan que l'hora precisa de començar sigui del tot indeterminada. No costa gaire esperar fins les 22:16:00 (hora del servidor) per assegurar el tret. Considero que mai no podem pecar per defecte sinó per excés. És una opinió, res més.


Torna a “Campionats Online”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

cron