Abarrotar-se la manilla quan el meu company ha cantat direct

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

Abarrotar-se la manilla quan el meu company ha cantat direct

EntradaAutor: alp2500 » 02 nov. 2003, 10:54

Bé l'altre dia vaig tenir el gust de fer una partida amb tres companys en la qual es va dónar aquesta jugada , i m'agradaria que em diguessiu que hi penseu vosaltres.

El Jugador de la meva dreta surt de una carta petita , el segon jugador es passa la manilla el tercer possa el cavall, i jo nomès tenia la puta. (senyal viva del meu semi-fallo).


Es a dir la seva jugada em condiciona tot el joc de la meva, perquè si haguès matat de manilla entra ell, ningu sap el meu semik-fallo i em pot apretar els trunfos arrastrant ja que jo he fet directe

moltes gracies

arreveure

psc

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 02 nov. 2003, 19:06

Bones Alp!!!
Jo sol puc fer referència a lo que diuen els padrins:
"A trunfo directe del company mai t'has d'abarrotar". `
(Això suposant que jugues a la butifarra tradicional, clar).
Apa dons.

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 02 nov. 2003, 21:35

Hola gent:
Totalment d'acord amb tu Masos o millor dit, en aquest cas totalment d'acord amb els padrins. Es millor no passar-se mai la manilla a trumfos directes del company. De tota manera Alp, tampoc crec que ho hagis d'extrapolar a un cas concret doncs el que és bó 8 de cada 10 vegades també pot ser perjudicial en les altres 2. Et vull dir amb això que jo et podría explicar casos concrets en els quals passar-se la manilla ha servit per aconsseguir guanyar més punts tot i que tal i com hem quedat és en principi una jugada poc recomanable. Perque imaginat que el que fa la sortida va a defensar-se el seu as i no és el teu semifallo. Llavors.... bingo!. En resum, millor no passar-se la manilla pero no per aquest cas concret sino per a tots el casos en general tot i que de vegades ens veurem perjudicats.

Agusti
Recontro
Recontro
Entrades: 33
Membre des de: 19 set. 2002, 12:58

La saviesa dels padrins

EntradaAutor: Agusti » 03 nov. 2003, 11:14

Bon dia, Alp2500, passasrell...
Jo, com diu la Masos... Els padrins porten molts i molts més contros i recontrons que nosaltres..., i a mi em van ensenyar (i va ser una de les primeres coses...), que fent trunfo directe el company MAI S'HAVIA D'ABARROTAR.

Jo he procurat seguir sempre els savis consells de l'experiència..., i crec que no m'ha anat tant malament...

Una abraçada, nen.

Agustí

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

Sí o no?

EntradaAutor: CarlesG » 03 nov. 2003, 11:23

No crec en els principis inflexibles, ni en la butifarra ni en moltes altres coses.

No deixa de tenir un cert fonament el que diu que a trumfos directes del company no has de passar mai una manilla. Està clar: surt el de la meva esquerra, jo tinc manilla i rei, poso el rei, el de la meva dreta posa l'as i resulta que és el semifallo del meu company (per exemple, amb cavall, per més recoxineig, ostres quina paraula!), i em queda una cara de tontu impressionant.

El llibret del Sr. Torró ("Mètode Torró per jugar a la butifarra"), basat en principis clàssics, diu no obstant que si és la primera sortida del contrari i jo puc passar de rei ho he de fer. Quin fonament té aquesta afirmació? Que amb tota probabilitat l'as el tindrà el que surt, per tant tindré dues cartes fermes, rei i manilla, i si el meu company té fallo directe, podrà tenir dues anades, i si té semifallo, una.

Ara m'adono que necessito, una vegada més, l'ajuda del gran DeepButi. Quantes possibilitats tinc de quedar-me amb cara de tonto si passo la manilla? I quantes possibilitats de que la jugada surti bé, és a dir, que l'as no el tingui el de la meva dreta?

Jo m'inclinaria a pensar (per simple intuïció i d'acord amb el Sr. Torró) que és més fàcil que surti bé que malament. Però si surt malament, el ridícul que fas passa a la història, i la bronca del meu company (recolzada en l'autoritat dels clàssics) em farà sortir tots els colors.

Mentre l'autoritzada opinió del meu admirat DeepButi no em digui el contrari, seguiré fent el que faig sempre: guiar-me per la meva intuïció, depenent també d'altres factors: qui és el meu company, el marcador, etc. La butifarra no és una ciència exacta, i la satisfacció de transgredir una norma, sobre tot si al final el resultat és resultat positiu, no me la treu ningú.

Vinga, a provar-ho!

CarlesG

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 03 nov. 2003, 13:08

Mentre penso com atacar el problema estadístic (coi CarlesG, no pareu de donar-me feina :twisted:) ... perquè serà que alguns temes surten recurrentment? Pels que no ho hagueu fet, una miqueta d'excavació arqueològica no us farà cap mal, doneu una ullada a http://www.butinet.org/foros/viewtopic.php?t=34.

Hi ha un comentari boníssim cap al final d'un tal Enric_Cp :roll: :roll:

Tingueu manilles i no us les empasseu.

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 03 nov. 2003, 14:41

Hola CarlesG:
Només una puntualització... Com que el famós llibret del Metode Turró el vaig deixar a algú que no m'el va tornar (buaaaaaaa) només volía dir-te que crec recordar que diu que només ens hem de passar la manilla si tenim unica i exclusivament manilla i rei del pal (cap més) i és la primera sortida dels rivals. Em sembla i tu m'ho podras corroborar que si en tenim una sola més del pal diu que no ens la passem. D'altre banda vull resaltar que el Metode Turró segons la meva modesta opinió és el millor llibre tactic que mai s'ha escrit sobre el joc de la butifarra (no oblidem que el seu autor és qui va fer la millor jugada de tots els temps!).

PD. Una altre cosa. A Girona no es coneix el terme "abarrotar" (en diem simplement "Passar-se") ni tampoc "padrins" (que dedueixo deuen ser els avis no?).

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 03 nov. 2003, 15:21

noi_bo ... discrepo!,

al Ripollès com a mínim el terme "barrotar" és comunment emprat. No em diguis que no has sentit mai allò de "Manilla barrotada, manilla arrastrada", un prodigi de concisió (i a més, bilingüe).

I, per cert, totalment correcte:

barrotar v tr En alguns jocs de cartes, tenint un jugador en el seu joc un dels atots majors, matar amb un atot inferior. Barrotar la manilla, l'as.
Diccionari de la Llengua Catalana. Enciclopèdia Catalana.

No tinc a mà el Diccionari de (Sant) Pompeu, però fa poc vaig verificar-ho i ja hi era recollit.

A notar la paraula "atot" de la que "trumfo" n'és sinònim tot i que la segona sigui més comú.

Tingueu ... cura amb el llenguatge.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 03 nov. 2003, 19:07

Ep CarlesG, com ja veig que al final em tindrè que comprar el famòs metode aquest ( es en aquest moment quan veig la meva incultura ) anomenat:

El llibret del Sr. Torró ("Mètode Torró per jugar a la butifarra"),

em podries donar mes informació d'aquest llibre

Nom del llibre

Nom de l'autor

Editorial

i tot lo que sigui d'interès per trobar-lo lo mes facilmente posible

molt agrait

peseca

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 03 nov. 2003, 19:16

Una de les conclusions que he tret es la seguent:

No deixa de tenir un cert fonament el que diu que a trumfos directes del company no has de passar mai una manilla.

pero a veure, a mi m'agrada arriscar, i encara que siguin directes i perdis el rei perque el primer jugador nomès sorti arrastant i el tercer tingui l'as les possibilitats de perdre el rei son minimes comparades amb el ventall de altres jugades,Per tant fins i tot val la pena quedarte en cara de tonto si passa la jugada fatídica em comparació al ventall de altres jugades,

ostres a veure si resultarà com sempre que son el unic que va contra corrent un altre cop.

vinga arreure, i moltes gràcies a tothom que a portar el seu granet de sorra

psc

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 03 nov. 2003, 20:56

Holes de nou, Alp: recordo que ja fa temps va sortir als foros tota una extenssa bibliografia del joc de la butifarra......et poso l'adreça i veuras quin munt de llibres hi han.

http://www.butinet.org/foros/viewtopic.php?t=65


http://www.butinet.org/foros/viewtopic.php?t=66

Espero que et serveixin.

larvi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 103
Membre des de: 20 des. 2002, 02:38

EntradaAutor: larvi » 04 nov. 2003, 02:09

Bon amic ALP2500, el dia que tingui, manilla i rey, probare de abarrotar, si numes tinc aquetes dues, joujoujoujjuo

Encara que si jugo amb els avis del poble , em poden linxar, joujuoujoujo

Pero ja saps que magrada anar a tope, si es pot, joujoujuojou


P.D. perdoneu que em dirigegi personalment al ALP2500, pero la confiança fa fastic, jououjuo

Uig, m'oblidaba, ALP es Girona, i sempre em barrotat, noi_bo, maco, homeeeeeeee, estem lluitant contra el centralisme impossat de espanya, el consentit de Catalunya, tb ho em de fer a la nostra provincia? :wink: juojuojuojujou

(per cert, ja se que el noi_bo, no ho ha fet amb mala intencio, pero era una ocasio de conya per reibindicar el nostre "GIRONISME", gracies per entendrem) :)

per cert m'aclarireu si es barrotar o abarrotar? gracies per endevant, :P

apaaaaaaa xerinola i manillesssssssssssssssssss, i si es lo que cregueu millor en el moment...................doncs, barroteu coiiiiiiiiii
joujoujoujuo :D :D

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

Metode Turro

EntradaAutor: CarlesG » 04 nov. 2003, 08:24

Ho sento Alp, no es un llibre que es pugui trobar a les llibreries, no està editat per cap editorial, és una mena d'opuscle clandestí editat per un grup sardanista o excursionista de La Bisbal que circula només de mà en mà, i no sabria com trobar-lo (algú que ens llegeixi potser t'ho podrà dir).

Però si vols llegir coses serioses, et recomano el darrer llibre del DeepButi (Enric Capó).

P.D. Algun malpensat ja ha fet córrer l'espècie de que el que no ha tornat el llibre "Métode Turró" al Noi-bo sóc jo. Ho desmenteixo categòricament! Normalment torno els llibres que em deixen (amb l'excepció de les novel·les de la Corin Tellado i en Marcial Lafuente Estefania, que a l'estanc me les canvien per una pesseta).

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 04 nov. 2003, 09:32

CarlesG,

en primer lloc, reivindico el meu nom correcte: Enric Capo, sense accent.

en segon, jo NO he escrit cap llibre sobre la botifarra (ni, de fet, sobre cap altre tema).

larvi,
per cert m'aclarireu si es barrotar o abarrotar?

coi, no llegueixes els missatges? Una miqueta de res més amunt hi he posat la transcripció literal del Diccionari de l'Enciclopèdia Catalana. El mot correcte és barrotar, ja ho recollia així Pompeu Fabra.

Apa, tingueu manilles i que us surti bé barrotarles

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 04 nov. 2003, 11:46

Enric Company jo seguint els consells del Mestre Carles :

Però si vols llegir coses serioses, et recomano el darrer llibre del DeepButi (Enric Capó).

m'interessaria molt saber quins llibres has escrit (tot menys els que siguin d'estadisitiques que les vaig aburrir a la facultat)

estaria be que ens facilitessis informació dels teus llibres i que aquestos os poguessism adquirir per la botigueta,

vinga Deep tinguem manilles i a partir d'ara algun llibre teu també

arreveure

psc


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 43 visitants

cron