La moderna: sistema o filosofia?

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Mav Attaq

La moderna: sistema o filosofia?

EntradaAutor: Mav Attaq » 25 set. 2002, 14:40

A molta gent li haurà sentit parlar del que es coneix com a "moderna"; no va més enllà d'un sistema arriscat de veure la butifarra.. però que sense cap dubte se li pot treure un rendiment extraordinari per la informació que conté la partida i sobretot per la vistositat que hi dona.

Com diria "Cap", gran precursor de la moderna (i cada cop més en forma): "la butifarra es bonita de jugar"; "ahora por ejemplo, te la paso"..... o com diria "Conseller", "aquest sistema poc mosquejar al rival"

Més en properes edicions

Profeta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 100
Membre des de: 18 set. 2002, 04:43

EntradaAutor: Profeta » 25 set. 2002, 19:19

mav jo comenzaria per explicar en que consisteix la moderna. molta gent no ho sap, ni ho te gaire clar i s'acaba resumint amb la frase: "cantes amb molt bo i amb dolent, si tens forza bo, passes" que em sembla que no li fa justicia al sistema.

profeta

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 25 set. 2002, 19:46

No és tan fàcil Profeta............tú ja posaries tota la carn a l'olla......
Ja ho diu el Sr. Attaq......"Més en properes edicions".

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 25 set. 2002, 22:30

Jo no li diria moderna,li diria diferent ,no cambiem els termes.Perque novetat seria un joc totalment nou,i no es el cas,simplemet delegar amb bo i fer directes amb dolent o podriem considerar com a diferent ,o mal jugat,pero res de modern.
Profeta aquesta cosa diferent que estan fent alguns es l'autentica anti Buti.He vist bestieses amb aquest joc ,fer directes amb 4 trunfus sense semi fallo i esperant el company amb una buti.Pero com es pot fer directes amb 4 trunfus.En fi suposo que a la gent que li agrada la buti i porta temps jugant es posara les mans al cap amb aquesta bestiesa de joc.
Nomes el cas que tinguin un joc bo,es per l'unic que val aquest variant ,pero que igualment els punts i seran.

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 25 set. 2002, 23:40

Parafrasejant al mestre "ke la ignorancia no ens faci traidors" Alex valorar un sistema sense coneixemnt de causa es allo que feia l'inquisicio ke cremaba lo desconegut per por a ke enderroques les seves muralles de cristall, tot sistema cal polir-lo i trobarem gent ke el jugui be i altra ke el jugara malament el fet de que en un sistema es donin partides desatroses ja invalida el sitema? aixi doncs no en keda cap de bon sistema perke en tots he vist desatres ( i tambe grans partides) el sistema es conegut en alguna de la bibliografia existent sobre butifarra pero no tractat en profunditat per les poques dades que l'autor en disposba, potser es per aixo ke es diu modern, perke es mes nou que l'antic ;-)

Profeta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 100
Membre des de: 18 set. 2002, 04:43

EntradaAutor: Profeta » 25 set. 2002, 23:45

ostres alex, que radical.

la moderna es una variant del joc. de fet no es tanta variant ja que, en principi nomes canvies el que es fa normalment alhora de cantar.

fer moderna no es jugar malament a la butifarra. les regles de la butifarra son les que son i permeten cantar com vulguis. a partir d'aqui es pot fer el que hom vulgui.

si cantem de la manera que ho fem tradicional (el que tu diries be), estem dient al company: faig directe perque tinc bo o t'ho passo perque ho tinc molt repartit i/o no gaire bo. la moderna es un intent d'ampliar la informacio que es transmet entre els companys en el moment de la cantada i que et donara una certa avantatge respecte als adversaris durant la partida.

en qualsevol cas, insisteixo, no crec que jugar "moderna" sigui jugar malament, es nomes una altra manera amb la que pots estar d'acord o no.

seria interessant fer un analisis mes detallat, situacions concretes i tal. esperem que el senyor Attaq ens expliqui.

profeta

ps: osti quins rollos que deixo anar ultimament. :wink:

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 26 set. 2002, 08:37

Tot aixo hem sembla molt be.Doncs Jordi s'ha de polir un pel l'assunto.Pero quina logica te dir-li al company que no tens bo i fer directes amb 4 trunfus sense semi ,com al llarg de la partida amb les cartes que es van tirant ja li dius si vas tinguent bo o dolent ( per exemple arrastrant o no arrastrant ,etc ) .I el mes fort encara que molta d'aquesta gent que juga aixi ,cantant amb 4 trunfus no tinguent bo i sense saber encara el que te al company t'arrastren a primeres de cambi ,et deixen AMO de trunfu( siguent aixo l'anti buti ) .I tot i aixo que el company no li deixes l'oportonitat de poder cantar perque tu tens dolent ( ho sento pero que algu m'expliqui al perque) ,nomes per indicar que tens dolent no deixo que el meu company pugui dir alguna cosa.Ho sento pero hem sembla una manera de jugar egoista.I sino feu el comentari a qualsevol vellet del bar on aneu habitualment a veure que us diuen.Jo vaig intentar un cop explicar-li amb una taula que crec que es de gran nivell i no hem van apagar els purus a la cara de miracle.
Com sempre dic,quan jo sapiga jugar a la buti i cregui que ho fagi al 100% mirare de jugar d'una altre manera.

Adames perque pogui opinar tota la gent que ens agrada la buti ,el creador d'aquesta pregunta podria informar a la gent quina variant es ,com es juga,etc .I no penjar aixo sense informar a la gent .
Amb aixo estic totalment d'acord amb el Profeta.

Pepma
Recontro
Recontro
Entrades: 37
Membre des de: 18 set. 2002, 21:48

EntradaAutor: Pepma » 26 set. 2002, 22:30

Si, aquell tira la pedra i amaga la mà.

Doncs ara volem respostes i justificacions ala.



PD:Em fumaré un porro abans de llegir la pròxima que penji
l'autor.

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 27 set. 2002, 11:15

No soc de fumar porros Pepma ,pero potser aquesta vegada et seguire,potser aixi hi trobare sentit,jejeje .

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 27 set. 2002, 16:02

Un jugador principiant de butifarra canta directe o delega en funcio basicament del atzar, en quan en sap una mica mes algu li explica ke cal ( 5 i semifallo, o be 5 i directe o 6 i semifallo, o be alguna altra distribuccio ) per cantar directe,al cap de un cert temps d'apendre es pensa ke aixo unicament es aixi per poder tenir bons triunfos per fallar o no kedarse sense, nomes al cap de força temps trobes ke a mes tambe es important no sols per tenir tu suficients triunfos sino tambe es bo ke el company sapigui ke tens per tal de poder jugar sabent que tens un minim de 5 o 6 triunfos ( segons sistemes) quan li costa al principiant de veure ke cantar o delegar no es tan sols decidir kines cartes serveixen per fallar sino ke tambe informa al company de kin tipus de joc tenim ( s'hi arriba en dies , setmanes , mesos , anys, cal potser tota un vida ....) Ke algu valori un sistema sols en funcio dels triunfos ke te ki canta i no de la informacio ke dona es viure en la foscor , obriu els ulls treievos la vena dels ulls o l'arbre no us deixa veure el bosc

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 27 set. 2002, 17:05

Estic amb tú, Jordi...............no sol es tracta de tenir 4, 5 o sis trunfos.....es tracta de tenir tú informació de lo que té el company.
Tenir informacio precisa de lo que té el company és vital. Imagineu-vos jugar sapiguen lo que té el company (aproximadament, clar). Em podrieu dir que al cap de 6 o 7 tirades........tots sabem lo que tenen tots..........pero sol el fet de que el teu company canti directe ja et dona (veient les teves cartes) un percentatge d'informació "x".
Si et passa el trunfo..........ja tens un altre percentatge "y" d'informació que el pots afegir a l'anterior. En definitiva......un cop s'ha cantat.......m'atreviria a dir que tens un 40% d'informació.
Conta.........si abans de tirar cap carta ja tens un 40% d'informació.......qué pot passar? dons si tens dolent segur que perds punts, pero si tens bo..........no et dic res de lo que puja el marcador.
També em podrieu dir que jugant la butifarra clàssica o tradicional es té molta informació, però en tens molta si es canta directe........si es canta passat ja no en tens tanta. Vull dir que quan es canta passat, no saps si el company té un bon trunfo o en te 4 (per ex.)
De totes maneres..........penso que és molt important jugar sempre amb la mateixa parella si fas moderna en canvi fent tradicional o clàssica amb tothom et pots entendre, més o menys.

Profeta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 100
Membre des de: 18 set. 2002, 04:43

EntradaAutor: Profeta » 27 set. 2002, 19:23

crec que la resposta de Masos (i tambe la de Jordi) es una de les mes correctes que s'han donat. a la butifarra no es tracta nomes de maximitzar quants trumfus tens, es tracta de maximitzar la informacio que hi ha a la parella (tal com tu alex_g7 ha repetit en altres temes, la butifarra es un joc de parella).

en aquest sentit, la pregunta de si la moderna es una parida o una variant interessant es resumeix en la pregunta: quina de les dos variants maximitza la quantitat d'informacio que els dos companys tenen?

la resposta no la se pero es facil imaginar situacions en que el sistema tradicional es superior i altres en el que el modern domina. la questio es quin es millor en proming. espero arguments a favor d'una o de l'altra.

profeta

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 27 set. 2002, 21:56

Si estic totalment d'acord amb vosaltres amb el que esteu dient.Pero un jugador mes o meny avançat en cuan el company t'ha fet la primera sortida i hem les cartes que tu tens ja pots saber mes o meny el pal que te bo,etc. Aixo no es cap sacret.El que estem dient es que penso que es un joc egoista,perque no dones obcio al company a que pugui cantar un pal mes llarg que tu o que pugui cantar buti si la te.Es clar que tu li estas dient que no tens bo,pero aixo al llarg de la partida quan s'han tocat dos pals,depen si li tornes al pal, si trascolles ,si no arrastres ,si arrastres ,el company ja veu si tens bo o dolent,evidentment no es el 100 % pero t'aproximes moltes vegades.
Pero quina informacio dones si li dius que te dolent,molt be,el company ja sap que tens dolent ,pero i tu ,ell no sap si tens bo o dolent,es a dir que ens quedem igual,al llarg de la partida ho veura,ens tornem a trobar amb el mateix.Pero donas l'obsio si tens dolent de que el company pogui cantar un trunfu de pal llarg o una buti.

frodo

EntradaAutor: frodo » 28 set. 2002, 11:59

sento set tant escuet en la meva resposta, tenint en conte les parrafades que ha vist, pero aquest sistema tant per la meva experiencia com per gent molt "jugada" a qui he preguntat ens sembla un autentica tonteria i moltes ganes de buscar tres peus al gat... ho sento per qui pensi el contrari

number-one
Contro
Contro
Entrades: 2
Membre des de: 20 set. 2002, 22:25

Re: La moderna: sistema o filosofia?

EntradaAutor: number-one » 06 oct. 2002, 17:07

Bueno despues de estar un rato leyendo todos los mensajes que habeis dejado por aqui creo que en cierta manera todos teneis un poco de razon, no se trata de moderna ni de no moderna sino de ver en ese momento lo que te interesa a veces pasas el juego con mucho juego simplemente por el hecho de ver si te contrar para recontrar y otras veces haces triunfo con una mierda porque ves a la peña que si la pasas contraran porque segun con quien juegas esas cosas se notan.
Pero bueno mi opinion es que no hay moderna ni no moderna solo hay buti con sus distintas variantes pero creo que cada partida es un mundo y que se tiene que improvisar en cada partida y sobre todo no engañar al company jejejejeje.
Bueno un saludo a todos.


Por cierto alex me han gustado mucho tus comentarios.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 46 visitants

cron