Possibles tipus de descarts!!!!!

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Topo
Contro
Contro
Entrades: 10
Membre des de: 23 oct. 2002, 20:21

Hola!!!

EntradaAutor: Topo » 24 març 2004, 20:03

La ventatge del foro, es q puc disculparme per alguna cosa q he publicat, així doncs, em sap greu si algú, en aquest cas, DeepButi, es pot sentir ofes per alguna cosa q haigui publicat.


Em sap greu, no era la meva intenció, i no tinc cap justificació.


PS: Si et demanaria en canvi, q contentis.

Apa, gràcies per les vostres respostes.

Fins aviat.

sèpia

EntradaAutor: sèpia » 10 maig 2004, 09:45

bones topo, deep, carles, avi i si em deixo algu bones tb

apassionant tema , en serio.

primer m´identifico pk em puguis contrastar les teves opinions i no hagi d´identificarme com a invitat 3 o 4 , crec que aixi anirem mes ràpid.

hi ha gent que diu que marxa del pal que te bo pk aixi quan entra el company sap on anar , no ho trobo malament, pero perds una possible carta ferma.

jo sempre marxo del pal que no vull , sigui buti o trunfus,i t´explicaré el meu perquè.

si surto jo ja et diré quin és el meu pal , ja no tindras que rumiar més.

si surt el meu company , jo se quin és el seu pal , ja en tinc un fora , si fan trunfos ells descarta aquest , llavors si tinc un descart men vaig del pal que no vull només et queda un per jugar.

crec que en totes les opcions sempre es juga primer un pal , el de trunfos no el contem , llavors si marxes del que no vols , només queda un per jugar .

l´únic problema que pot tenir el company per saber de que venir és que els contraris surtin del teu pal fort , trunfo no el contes i te marxis de un i et toqui el que queda pero tpoc sigui el teu fort .
mala sort .

jo personalment abans jugaba marcant pal , i no sabria explicarte el motiu vaig canviar pk ho vaig provar i el 95% dels cops si tens un company que et llegeixi les jugades fas més punts.

una segona explicació es que si marxes de un pal dolent , que tens dos per exemple , i veus que ho pot tenir el teu company , pots carregar punts que no faras mai.

ara , ho simplificaria a que tothom té la seva tàctica de joc, i sempre serà bona si el teu company sap perfectament a on anar , simplement m´he limitat a justificar la meva.

que sencill es justificar-ho al butinet , al bar us asseguro que suo pk al meu poble tothom juga marcant pal, i sempre que jugo amb algú que no em coneix he de dir "me´n vaig del pal que no vull" amb la cara sorpresiva que els queda :twisted:

si algú troba pegues al meu sistema que me´ls comenti que jo m´agrada jugar lo més perfecte possible gràcies.

PD:deep no perfeccionis més els robots si us plau , que al final veurem el bar ple de robots tipus terminator jugant a la buti.
excepte els descarts , crec que son els que estan més atents a la partida , ni msn ni res de res i se´n recorden sempre quan un 8 és ferm :lol: :lol: :lol: :lol:

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 10 jul. 2004, 09:43

Com marcar ?

Hi ha dues maneres de marcar: quan el company et dona una anada es pot marcar el pal bo (el pal que vols que et surti perquè tens la manilla), o es pot marcar el pal dolent (el que no vols que et toqui perquè no tens absolutament res). En botifarra està bastant clar que és millor marcar el dolent, perquè la carta que fas servir per marcar pot arribar a ser ferma (encara que sigui un dos) i perdràs tot una tirada.

Particularment sempre marco el pal dolent, la raó és el mateix que en el cas de la botifarra, un dos del teu pal bo et pot servir per moltes coses: evitar que salti la manilla o l'as amb un eventual fallo o semi dels conraris, guanyar una basa del final si s'ha desfrumfat als contraris (i potser donar una anada i tot), o per últim fer gastar un trumfo dels contraris. A més marcant el pal dolent és la única forma de poder marcar un rodó o un semifallo de manilla.

Ja dos raons que els que marquen el pal bo defensen que m'agradaria discutir:

- Marcant el pal bo el company no té el dubte entre els dos altres pals que tindria si juguéssiu marcant el dolent. No obstant aquest dubte casi és imposible que hi sigui: Si l'anada no és amb trumfo està clar que el company no vol trumfo, no vol el pal que m'ha indicat i no té cap carta del pal que li he donat l'anada, per tant només queda un pal possible. Si l'anada és amb trumfo t'has d'enrecordar de com a mínim la primera sortida de totes, ja que aquesta et dona informació suficient per esbrinar quin dels dos pals vol.

- Marcant el pal dolent no puc diferenciar el que es marcar i el que es una anada. És veritat que si marquem el dolent no podem diferenciar una anada de semifallo, però si ho pensem bé aquesta situació és pràcticament impossible: Si tens trumfo, tens un semifallo i et donen una anada en un altre pal vol dir que entre el dos últims pals tenies 2 ó 3 cartes, per tant entre el teu trumfo i el quart pal tens 9 ó 10 cartes. Per lógica o tens suficients trumfos per aguantar el desfrumf o és una jugada molt improbable (9-1-1-1)

text tret de l' August un barceloní estudiant de camins


desitjan topo que et serveixo d'aguna cosa

jo mentre tant practico el descart despiste el meu company mai sap de que m'en vaig aixi despito als tres restants jugadors fins i tot em despisto jo a vegades

una abraçada
psc
[/b]

almacellescity.com

EntradaAutor: almacellescity.com » 10 jul. 2004, 10:17

la pregunta és,

si marxeu, del q dieu pal dolent... com asegureu q l'altre és bo?
tambe potser dolent, pq teniu les cartes dolentes, vaja... jo hi
podre confiar 100% d'anar-hi amb dos d'as? per exemple; el
recurs fàcil es dir, uy, es perd carta ferma, quants cops? molts
menys cops dels q acabareu jugant malament el negatiu. El
descart no esta en com es fa, sino en com s'interpreta pel company.
Per tant no em serveix.

El descart ha de pasar per informar del q porto, com a mes, millor;
i en q aixo pot incidir en fer bones les cartes o les sortides q tingui
el meu company.

Per fer negatiu, quasi faria abans el "first positive".

Amb el descart mixte, no hi ha color....


Almacelles, plora.....

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 10 jul. 2004, 21:38

Bones almacellescity.com,
em podries explicar com és el descart mixte?


Gràcies

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 10 jul. 2004, 23:20

almacelles.com diu:

si marxeu, del q dieu pal dolent... com asegureu q l'altre és bo?
tambe potser dolent, pq teniu les cartes dolentes, vaja... jo hi
podre confiar 100% d'anar-hi amb dos d'as? per exemple; el
recurs fàcil es dir, uy, es perd carta ferma, quants cops? molts
menys cops dels q acabareu jugant malament el negatiu. El
descart no esta en com es fa, sino en com s'interpreta pel company. El descart ha de pasar per informar del q porto, com a mes, millor;i en q aixo pot incidir en fer bones les cartes o les sortides q tingui el meu company.

Amb el descart mixte, no hi ha color.... (bé com sempre , això s'en diu escombrar cap a casa,)

L'informació es primordial a la botifarra, per tant la manera que tu i el teu company l'interpreteu serà el vostre problema a la fi lo que compte són els punts que guanyis,

en quan a descart mixte,això no existeix per a mi, nomès recordar que si no carregues punts a mi m'han ensenyat que tinc que tirar la petita res mes

a reveure

psc

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 12 jul. 2004, 08:29

almacellescity.com ha escrit:la pregunta és,

si marxeu, del q dieu pal dolent... com asegureu q l'altre és bo?
tambe potser dolent, pq teniu les cartes dolentes, vaja... jo hi
podre confiar 100% d'anar-hi amb dos d'as?


Si tens les cartes dolentes, descartar-se del pal "bo" tampoc assegura res. En tal cas hi confiaries 100%?

Per cert ...
almacellescity.com ha escrit:Amb el descart mixte, no hi ha color....

Com és el descart mixte?
CiutatDeSal l’ha editat per darrera vegada el dia: 12 jul. 2004, 13:54, en total s’ha editat 1 vegada.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 12 jul. 2004, 13:21

Bones,
Alp, entenc que el descart mixte només el practiquen el lliures. De totes maneres m'agradaria saber com és, algú ho pot explicar? merci.


A veure, el tema anades (descarts), jo, en aquest cas sóc vangalista, siempre negativo. Penso que és més fàcil practicar-lo que explicar-ho, almenys a mi s'em fa massa carregós escriure sobre aquest tema.
Aixó si, no em vinguis del coll que marxo, casum dena!!!!!!!!!!

Almacellescity.com

EntradaAutor: Almacellescity.com » 12 jul. 2004, 22:24

Ciutat de Sal

Si tinc els dos pals dolents, no li dic q el tinc bo, li dic q els tinc
dolents, evidentment, sino, vaya gracia de invento. Per algo es diu
mixte....


Q no el podeu fer els orientals, es evident, primer per les normes...
i potser tb perque convé un major control de totes les cartes.


4 dies i baixant....

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 13 jul. 2004, 11:37

Em sembla magnífic almacellescity ... però ...

repito ...

CiutatDeSal ha escrit:Com és el descart mixte?


Perquè els pobres mortals com jo que van tenir la mala sort (o fortuna, segons el punt de vista) d'aprendre jugant oriental no sabem com es fa el descart mixte.

I ara no em diguis que no el puc fer jugant oriental ... explica'm com el fas jugant occidental.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 13 jul. 2004, 13:12

Almacellescitty.com company quan dius :


Si tinc els dos pals dolents, no li dic q el tinc bo, li dic q els tinc
dolents, evidentment, sino, vaya gracia de invento. Per algo es diu
mixte....

vols dir que amb el descart negatiu ( es a dir marxar de lo que no vols) si tens la sort de tres bases no li estàs marcant al company que no tens res,(marxan de cada un dels tres pals restants).

A la fi de tot això

Nomès has de tenir la sort de que el teu company interpreti el teu marcatge
lo demès no deixa d'ésser paraules i maneres diferents de veure les coses res mes

vinga a reveure

psc

almacellescity.com

EntradaAutor: almacellescity.com » 13 jul. 2004, 15:35

Si clar, tu necesites les tres cartes i jo necesito 1 o 2 d'aquestes 3
vostres.

El tema es el seguent, a cada tipo de descart cal donar una
prioritat a la forma de descartar-se; diguem q no es el mateix
q el rival estigui desfilant el trunfo a q estigui netejant jo com
a company (el q ens apropariam a buti) o q et descartis sobre carta ferma meva o del rival quan ja nomes falten 5 cartes per jugar de la ma.

El q es considera ventatja del "mixte" es q tenim el doble de cartes per descartar-nos; m'explico

El d'aqui desfila un pal, jo, sempre en principi, tinc 3 pals per descartar-me i dos puntes per començar: carta alta o carta baixa
(despres es veura q s'acompanyara d'ordre ascendent o descendent, sempre hi ha qui dira, es q tinc el 5 i el 4). O sigui, 6
posibles cartes per llençar. La baixa informarà de pal positiu, i la
alta donarà directament el pal com negatiu. I la combinacio d'elles
ens multiplicarà la informació:

2 copes, 3 de bastos, conta amb mi pals molt bons
6 de bastos i basto, basto res, copa bona
6 de basto i 5 de copa dolent
(evidentment carregar punts esta fora, pots tenir manilla rei cavall sota d'un pal i donar el rei, i el pal tb es bo)

Seras un mateix, i la lectura q li dongui el company els q t'aniras
ajustant amb aquest joc. Per exemple, si tinc 5 bastos d'as-rei-cavall-7... i manilla-7 i 2 de copa. T'aniras del 7 de copa, encarant al company d'obrir el basto, q es la jugada interesant. No fa falta
marcar la manilla, sino la preferencia.

Si a butifarra desfila el rival, per exemple, sera clau de cara a saber
amb q contes del teu company i poder arribar a deixar-te una carta sola per poder-li anar i no anar de mirant tots els pals, com es jugaria tradicionalment, ja q el q te ell la manilla, amb dos de rei faig.

Son infinites les ventatjes, i en lletra es ben dificil explicar-ho, anant
jugant es veu rapid.

Es alguna gent q l'esta jugant, amb bonissima acceptació de jugadors de gran nivell; encara ho tinc q parlar amb deepbuti per aixo! :roll:

Per cert, a butifarra, el q la fa fa negatiu pur (no fa falta marcar res, si ja fas buti) pero si el seu company continua fent mixte, diriem q un pot fer 6 o 7 basses i l'altre ha de fer 2 o 3, pero q son
les claus per guanyar els punts.

Ja anirem fent...........


Quin bo fot a Vielha, tu

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 13 jul. 2004, 15:43

:roll: molt interessant ... i més que res ... merci per prendre't el temps per intentar-ho explicar.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 13 jul. 2004, 17:40

almacellescity.com ha escrit:encara ho tinc q parlar amb deepbuti per aixo!

En DeepButi està esperant anhelós una invitació a Almacelles per ... fer unes birres 8) ... i si s'escau uns dats mixtes, neutres, positius, negatius o de qualsevol altre illa del Pacífic.

Osti tú, la calor fa estralls.

Apa, tingueu manilles

PS. He de reconèixer que he quedat "anonadado" -que dirien els hispànics- amb l'explicació. Qualsevol dia ho programo i els robotillos guanyen un 1.2% (com a mínim) :twisted: més de partides.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 14 jul. 2004, 11:08

Com ja sabeu, jo de jugar a la buti ni idea, però teoritzar s'em dona força bé, o sigui que ...

Amb dos o més descarts
    Jo diria que amb dos descarts la informació que passes és molt important i que qualsevol mètode és bo. En contra del positiu dir que has perdut una (o dues) cartes que potser s'haurien fet fermes.
El que pot marcar la diferència és quan només tens

Un descart
    En buti o sobre trumfo:
      Negatiu: Dels tres pals restants n'elimines un. Per tant, indefinició, en queden dos. Si els contraris han sortit d'algun dels dos, pots presuposar que el company vol l'únic que queda. No sempre és així perquè pot tenir bo el pal de sortida dels contraris.
      És buti i s'en va del pal de sortida dels contraris? Genial! Té dos pals bons.
      Mixte: ... la veritat és que no sabria interpretarlo. Un 6 és "alt i positiu" o "baix i negatiu"? Si ho he entés bé per poder fer mixte has de tenir una carta clarament alta del pal bo o una carta clarament baixa del dolent. Reconec que moltes vegades tindras alguna de les dues coses, cert. Però si tens 9-11-3 del "bo" i 11-10-7 del dolent o coses similars no entenc com t'ho fas (segur que és perquè l'he practicat poc).
    Sobre pal:
      Negatiu: Eliminats el trumfo, la sortida i el descart, només queda un pal. No hi ha indefinició. Si no tens cap pal bo ... què més dona quin marquis? A la pregunta Almacellenca "puc fiar-me'n? amb dos d'As puc venir tranquil?" la resposta és no, mai. Amb UN descart no crec que cap sistema pugui donar aquest nivell de seguretat. Si tens la sort d'un segon descart ... insistir en el descart senyala dos pals bons (en buti) o un (a trumfo) segur, llavors sí que a ulls clucs.
      Mixte: ídem que en l'anterior. Què vol dir un descart de 5? és baix o alt això?

Ja em disculpareu que no analitzi el positiu, crec que és molt clar: saps el pal possiblement bo i no cal donar-hi voltes (punt a favor doncs!).

Apa, tingueu manilles


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 29 visitants

cron