un dubte del joc

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
monica

un dubte del joc

EntradaAutor: monica » 09 oct. 2002, 08:44

he apres a jugar a la butifarra aqui, primer amb ajuda maxima, i sempre m'ha permes tirar la carta que he volgut, si no podia superar la del contrari.
em refereixo a tirar la carta mes alta o mes baixa, segons em convingue a mi.
l'altre dia em van acusar de enganyar.
i jo us pregunto ... si es trampa... perque n'ho permet fer el joc ??.
espero em contesteu per seguir fent-ho , o per no fer-ho mai mes.
graices

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 09 oct. 2002, 10:20

Hola Monica

Tot i que la pregunta ke fas pot generar fortes controversies mirare de donant una resposta el mes acurada posible.

Existeixen dues variants del joc de la botifarra, precisament en funcio de kina carta es pot tirar kuan no es pot matar la carta del rival.La gent de les comarques gironines i nord de les barcelonines juguen amb la norma de ke cal tirar la mes baixa de les que tens amb alguns matisos segons la zona( Sistema oriental); la gent de Ponent i de Tarragona en cambi si no podem matar tirem la que volem( Sistema Occidental), quan es va programar el butinet el Carles va programar el joc en la va programar d'acord al sistema Occidental i es per aixo que en ajuda maxima et deixa tirar la que vulguis sino mates, esta previst que mes endavant es pugui escullir en kin sistema es juga la partida, pero actualment el sistema de denunciar renuncios no reconeix com a renuncio el no servir la baixa, aixi que se'ns perjudici de ke es pugui aclarar al començar la partida a kin sistema es juga, en cap cas el ButiNET reconeix com a renunci el no servir la menor.

Espero que aixo t'hagi aclarat una mica la situació, si vols/voleu llegir algo mes sobre akest devat us recomano una seccio d'akest mateix foro a tactiques avançades que es pregunta per la utilitat o no de cada sistema, tractat aixo si amb força sentit de l'humor.

frigo

per a la monica

EntradaAutor: frigo » 09 oct. 2002, 19:53

hola monica, abans de tot dir-te que en jordi te raó en tot.
Ara bé, pensa q si tu jugues qualsevol, no hi ha manera de saber els rivals- ni el teu company- quines li poden quedar, amb lo que perd molta gràcia el joc.
Per exemple, si jugues el 7 , se que no tens el 6 ,5 , 4,etc i amb aixó pots especular i jugar un coll en contes d'un altre, en definitiva, pots arribar a saber les cartes que queden en joc i poder controlar els 4 colls, amb lo que seràs una jugadora de primera linia
Si jugues qualsevol, jugues la bessant occidental i saps que el rival pot estar jugant "al despiste", peró llavors el joc no té cap lògica, tindrà altre tipus de reptes,`pero logica, no

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 11 oct. 2002, 10:08

Estic d'acord amb ti Frigo ,crec que al principi es important jugar sempre la mes petita per anar contant les que van sortin i poc a poc anar agafant memoria.
Quan ja tens un nivell super elevat com alguns d'aqui,es poden permetre el luxe de tirar la que vulguin ,ja que ells ja saben en tot moment si enganyen o no .Son super herois .
Encara ens falta temps per aixo Frigo pero hi arribarem algun dia.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 59 visitants

cron