LLIURES

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

LLIURES

EntradaAutor: fritz » 30 juny 2005, 16:22

Bones,
He llegit tots els posts, els més antics del setembre del 2002. No n'he trobat ni un que parlés de com es juga el sistema occidental, quan seveixen la petita, o bé quan serveixen la que volen. Excepte el descart mixte i la jugada de carregar el rei sobre manilla del contrari no he estat capaç de trobar res més.

Hi ha una cosa que no tinc gens clara, i és: Quan és basa del company i no és figura, serveixen SEMPRE la petita o bé serveixen la que volen?

Fins ara

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 01 jul. 2005, 15:43

:twisted: ualaaaaaaaa
Poca imaginació :wink:

Un exemple va, fan trunfus els contaris, arrastren i al segon arrastre el meu company no serveix trunfu.A mi me queden dos, per exemple cavall i cinc i donant el cavall un obligat com tu :twisted: :twisted: pot deduir que no en tinc cap mes.Pos alla va el cavall a vore si te fallo algun as.

Altre exemple si el 8 de un pal pot ser bassa no t´el posare, peró imaginem que tinc 8 i 5 i tu surts de sota .... mmmmmmmm( tu ets el contrari). Sempre i quant la jugada em pugui beneficiar.

Si la bassa es del meu company al menys jo servire la petita.

Ole ole ja tenim polémica de nou als foros :twisted: 8)

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 01 jul. 2005, 21:15

Bones,
No en vull pas de polèmica, m'interessa saber com es juga la occidental per poder opinar. A veure, és important per mi saber si el company serveix la petita a base meva, la raó és evident, si el company ho fa, moltes vegades el fet que el contrari no ho faci ens pot beneficiar. Per exemple: jo tinc cinc d'un coll d'as manilla, em faig la manilla, els contraris serveixen un el cavall i l'altre el set ( cas real) el meu company el sis, ja sé segur que només pot tenir el vuit ( si juga servin la petita clar).

Necessito informació, va lliures del món, ajudeu-me a entendre com jugueu.

Qui en fa una? encara que sigui lliure!

wop
Contro
Contro
Entrades: 22
Membre des de: 08 gen. 2004, 16:56

EntradaAutor: wop » 04 jul. 2005, 12:32

Fritz,amic, saps q sempre he admirat la teva inquietud per aquet joc,

de fet aquesta pregunta fa temps q esperava q un obligat la poses sobre

la taula; pero cony no siguis tan simple, tu saps q no donarem la grossa

quan aixo nomes pugui portar a un error al company, com molt b explica

la morfeo el fet de carrega la grossa nomes es fa quan existeig una

veritable posibilitat de sortirne beneficiat, ja q el q s'intenta es dur a un

error de calcul al contrari o si mes no a q dubti i forci una jugada.


Salut i manilles

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 04 jul. 2005, 17:34

Bones,
Val, doncs el que deia, si el meu company serveix la petita i els contraris pretenen enganyar servin una carta alta no només no ens poden enganyar si no que ens "regalen" informació.
Dit d'una altre manera, si es juga obligat el que saps quan jugues una carta són les cartes més petites que no pot tenir el teu company, si a més els contraris et diuen les altes que no pot tenir, doncs guai.

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 04 jul. 2005, 20:58

Els lliures no regalem res, fritz!
Si tu et creus que el fet de donar la alta vol dir que t'enganyo.... prova a sortir d'aquell pal un altre cop i... a veure que passa. Igual tens una sorpresa ! :lol:

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 04 jul. 2005, 21:54

Bones Masos,
No es tracta de que regaleu res, potser la expressió no era correcta, el que vull dir és de calaix.
Algunes vegades jugo partides lliures, sempre d'incógnit val a dir, i em trobo moltes vegades amb la típica jugada que jo m'encaro una manilla, a la meva dreta em dona el vuit, el meu company el 5, i a la esquerra ( entenc que la majoria de lliures no jugueu així) em dona el set. Ostres, està claríssim, el meu company com a molt pot tenir el sis, per força els contraris tenen el 2, el 3 i el 4 entre tots dos. Mentres que en una partida obligada i suposan que tindran les baixes repartides a mi sempre em quedara el dubte de quines cartes pot tenir el meu company, en l'altre cas em "regalen" informació.

Masos, no saps que dura és la vida dels que carreguem cara company, la obligada pura i dura no ens agrada gaire i la lliure no la entenem ( sobretot jo) :lol:

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 04 jul. 2005, 22:08

Jo conec obligats que surten de 12 tenin el 9 .... espero que no tots els obligats jugeu així, per que enganyu al company.

Adeu !

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 04 jul. 2005, 22:19

Fritz !! no estas jugant amb lliures.......estas jugant amb gent que no en te ni idea i que ni tant sols saben que "per defecte" quan obres una partida de butinet sempre és lliure.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 04 jul. 2005, 23:59

Bones,
Coi, doncs vaja kk, almenys els jugadors dolents obligats no em fan ballar el cap.

wop
Contro
Contro
Entrades: 22
Membre des de: 08 gen. 2004, 16:56

EntradaAutor: wop » 05 jul. 2005, 12:24

Completament d'acord amb la Masos, podria dir-ho mes fort,pero
no mes clar.

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 05 jul. 2005, 18:15

Ondia aixo de que els obligats dolents no et fan ballar el cap..............

Mira un exemple : Parella A i B.Tenim el jugador A1 i A2 i el B1 i B2 val.
Canta trunfus passats el jugador B2.El jugador A1 surt de cavall de copes, el B2 falla directe, A2 dona copa petita i B1 tambe.Arrastren i entre el jugador B1 i surt de 8 de copes, A1 mata de sota,B2 falla i A2 dona copa petita. Pregunta ¿ Qui te la manilla de copes?

Ja et dic ara q t´equivocaras al donar la resposta. No te res a veure amb obligats i lliures però si en fer ballar el cap.

:twisted: :twisted:

Per cert, per que coi jugues lliure camuflat????? Si vols podem jugar lliure de tant en tant, per practicar 8) 8)

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 05 jul. 2005, 21:20

Bones,
La diferència morfi és que un jugador principiant ( si et sembla ho canviem per dolent) obligat pot jugar malament peró en cap cas servir una carta ( si no mata) que et porti confusió...Ara he entès peró, que les partides públiques no són un bon referent per opinar, peró ha estat divertit, les he vist de tots colors, i també n'he fet alguna que no hi ha hagut ni una jugada lliure...

Perquè de camu? i perquè no?


A1

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 05 jul. 2005, 21:22

B2?

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 05 jul. 2005, 21:47

Fixat si jo no hagues posat que no ho endevinaries mai haguesis dit que la manilla la tenia A2, pero no A2 no tenia la manilla i sabia qui tenia aquesta manilla, per que el jugador A1 juga be.Per cert B2 no va fer cap renuncio :twisted: :twisted: Apala que ja nomes t´en queda un.

La partida es real i de campionat :roll:

Per cert aixo de que no porta a confussió.......fixat el exemple que jo te poso A2 sap qui te la manilla, B2 i A1 es pensen que la te A2....... si aixo no es confussió............


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 47 visitants

cron