Federació del Joc de la Botifarra

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

Federació del Joc de la Botifarra

EntradaAutor: abril74 » 30 des. 2006, 16:23

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 ago. 2008, 01:16, en total s’ha editat 1 vegada.

rimbombante
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 77
Membre des de: 28 oct. 2003, 18:44

EntradaAutor: rimbombante » 01 gen. 2007, 20:33

Salut a tothom!

Vols dir, company abril74, que aquesta federació ha tingut alguna vegada cap activitat?
Tinc el mateix llibre que tu, i, de ben segur, molta menys experiència que tu en el joc de la botifarra (de fet el poc que sé ho he après en aquesta santa casa), ara bé, et diria, sense saber-ho, que aquesta federació no ha funcionat mai.
Proposo a aquells que tinguin temps, coneixements i paciència que pensin en la fundació de la primera federació virtual: La Federació Catalana de Botifarra. Avui en dia hi ha moltes entitats que funcionen virtualment, jo mateix estic estudiant a la Univeristat Oberta de Catalunya (UOC), entitat que funciona virtualment en un 99% de les seves activitats.
Dius, company abril74, que en els campionats que participes hi ha força joc brut. Encara que sempre es diu que feta la llei feta la trampa, el joc virtual permet moltes menys brutícies que el joc presencial ... ara bé, tot s'inventa ...

Una salutació virtual!
rimbombante :lol:

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 03 gen. 2007, 11:35

Tinc l'honor (bé, jo no, el jefe) d'haver assistit a l'acte fundacional de l'esmentada Federació Catalana del Joc de la Botifarra.

Una Federació és, per definició, una agrupació d'entitats (Clubs i similars), no de persones.

Crearla per tant no era fàcil, hi ha molt poques entitats legals donades d'alta que tinguin per objectiu jugar a la Botifarra. Es va intentar, i aconsseguir, que els clubs fundacionals fossin un de cada província. A part del de Torredembarra, només recordo el de Girona que es deia "La puta d'oros" (de Figueres si no vaig errat) i el recordo perquè el seu representant ens va explicar la batalla legal que van haver de lliurar per aconseguir que els acceptessin el nom. Finalment se'n van sortir perquè van trobar un diccionari on estava reconeguda la paraula "puta" com a "sota de la baralla".

La seva única activitat, pel què jo vaig poder seguir, va ser l'organització dels Campionats Nacionals de Botifarra (tres, crec) mentre van obtenir una subvenció de la Generalitat per fer-ho.

Mantenir una Federació vol dir que existeixen clubs interessats en fer-ho. I els clubs requereixen afiliats.

Quants clubs de Botifarra, legalment constituits, existeixen? Ho tenia per algún lloc, però molt pocs.
Quants afiliats a clubs de Botifarra hi ha? Poquíssims.

Per tant, tenim el què ens mereixem (com sempre): res. Seguirem sent un joc de segona categoria, sense normes, sense campionats seriosos, sense bibliografia (no arriben a 10 els llibres existents) ... però això sí, on tothom en sap més que els demés i les bronques, mala educació i trampes segueixen sent la normalitat.

Apa, que no us fallin les manilles.

primavera
Barretina
Barretina
Entrades: 241
Membre des de: 01 nov. 2003, 19:32

EntradaAutor: primavera » 03 gen. 2007, 22:05

Gort:

Series tan amable -quan tingues una estoneta lliure- de publicar la fitxa bibliogràfica dels 8 llibres que falten a més del que ha citat l'Abril74?
(8+1=9, no arriben a 10)
Ho he buscat per la web i no ho he trobat enlloc (clar que... igual és que no està!) :roll:
Moltes gràcies.

primavera

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 04 gen. 2007, 01:10

- Com es juga a la Botifarra - Llorenç Guilera - Ed. Almon - 1999
- Jugades clau de la Botifarra - Llorenç Guilera - Ed. Almon - 2002

- El petit gran joc de la botifarra - Lluis Canal - Llibres del Segle - 1997
- Juguem a la Botifarra - Pere Masó - Viena Serveis Editorials - 1998
- El joc de la Botifarra - Joan Gallardo - Edicions el Bassegoda - 1993

... No arriban a 10, no

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 04 gen. 2007, 18:30

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 ago. 2008, 01:16, en total s’ha editat 1 vegada.

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 04 gen. 2007, 19:57

peach ha escrit:- El petit gran joc de la botifarra - Lluis Canal - Llibres del Segle - 1997

El petit gran món de la botifarra ...

- Com entenc que cal jugar a la Botifarra. Pere Munell Isidro. Impremta Maideu. Ripoll. 2005. Edició privada 125 exemplars.

- Criteri i sistema de jugar a la Botifarra seguint el reconegut mètode Turró. Subtítol: Mètode Turró, el jugador que ha fet la millor jugada de tots els temps (modest el xicot :P ). Joan Turró i Mas. Atlètic bisbalenc. 1999.
Aquest opuscle és francament curiós. Ple de consells molt assenyats ... i d'obvietats absurdes que a mi em posen dels nervis. Un exemple ... la primera frase de tot:
"QUAN HAS FET TRUMFOS ----BOTIFARRA---- O HAS DOBLAT (quan teòricament ets l'amo), HAS DE FER TOT EL POSSIBLE (dintre de la legalitat vigent) PER SABER EL QUE TÉ EL COMPANY."
Ah, doncs mira, molt bé ... i quan no has fet trumfos no cal que t'hi esforcis? I si no has doblat tampoc? Aquest consell s'aplica sempre, no trobeu?
Jo ja no seguiria llegint ...!!!

No, no arribem a 10 ... diria que ens quedem a 7.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 06 gen. 2007, 10:39

Bones,
Qui ho havia de dir! En Gort és "clavaito" al jefe, dos maranyes de "cuidado".

Definir el mètode Turró com a llibre és excessiu. Són dinou pàgines a una sola cara i a tamany quartilla, ni tant sols ha estat editat i es venia només a les llibreries de la Bisbal d'Empordà o a nivell particular. Es va escriure amb la intenció d'ajudar a l'escola de futbol de l'Atletic bisbalenc.

home de llauna ha escrit:- Criteri i sistema de jugar a la Botifarra seguint el reconegut mètode Turró. Subtítol: Mètode Turró, el jugador que ha fet la millor jugada de tots els temps (modest el xicot ). Joan Turró i Mas. Atlètic bisbalenc. 1999.


Per si algú no sap quina és la jugada l'explico perquè en el llibret no hi surt. Turró és sud i est fa butifarra delegada:

Surt sud obrint un coll, entra est, nord serveix coll i oest també. Est es defensa un coll d'as sortint de cavall, nord serveix coll i no mata i oest també serveix i sud amb manilla rei mata de manilla.
Sud obre coll nou i torna a entrar est, aquest, situant el rei del coll anterior a oest es fa l'as, nord té una anada, oest serveix coll i est també. Est repeteix coll, nord té una altre anada (estarem d'acord que amb dues anades i tres colls oberts ho sabem tot) entra per tant est amb rei i va el coll que l'hi ha marcat nord i els que han fet botifarra ja no fan cap més base. No recordo els pals que eren peró entenc que l'esperit de la jugada ha quedat prou clara.

Ara, com sempre, comenceu a escupir improperis...

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 06 gen. 2007, 15:40

fritz ha escrit:Definir el mètode Turró com a llibre és excessiu.

Gort ha escrit:Aquest opuscle ...

No, no és un llibre ... però és que si no el contem ens quedem en 6 :cry: :cry:

fritz ha escrit:Surt sud obrint un coll, entra est, nord serveix coll i oest també. Est es defensa un coll d'as sortint de cavall, nord serveix coll i no mata i oest també serveix i sud amb manilla rei mata de manilla.
Sud obre coll nou i torna a entrar est, aquest, situant el rei del coll anterior a oest es fa l'as, nord té una anada, oest serveix coll i sud també. Est repeteix coll, nord té una altre anada (estarem d'acord que amb dues anades i tres colls oberts ho sabem tot) entra per tant sud amb rei i va el coll que l'hi ha marcat nord i els que han fet botifarra ja no fan cap més base. No recordo els pals que eren peró entenc que l'esperit de la jugada ha quedat prou clara.

Interessant ... i per cert, si no surt (que no ho fa) al llibret ... on surt?

:twisted: :P

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 06 gen. 2007, 18:38

Gort ha escrit:
peach ha escrit:- El petit gran joc de la botifarra - Lluis Canal - Llibres del Segle - 1997

El petit gran món de la botifarra ...


.


Título: El petit gran joc de la botifarra
ISBN: 84-89885-01-X


:wink:

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 06 gen. 2007, 19:51

peach ha escrit:Título: El petit gran joc de la botifarra
ISBN: 84-89885-01-X


Curiós ...

Lluís Canal
El petit gran món de la botifarra.
ISBN: 84-8128-029-1
Dipòsit legal: B-13.863-1995
1ª edició: març, 1995
Imprès per Limpergraf SL, Ripollet
Llibres del Segle. Col·lecció "Què us diré" n. 13

Amb un pròleg de Ramon Solsona, una nota de Alan Yates i amb un postfaci de Carles Canut.

Mira tú ... quines coses ... pocs llibres i ja tenim misteri bibliogràfic!!!

:roll: :roll:

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 06 gen. 2007, 20:54

Petit gran joc de la botifarra, el
Canal, Lluís
Ed. Llibres del SegleCol. Què us diré núm. 13
2a. Edició
Gaüses, abril 1997
Llibre que ens parla del joc de cartes tan arrelat en el nostre país, la botifarra. L'autor confia que les peculiaritats que envolten aquest joc, i totes les idees que hi anirà perfilant, duran al lector a fer-se una composició sobre el particular i el petit gran món de la botifarra i a acostar-se a aquest joc que entreté a tantes persones.
(preu: 9 EUR)

Petit món

Candel, Francesc
Ed. Llibres del SegleCol. Què us diré núm. 23
1a. Edició
Gaüses, març 1999
Novel·la. L'autor obtingué el seu primer èxit (vint-i-tres edicions) amb Donde la ciudad cambia su nombre. Avui té publicades més de quaranta obres. També ha estat conferenciant agud, inesgotable i engrescador, conegut arreu del país.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 06 gen. 2007, 21:14

Gort ha escrit:Interessant ... i per cert, si no surt (que no ho fa) al llibret ... on surt?



El que son les coses, jo l'he sentida explicada per en Lluís Canal.



Merci Gort per corregir la jugada, com has pogut comprobar el meu sentit de la orientació és excel.lent. No em perdo mai.

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 06 gen. 2007, 22:15

Mira per on ... resulta que la primera edició es deia diferent que les altres ...

Imatge

:shock: :shock:

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 17 març 2007, 00:36

Si feu una federacio ja podeu contar amb la Vall d'Aran
Ja seria hora de fer alguna cosa, NO?
Jo vaig jugar els 3 campionats nacionals i els recordo, van ser bons temps.
ARA QUE TENIM EL BUTINET, QUE ESPEREM.
VINGA NOIS.

Si no serem com deia un company, un joc de segona.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 48 visitants

cron