Havia sentit parlar dels dats predonats però mai hi havia jugat, així que sóc un novell i tot el que he après ha estat aquí al Butinet.
A partir de l'experiència d'aquests primers campionats que s'han fet voldria fer la següent proposta:
La mecànica seria igual a l'actual, 8 rondes a 4 dats, però hi haurien dos grups, el A i el B que s'establirien a l'atzar.
Les puntuacions s'haurien de fer pels dos grups (grup A i grup B), cada parella del grup A jugaria amb les mateixes cartes davant alguna de les parelles del grup B.
Això implicaria que hi haguessin 2 classificacions, la del grup A i la del grup B, i dos guanyadors del campionat, el del grup A i el del grup B.
Aquestes classificacions tindrien de tenir en compte els punts aconseguits respecte del seu propi grup, i el punts afectarien quan s'ha contrat o s'ha cantat botifarra a les dues parelles (recontros i santvicens nomès serien informatius).
M'explicaré:
- L'objectiu de la botifarra és arribar a 101 punts abans que la parella contrària.
En l'actual mecànica de campionat aquest objectiu es canvia per el d'aconseguir la millor puntuació respecte la que han aconseguit les altres parelles, però es perd l'objectiu originari d'arribar a 101 punts.
Si el nostre grup és el A i veiem que la parella 1 acabada la primera ronda té 25 punts i nosaltres només 10 a la següent ronda tindríem com objectiu reduir aquesta diferència de punts o superar-la.
- Actualment he vist que per exemple 9 parelles del grup A fan trumfo directe amb 5 i semifallo, mentres que 1 ho delega i li contra la parella del grup B.
Aquest contro perjudica a les restants parelles del grup B que davant un trumfo directe no han contrat, mentres que la parella del grup A que no ha fet directe com que el contro no li afecta perquè no perd el doble de punts es queda igual.
- Un altre cas és quan per exemple 7 parelles del grup A canten botifarra directe mentres que 3 ho deleguen.
Com que la botifarra no afecta en perdre el doble de punts a les 7 parelles del grup B, aquestes poden obtenir una puntuació més alta que les altres parelles que els hi han cantat el trumfo d'un pal.
- En l'actualitat pots aconseguir en un dat 100 punts havent guanyat la mà per 15 tantos, mentres que un altra parella que nomès n'ha guanyat 7 tindria 0 punts.
En canvi en un dat posterior una parella pot aconseguir 100 punts havent guanyat 42 tantos mentres que una parella del seu mateix grup que nomès ha guanyat 10 tantos tindria 0 punts.
Crec que els 15 punts que ha aconseguit una parella en un dat no haurien de tenir el mateix valor que els 42 punts de l'altre dat.
Tinc la sensació d'haverme explicat molt malament, però ho deixo així per si algú amb més experiència que jo considera que pot aportar idees per crear un sistema de predonats que sense suprimir a l'actual que ja està testat, introdueixi alguna variant que ens faci sentir més aprop al fet d'estar jugant una partida de botifarra.
Sé que això dels predonats acaba de començar, i que les coses s'han de fer poc a poc i amb bona lletra, així que voldria deixar clar que es tracta nomès d'una proposta.
Per cert, la presentació de la classificació actual dels predonats m'agrada molt.