EntradaAutor: QjQ » 04 abr. 2010, 17:12
Els Campionats, tenen dues dimensions, una immediata el reunir un munt de persones, parelles, que volen jugar i guanyar, contra d'altres. On a vegades es guanya i la majoria es perd.
La segona més tardana es la propia estadística de l'acumulació dels diferents Campionats, on com deia en uns has guanyat i en altres has quedat últim, però ha quedat un residual que son els punts obtinguts. Que donen amb tots els matissos que vulgueu una classificació conjunta de tots ells. Si be es cert que això últim es podria millorar, fent els campions del mes, del trimestre, del any. Això passa en qualsevol modalitat de campionat actual ja siguin per rondes o siguin pre-donats.
Inclòs el propi rànquing te una classificació acumulativa.
Per tant l'única utilitat d'un Campionat amb sistema de classificació per eliminatòria, seria tancar-lo en si mateix, es a dir sense transcendència futura del resultat. Quan es podria fer això? Segons la meva manera de veure, només quan es doni la situació, no prevista, de trovar-se un grup de gent mes o menys nombrós que vulguin jugar entre ells i com que no ha pogut estar planificat ni publicat, pos pot ser una sortida.
Si el Campionat es planifica i es publica amb antelació suficient, la gent sap a que jugarà, per tant no veig el problema de la seva durada ni la dificultat tot i quedant últim de jugar fins al final. Al fi i al cap son les regles de joc.
A mes si una gracia te el sistema de sorteig de les rondes ( sigui suis o aleatori) es precisament quedar per davant dels teus contraris ja sigui davant del número 2 o del 32. Reservar-te temps, afanyar-te a sopar per ser a l'hora al Campionat i que a la primera ronda et facin fora, no te cap gracia ni una, segons el meu parer.
Per tant insisteixo amb el meu raonament. Quan a Butinet tothom pugui crear Campionats i aquest convisquin amb els Campionats públics, oberts i anunciats a tots els usuaris. Si el creador d'aquells, diguem-ne "temporals", vol utilitzar el sistema de classificació per eliminatòria, pos que la tingui, com ha de poder tenir totes les altres. Al fi i al cap només quedarà la transcendència entre els participants.
Per a la resta diguem-ne "Oficials". No veig de cap manera el criteri de eliminatòries com a vàlid.
Per tant segons el meu parer, primer de tot saber que discutim, després ja discutirem les formes de fer-ho.
O no