Campionats en declivi?

Per parlar i debatre sobre els campionats online.
Miquelus
Recontro
Recontro
Entrades: 41
Membre des de: 29 oct. 2005, 18:02

Campionats en declivi?

EntradaAutor: Miquelus » 09 abr. 2012, 18:04

No trobeu que s'hauria de pensar en canviar el tema dels campionats online? A mi, personalment, no m'agrada com estan plantejats actualment. Crec que n'hi ha massa i massa llargs. M'agradaven molt més els que es feien abans. Quatre partides i prou. Molta gent esperava els divendres per fer-lo. A més, no s'anava tant a sac, ni tant ràpid, ni corries el risc de ser sancionat per lent.
Jo ja he confessat que hi estic en contra, però és que darrerament hi ha dies que només hi ha 10 o 12 parelles. Alguna cosa deu significar aquest detall, quan al principi s'hi apuntaven 50 parelles.

misae
Recontro
Recontro
Entrades: 32
Membre des de: 14 març 2003, 14:33

EntradaAutor: misae » 09 abr. 2012, 21:13

Totalment d'acord. Miquelus. 4 partidetes en dues hores era super-divertit.Et donava temps d'anar al wc i de preparar cubata....A més,no fallava,era de 10 a 12...Confesso que jo el tema del wc el porto molt malament jugant tantes partides en tan poc temps. Deu ser l'edat........ o la bufeta fluixa

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Cites de clàssics

EntradaAutor: corpetit » 10 abr. 2012, 13:16

Bones,

Com diria un sant baró d'aquesta casa a l'amo de la mateixa:

Però vaja és un tema inútil, ja sabem que mai has canviat cap opinió sobre res.

Apa, siau.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 11 abr. 2012, 15:26

He ficat un missatge al ButiNET per que la gent s'animi a opinar :-p

Jo, diré la meva en uns dies (per no condicionar)!

Adéu !

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 11 abr. 2012, 16:15

PRIMER TRIMESTRE

Codi: Selecciona’ls tots

 Any 209         Any 2010          Any  2011          Any 2012

47 campionats   42 campionats    39 campionats    35 campionats
101 persones    68 persones      45 persones      31 persones  (promedi persones/campi)

Hola,

Sembla, segons la tendència dels últims 4 anys, que cada cop són menys la gent que hi participa als campionats. Possiblement aquest fet és obvi per la gent que hi entrem sovint i no calia fer cap estadística, però veient-la podem assegurar, tal com defineix Miquelus, que els campionats van en declive.

Imagino que tothom tindrà un motiu particular pel qual ha decidit no participar-hi. Per uns se’l fa pesat trobar parella i jugar amb algú que no coneix, per altres el sopar familiar és prioritari i coincideix amb l’horari marcat pels campis, altres pensen que potser la gent se les piquen i no volen entrar en aquest joc, altres creuen que els predonats són totalment deformats perquè la gent juga bojament sense sentit i si l’encerto l’endevino, altres perquè no tenen al•licient jugar contra els que s’apunten i prefereixen fer partides tancades amb gent amiga o del seu propi nivell etc, etc ...... segur que hi ha mil raons.

Hi ha gent que opina que hi ha masses.
Hi ha gent que opina que hi ha poc nivell.

Però és cert que cal buscar quins poden ser els motius per aquesta baixada d’addictes als campis i conseqüentment quines poden ser les solucions per a poder recuperar-los.

La veritat es que no tinc ni idea dels motius. Potser tot cansa una mica. Pero per provar que no quedi.

Es podria provar de disminuir en quantitat.
Es podria provar fer setmanalment dos predonats i la setmana següent dos on lines
Es podria provar canviar l’horari d’algú i posar-lo a les 20 hores.
Dos a la nit i un a les 20 hores.
Es podria provar fer el millor jugador del mes de cada modalitat.
Es podria provar de donar algun “incentiu” als guanyadors encara sigui un dia de regal a butinet.
També es podria inventar dies especials, com els de carnaval que peach i catim muntaven abans amb aquella il.lusió ..... no sé.

La meva proposta:
* Dilluns i divendres campis 22:30 hores on line.
* Dimecres nit predonats a les 22:30
* Premi al millor jugador mensual de dos dies de regal a Butinet.

Vinga que no decaigui l’ànim.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 11 abr. 2012, 16:49

Bona aportació Angeles :-)

Per començar i completar les dades de l'Angeles, només volia parlar sobre la disminució de participants als campionats.

Aquí teniu la gràfica de dats jugats en campionats al mes:

Imatge

Es pot observar:
- La forta pujada del principi.
- La disminució de participació al estiu (al agost, els mesos 08 ).
- I sobretot com al desembre del 2009 (2009-12), comença a baixar en picat.

I que va passar al desembre del 2009 ... doncs que és va activar el rànquing!!

Aquí podeu veure la gràfica convidada de dats/mes de campionat (blau) i de dats/mes de rànquing (vermell, dividit per 5 per que s'apreci la escala).

Imatge

Per tant, el principal "culpable" de la menor participació als campionats (i no te per que ser l'únic), sembla ser que es el rànquing (en la meva opinió esclar).

Segons el meu parer, hi han dos tipus principals de persones que juguen (o jugaven campionats).
- Pel plaer de jugar.
- Per competir.

Els primers, som els que seguim jugant els campionats. Els mes competitius, ara juguen rànquing en comptes de campionats.

Tinc mes coses a comentar (ja opinions mes personals), però espero a que mes gent opini!

Adéu!
Carles l’ha editat per darrera vegada el dia: 11 abr. 2012, 19:15, en total s’ha editat 1 vegada.

wakey
Recontro
Recontro
Entrades: 33
Membre des de: 28 abr. 2005, 12:29

EntradaAutor: wakey » 11 abr. 2012, 18:06

bnes,havere el tema de ke no es juguin campionats online. Estic totalment d'acord amb el carles..,la culpa per mi es totalment del ranking,no krek ke sigui pk hi hagi mases campionats,ni els horaris, ni romansos de la xina,sentu angeles tirat la teva teoria per terra pero es la meva opino,jeje,ara va per tu carles jo em consideru un jugador competitiu i prefereixo molt mes els campionats ke el koi de ranking ke sembla la bolsa tan pujar i baixar...,si voleu una proposta pensu ke el ke podries fer carles es ke hi hagues un maxim de partides de ranking al dia,ke hi hagues un tope vaja,havere ke pasa..si es ke es pot fer???

wakey
Recontro
Recontro
Entrades: 33
Membre des de: 28 abr. 2005, 12:29

EntradaAutor: wakey » 11 abr. 2012, 19:10

ne pensat un altre carles ,enkara millor..ke en horari de campionat no es pugi jugar ranking..jeje

laiacata
Contro
Contro
Entrades: 18
Membre des de: 29 oct. 2005, 18:01

EntradaAutor: laiacata » 11 abr. 2012, 21:35

Jo crec que no es pot obligar a ningu ni a deixar de jugar ranking ni obligar a jugar campionats. Ja som prou grandets i cadasqu tria el que mes li agrada. Com mes varietats,jocs hi hagi,mes dispersada estara la gent.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 12 abr. 2012, 00:43

Bé, anem avançant.

Ja tenim detectat el problema i com sempre he cregut, un problema detectat deixa de ser problema.

Sembla ser, i crec que Carles ho ha demostrat gràficament, que el rànking és un dels possibles motius pels quals la gent no entra als campionat, possiblement per les ganes de guanyar punts i escalar posicions. Davant d'això podríem fer una barrega de les dues coses: dels campionats i dels punts.

Seria una bestiassa dir que per a animar els fòrums, a tothom que publiqués un post se’ls hi donarà punts de rànking. Però en un campionat la cosa podria funcionar perquè les partides són semblants a les de rànking:
4 jugadors (dues parelles) que competeixen i guanya una.
La diferència és que una partida de campionat acaba en 12 dats tot i no superar el 100 i no no es puntua pel rànking.

Per tant jo, amb la finalitat de posar alguna cos diferent que pugui engrescar a la gent a jugar els campis, continuo proposant (alguna encertaré)

1.- Donar dos punts de rànking a cada jugador que guanyi una partida en els campionat on line. Si es juguen 5 partides, el màxim pels campions que han guanyat totes seria de 10 punts, altres guanyarien 8, altres 6, altres 4, altres dos i altres cap (10, 8, 6, 4, 2, 0). Si sembla molts punts podria ser un punt per partida. 5, 4, 3, 2, 1, 0

2.-En els predonats donaria 5 punts a les parelles que quedin en primers llocs (mes o menys el 25% millors). Si juguen 24 parelles, a les 6 primeres.

Sempre s’ha de deixar llibertat a la gent, tal com diu laiacata, a escollir el que volen fer i fer allò que els hi vingui de gust fer. Però si la gent que fa campis no té la possibilitat d’augmentar el seu rànking també està en desavantatge, i amb aquesta proposta seria més equitativa. L'al.licient estaria en que aquí no es penalitzaria la partida perduda, no restaria res.

Carles, anima't a fer la prova durant un mes si vols i tires enrera si veus que no xuta. S'entenc que només serviria per la gent que tenen activat els rànking. El que no el tenen activat jugarien igual però sense sumar res en cas de guanyar.

Wakey a tu com a jefe no et voldria. Faries passar a tothom pel tub. O caixa o faixa grrrrrrrrrr :twisted: :twisted: :twisted:

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 12 abr. 2012, 11:10

Bones,

primer de tot donar les gràcies al Carles per les gràfiques i les bones idees a l'Angeles. Com bé dieu, a partir de l'entrada de les partides amb rànquing baixa la participació als campionats.

Estic d'acord amb la Laiacata en poder escollir entre els diferents campionats i deixar que la gent jugui allà on vulgui i quan vulgui.

En el meu cas, m'encanta jugar campionats de qualsevol modalitat. Ara fa temps que no jugo i no és per cap de les raons que s'han donat crec. La raó principal és perquè no sé quan temps jugaré, no sé quan hauré de parar i durant quanta estona.

Puc disposar de dues hores o més, en molts casos. Suficient per acabar el campionat, però no m'agrada estar lligat durant tanta estona. En qualsevol moment hauria de parar i deixar el campionat a mitges.

Per altra banda, les partides es poden allargar però sempre es pot consensuar i parar si és necessari.

Crec que és bona idea donar premis, etc.

droig

bifarra
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 84
Membre des de: 23 abr. 2004, 20:54

EntradaAutor: bifarra » 12 abr. 2012, 13:00

Bones!!
El millor de tot per a mi seria anar directament a la mata. No hi ha com saber l'essència del problema, per trobar-hi la sol.lució òptima. Un bon fil per obrir seria: Com és que no jugues campis??
Un petó!!

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 13 abr. 2012, 12:27

Raons hi haurà moltes. Per a mi una principal es q la gent ja no es coneix al butinet com es coneixia abans -parlo del usuaris més nous- i no es el mateix jugar una partida de ranking amb algú q no coneixes q jugar 5 partides sí o sí amb qui sigui. Algú de vosaltres q jugueu sempre en parella o amb coneguts ho faria?

Tampc és q es faci publicitat dels campionats ni veig q ningú anime als nouvinguts a participar en ells. De veritat penseu q amb q el servidor digui: "Inscripcions obertes pel campionat" cinc minuts abans de començar és molt motivant?

I si voleu saber q opina la masa d'usuaris... per a mi q en aquest foro no trobareu la resposta (pels q entrem...) parleu al xat, motiveu als usuaris, parleu a les partides...

Voleu donar-li vida al butinet? (i no tant sol als campionats online) doncs penseu en accions q motiven a l'usuari a participar

PS: i el plural va pels responsables del butinet

gummo
Recontro
Recontro
Entrades: 36
Membre des de: 01 feb. 2008, 22:18

EntradaAutor: gummo » 13 abr. 2012, 21:26

Un dia l’amic Josep, parlant de la feina, em deia…

Sembla mentida com canvien les coses. Entro a treballar a una empresa petita i el tracte treballador-empresari és quasi familiar. Aquesta empresa ara s’ha convertit en una multinacional i aquell tracte personal ja no hi és, ara simplement ets un número.

Trobo una gran similitud amb el creixement de Butinet. S’ha perdut aquell personalisme i s’ha passat del concepte company a ser un simple nick. Sort en tenim encara dels campionats en viu per a seguir compartint aquell amiguisme.

En quan als campionats i reconeixent que el concepte de Butinet ha canviat caldria potser enfocar-los d’un altra manera.

Si la gent juga rànking i molts ho fan pels punts... coi, potenciem els campionats donant punts de rànking i de forma generosa des del primer fins l' últim. Un detall de participació per a tots els assistents de 5 punts i 5 punts més per cada partida guanyada. Les perdudes no resten i sobre tot… més informació!

Si amb això augmenta el nombre de participants, fins i tot als que tan se’ls hi dóna el rànquing, el trobaran més animat i amb més caliu.

Potser m’equivoco però poc es perdria per provar.

Siau

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 13 abr. 2012, 21:53

i es farian campionats al mati i a la tarda pels jugadors q no entran a la nit tamb puguin guanyar punts de ranking o serà una barrera més entre usuaris?

Al butinet s'han perdut moltes coses, sí, potser s'han guanyats d'altres... potser...


Torna a “Campionats Online”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 30 visitants

cron