Mecanismes automàtics per cercar situacions irregulars

Per parlar i debatre sobre el rànquing.
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Mecanismes automàtics per cercar situacions irregulars

EntradaAutor: corpetit » 22 gen. 2021, 20:55

Mecanismes automàtics per cercar situacions irregulars.

Possiblement només revisant les partides dels 10 primers classificats podríem establir qui d'aquests juga de manera legal i qui no.
Però penso que no ens hauríem de quedar aquí i esperar a revisar només els de la fase final on el mal ja està fet sinó que ho podríem abordar de manera més incipient.
Penso que per estalviar feina, el mateix programa podria establir uns automatismes per determinar si algú pot incórrer en situacions, diguem-ne, poc convencionals.
I no faria falta fer 500 partides per veure-ho. Per exemple, si en les últimes 100 partides d'un jugador es compleixen dos determinats imputs, el programa podria alertar-nos que pot haver trobat alguna cosa.

Aquests imputs podrien ser, entre altres, els següents:
1- Més de dos terços de victòries.
2- Alt percentatge d'encert en les primeres sortides.
3- Alt percentatge d'encert de trumfos en les trumfades.
4- Alt percentatge d'encert en les botifarres.
5- Alt percentatge d'encert en els contros.

I això són faves comptades. Es pot donar un d'aquests imputs sense problema però dos o més a la vegada no deixa de ser sospitós.
Estadísticament segur que hi ha un percentatge determinat d'encerts en les primeres sortides. Si aquest percentatge és molt superior ja seria un indici.

El mateix pel que fa amb les trumfades. Si per exemple, estadísticament fos (cosa que no ho sé), que a la parella trumfadora li toquen 6.5 trumfos i en aquestes 100 partides hi ha una parella que n'hi han tocat 8, doncs la cosa no pinta gaire bé.

El mateix si parlem de les butis. Si sempre que faig buti amb poca cosa agafo bon joc al company, doncs tampoc és massa habitual que diguem.

Si quan contrem sense un gran joc el company sempre porta bo, mal assumpte.
I algú pot dir: és que jo sóc molt conservador i és clar, quan contro és que tinc molts números de guanyar punts. Cert, però si l'índex de contro (me l'invento) és que el 10% de les partides es contren i el percentatge de vegades que guanyarem punts és del 70%. Si el jugador conservador en contrarà posem un 5% i guanya un 85% dels cops, això és normal. El que no seria normal seria contrar un 15% dels cops i guanyar igualment un 85%. No sé si m'explico.
Algú també dirà que en partides perdudes contrem amb 4 canyes. Sí, és cert, però també podem programar-ho perquè discrimini aquestes situacions.

I totes aquestes dades no ens les hem d'inventar, ja hi són, ja les tenim. Només cal utilitzar-les.
Podem estar de sort una partida, deu, si m'apures molt 50 però 100 ja és molt difícil.
Una vegada el programa detecta aquestes situacions ja només caldria revisar les partides per veure si hi ha hagut situacions irregulars i llestos.

Torna a “Rànquing”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

cron